Numark CDX vs. Pioneer CDJ-1000mk2 & CDJ-800

33 posts, 2 pages, 12,490 views

Avatar
#21 • • REivaaja Guest

Keba, 16.2.2006 02:40:
Huooooh, mitään wavedisplayta tartte, opetelkaa levynne paremmin =P


Ei tarvii Ferrariakaan mutta hyviä ne silti on
Mr.Mystery

Posts: 244

#22 • • Mr.Mystery Al Azar // OrgaNik

DjBeliar, 18.2.2006 16:02:
Iso vastalause NUMARKILLE!!! Numarkin laadun hyvin tuntien, olen sitä mieltä, että Numarkkeihin pitäisi hitsata runkoon semmoinen iso lenkki, mihin saisi vaijerin kiinni ja vaijerin toisen pään auton peräkoukkuun, jotta voisi huristaa miljoonaa motarilla, vetäen perässään Numarkkia! *joo*

Mainosvideot antaa aina sen paraatimaisen mielikuvan laitteesta. Siksi kannattaa ensin käydä jossain testaamassa ko. laite. Mikäli siihen ei siunaannu minkään sorttista mahdollisuutta, unohda koko juttu!!! Itse harhaudun ostamaan mainosvideoiden ja muiden hehkutustekstejen harhaan johtamana Technicsin SL-DZ1200:t CD soittimet, jotka ovat myöhemmin koituneet enempikin ongelmajätteeksi...


Perkele, mun TTX:issä on varmaan sitten jotain vikaa kun ne on jo 2 vuotta kestäneet päivittäistä käyttöä ilman minkäänlaista vikaa.

Tässä jonkin aikaa mietittyäni olen päätynyt siihen tulokseen, että taidan hankkia itselleni Pioneerin kakssataset, koska
a) hinta-laatusuhde on kohdallaan
b) löytyy kaikki tarvitsemani toiminnot eikä mitään turhia härpättimiä
c) 0.1 pitchi vaan ei toimi, ei sitten ollenkaan.
Illustrator

Posts: 3,171

#23 • • Illustrator

Mr.Mystery, 18.2.2006 17:03:
---
DjBeliar, 18.2.2006 16:02:
Iso vastalause NUMARKILLE!!! Numarkin laadun hyvin tuntien, olen sitä mieltä, että Numarkkeihin pitäisi hitsata runkoon semmoinen iso lenkki, mihin saisi vaijerin kiinni ja vaijerin toisen pään auton peräkoukkuun, jotta voisi huristaa miljoonaa motarilla, vetäen perässään Numarkkia! *joo*

Mainosvideot antaa aina sen paraatimaisen mielikuvan laitteesta. Siksi kannattaa ensin käydä jossain testaamassa ko. laite. Mikäli siihen ei siunaannu minkään sorttista mahdollisuutta, unohda koko juttu!!! Itse harhaudun ostamaan mainosvideoiden ja muiden hehkutustekstejen harhaan johtamana Technicsin SL-DZ1200:t CD soittimet, jotka ovat myöhemmin koituneet enempikin ongelmajätteeksi...


---

Perkele, mun TTX:issä on varmaan sitten jotain vikaa kun ne on jo 2 vuotta kestäneet päivittäistä käyttöä ilman minkäänlaista vikaa.

Tässä jonkin aikaa mietittyäni olen päätynyt siihen tulokseen, että taidan hankkia itselleni Pioneerin kakssataset, koska
a) hinta-laatusuhde on kohdallaan
b) löytyy kaikki tarvitsemani toiminnot eikä mitään turhia härpättimiä
c) 0.1 pitchi vaan ei toimi, ei sitten ollenkaan.

En tiedä lähtisinkö itsekkään vahvistamaan tota Numarkin paskaa laatua. Ainakin tän hetkisten soittimien (Axis-9) perusteella ei ko. merkistä voi paljoa negatiivista sanoa.

No, saa nähä mihin tässä päätyy. Oma mieli ku tuntuu vaihtelevan lähes päivittäin. Tonnisia ei muuten näytä tällä hetkellä olevan edes saatavilla thomanilta. Onkos kukaan sattumoisin kyselly millon noita tulee lisää?
antonsonin

Posts: 2,712

#24 • • antonsonin laserpoint.

DjBeliar, 18.2.2006 16:02:
olen sitä mieltä, että Numarkkeihin pitäisi hitsata runkoon semmoinen iso lenkki, mihin saisi vaijerin kiinni ja vaijerin toisen pään auton peräkoukkuun, jotta voisi huristaa miljoonaa motarilla, vetäen perässään Numarkkia! *joo*



Millos toteutetaan tää? *joo*
Illustrator

Posts: 3,171

#25 • • Illustrator

Illustrator, 18.2.2006 18:46:
Tonnisia ei muuten näytä tällä hetkellä olevan edes saatavilla thomanilta. Onkos kukaan sattumoisin kyselly millon noita tulee lisää?

Lähetin thomanille viestiä, sieltä vastattiin: Hei! Valitettavasti Pioneerin suhteen ei ole minkäänlaista tietoa. Arvelisin, että mennee ainakin maaliskuun loppupuolelle asti. Siitä on jo lähes 30 soittimen jono, eli kunhan Pioneerilta saadaan toimituksia, ne menevät ensin näihin jälkitoimituslähetyksiin.
remotion

Posts: 5,283

#26 • • remotion nostatus guru
tuossa joku jo kiteytti hyvin tonnisen ja 800 eroja. noh, mulla on 800, koska aiemmista 100 synyi luottamus pioneereja kohtaan joka on vaan vahvistunut näiden 800 myötä. on nää 800:kin jo ihan huiput käyttää ja näyttää karkilta. itse ehkä oisin myös voinutkin venyttää tonnisiin ja jos niihin on kunnolla varaa niin osta ihmeessä, itellä ois ainakin muna pystys jos tonniset hankkis, on ne vaan niin ehanat.

sanotaanko että kasisatasilla tulet olemaan onnellinen ja täysin tyytyväinen todennäköisesti myös, mutta kyllä tonnisillakin sitte huomaa et mistä on maksanut ja on varmasti hyvin tyytyväinen myös...
Illustrator

Posts: 3,171

#27 • • Illustrator
Pakko vielä kysyä, että onko porukalla ollut mitään ongelmia tonnisten tai kasisatasten kanssa?

Omien kokemusten, ja ulkomailsilta foorumeilta lukemani perusteella molemmissa on ollut kohtuudella vikoja. Yleisimpiä lienee kai nappien/keikon herkkyyden katoaminen, tai rikkoutuminen. Jos maksaa "perus" Cd-soittimesta 1300e niin voisi olettaa, että laadunvalvonta on suoritettu jo tehtaalla.

Jos sitä panostaisi tommoseen uuteen tonniseen, niin voiko luottaa siihen että se todellakin toimii kunnolla vielä "vuosien" päästä?

Esimerkiksi täältä löytyy paljon keskustelua noiden laitteiden yleisimmistä vioista:
http://www.pioneerprodjforums.com/ubbthreads/postlist.php?Cat=&Board=UBB9&page=0&view=collapsed&sb=5&o=
DJ_laama

Posts: 123

#28 • • DJ_laama

Illustrator, 18.3.2006 13:48:
Pakko vielä kysyä, että onko porukalla ollut mitään ongelmia tonnisten tai kasisatasten kanssa?



Itelläni kävi yks 800:nen takuuhuollossa puolen vuoden kotikäytön jälkeen kun se päätti yhtäkkiä että minäpä en enään toista kaikkia levyjä, ja sit sieltä myös kuulu ihme rahinaa kun levy soi.
pioneerin 500 II ltd soittimia ei voita kyllä mikään :P ...joutu omat kasisatkut vaihtaan tollasiin enkä oo katunu... ainoo huono puoli noissa on se puskurimuistin puute.
Illustrator

Posts: 3,171

#29 • • Illustrator
Eipä tullu "mikroaaltouuneja", eikä "laukasualustaa".*nauru* Tilaukseen lähti juuri 2 x Cdj-800mk1. Mp3 toistolla en varsinaisesti mitään tee ja tonnisiin kun ei ollu oikeen varaa tän vuoden puolella niin valinta oli helppoa. Eiköhän noissa oo taas soitinta moneksi vuodeksi.*joo*
Illustrator

Posts: 3,171

#30 • • Illustrator

Illustrator, 27.3.2006 20:14:
Eipä tullu "mikroaaltouuneja", eikä "laukasualustaa".*nauru* Tilaukseen lähti juuri 2 x Cdj-800mk1. Mp3 toistolla en varsinaisesti mitään tee ja tonnisiin kun ei ollu oikeen varaa tän vuoden puolella niin valinta oli helppoa. Eiköhän noissa oo taas soitinta moneksi vuodeksi.*joo*

Thomanilta tuli postia: "valitettavasti tilaamasi CDJ-800 malli on jo loppuunmyyty eikä enää saatavana. Tilauksesi on näin ollen automaattisesti peruuntunut." *hmph*
Kai se pitää sitte mk2:set hommata.
Illustrator

Posts: 3,171

#32 • • Illustrator

Billow, 29.3.2006 14:17:
Tuossa olisi myös hyvä vaihto ehto HDX Hard Drive CD/MP3 Player. Hintaa kyllä en tiedä. Itse olen ajattelut ostaa TTX:sien rinnalle.
Ja tuosta laadusta, sen verran että itse olen todella tyytyväinen ollut noihin TTX:siin. Niilä tulee kaksi vuotta täyteen ja ei mitään vikaa ollut.


Tietoa http://numark.com/
Video http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=2351%20

Taitaa thomanin sivut olla vähän remontin alla, mutta muistaakseni siellä oli toi Hdx jonkin aikaa esillä. Hintaa oli muistikuvien mukaan 1700e/kpl. Ainakin omalta listalta jää ton perusteella kyllä pois. Niija joidenkin lähteiden mukaan Cdx:n valmistuslaatu ei ole aivan yhtä korkea kuin TTX:n. Tiedä sitten. Kyllä toi CDX tuntuu edelleenkin kiinnostavalta vaihtoehdolta. Varsinkin nyt kun mk1 kasisatasta ei ole enää saatavana.
hrdkvr

Posts: 3,929

#33 • • hrdkvr KURGO
joo mullakans ttx-1 ja ei mitää vikoja..

numark on kyl hyvä merkki..

mutta

ne numarkin halpiskamat on ihan leluja..
sama vitsaus kun kaikissa muissakin "halpistavarassa"

mutta ei halpa ja laadukas ole koskaan mahtunutkaan samaan lauseeseen..

--
-keep it hard-