JussiS, 21.3.2006 22:32:
---
GateWay, 21.3.2006 10:03:
PS. Trancevuosi 2006 on ollut kyllä imo suhteellisen surkea, prosentuaalisesti enemmän kuraa kuin pitkään aikaan. Toki en tietenkään ole osannut etsiä oikeista paikoista :)
---
2006 on kyl sukannu isosti.
Puolustellaas tähän väliin mielipidettä kun oon näköjään suht yksin sen kanssa :)
Ensinnäkin "tyylikkäiden", ehkä jopa vähän vanhahtavien julkaisujen määrä on ollut paljon suurempi tässä kolmen kuukauden aikana kuin mitä parin viime vuoden aikana (mutu-tuntumaa kylläkin), tästäkin miksauksesta piti pudottaa pois neljä biisiä (Kosmas Epsilon - I trance you, Oliver Prime - I was a bee, Undertide - Encommunicado ja jokin Tripon loistavalta kolmen biisin julkaisulta). Lisäksi mun viime miksauksesta löytyvän Opticane - Valley cruiserin tasoisia biisejä ei oo viime vuonna ainakaan montaa tehty, joten tämä mun sydäntä lähinnä olevan trancen määrä on yllättänyt positiivisesti. Etenkin tämän miksauksen neljännestä biisistä ei ikinä uskoisi että kyseessä on vuoden 2006 julkaisu
Lisäksi parin kuun aikana on tullut kivoja kiksujakin, esim. pari MK-S:n tuotosta, Airbasen Escape ja Hemstock & Jenningsin Babylon tulevat ekana mieleen. Black Holelta tulee jatkuvalla syötöllä vähintään ok-tason trancea, esimerkkeinä vaikka Odyssee, Progression ja tältäkin miksaukselta löytyvä Estuera, josta en millään osannut päättää kumman puolen pistän, molemmat olivat hyviä.
Bonzai on toinen perinteinen trancelafka jolta tulee hemmetisti biisejä ulos, tältä vuodelta esimerkiksi The first rebirthin uudet versiot sekä lievän pettymyksen tuottanut Airwaven kolmen cd:n artistialbumi. Odotukset olivat toisaalta niin korkealla ettei tosikaan :)
Progetrancen taso on mun mielestä ollut koko ajan hyvä, biisejä tulee toisaalta tuhoton määrä mutta hyviä biisejä sieltä suunnalta tulee enemmän kuin perustrancen parista, tänäänkin lähti Beatportista kuus biisiä ja enemmänkin ois tehnyt mieli ostaa, mutta ei viitsi kuitenkaan joka päivä laittaa yli kymppiä levyihin :o Tänään ostettu ADF - Fast Line (Original Mix) luulisi maistuvan niin trance- kuin progejätkille, ja lafkat kuten Pure Substance, Source of Gravity, Tilth, Bellarine, SOG jne jne julkaisevat jatkuvasti laadukasta trancea, perstuntumalta heitettynä kuukausittain tulee ostettua 15-20 tämäntyylistä biisiä, tosin progetrance ei ole kovin heikkoa vuotta nähnytkään imo. Ja Voyageriltakin tuli julkaisu tämän vuoden puolella (ja minkälainen <3), en muista koska siltä olisi viimeksi tullut jotain?
Tähän kun lisää vielä viime vuoden odotetut biisit kuten Solar Stone - Like a waterfall ja Allure - The love we lost, niin seison edelleen sanojeni takana että tämä kolmekuukautinen on ollut poikkeuksellisen kova ajanjakso
pariin viime vuoteen verrattuna.
Tiëston uusi miksaus-cd näyttää myös mielenkiintoiselta, ja lisäksi ainakin Beetseekersiltä, Sunday Clubilta ja Human Movementilta on tulossa artistialbumi, että onhan tässä odoteltavaa
Niin kuin Orionkin totesi, niin eihän tämä paras vuosi missään nimessä ole ollut, mutta en usko että trance tulee ikinä näkemään niitä kultavuosien ~1995-2000 loistoa, joten tähän taitaa olla tyytyminen.
Ai niin, ja kiitokset taas palautteesta kaikille,lisää saa toki antaa ^__^
edit: Ai niin, ja nää kaikki luonnolisesti vain mun mielipiteitä, rankempi/menevämpi trance muhun uppoo harvemmin muualla kuin bileissä, joten nämä mun miksauksetkin saattavat olla hieman "lässyjä", mut niin oon mäki :))