mekaanikko, 29.1.2006 15:50:
---
Öh... Voin omasta puolestani sanoa joitain rekrytointipäätöksiä tehneenä että meikäläiselle jos rupeaa perään soittelemaan niin se on kyllä pelkkää miinusta. Don't call us, we'll call you. Esimerkiksi viestintäalan assari- ym. entry level -paikkoihin, jos ne ovat olleet julkisesti esim. työpaikkailmoituksella haussa, on yleensä kolminumeroinen määrä hakijoita. Mitäs luulet, haluaako se raukka joka muiden työtehtäviensä ohessa hoitaa ko. rekrytointia, että jokainen hakija soittaa perään?
Vastaavasti taas mm. mun vanhempani, molemmat yrittäjiä, on sanonut pitkällä kokemuksella että pelkät hakemukset menee suoraan lukematta pinoon, ja ne jotka soittaa perään otetaan ylipäänsä ees harkintaan.
Tilanne on varmaan toinen sit viestintäalan assaria julkisesti haettaessa, jos ylitarjontaa on noin hurjasti. Mutsi ja faija vaan sitä selitti ku hain itte töitä tossa intin jälkeen että aktiivisuus palkitaan, pelkkien hakemusten postittelemisella ei kuulemma töitä saa.
Mut tässä voi olla tietty kyseessä sit iso ero siinä, et mille alalle palkataan, mihin hommiin ja kuinka paljon on päteviä hakijoita. Kumpikaan noista ei mihinkään asiantuntijahommiin tai vastaaviin erillistä koulutusta vaativiin tehtäviin oo paljoo porukkaa palkannut, lähinnä myyntimieheksi ja sen sellasiin.
Itse kun hain töitä, niin siitä kun ensimmäisen hakemuksen lähetin puolen tunnin kuluttua oli ensimmäninen haastattelu. Otin tosin vastaan sit kans ihan ensimmäisen homman mitä tarjottiin, sain paikan ja löysin itselleni samalla sopivan alan. Koulun ohella teen töitä, ja niin kauan kun olen a) terve b) nuhteeton c) motivoitunut, ei työt lopu kesken.
Mut tietenkin, mulla on oma tilanteeni, toisilla toiset.