Huumeiden käytön lopettaminen/vähentäminen - positiiviset ja negatiiviset kelat?

81 posts, 5 pages, 57,754 views

peepe

Posts: 904

#21 • • Edited peepe

m_a, 10.2.2006 14:18:
Mie ite opin, menettäessäni kiekkoneitsyyden,
kuinka esim äijät ei vaan osaa antaa ihmiselle tärkeitä
sanattomia viestejä kosketusten muodossa eli yleisesti sen kuulun plur-asenteen.
Monelle riittää se alkukipinä, että lopulta viikonloppu jää voiton puolelle ;)
Dokaatteko krapula mielessänne?



Niin no en mä nyt sitä sano, et toisinaan pikkasen ekstaasia maistelevat olis tunteettomia hirviöitä, toi kommentti pohjautui lähinnä muutamaan sellaiseen "vedetään joka viikko jollakin aineelle pää mahdollisimman sekaisin" - tyyppiin.

Mutta pitkään jatkuvasta, päätä ja kehoa kuormittavasta käytöstä täytyy olla muitakin seurauksia kuin ihQpluria...
Android

Posts: 3,908

#22 • • Edited Android

peepe, 10.2.2006 15:18:
Mutta pitkään jatkuvasta, päätä ja kehoa kuormittavasta käytöstä täytyy olla muitakin seurauksia kuin ihQpluria...



Ei kun se on katsos niin, että kun isot, pahat ja tunteettomat miehet syövät ekstaasia niin heistä tulee empaattisia, kilttejä, huomioonottavaisia, he oppivat ilmaisemaan tunteitaan, rakastamamaan kaikkia ja kaikkea, heistä tulee kohteliaita, eivät haise pahalle, eivät ole väkivaltaisia, osoittavat hellyyttä ja antavat haleja, ovat kaikille ystävällisiä, ovat täysin sinut itsensä kanssa, ja niin...He ovat niitä hyvä ihmisiä. Joka naisen ja äidin unelma...

Ja onhan sekin hieno homma, että nämä nappipäät ovat tehneet kaikenlaisia oivalluksia, mm sen, että maailma oikeasti on ihan vitun kiva paikka ja että kaikki on ihan jees. Ja että jopa kukkia ja mehiläisia voi oppia rakastamaan syvästi parissa tunnissa. Kivistä puhumattakaan.

Puheet jostain mielenterveysongelmista ja terveyteen liittyvist riskeistä ovat lähinnä kukkahattutätien propagandaa. Ja muutenkin jotkut teveysongelmat koskettaa ainoastaan niitä joilla on mopo karannu käsistä, eli nistejä ja niitä jotka syövät 10 nappii per vkl. Kyllä nyt kunnollisella viihdekäyttäjällä aina on homma hanskassa.
m_a

Posts: 1,017

#23 • • m_a
Android, juo vaikka kahvit niin piristyt siellä ;)

Android, 10.2.2006 14:39:
No jos egoismiin perustuva oman nautinnon maksimoiminen on "alkukipinä" niin toivon että tämä alkukipinä jääkin kokematta. Serotoniinivarastojen tyhjentäminen lienee pikemminkin lopun alku kuin mikään muu.


hmm. Sun alkuoletuksena on se että hyvänolon saavuttaminen huumeiden avulla on itsekästä. Miten se voi olla vain itsekästä jos niillä yhdessä leikitään? Kyllä ainakin mun porukoissa toisten ihmisten olemassaolo tuntuu kaikkein tärkeimmältä. Se että egoistisuus on pop,ei sillä ihmisen päihteiden käyttöä voida selittää. Pikemminkin kyseessä voisi olla seuraus kuin itse syy.

Varastojen tyhjentyminen todellakin on lopun alku,
sen takia mä puhun tapahtumien alusta.
Mutta kun loppu on saavutettu, silloinhan löytyy tilaa uudelle alulle ;)
John

Posts: 1,384

#24 • • John Lauma

m_a, 10.2.2006 14:18:
Elämän hallinta, ts. tasapainottaminen,
tuo varmasti mainitsemiasi hyötyjä ja "haittoja".
Olkoon riippuvuuden aihe esim pelit tai vaikkapa meditointi.
Ts. painoittaisin itse noita terveydellisiä puolia.



Aivan totta, mutta kun alkuperäisessä postissa kysyttiin erilaisia kokemuksia ja mielipiteitä, niin nuokin ovat tärkeitä asioita lopettajalle. :)

--
Fancy some cheese, Gromit?

Android

Posts: 3,908

#25 • • Android

m_a, 10.2.2006 15:48:
hmm. Sun alkuoletuksena on se että hyvänolon saavuttaminen huumeiden avulla on itsekästä. Miten se voi olla vain itsekästä jos niillä yhdessä leikitään?



Yhdessä kenen kanssa?
Juhgu

Posts: 7,921

#26 • • Juhgu Virnistelijä

Android, 10.2.2006 14:39:
---
Ja tämä taas on aivan uskomatonta paskaa. Mut sunhan mielestä oli turha lähteä yleistämään...*justjoo*

Olen päihteettömänä oppinut aivan uskomattoman paljon enemmän itsestäni ja maailmasta kuin minkään päihteen vaikutuksen alaisena koskaan.



No hyvä sulle. Mutta jos joku sanoo oppineensa päihteiden avulla, ei sinulla ole imo perusteita sanoa sen olevan "aivan uskomatonta paskaa". Vaikken mikään huumeiden puolestapuhuja olekaan, niin löytyy tästä maailmasta sellaisiakin asioita joita ei voi oppia selvinpäin.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Zet4

Posts: 1,135

#27 • • Zet4 n00b

Android, 10.2.2006 14:39:
---


Ja tämä taas on aivan uskomatonta paskaa. Mut sunhan mielestä oli turha lähteä yleistämään...*justjoo*



Kun taas sinä olet selvästikin yleistämisen kannalla.
Quote: "En usko, että piristeet ovat tehneet kenestäkään empaattisempaa ihmistä."

Ilmeisesti myös ylenpalttinen kuosaaminen tekee aiheuttaa myös aggressiivista foorumikäyttäytymistä?


Android, 10.2.2006 14:39:

Ja niin, olen myös oppinut "kiekoista" sen, miten helvetin hauskaa on saada neljää eri mielentervyesongelmiin liittyvää diagnoosia samanaikaisesti ja miten hauskaa on popsia neljää eri psyykelääkettä päivittäin...Että PLUR vaan!

En (enää) käytä päihteitä lainkaan.



Näyttää selvästi olevan ehdottoman hyvä ratkaisu sinulle.

--
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

-Cicero

Android

Posts: 3,908

#28 • • Android
[quote][b][url=http://klubitus.org/profiili.php?id=643]Zet4[/url][/b], [url=http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=47669;pid=722170#722170]10.2.2006 16:59[/url]: [quote] Ilmeisesti myös ylenpalttinen kuosaaminen tekee aiheuttaa myös aggressiivista foorumikäyttäytymistä? [/quote] Joo. Tämän takia suosittelenkin ihmisiä välttämää huumeita, jotta heillä ei ilmenisi tällaista aggressiivista foorumikäytöstä. Muiden syiden ohella. [quote] Näyttää selvästi olevan ehdottoman hyvä ratkaisu [i]sinulle.[/i] [/quote] Ja monelle muulle myös.[code]

Zet4, 10.2.2006 16:59:


Ilmeisesti myös ylenpalttinen kuosaaminen tekee aiheuttaa myös aggressiivista foorumikäyttäytymistä?



Joo. Tämän takia suosittelenkin ihmisiä välttämää huumeita, jotta heillä ei ilmenisi tällaista aggressiivista foorumikäytöstä. Muiden syiden ohella.


Näyttää selvästi olevan ehdottoman hyvä ratkaisu sinulle.



Ja monelle muulle myös.

Sixtus

Posts: 198

#29 • • Sixtus
Android: on varsin valitettavaa, että päihteet lue tässä yhteydessä huumeet (pl. psykedeelit) ovat aiheuttaneet sinulle ja ilmeisesti myös lähimmäisillesi pääasiassa pahaa. Se ei tarkoita kuitenkaan, että kaikille käy niin. Itse uskon vahvasti myös käänteiseen ilmiöön, sillä olen itse henk.koht. nähnyt monen ihmisen kehittyvän ihmisenä myös parempaan suuntaan, kiitos huumeiden, joita en nyt lähde tässä erittelemään, mutta sen verran sanottakoon että myös stimulantit kuuluvat tähän ryhmään.

Ja ei, tämä ei ollut puolustuspuhe eikä varsinkaan tarkoitus kannustustaa ketään käyttämään. Huumeet aiheuttavat aivoissamme sen verran vahvoja reaktioita, että niistä puhuttaessa ei yleistyksiä IMO voi millään tasolla tehdä.
John

Posts: 1,384

#30 • • John Lauma
En ole moderaattori, mutta vähän aion nyt leikkiä foorumipoliisia... kestipä melkein kokonaisen sivun verran ennen kuin meni siihen samaan hiekkalaatikkovääntöön jota täällä on jo 112 sivua. *justjoo* Alkuperäisessä postissa kuitenkin kyseltiin ajatuksia lopettamisesta ja miten se vaikuttaa elämään, eli voisitteko ihmiset pliis jatkaa tota juupas-eipäs-huumeet antoivat mulle ikuisen elämän-väittelyä ja henkilökohtaisuuksiin menemistä sille tarkoitetussa topicissa, ja pysytellä täällä asiassa?*piis*

--
Fancy some cheese, Gromit?

Tanjiz

Posts: 370

#31 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
No voihan pojat ja tytöt, mikä aihe taas tääl..*pökr*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

peepe

Posts: 904

#32 • • peepe

Tanjaah, 10.2.2006 18:23:
No voihan pojat ja tytöt, mikä aihe taas tääl..*pökr*



No voihan pojat ja tytöt, mikä kommentti taas tääl...
Android

Posts: 3,908

#33 • • Android

Sixtus, 10.2.2006 17:43:
Ja ei, tämä ei ollut puolustuspuhe eikä varsinkaan tarkoitus kannustustaa ketään käyttämään. Huumeet aiheuttavat aivoissamme sen verran vahvoja reaktioita, että niistä puhuttaessa ei yleistyksiä IMO voi millään tasolla tehdä.



Minusta tuo kyllä nimenomaan oli huumeiden puolustuspuhe, joten voisit mennä itseesi ja miettiä onko tämä oikea topic siihen.

Ja kyllä yleistyksiä voi tehdä, kuten esim se, että MDMA on neurotoksinen aine.
sielu hänkin

Posts: 343

#34 • • Edited sielu hänkin Psykehoitsu. Team Rekkalesbot. ViherPirkko-linnu.
Päihteidenkäytön vähentämisyritykset ovat tähän mennessä menneet siinä kohtaa mönkään kun olen mennyt sillä asenteella että pystyn kyllä sanomaan ei vaikka mikä olisi ja loppupeleissä se että onkin himo päässyt yllättämään. Pitäisi vaan pysyä kotona jos tietää että ei osaa olla vahva.
Nollatoleranssi taas johtaa siihen että minusta tuntuu että jään niin paljosta paitsi. Kamala mennä yksin kotona nukkumaan kun tietää että parhaat ystävät, niin selvinpäin kuin sekaisinkin, ovat yhdessä jossain ja minä en ole siellä. Yksinäisyys on pahin vihollinen. (Ja siksi tätä topikkiakin oli suunnitelmissa, ei siksi että päästäisiin keskustelemaan siitä mikä on pahaksi, vaan se miltä oikeesti tuntuu.)
Ei tarvitse olla nisti että päihteiden käyttö ei vaikuttaisi. Tarkoitus miksi niitä käytetään sen ratkaisee. Jo se että ihminen on sisällään surullinen ja käyttää päihteitä ollakseen onnellinen johtaa varmasti ongelmiin. Siinä vaiheessa ei tarvitse olla nisti. Ongelmakäyttäjä ratkaiseen muita ongelmia ongelmallaan. Ei tarvitse ajatella sitä että on huono olla. Oli käyttö sitten päivittäistä tai kerran vuodessa se että pahaa oloa lievitetään jollain päihteellä tekee huonoa jälkeä varmasti. Vaikka käyttäisi kerran kuussa ja on masentunut valmiiksi voi tarkoittaa sitä että mieli menee entistä matalammalle. Siitä nistiytyminen vasta alkaa kun masentunut mieli huomaa että hyvä olo saavutetaan helposti.
Vaikka olisi oppinut mitä päihdepäissään, viekö lopettaminen mitä on oppinut pois? Ne asiat mitä on oppinut, ovatko ne olleet niin suuria ettei jossain vaiheessa elämäänsä olisi kuitenkin oppinut asiat? Enkö muka voi oppia millään muulla tavalla kuin päihteissä itseni rajamailta asioita? Jos hienoimmat asiat itsestään oppii selvinpäin niin onko se vain siitä kyse että kyseenalaistaa siinä kohtaa itseään enemmän kuin päihteissään?
Tunnen yhden pojan joka oppi hyvinkin ääriasenteista toiseen päähän. Sama ihminen edelleen ajatteli tietyistä asioista niin että "neekerit on perseestä" ja hänellä oli vahvat mielipiteet mutta silti kiksukarva ja PLUR tulivat hänelle läheisiksi. Jossain vaiheessa hän kukoisti ja elämä oli hienoa. Loppupeleissä se mitä hän oli oppinut ihkuillessaan oli melkoista harhaa, nistieukot kusettivat tai sitten hän oikeasti oli vain tyhmä. Kun elämä alkoi muuntua ongelmalla ongelmanratkaisuksi se mitä hän oli oppinut ihmisten kunnioittamisesta tai mitä periaatteita hänellä oli muuttuivat yhdentekeviksi. Päihteiden käytön lopettaminen siis voisi johtaa siihen että hälläväliä asenne poistuu. Se mitä tekee ei voi olla yhdentekevää eikä sitä voi selittää sillä että olinpa niin sekaisin. Se taas pelottaa että pakotie siitä että olinpa tyhmä sulkeutuu ja oikeasti joutuu miettimään mitä minä teinkään. Mutta olisiko se vain aikuiseksi kasvamista, sitä ettei aina vain pakenisi omaa vastuutaan, itsestään ja muista.
Tunnen myös toisen tapauksen joka on ahdistunut ja hyvin ahdistavaa seuraa oli hän sitten selvinpäin tai ei. Samanlainen alunperin ääritapaus joka etsi ennen turvaa porukasta joilla kaikilla oli samanlaiset vaatteet siirtyi "vastustajien" leiriin ja pakeni itseään päihteillä. Ei ole väliä mitä käyttää, aatetta vai päihteitä jos asenne kaikkeen on ongelma. Tämä tyyppi on nykyään ahdistavaa seuraa siksi että hän ei ole sinut itsensä kanssa. Päihteiden käyttö on pahentanut asiaa siten että vainoaminen kaikesta, vaikka olisi selvinpäinkin lisääntyy kokoajan. Yksikin katse väärään suuntaan ja hän on varma siitä että ajattelet jotain minkä hän itse kokee vaikeaksi on selvinnyt. Salaisuus on paljastettu ja on pakko keksiä taas jotain millä paeta omaa itseään koska ei halua olla läsnä tässä ja nyt koska se on vaikeaa.
Päihteiden käytön lopettaminen ei olisi hänelle mikään pakotie enää koska ongelma on muualla.
Päihteiden käytön lopettaminen ei ratkaise yhtään ongelmaa jossei oikeasti pelkät päihteet ole ongelma. Mutta ei se ainakaan huonoa tee. Motivaatio tehdä asioille jotain kasvaa. Motivaatio siihen että tekee jotain mieluista kasvaa koska pakokeinoa helposta hyvästä ei ole ja siitä että tuntuu hyvältä kun vain on. Toisaalta päihteet lisäävät sitä että ei ole hyvä olla missään selvinpäin. Jossain vaiheessa sitä oppii olemaan niinkuin on taas jälleen.

--
*tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk* *tirsk*

Juhgu

Posts: 7,921

#35 • • Juhgu Virnistelijä

John,
Alkuperäisessä postissa kuitenkin kyseltiin ajatuksia lopettamisesta ja miten se vaikuttaa elämään, eli voisitteko ihmiset pliis jatkaa tota juupas-eipäs-huumeet antoivat mulle ikuisen elämän-väittelyä ja henkilökohtaisuuksiin menemistä sille tarkoitetussa topicissa, ja pysytellä täällä asiassa?*piis*



Joo, kannatetaan.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

toma

Posts: 2,009

#36 • • toma Tototoototo
Android, kaikella ystävällisyydellä, sä olet pahasti offtopic. Koita pysyä aiheessa tai vaihda topikkia.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Android

Posts: 3,908

#37 • • Android
Positiivinen asia kun lopettaa päihteidenkäytön; naaivius ja sinisilmäisyys häviää.

Elämästä ja elämän tavoitteista tulee realistisempia. Päihteet luovat usein illuusioita ja mielikuvia maailmasta, jolla ei todellisuuden kanssa ole paljoakaan tekemistä. Päihteettömänä ei ole tarvetta keinotekoisesti luoda maailma, jossa kaikki muka on niin hyvin. Maailma on karu paikka, mutta se ei muutu paremmaksi pakenemalla sitä. Itse näen, että ainoa mahdollisuus on kohdata maailma nin kuin se todellisuudessa on, jotta voi tehdä jotain asioiden parantamiseksi.

Moni maailmassa näkee nälkää, ihmisiä tapetaan mielipiteiden tai uskonnon takia, ilmasto lämpenee, ihmisiä ja eläimiä kidutetaan, maapallo kärsii...Moni haluaa paeta tätä kurjuutta huumeilla, mutta huumeet eivät poista sitä kurjuutta. Huumeet ovat pelkuruutta, selän kääntämistä maailmalle ("mä pakenen tätä kurjuutta huumeilla jotta minulla olisi hyvä olla"...Mutta entäs ne kaikki muuut ihmiset?) ja niille ongelmille jotka koskettavat monia maapallon ihmisistä, ja usein myös meitä. Sen sijaan että oikeasti tekisi jotain sen eteen, että maailma olisi siedettävämpi paikka ei vain itselleen vaan myös muille ihmisille, keskittyy siihen että ainoastaan itsellään on hyvä olla.

Egoismiin perustuvat fiksaatiot vähenevät, oma mielihyvä ei ole kaiken A ja O.

Elimistö ei kärsi siitä, ettei käytä huumeita.

Ei ole mukana tukemassa kansainvälistä huumerikollisuutta ja siihen liittyviä lieveilmiöitä.

Ja minä en kaipaa mitään huumemyönteisiä vasta-argumentteja. Ihan sen takia, että tämä topic käsittelee huumeiden käytön lopettamista/vähentämistä. Toiseksi tunnen vasta-argumentit. Joitakin vuosia sitten olisin luultavasti ollut ensimmäinen joka vastaisi tällaiseen viestiin ja yrittäisi kumota tässä esitetyt väitteet. Vaan olenpa vuosien varrella oppinut asioita.
Android

Posts: 3,908

#38 • • Android

toma, 10.2.2006 21:31:
Android, kaikella ystävällisyydellä, sä olet pahasti offtopic. Koita pysyä aiheessa tai vaihda topikkia.



Oletko tyytyväisempi äskeiseen viestiini?
toma

Posts: 2,009

#39 • • toma Tototoototo

Android, 10.2.2006 21:51:
Oletko tyytyväisempi äskeiseen viestiini?


Varsin hyviä pointteja. Mutta mielestäni hieman pieleen menee vain siinä, että mainitsemasi asiat voi tajuta myös lopettamatta päihteiden käyttöä. Yleistät aika rankasti päihteidenkäyttäjien ajatusmaailmaa, painottaen selkeästi ns. honeymoonia elävien - ihan realistisesti kuvaamaasi - ajatteluun. Mutta se ei ole koko totuus.

En silti kiellä toki etteivätkö monelle hyvät seuraukset olisi juuri kuvailemasi kaltaisia.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Android

Posts: 3,908

#40 • • Edited Android

Juhgu, 10.2.2006 21:27:
---
John,
Alkuperäisessä postissa kuitenkin kyseltiin ajatuksia lopettamisesta ja miten se vaikuttaa elämään, eli voisitteko ihmiset pliis jatkaa tota juupas-eipäs-huumeet antoivat mulle ikuisen elämän-väittelyä ja henkilökohtaisuuksiin menemistä sille tarkoitetussa topicissa, ja pysytellä täällä asiassa?*piis*
---


Joo, kannatetaan.



Juu, kannatetaan täälläkin. Ja myönnön toki että osa viesteistäni meni pahasti offtopiciksi ja provosoimiseksi, mikä oli turhaa. Jos nyt joku loukkaantui siitä, niin olen pahoillani siitä.

Toivoisin kuitenkin, että ihmiset myös kunnioittaisivat sitä mitä hyötypuolia esim itse olen päihteidenkäytön lopettamisesta kokenut kun niistä täällä kirjoitan. Tuntuu välillä siltä, että on miltei mahdotonta sanoa mitään negatiivista huumeisiin liittyen ilman että joku huume"myönteinen" tulee ja yrittää kumota väitteet.

Huumeet ovat asia jotka itesssäni nostattavat uskomattoman voimakkaita katkeria ja negatiivisia muistoja ja tunteita ylös, ja aina ei ole helppoa yrittää olla mahdollisimman objektiivinen näistä puhuttaessa. Ja tuskin kukaan täysin objektiivinen edes pystyy olemaan muutenkaan.

Mutta tästä en jatka sen enempää, vaan keskityn topicin tarkoitukseen =)

Yks kiva juttu aiheeseen liittyen; Ei tuu laskuja! *jiihaa*