mitä tehdä?

8 posts, 1 page, 2,713 views

transumadame

Posts: 23

#1 • • transumadame
mitä tekisit seuraavassa tilanteessa?

olen asunut espanjassa reilun vuoden, ja asuntooni mentiin avaimella tai millä lie sisään viikko sitten. kaikki vietiin, kahvinkeitintä myöten. passi, rahat, kortit, kaikki. vaatteita jäi ehkä matkalaukullinen.

konsulaatti ei kuulemma pysty auttamaan kuin äärimmäisessä hädässä olevaa, ja minä en kuulemma kuulu heihin. esimerkiksi äiti pienen lapsensa kanssa voidaan valtion rahoilla lähettää kotiin.

nk. konsulinkyyti on puutaheinää, sellaista ei ole olemassakaan. joku sukulainen, ystävä tai vastaava täytyy olla suomessa joka lähettää rahaa passia ja lentolippua varten konsulaatin tilille. no, minulla ei ole. kaikki on yritetty.

viimeisetkin rahat ovat menneet nyt hostellissa asumiseen, ensi yönä menen sitten varmaankin rannalle aurinkotuoliin.

kaikki hyvät (ja miksei huonotkin) ideat otetaan vastaan... ;)
pirpeli

Posts: 5,533

#2 • • pirpeli
Soitat Suomeen Espanjan konsulaattiin.
Kierrät kaikki mahdolliset paikat duunia kysellen, yösijaa ja ruokaa vastaan.
Miten ihmeessä kukaan sukulainen ei voi sua auttaa?
Menet paikalliseen merimieskirkkoon ja kerrot tilanteesi.
Liftaat.
jne jne.
Toivottavasti pääset pois. Ei kiva tilanne laisinkaan.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

homppa

Posts: 731

#3 • • homppa
en ymmärrä millä vitulla konsulaatti perustelee ettei sinun hätäsi muka ole äärimmäinen.....mä ehdottaisin et teet _mitä_ vaan ettei käy enää pahemmin....mitä se sitten onkaan emt....onnea yritykseen...
littlebig

Posts: 753

#4 • • littlebig aaat-chi kung
eikö sulla ole vakuutusta? *ding*
rikosilmoitus anastetusta omaisuudesta ja vakuutukselle kuitit kaikesta mihin olet rahaasi ryöstön jälkeen laittanut
niillä on myös hätämajoitusmahdollisuus mutta puhu oman vakuutusyhtiösi kanssa. heti.

--
straight ______

gay ^______^

siveys

Posts: 2,492

#5 • • siveys lovely

transumadame,
mitä tekisit seuraavassa tilanteessa?


Minua kiinnostaisi, mitä ihmettä teit ennen ryöstöä ja miksi et voi jatkaa tämän tekemistä enää?

Mitä kämpällesi tapahtui ryöstön jälkeen? Mitä tapahtui vuokravakuudenne jos kämppä oli vuokralla?

Mihin työpaikkasi katosi, jolla ennen maksoit kämppäsi ja elämisesi? Eikö työnantajasi voi auttaa sinua mitenkään? Vai mistä sait rahan elämiseen ja miksi tämä rahantulo lakkasi - ja miksi et aiemmin varautunut rahantulon loppumiseen?

Eikö sinulla ollut yhtään ystäviä tai sukulaisia, jotka voisivat nyt auttaa sinua - joko siellä tai Suomessa?

Mutta enivei, oma ehdotukseni on, mikäli et nyt oikeasti saa mistään kasaan rahoja Suomeen lentämiseen olisi, että otat yhteyttä Suomen sosiaaliviranomaisiin internetin välityksellä, selität asiasi ja pyydät heitä lähettämään lentolipun hinnan lähetystöön. Tähän saattaa mennä muutama päivä, joten varaudu rannalla yöpymiseen.
Jago

Posts: 4,039

#6 • • Jago un-trained monkee
voisit ettii rikkaan miehen, mutta kestäis ikuisuuksia kunnes pääsisit muuttaa sen luo, joten kannattaa vaan mennä myymään itteensä. saatpahan ainakin vuokrarahat nopeemmin kasaan

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

tomii

Posts: 3,594

#7 • • tomii kallion herttua

siveys, 5.3.2006 17:44:
---
transumadame,
mitä tekisit seuraavassa tilanteessa?

---

Minua kiinnostaisi, mitä ihmettä teit ennen ryöstöä ja miksi et voi jatkaa tämän tekemistä enää?

Mitä kämpällesi tapahtui ryöstön jälkeen? Mitä tapahtui vuokravakuudenne jos kämppä oli vuokralla?

Mihin työpaikkasi katosi, jolla ennen maksoit kämppäsi ja elämisesi? Eikö työnantajasi voi auttaa sinua mitenkään? Vai mistä sait rahan elämiseen ja miksi tämä rahantulo lakkasi - ja miksi et aiemmin varautunut rahantulon loppumiseen?

Eikö sinulla ollut yhtään ystäviä tai sukulaisia, jotka voisivat nyt auttaa sinua - joko siellä tai Suomessa?



Joo nää tuli kyllä mullakin heti mieleen, että ei kait ne nyt kämppää ja duunia rullannu samalla. Aika outoa, että konsulaatti ei auta. Okei en vois sanoa, että näistä asioista tietäisin juurikaan mitään, mutta kaveri pääsi ainakin Virosta ihan sen kummempia selityksiä kotiin, kun meni konsulaattiin. Ei ne tietenkään sua maksa "ilmaiseksi" (ilmaista lounasta ei olekaan), vaan ne lainasivat rahat matkaan jne.

Mutta joo, vakuutus (kuten joku edellä ihmetteli) ei kyllä futaa, jos mennään avamella sisään. Ihan HEL-VE-TIN vaikea todistaa murroksi.

Ps. isot pahoittelut uhrille, jos asia ei ole näin, mutta vaikuttais vähän ns. trollilta. Vähän liikaa noita aukkoja tossa jutussa.

--
reivaan kunnes kuolen

m1kk3

Posts: 5,560

#8 • • m1kk3 no-life

tomii, 5.3.2006 18:13:
Ps. isot pahoittelut uhrille, jos asia ei ole näin, mutta vaikuttais vähän ns. trollilta. Vähän liikaa noita aukkoja tossa jutussa.




joo samaa aattelin itekin tossa, enkä vähiten sen takia minkälaisia topikkeja on aikasemmin kyseisen ihmisen taholta perustettu

pahoittelen tosin jos olen väärässä

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti