Tekninen tuki

20 posts, 1 page, 5,588 views

hallucinogen

Posts: 8,190

#1 • • hallucinogen Edain
Noniin eli keskustellaan vähän teknisestä tuesta, helppareista yms. Millä firmalla ollut osaamatonta, hyvää jne.

Mulla on fujitsu siemensin kannettava ja soitin tossa kuukausi sitten niiden tekniseen tukeen. No 15min jonottamisen jälkeen sain nuoren naisäänen langan päähän ja aloin sitten esitellä kysymyksiä. Ensiksi annoin koneeni sarjanumeron jotta se voisi etsiä sen koneelta, no eipä löytynyt, ei edes tuotenumerolla. Kysyin millaisen laturin voisin hommata tähän ja kerroin arvot eli 19v dc 3.62A ja kyselin onko väliä kuinka paljon laturi pystyy ottaa virtaa kuhan jännite on sama ja eipä osattu tähän sanoa mitään. No kyselin sitten heidän omien laturien perään ja annoin niiden tuotenumeron, no eipä siitäkään tiedetty sitten sitä taikka tätä. Sitten kysyin käykö mun läppäriin ihan normaali kingstonin ddr 266 läppärimuisti ja siitä sillä ei ollut mitään tietoa ja taisin vielä jotain kysellä ja mihinkään ei tullut vastausta :D Mitä virkaa moisella teknisellä tuella on jos sieltä ei saa vastausta mihinkään :D

Toinen mikä tuli mieleen asiakaspalvelusta on Soneralta kun soitin kerran Tele Finlandin asioilla kun myin joskus niitä liittymiä ja sehän on Soneran tytäryhtiö. No kun sain jannun Soneralta kiinni joka osasi kertoa kuuluvuudesta niin kerroin olevani tele finlandista ja tarvitsisi tietää, että kuuluuko paikassa x? No tyyppi totes siihen, että kyllä hän vois sen sanoa mut ei sano kun se ei oo tele finlandilla töissä vaan mun ois pitäny soittaa jollekin eri tyypille saman korporaation sisällä :D Yks toinen kaveri soitti samaan paikkaan samana päivänä ja ei kertonu kuka oli niin kuuluvuustiedot tuli samantien :D

Icrquoteissa oli kans hyvä kun joku oli soittanut pankin x tekniseen tukeen ja kysellyt mitä pitäisi tehdä jotta pääsee nettipankkiin ja kertoi , että käyttää debiania(linuxia) ja tuessa oli koitettu monen monta kertaa selittää et mee ohjauspaneeliin ja sit internet exploreiin pla pla ja tyyppi sanonu ettei käytä windowsia ja sit kun viimein mennyt viesti läpi niin asiakaspalvelija sanonu "otamme teihin myöhemmin yhteyttä *tuuttuut* :D

Joskus tulee mieleen, että noihin tukijutskiin ei aina ees tarvitse olla mitään hajua asiasta, riittää kun osaa jonkun faq-listan ja niihin kirjoitetut vastaukset.

--
pikku-*possu*

Lost-Soul

Posts: 3,107

#2 • • Lost-Soul los pallos

hallucinogen, 13.2.2006 00:36:
Noniin eli keskustellaan vähän teknisestä tuesta, helppareista yms. Millä firmalla ollut osaamatonta, hyvää jne.

Mulla on fujitsu siemensin kannettava ja soitin tossa kuukausi sitten niiden tekniseen tukeen. No 15min jonottamisen jälkeen sain nuoren naisäänen langan päähän ja aloin sitten esitellä kysymyksiä. Ensiksi annoin koneeni sarjanumeron jotta se voisi etsiä sen koneelta, no eipä löytynyt, ei edes tuotenumerolla. Kysyin millaisen laturin voisin hommata tähän ja kerroin arvot eli 19v dc 3.62A ja kyselin onko väliä kuinka paljon laturi pystyy ottaa virtaa kuhan jännite on sama ja eipä osattu tähän sanoa mitään. No kyselin sitten heidän omien laturien perään ja annoin niiden tuotenumeron, no eipä siitäkään tiedetty sitten sitä taikka tätä. Sitten kysyin käykö mun läppäriin ihan normaali kingstonin ddr 266 läppärimuisti ja siitä sillä ei ollut mitään tietoa ja taisin vielä jotain kysellä ja mihinkään ei tullut vastausta :D Mitä virkaa moisella teknisellä tuella on jos sieltä ei saa vastausta mihinkään :D



Itselläni on kanssa huonoa kokemusta F-S:ltä. Tyttöystävän upouudessa läppärissä cd/dvd:n "etukuori" repsottaa ilkeen näkösesti ja soitin sitten tuonne tukeen ja käysyin miten saan tuon nopeasti hoidettua. Korjaushan ei pitäisi kestää kauan, koska vikaa ei tarvi juurikaan etsia ja se on vain muovia. Eipä ne tietenkään mitään osannut vastata tuohon ja ilmoittivat vain, että voivat tulla hakemaan koneen ja korjaus kestää kolme (3) viikkoa.

Elisan helpparista olen kuullut hauskoja juttuja, kun jotkut ovat soittaneet kysyäkseen lettutaikinan ohjeen (ja jopa saanneet sen sieltä).

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

hallucinogen

Posts: 8,190

#3 • • hallucinogen Edain

Lost-Soul, 13.2.2006 00:58:
Itselläni on kanssa huonoa kokemusta F-S:ltä. Tyttöystävän upouudessa läppärissä cd/dvd:n "etukuori" repsottaa ilkeen näkösesti ja soitin sitten tuonne tukeen ja käysyin miten saan tuon nopeasti hoidettua. Korjaushan ei pitäisi kestää kauan, koska vikaa ei tarvi juurikaan etsia ja se on vain muovia. Eipä ne tietenkään mitään osannut vastata tuohon ja ilmoittivat vain, että voivat tulla hakemaan koneen ja korjaus kestää kolme (3) viikkoa.

Elisan helpparista olen kuullut hauskoja juttuja, kun jotkut ovat soittaneet kysyäkseen lettutaikinan ohjeen (ja jopa saanneet sen sieltä).


Juu ei oo kyllä hyvä tuki siinä lafkassa, ohjasivat mut sit niiden huollosta vastaavaan firmaan eli www.powermill.fi. Koko sivulta ei löydy mitään hinnastoa tarvikkeille, ainoastaan hyvin suolainen läppärin huolto, lähes 100e/h :D. Kyllä sitä sen verran perkele pitäs olla asiantuntevuutta et osaa sanoo käykö heidän oma virtalähteensä heidän omaan kannettavaansa *justjoo*

--
pikku-*possu*

domi

Posts: 7,069

#4 • • domi Työn sankari.

hallucinogen, 13.2.2006 09:28:
---
Lost-Soul, 13.2.2006 00:58:
Itselläni on kanssa huonoa kokemusta F-S:ltä. Tyttöystävän upouudessa läppärissä cd/dvd:n "etukuori" repsottaa ilkeen näkösesti ja soitin sitten tuonne tukeen ja käysyin miten saan tuon nopeasti hoidettua. Korjaushan ei pitäisi kestää kauan, koska vikaa ei tarvi juurikaan etsia ja se on vain muovia. Eipä ne tietenkään mitään osannut vastata tuohon ja ilmoittivat vain, että voivat tulla hakemaan koneen ja korjaus kestää kolme (3) viikkoa.

Elisan helpparista olen kuullut hauskoja juttuja, kun jotkut ovat soittaneet kysyäkseen lettutaikinan ohjeen (ja jopa saanneet sen sieltä).

---

Juu ei oo kyllä hyvä tuki siinä lafkassa, ohjasivat mut sit niiden huollosta vastaavaan firmaan eli www.powermill.fi. Koko sivulta ei löydy mitään hinnastoa tarvikkeille, ainoastaan hyvin suolainen läppärin huolto, lähes 100e/h :D. Kyllä sitä sen verran perkele pitäs olla asiantuntevuutta et osaa sanoo käykö heidän oma virtalähteensä heidän omaan kannettavaansa *justjoo*


http://www.klubitus.org/blog.php?nimi=Sjel Tuolta löytyy myös aika kiehtovia juttuja aiheesta Powermill *joo*
hallucinogen

Posts: 8,190

#5 • • hallucinogen Edain

domi, 13.2.2006 09:33:
http://www.klubitus.org/blog.php?nimi=Sjel Tuolta löytyy myös aika kiehtovia juttuja aiheesta Powermill *joo*


Ai jollain muullakin ongelmia kaatuilun kanssa. Mun masiina on vaan sen verran vanha ettei mee takuuseen. Kone ei muuten kaadu tai kuumene mutta jos alkaa pelaamaan vaikka soldier of fortunea niin jossain välissä ilmeisesti näytönohjain saa lämpöhalvauksen ja *booot* Toi siis ainoastaan tapahtuu peleissä missä on kolomedeetä. Oman ja muiden kokemusten perusteella ei näköjään kannata ostaa F-S:ää enään ikinä :D

--
pikku-*possu*

Neko

Posts: 943

#6 • • Neko No äläpä kerro enempää
Elisan ADSL on ollut ainakin minun tapauksessani, jos ei huono, niin hyödytön.

Ongelmat ovat koskeneet aina DHCP -palvelinta, siihen ei saada yhteyttä. Mutta jotta vikailmoitus ( = asialle aletaan Elisan toimesta jotain oikeasti tehdä) saataisiin tehdyksi, on tehtävä helpparin ehdottamat toimet. Ne ilmeisesti luetaan päätteeltä/paperilta orjallisesti.

Hommassa on ikävää se, että joidenkin toimenpiteiden jälkeen saa jonotella uudet 20-40 min. että pääsee kertomaan toimenpiteiden hyödyttömyyden, vaikka on alusta asti tiennyt vian olevan siellä palveluntarjoajalla.

Noh, itse kyllästyin viime syksynä Elisan DHCP -juttuihin, ja vaihdoin Welhoon. Yksi tunnin tauko on haitannut koko tänä aikana.
hallucinogen

Posts: 8,190

#7 • • hallucinogen Edain

Neko, 13.2.2006 09:56:
Ongelmat ovat koskeneet aina DHCP -palvelinta, siihen ei saada yhteyttä. Mutta jotta vikailmoitus ( = asialle aletaan Elisan toimesta jotain oikeasti tehdä) saataisiin tehdyksi, on tehtävä helpparin ehdottamat toimet. Ne ilmeisesti luetaan päätteeltä/paperilta orjallisesti.

Hommassa on ikävää se, että joidenkin toimenpiteiden jälkeen saa jonotella uudet 20-40 min. että pääsee kertomaan toimenpiteiden hyödyttömyyden, vaikka on alusta asti tiennyt vian olevan siellä palveluntarjoajalla.


Oiskohan tossa just se, ettei ne siellä helpparissa oikeasti osaa mitään ja suurin osa jengistä jotka soittaa sinne on aivan tumpeloita joidenka mokailut voidaan opetella ulkoa ja lukea automaattisesti jostain. :( Palkkais läjän köyhii nörttei osa-aikaisiksi, ne ois tyytyväisiä kun ois irc, kolaa, 100mb piuha ja animea pyöris hdtv:stä koko aika =D

--
pikku-*possu*

OverDose

Posts: 1,714

#8 • • OverDose Team Emmätajuu

Lost-Soul, 13.2.2006 00:58:
Elisan helpparista olen kuullut hauskoja juttuja, kun jotkut ovat soittaneet kysyäkseen lettutaikinan ohjeen (ja jopa saanneet sen sieltä).




Voin vahvistaa tuon tiedon oikeaksi. *nauru*

Täältä kysytään kyllä todella uskomattomia juttuja. Viime viikonloppuna kysyttiin erään baarin aukioloaikaa ja muutamalla kerralla on kysytty hakkerointiohjeita tyttöystävän/kihlatun/vaimon sähköpostiin. *tirsk*

--
Once Upon a Time...

hallucinogen

Posts: 8,190

#9 • • hallucinogen Edain

OverDose, 13.2.2006 10:10:
Voin vahvistaa tuon tiedon oikeaksi. *nauru*

Täältä kysytään kyllä todella uskomattomia juttuja. Viime viikonloppuna kysyttiin erään baarin aukioloaikaa ja muutamalla kerralla on kysytty hakkerointiohjeita tyttöystävän/kihlatun/vaimon sähköpostiin. *tirsk*


Mä oon saanu numerotiedustelusta kävelyohjeet kotiin kun lähdin moksulta niin kovassa tuubassa et eksyin kotimatkalla puksusta malmille :D

--
pikku-*possu*

ville

Posts: 3,780

#10 • • ville olen oikeasti ujo

hallucinogen, 13.2.2006 09:28:
Juu ei oo kyllä hyvä tuki siinä lafkassa, ohjasivat mut sit niiden huollosta vastaavaan firmaan eli www.powermill.fi. Koko sivulta ei löydy mitään hinnastoa tarvikkeille, ainoastaan hyvin suolainen läppärin huolto, lähes 100e/h :D. Kyllä sitä sen verran perkele pitäs olla asiantuntevuutta et osaa sanoo käykö heidän oma virtalähteensä heidän omaan kannettavaansa *justjoo*



IMO kannettavat ei oo tarkoitettu hc-pelailuun ja kannettavan kuin kannettavan saa hyvin nopeasti paskaksi pelaamalla överitehoa vaativia pelejä jatkuvalla syötöllä. Jos ja kun haluaa läppäristä pitkäikäisen työkumppanin, kannattaa hommata joku viilentävä latausasema tai sitten yksinkertaisesti tehdä sillä läppärillä työtä joka ei vaadi hc-tason suorituskykyä.

Mitä itse tukipalveluihin tulee, niin firmalla kuin firmalla on paskoja ja hyviä työntekijöitä. Asiakas joka vaatii jokaiseen kysymykseen vastausta kuin apteekin hyllyltä, pitäisi ymmärtää, että parhaimmillaan ongelmia saattaa olla yksi + tuhat eikä tuollaista tietomäärää kovin monella jannulla ole. Ja sitten ne jannut joilla tuollainen tietotaito on, tuskin ovat helpparissa duunissa vaan jossain muualla ...

Lisäksi aika harva jätkä on seppä syntyessään ja jokainen joutuu taatusti aluksi opettelemaan asioita. Tästä syystä on mielestäni hassua vaatia, että puhelimen toisessa päässä olisi ammattilainen, jonka pitäisi tietää kaikki mahdollinen ...

Jos nyt vaikkapa otetaan esimerkiksi noinkin yksinkertainen asia kuin virtalähde, niin jos valmistajalla on tietokannassa 200 läppäriä ja näille 200 virtalähdettä niin lähes 100% varmaa on, että heillä ei ole taulokkoa jossa kerrotaan miten virtalähteet käyvät ristiin. Tällaisen asian tarkistaminen tod näk vaatii sen, että kaivetaan ensin esille virtalähteen tarkat mallimerkinnät, sitten verrataan niiden virta & volttimäärää ja sitten katsotaan että liitin on sama. Ja tietysti tässä vaiheessa huomataan, että eihän firmalla ole edes kunnon listaa virtalähteen mallimerkinnöistä ...


Olleellista on imo jatkuva asiakaspalvelu, eli kun ongelmaa ei saada ratkaistua heti, se kirjataan ylös ja asiaan luvataan palata myöhemmin. Ja näin myös tehdään. Harmittavan usein tässä kuitenkin homma tökkää ja helpparissa duunissa oleva jannu heittää ongelman mappiööhön, sillä helpompaa duunia riittää niin paljon kun jaksaa tehdä.
OverDose

Posts: 1,714

#11 • • Edited OverDose Team Emmätajuu

Neko, 13.2.2006 09:56:
Ongelmat ovat koskeneet aina DHCP -palvelinta, siihen ei saada yhteyttä. Mutta jotta vikailmoitus ( = asialle aletaan Elisan toimesta jotain oikeasti tehdä) saataisiin tehdyksi, on tehtävä helpparin ehdottamat toimet. Ne ilmeisesti luetaan päätteeltä/paperilta orjallisesti.



Ei lueta. *hih*

Tämä tehdään sen takia koska 9/10 asiakkaan "Linja on rikki/Elisan ADSL-yhteys ei toimi/ Teillä on jotain vikaa" -ongelmat korjaantuu parilla täsmäkysymyksellä. Milloin on koti-insinöörillä jäänyt johto laittamatta, milloin modeemi on rikki ja milloin jotain muuta mukavaa.

Toisekseen tossa on vielä se, että jos vika jää asiakkaan vastuulla oleviin laitteisiin, tulee vikailmoituksen jätöstä maksullinen. Sen takia noi kysymykset periaatteessa on kysyttävä, tuntui se sitten miten taukilta tahansa. Yleensä kuitenkin ne hoidetaan puhelun aikana, eikä asiakasta pyydetä taas soittelemaan ja kuuntelemaan pimpelipom-odotusmusaa puolen tunnin ajan.

Kivaa täällä on - tälläkin hetkellä. *tirsk*

--
Once Upon a Time...

hallucinogen

Posts: 8,190

#12 • • hallucinogen Edain

ville, 13.2.2006 10:19:
IMO kannettavat ei oo tarkoitettu hc-pelailuun ja kannettavan kuin kannettavan saa hyvin nopeasti paskaksi pelaamalla överitehoa vaativia pelejä jatkuvalla syötöllä.


En nyt tiedä onko joku läppäriä viisi vuotta vanhempi peli kovinkaan hc-pelaamista :D

--
pikku-*possu*

ville

Posts: 3,780

#13 • • ville olen oikeasti ujo

hallucinogen, 13.2.2006 10:20:
---
ville, 13.2.2006 10:19:
IMO kannettavat ei oo tarkoitettu hc-pelailuun ja kannettavan kuin kannettavan saa hyvin nopeasti paskaksi pelaamalla överitehoa vaativia pelejä jatkuvalla syötöllä.

---

En nyt tiedä onko joku läppäriä viisi vuotta vanhempi peli kovinkaan hc-pelaamista :D



No jos sä saat kannettavan lähes kyykyyn laittamalla grafiikkaa paremmaki se on hc-pelaamista.

Me saatiin vaavun kanssa aikanaan kasa läppäreitä paskaksi pelkästään sillä, että pistetettiin laskemaan ne jotain setiä 24h :D Elektroniikka ei vaan yksinkertaisesti kestä tollaisia lämpötiloja jatkuvalla syötöllä.
Jaques

Posts: 1,390

#14 • • Jaques HUGC / So Nice!

ville, 13.2.2006 10:59:
---
hallucinogen, 13.2.2006 10:20:
---
ville, 13.2.2006 10:19:
IMO kannettavat ei oo tarkoitettu hc-pelailuun ja kannettavan kuin kannettavan saa hyvin nopeasti paskaksi pelaamalla överitehoa vaativia pelejä jatkuvalla syötöllä.

---

En nyt tiedä onko joku läppäriä viisi vuotta vanhempi peli kovinkaan hc-pelaamista :D

---


No jos sä saat kannettavan lähes kyykyyn laittamalla grafiikkaa paremmaki se on hc-pelaamista.

Me saatiin vaavun kanssa aikanaan kasa läppäreitä paskaksi pelkästään sillä, että pistetettiin laskemaan ne jotain setiä 24h :D Elektroniikka ei vaan yksinkertaisesti kestä tollaisia lämpötiloja jatkuvalla syötöllä.



Varsinkin läppärit menee nopsasti kyykkyyn kun raksuttavat pitkään. Yhdistelmä mikropiirejä, akku, virta jne pienessä paketissa ei ole hyvä pitkällä tähtäimellä.

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Epailija

Posts: 5,636

#15 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.
Saas nähdä sitten kauanko mun Fujitsu-Siemensini porskuttaa. :D Reilu vuosi takana ja nyt alkaa näyttö prakata. Olen pitänyt konetta päällä päivien jaksoja ympäri vuorokauden ja aina yöksi laittanut näytön kirkkauden minimiin, ettei häiritsisi. Kun kirkkauden laittaa taikaisin maksimiin, jää osaan ruutua "varjo", joka häipyy kyllä muutaman minuutin kuluessa samalla kun näyttö saavuttaa maksimikirkkautensa. Ei kyllä tule mieleenkään soitella mihinkään tukipuhelimiin kannettavaa koskien. Paskiaiset eivät ole mallini ajureitakaan päivittäneet päälle vuoteen ja kyseessä on kuitenkin korkeintaan kaksi vuotta vanha malli. x)

Pelikäytössä kone on muuten ollut käytännössä ongelmaton, vaikka koneen 1,6Ghz:stä Pentium M:ää plus Radeon Mobility 9600 Pro:ta on rääkätty Half-Life 2:lla. =)

Edit: Anteeksi ot. Enpähän ainakaan puhunut WoW:sta. ;)

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Juhgu

Posts: 7,921

#16 • • Edited Juhgu Virnistelijä
"24h" asiakaspalvelulinjat ovat kanssa kivoja, soitan niihin yleensä joskus tyyliin viideltä aamulla ettei tarvitsisi jonotella. Mutta silloinkin "kaikki linjamme ovat juuri nyt varattuja...", joo, varmasti.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Worin

Posts: 526

#17 • • Worin

Epailija, 13.2.2006 11:20:
Saas nähdä sitten kauanko mun Fujitsu-Siemensini porskuttaa. :D Reilu vuosi takana ja nyt alkaa näyttö prakata. Olen pitänyt konetta päällä päivien jaksoja ympäri vuorokauden ja aina yöksi laittanut näytön kirkkauden minimiin, ettei häiritsisi. Kun kirkkauden laittaa taikaisin maksimiin, jää osaan ruutua "varjo", joka häipyy kyllä muutaman minuutin kuluessa samalla kun näyttö saavuttaa maksimikirkkautensa. Ei kyllä tule mieleenkään soitella mihinkään tukipuhelimiin kannettavaa koskien. Paskiaiset eivät ole mallini ajureitakaan päivittäneet päälle vuoteen ja kyseessä on kuitenkin korkeintaan kaksi vuotta vanha malli. x)

Pelikäytössä kone on muuten ollut käytännössä ongelmaton, vaikka koneen 1,6Ghz:stä Pentium M:ää plus Radeon Mobility 9600 Pro:ta on rääkätty Half-Life 2:lla. =)

Edit: Anteeksi ot. Enpähän ainakaan puhunut WoW:sta. ;)



Mikset sammuta näyttöö vaan himmennät sen?

Läppärit varmaan voi kuumentua pelaamisesta, mut jos pöytäkone alkaa pelaamisesta kuumentua, niin sit on syytä satsaa vähän jäähyihin. Ei muuta kun ohjelmaa rullailee jolla kattoo lämpöjä ja sit kuormittaa niin paljon kun pystyy. Varmaan imuroiminenkin auttaa pari astetta tai enemmänkin jos motti on ihan pölyssä.

Ite soittelen netin takia vaan ja kysyn yhden kysymyksen: "kato onko mun linja päällä?" jos vastaa että "ei" niin sanon, et "eikös asialle pitäs sit tehä jotain?". Ei siellä mun mielestä mitään guruja oo puhelimen toisessa päässä, mut kun kysyy tollein suoraan niin ei tartte kuunnella niitä johtosettejä. Kyl se pitää tarkistaa huolella, et pelaako värkit ja onko johdot kii ennen kun alkaa minnekkään soittelee.

Kaverille kävi kerran sillein, et netti päältä pois toista tai kolmatta päivää ja se siitä sit valitteli. Sanoin et soittaa ja kysyy et onko linjat päällä ja se soitti sit kiukkusena sinne. Olihan linjat päällä, no nappasin läppärin kainaloon et pystyn sillä testaa nettiä sieltä. Pistin siihen piuhan kii, toimi. Sit löin sen koneeseen johdon ja ei tullu "kuvaketta yhteyden aikana" ja muistin et olin laittanu siihen kohtaan ruksin. Verkkoasetuksista sit katoin niin kaveri hyvä oli pistäny lähiverkkoyhteyden pois päältä. Pistin sen päälle ja kerroin hänelle siitä ja kyllähän sitä hävetti. :)
ezzy

Posts: 8,060

#18 • • ezzy Droid-pappa

Neko, 13.2.2006 09:56:
Ongelmat ovat koskeneet aina DHCP -palvelinta, siihen ei saada yhteyttä. Mutta jotta vikailmoitus ( = asialle aletaan Elisan toimesta jotain oikeasti tehdä) saataisiin tehdyksi, on tehtävä helpparin ehdottamat toimet. Ne ilmeisesti luetaan päätteeltä/paperilta orjallisesti.



Niin turhauttavaa kuin noiden kohtien läpikäyminen on asiakkaalle, niin ne ovat tarpeellisia, koska 99% vikailmoituksista ratkeaa ns. katsomalla peiliin.

Tuo DHCP-palvelimen toimimattomuuskin johtuu ymmärtääkseni useimmiten siitä, että asiakkaan palomuuri blokkaa pyynnöt.

Ei, en ole Elisalla :) Thank god. Helpparissa kylläkin.
Jocular

Posts: 1,359

#19 • • Jocular Janni
Tuli noista verkkosotkuista mieleen..

Asuin vielä vanhemmilla. Kone oli ollu enemmän ja vähemmän killis jo jonku aikaa.. Noooh, sitte joku aika meni ja netti ei enää toiminu. Ei toiminu moneen päivään. Meni hermo, tällänen nettinörtti kun olen. Noooh, tarkastin kaikki johdot, verkkoasetukset ja kaikki vielä moneen kertaan. Lopulta ylpeys anto periks ja soitin Soneralle.

Varmaan puol tuntia odotin ennenku pääsin jonosta läpi. Kyseli kaikki perushommat johdoista ja asetuksista, kaikki ok. Yhdistys jollekki toiselle gurulle. 10 minuutin jonotus.. Samat kysymykset ja ihmettelyt miksei toimi.. Nooh sit yhdistettiin viel kolmannelle, joka ei sit onneks enää vaivautunu kysyy samoja ongelmia. Se vaan totes yks kantaan, että mun kone lähettää niin paljon kaikkea pas*** maailmalle, et ne on päättäny sulkee mun netin. WTF?!! Eiks luulis, et palveluntarjoajal ois edes velvollisuus tai halu ilmottaa, et ne sulkee mun netin kysymättä multa mitään tai edes vaivautua ilmotttamaan, et mun kone lähettää sontaa maailmalle??!!

Sit käytiin vähän läpi mun palomuureja ja tietosuoja-asetuksia ja semmosia. Kuulemma mun palomuuri ja ite suomalainen virustorjuntaohjelmaki oli liian läävä. Piti hakea joku toinen ilmaisohjelma jostain, jolla sais koneen puhdistettua. Ööö.. miten se onnistuu jossei netti toimi? Langan toisesta päästä tuli vaan kommentti "hyvä pointti", jonka jälkeen se heebo lupas avata mun netin.

Odotin päivän.

Melkeen toisenki.

Lopulta sit illalla toisena odottelu päivänä just ku olin alkamas taas soittelee alko netti toimimaan. Hain ohjelman, joka löys pari jotain cookieta koneelta, posti ne ja ei muuta. Nyt oli kone puhdas?

Meni taas jonku aikaa ja netti alko pätkimään. Kelasin, et ne meinaa taas sulkee mun yhteyden pask*****... Poltin 35 cd:tä kaikkea roinaa talteen (KAUHEE DUUNI!!). Formatoin kovon, asensin kaikki alusta. Sit ei enää mitää ongelmia.

Toimi ku rasvattu. Muutin pois. Kone jäi vanhuksille.

Sittemmin faija soitellu taas aina sillon tällön harvoin ku avaa koneen ettei sil pääse nettiin.. Verkkoasetukset nollaantuu itestään.. Sitä en tiiä mistä johtuu, enkä jaksa välittääkään mut kyl mua silti risoo et joutuu joka kerta niitä faijalle uudestaan uudestaa uudestaan selittämään.. MUR



Nyt meil on Wlan. Seki ihan sukkamonsteri. Ainaki mun koneella. En tiiä johtuuko 24onlinesta vai mistä mut aina välil ku laitan koneen pois ni se poikkasee netin ja väittää et kaikki on ihan ok, mut ei toimi kuitenkaan. Koneen ku käynnistää uudestaan ni lähtee taas toimii.. Eimäymmärtä. *täh*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Epailija

Posts: 5,636

#20 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Tuikkari, 13.2.2006 14:46:
Mikset sammuta näyttöö vaan himmennät sen?



Hemmetin hyvä kysymys muuten. :D En tiedä mistä tuo on tullut ja jäänyt tavaksi. Pitääkin alkaa sammutella näyttöä tuon himmentämisen sijaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous