Parhaat iskuruokanne?

81 posts, 5 pages, 21,945 views

RuisRuutu

#1 • • RuisRuutu Kiksuleipä
Eli mikä/mitkä teidän kokkauksenne ovat saaneet kumppanin ns. syttymään. Ohjeet olisivat mukavia.

Itse voisin heitää kehiin viime kesänä kokeillut suklaamansikat, helpot kuin mitkä: Sulatta vaan x määrä suklaata vesihauteessa, dippaa mansikat, asettele lautaselle ja jääkaappiin joksikin aikaa jäähtymään jotta suklaa kovettuu, kannataa kokeilla tarjoilla shampanian tai kuohuviinin kanssa. Toimii kuin häkä, jos toinen nyt ei ihan totaalisen romantiikan vastainen ole*hymy*
Sirppu

#2 • • Sirppu
no äh liian normaalia lässynlässyä
Tapi

#3 • • Tapi Dreamstate
Pariinkin kertaan on tullut aiheutettua hämmästystä valmistamalla hyvää ruokaa. Itselle on jäänyt parhaiten mieleen erään aterian digestiivi, joka oli pina colada kokonaisesta ananaksesta tarjoiltuna. Näin tehdään kaksi annosta:

2 suurta ja kypsää ananasta
8cl vodkaa
16cl kookosmaitoa
16cl ananasmehua
2cl limen mehua
jäämurskaa

1. Kypsä ananas on kauttaaltaan keltainen, siinä ei ole yhtään vihreää ja se antaa puristettaessa hieman periksi. Leikkaa ananaksista tyvi pois ja leikkaa sisus esim. fileerausveitsellä irti. Jätä reunoihin varaa n. 1cm.

2. Sekoita tehosekoittimessa kaikki ainekset ja kaada ananaksiin. Juodaan pillillä.

RuisRuutu, 25.1.2006 22:01:
asettele lautaselle ja jääkaappiin joksikin aikaa jäähtymään jotta suklaa kovettuu, kannataa kokeilla tarjoilla shampanian tai kuohuviinin kanssa.

Tähän pari besserwisser-kommenttia.

Suklaa ja kuohuviini on imo huono yhdistelmä. Suklaa on aika voimakkaan makuista ja sen rasvat tappavat kuohuviinin kuplat ja hennon maun. Kuohuviinien kanssa pelkät mansikat toimivat huomattavasti paremmin.

Lisäksi suklaa kannattaa nauttia huoneenlämpöisenä, jolloin sen aromit pääsevät syötäessä heti valloilleen. Kylmää suklaata syötäessä kestää hetken, ennen kuin se kerkeää lämpiämään suussa ja sen maku tulee kunnolla esiin.
Viper

#4 • • Viper TEAM Kyntäjät
Hmm... Vettä pakastimeen.

--
He who never makes mistakes never made a discovery.

Kolera

#5 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Mitkä kumppanit?

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

raisport

#7 • • raisport raisa
tapi hoitaa varmanpäälle ja pistää tuplavodkat leidille *piis*

mitään susheja en jaksa ikinä rullata, teen lähinnä sitä minkä osaan parhaiten. eli riisiä kermaisessa kanakastikkeessa kasvisten kera. pasta, hampurilaiset sun muut spagetit pitää jättää laittamatta, itseä ainakin inhottaa jos ketsuppinen spagetti läpsii suuhun mennessään leukaan. toisaalta usein tomaattikastiketta syödessään kastike lentää paidalle joka tottakai täytyy riisua pesua varten, krhm krhm!
Tapi

#8 • • Tapi Dreamstate

raisport, 28.1.2006 10:44:
tapi hoitaa varmanpäälle ja pistää tuplavodkat leidille

Tosta tulee kyl kaks annosta niinq ohjees lukee.

Mut jos leidiseurana on esim. raisport, niin juoman voi tehdä myös tuplavodkalla. *hihu*
raisport

#9 • • raisport raisa
ei riitä! mä en oo helppo1!
rainbow

#10 • • rainbow the inner light
Poikaystäväni huudahti, että susta tulee mun vaimo! kun tein sille kalkkunan rintafileitä maustettuna mun tyyliin ja kerma-sipuli-riisiä *sydän*

--
Don´t drive faster than your angel can fly

¡ Previous post a couple of years ago !
Fyrisch

#11 • • Fyrisch
se on varmaan sika noloo kokata toiselle ruokaa jos ei osaa
#12 • • REivaaja Guest
fuck creme brulee ynnä muut. Kurkku ja banaani on koviksii
#13 • • Edited REivaaja Guest

Pantera, 16.6.2008 19:43:
Mä en oo minkään äijän kokki

Mikäs siinä jos ei kukat kelpaa. Nälkä panee dominoimaan. äidistä..tyttärestä..
Sinänsä huvittavaa että noinkin vahva feministi on klubariin kommentoinut (edit) 50% miehiin liittyen. :D Mut eihän se mulle kuulu...
#14 • • REivaaja Guest

Pantera, 16.6.2008 20:27:
Jep! Ei kuulukaan =) Mä en vaan ole kenenkään kokki, siivooja, palvelija jne.

Eli lenkkarit pehmeillä tyynyillä tilaukseen. =)
Nasutin

#15 • • Nasutin
Mun kulta vei mut "ulos syömään"... Eli haettiin pitsaa baarin jälkeen ja istuttiin aamuauringossa Turun Aurajoen rannassa puistonpenkillä! *nauru* TOIMII!!! Ei kaikki kaipaa hienoja ruokavirityksiä. On se mulle usein tosi hyvää ruokaakin tehny, mut voiton vei ehdottomasti kun se leipos mulle sämpylöitä! Oi oli ihan luksusta!!! *sydän*
Ykkösjuttu musta miehellä on, jos se vie naisen ulos syömään ns. ensitreffeillä johonki taco/siipiravintolaan tms. missä on pakko liata sormet syötäessä. Kertoo naisesta aika paljon miten se syö ja uskaltaa sotkea miehen nähden. Ja kuumenee tunnelmakin ihan mukavasti siinä sormia nuoleskellessa! *vink*

--
Nasulle käy joskus niin, että kun Ajattelee Asioita, ne ovat aivan Asiallisia silloin kun ne ovat vielä päässä,
mutta muuttuvat kokonaan kun ne tulevat esiin kaikkien nähtäviin!

Zapa

#17 • • Zapa Mr Wrangler
saax mä niinq kastaa mun makkaran sun sinappiin?
ravec

#18 • • ravec
Hmmm....

Jos käyttäisin jotain tälläistä menu ideologiaa, niin se voisi olla:

esim...paikallista vaaleeta leipää, johon tekisin kikherne tahnan:
1prk kikherneitä
1/2 dl sitruuna mehnaa
1/2 rkl tahinia
1 valkosipalin kynsi
suolaa
1/2 dl oliivi-oljaa
1/2 rkl ruohosipalia
mustapippuria

Mummon mustaherukkamehua.

Kookos-kalakeittoa, chilissä kuullotettujen katkarapujen kera.

Purkki kookosmaitoa, pirkka-kalakeitto pussi (laktoositon),
1/2 pussia valutettuja katkarapuja+2 kokonaista cayannea (siemenet ja kapsaiini osa irrotettuna)

Sopivan pehmoinen, tulisesti hehkuttava, marjamehulla sammuttava ja leivällä täyttävä.

Jälkiruuaksi: Red Chai, kevyt musa, sohvalla makoilu
Juhgu

#19 • • Juhgu Virnistelijä
Lautasellinen kloroformia.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

RiD

#20 • • Edited RiD Nukemi

Juhgu, 17.6.2008 01:05:
Lautasellinen kloroformia.

Diggaisin enemmän lautasellisesta imodiumeja tai jotain muita hauskoja ummetuslääkkeitä. Tulis vähän väriä iltaan.

Mulle herahtaa niin vähän että kokkaan vaan itelleni. Yleensä kukkurallinen lautasellinen raakaa makaroonia ja lasimurskaa on sellanen hyvä "olispa parisuhde" ateria. Siinä sitte muistaa taas et kuin turhaa tälläne hömpötys on!

--
*super* *possu*