miikka leinonen - Stella

7 posts, 1 page, 2,975 views

CM

Posts: 1,507

#2 • • CM
Alku kuulostaa tosi hyvältä. Mut just ku meinasin mainita, et kerranki oot keksiny jotain muuta ku juustoliidii ni eikös se sieltä heti sit tupsahtanu :) Liidin melodia vois olla parempikin, jotain pientä muutosta nuotteihin, riffi sinänsä muuten ihan kiva. Biitti oli täs mun mielestä parasta osa-aluetta ja muutama muu soundi. Noi alun taustan stringmelodiat on mun mielestä kamalia, eikä toi lapsivoksu sovi tähän biisiin mitenkään päin. Biisi nojaa rakenteeltaan yhden nostatuksen kiksun peruskaavaan, alku - breakdown - nostatus - huippukohta - lasku - loppu, eli semmosta jo 6-8 vuotta valmiiks pureksittua. Perus cutoffresosahan vois korvata tosiaan jo jollain muulla soundilla, niin sais edes pikkasen lisättyä omaperäisyyttä. Sointukierto on kyl hyvä.

Jos jotain vielä soundista pitäis mainita, niin vähän ohkaset synat. Biitti toimii, mut ilmeisesti joko Reasonin efektit sotkee äänen ihan puuroks tai sitte sulla on tosi mössö sämplet (epäilen ekaa, koska Reasonin effut poislukien reverb on hirveitä äänensotkijoita) :) Kuulostaa siltä, kun diskantit ja bassot ois kompuroitu täysin mössöks

No, tällästä kritiikkiä tällä kertaa. Piis + lav*piis*
iam

Posts: 3,085

#3 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Mä oon aika samoilla linjoilla Masan kanssa. Edelleen tosin odotan että vaihdat sen Reasonin Logiciin tms niin noi sun biisit menis potensseiin 10 eteenpäin soundin osalta. Sulla kun noita hyviä ideoitakin tuntuu riittävän vaikka miten paljon! Eniten harmittaa kun tietää miten paljon paremmalta saisit noi kuulostamaan jos olisi työkalut kunnossa.

Tarjoan mieluusti Logic Pro aivopesun/intensiivikurssin pitskussa koska vaan, tuo sä kaljat *hymy*
ratsastuskoulu

Posts: 604

#4 • • ratsastuskoulu

CM, 13.3.2006 12:48:
Jos jotain vielä soundista pitäis mainita, niin vähän ohkaset synat. Biitti toimii, mut ilmeisesti joko Reasonin efektit sotkee äänen ihan puuroks tai sitte sulla on tosi mössö sämplet (epäilen ekaa, koska Reasonin effut poislukien reverb on hirveitä äänensotkijoita) :) Kuulostaa siltä, kun diskantit ja bassot ois kompuroitu täysin mössöks



Joo kiitos palautteesta. Itseasiassa bassot ja diskanit _on_ kompuroitu mössöksi, koska mulla oli unohtunut exporttivaiheessa päälle tuo reasonin "masterointi"härveli päälle. Se kun on oletuksena aina valmiina tuolla :)
villelope

Posts: 2,846

#5 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Eihän tässä voi muuta kuin nyökytellä noiden ammattilaisten kommenttien myötä.

Synat on aavistuksen ohuita, mutta pidän varsinkin alun "layereista". Monta eri synamattoa tukee hyvin toisiaan, ei tule missään vaiheessa tylsä olo, vaikka kuuntelisi tuota alkua luupilla :)

Sointukulusta voinee kiitokset laittaa Belgiaan, mulle tulee eniten Airwaven jutut noista soinnuista mieleen, samoin nuo lasten hiekkalaatikkoleikkiääni-samplet menee Fire&Icen piikkiin. (no Airwave on siinäkin 50% kokoonpanosta).

Jos rakenne on sama mitä (lähes) kaikissa kiksubiiseissä, niin ei tuo liidikään sen erikoisemmin erotu.

Ei tää paska biisi ole, mutta just toi liidi vie alun fiiliksen tästä pois.


sxx, 13.3.2006 13:15:
Tarjoan mieluusti Logic Pro aivopesun/intensiivikurssin pitskussa koska vaan, tuo sä kaljat *hymy*

Mä oon messissä :)
(jos huolitaan mukaan)
a98

Posts: 871

#6 • • Edited a98
no aika kiitettävän paljon sitä näkee yllä olevia diggailevan muitakin samanlaisen rakenteen omaavia biisejä niin ehkä se ei kuitenkaan se pahin juttu tässä ole :)
itte tykkäsin paljo kaikesta tästä, ja varmasti lopullinen hiottu versio toimii ihan hyvin. pää melodia vaan oli melkosen perinteisesti toteutettu ja hitusen liian iloinen. tälläinenkin melodian toteutus toimii mulle kyllä hienosti jos melodia on esim "flashin" luokkaa..
ratsastuskoulu

Posts: 604

#7 • • Edited ratsastuskoulu
Kiitos jälleen palautteesta!

Sointukulku leadissa on tosiaan sama kuin jo a98:n viittaamassa flashissa. Vähän sitä tunnelmaa haettiin tässä. Tosin kyse ei alunperin ollut kiksubiisistä, mutta tein tuon mainleadin tuohon testimielessä. Orggis on hillitympää tavaraa.. Voi olla että toi ratkasu laittaa tollanen juustoliidi oli sitten väärä, kun ette näköjään siitä diggaillu :)

Täytyy mennä viilaamaan ->

Tuohon alun padimattoon ja muuhun olen suht tyytyväinen nytkin.