Drum&Bass Basso/ hooveri linkkejä?

68 posts, 4 pages, 16,192 views

..no such user..

#1 • • ..no such user..
mjoo eli oisko kellään loistolinkkei haastatteluihin missä gurut itse kertois et millä synillä ne noi murahdukset biiseihinsä säätää?

piis...
hrdkvr

#2 • • hrdkvr KURGO
millä vaan..

siniaatloo.. säröö ja kompura.. ei muuta tarviikkaan.. vai tarviiko?

jos haluu sit vähä taakimpaa niin

square -12 sine -24 sine -12 ja sit ruukataan finee niin että alkaa mylvintä..

squaren tilalla käy saw kans..

ite diggaan absynthistä kun siinä on wavefomina fractal square,.. sil saa ihan kipeitä soundeja tehtyy.. sit piirtää filuille vähän eloa niin awot.

mulla tuli cm mukana pendolumin 30min video studiolta.. se tekee suurimman osan bassoista z3talla

hooverit on yleensä sampleja.. niit tehtiin jollain oldschoolsynalla aikoinaan..

muutenkin valitettavan usein.. sanon vielä VALITETTAVAN usein koko biisi tehdään samplerilla.. niin .. pelkällä samplerilla..
ne rippaa idis samplet pistää vanhan funkki biitin pitchattuna päälle ja samplekirjastosta joku basso sekaan.. kuulostaa tietty helpolta..

mee viel tsiigaa www.stealthunit.net

sielt löytyy kovimmat junglistit..

--
-keep it hard-

Jussi Soro

#3 • • Jussi Soro choon!

hardikaveri, 10.1.2006 12:45:
hooverit on yleensä sampleja.. niit tehtiin jollain oldschoolsynalla aikoinaan..

Juno Alphalla noi väännetään. Viruksessa on muistaakseni kans hoover-emulaattori.
nuance

#4 • • nuance cov ops, combat, sunrise

029, 10.1.2006 12:26:
mjoo eli oisko kellään loistolinkkei haastatteluihin missä gurut itse kertois et millä synillä ne noi murahdukset biiseihinsä säätää?

piis...

mitä tarkoitat murahduksella? nykyään jengi harrastaa aika paljon resämpläystä: nauhotat synasta jonku snadin pätkän ja efektoit vähän, sämpläät ja looppaat ja efektoit lisää. junkkabassojen a&o piilee bassosoundin hajoittamisessa useampaan taajuuskaistaan ja efektoimalla niitä erikseen.

referenssinä klippi omasta: http://neurofunk.net/~timppa/dnb23clip3.mp3
nuance

#5 • • Edited nuance cov ops, combat, sunrise

muutenkin valitettavan usein.. sanon vielä VALITETTAVAN usein koko biisi tehdään samplerilla.. niin .. pelkällä samplerilla..
ne rippaa idis samplet pistää vanhan funkki biitin pitchattuna päälle ja samplekirjastosta joku basso sekaan.. kuulostaa tietty helpolta..

höpsis. sampleri on parhaimmillaan oikein luova työkalu. mä oon ite huomannu, et syntsasoundit (varsinkin basso) pysyy jotenkin paljon paremmin kontrollissa kun sen tuuttaa samplerista. lähdesoundi harvemmin on ees mikään ripattu. sampleri on sitäpaitsi oikeastaan ainut järkevä tapa tehdä nykyään taas suosiossa olevia "moottorisaha"-bassoja ts. bassosample luupattu ikäänku väärin, niin että sä kuulet ku luuppi tikittää nopeempaa korkeemmalta nuotilta, ikäänku sahaa (tsekkaa vaikka noisia & bcuk - meditation)

kovimmat fleimaajat ja trollaajat sieltä löytyy.

edit: niin ja imho pendut nyt ei oo koskaan ollu mitenkään erityisen kovia syntsatyöskentelyssä. rummut on läskit ja kaikkee mut synasoundit on aika basic shittii yleensä. tiukkaa synatyöskentelyä irtoo esim. teebeeltä ja noisialta

edit2: noisian q&a dogsonacidilla: http://www.dogsonacid.com/showthread.php?threadid=298904
hrdkvr

#6 • • hrdkvr KURGO

nuance, 10.1.2006 13:18:
NAPS

no kai mä olen sit hiljaa :D

no en ole

no on se mun mielestä aika lamee et se tekee kovimmat biisit jolla on kovimmat samplekirjastot.. (no ei se ihan noin mee mut kuitenkin)

ehkä se on vaan niin et oon kateellinen niille tyypeille jotka saa kaveriltaan 10dvdtä valmiita looppeja ja waveja jossa on jo kaikki yber bassosamplet valmiina :D

vai meinaatko että jokainen junkantekiä samplaa omat samplensa? tuskin..
varsinkin amen, sniper yms loopit soi joka toisessa biisissä..

tietty näiden kaikkien samplejen jälkityöstö, beatchoppaus ja yhdistely on se joka erottaa jyvät akanoista..

niin ja stealthissa on kyl paljon paskaa niinkun täälläkin.. mut kyl mä olen kaikkiin kysymyksiini vastauken saanut..

--
-keep it hard-

nuance

#8 • • nuance cov ops, combat, sunrise

hardikaveri, 10.1.2006 14:16:
---
nuance, 10.1.2006 13:18:
NAPS

---

no kai mä olen sit hiljaa :D

no en ole

no on se mun mielestä aika lamee et se tekee kovimmat biisit jolla on kovimmat samplekirjastot.. (no ei se ihan noin mee mut kuitenkin)

ehkä se on vaan niin et oon kateellinen niille tyypeille jotka saa kaveriltaan 10dvdtä valmiita looppeja ja waveja jossa on jo kaikki yber bassosamplet valmiina :D

vai meinaatko että jokainen junkantekiä samplaa omat samplensa? tuskin..
varsinkin amen, sniper yms loopit soi joka toisessa biisissä..

tietty näiden kaikkien samplejen jälkityöstö, beatchoppaus ja yhdistely on se joka erottaa jyvät akanoista..

niin ja stealthissa on kyl paljon paskaa niinkun täälläkin.. mut kyl mä olen kaikkiin kysymyksiini vastauken saanut..

bassoista oli kai nyt kyse? resamplaus ja samplerin käyttö synan sijasta on vaan prosessointimenetelmä. ei samplerin käyttö tarkota sitä et otetaan jostain sämple ja soitetaan sitä sellasenaan. tossa munkin klipissä on ajettu gabberbasari ensin exs:n omien filtterien läpi ja jaettu sit kolmeen taajuuskaistaan ja efektoitu kahta ylempää kaistaa aika ronskilla kämmenellä jonka jälkeen koko paketti on vielä eqtettu ja kompuroitu yhteisellä bussilla.
hrdkvr

#9 • • hrdkvr KURGO
mut sehän on sit ihan eri juttu..

meinasin kun olen nähnyt pankkeja joissa kaikki yber bassot on jo valmiina..

siis ihan valmiina..
et sit joku eevol intent laittaa päälle vaan flangerin :D (horns and halos)
ja ollaan hyvii tuottajii.. ei sen puoleen muhun uppoo eevoli ihan täysii..

meinaan vaan että joillekkin toi musan teko on tehty liian helpoksi.. dvd sisää ja sen kun valitset mieli soundin..

siis tollanen tyhjästä nyhjäämis prosessointi on mun mielestä erittäin kunnioitettavaa kun mulla menis niissä hermo ihan kokonaan :D
ja kun joltain kysyy et mikä sample tää on niin vastaukset jotai.. " nauhoitin pikkusiskoo..tai sämpläsin imurista"

thats raw and skilzz

--
-keep it hard-

nuance

#10 • • nuance cov ops, combat, sunrise

hardikaveri, 10.1.2006 14:45:
mut sehän on sit ihan eri juttu..

meinasin kun olen nähnyt pankkeja joissa kaikki yber bassot on jo valmiina..

siis ihan valmiina..
et sit joku eevol intent laittaa päälle vaan flangerin :D (horns and halos)
ja ollaan hyvii tuottajii.. ei sen puoleen muhun uppoo eevoli ihan täysii..

meinaan vaan että joillekkin toi musan teko on tehty liian helpoksi.. dvd sisää ja sen kun valitset mieli soundin..

mua kiinnostaa aikalailla enemmän se lopputulos. jos biisi tiputtaa päitä, mulle on ihan yks ja sama onks siinä valmis reese jostain samplecd:ltä.

mut joo, mutsit ja tyttäret ja sellaset rinnastukset.
..no such user..

#11 • • Edited ..no such user..

nuance, 10.1.2006 13:12:

mitä tarkoitat murahduksella? nykyään jengi harrastaa aika paljon resämpläystä: nauhotat synasta jonku snadin pätkän ja efektoit vähän, sämpläät ja looppaat ja efektoit lisää. junkkabassojen a&o piilee bassosoundin hajoittamisessa useampaan taajuuskaistaan ja efektoimalla niitä erikseen.

nojoo tota... oikeestaan juurikin noita ton klipin & noisian + teebeen tyylisii murahduksia :)

edit: nii ja oliks toi omaa matskuu? hillittömän hyvän kuulosta meinaan jos oli.

edit: niin ja imho pendut nyt ei oo koskaan ollu mitenkään erityisen kovia syntsatyöskentelyssä. rummut on läskit ja kaikkee mut synasoundit on aika basic shittii yleensä. tiukkaa synatyöskentelyä irtoo esim. teebeeltä ja noisialta

samaa mieltä.. noi on juuri niitä harvoja jolla on todella aivan käsittämättömän timmit bassot.

Noisian haastattelun DOA:lta tossa spottasinkin pari viikkoo sitten (ja oli kyllä antoisin ikinä lukemani haastis noin musantekoo aatellen) ...mut toi teebee taitaa olla aika salamyhkänen noissa hommissa :(

kiitos vinkeistä kaikille jotka on jaksaneet kirjoitella.
nuance

#12 • • nuance cov ops, combat, sunrise

029, 10.1.2006 19:12:
edit: nii ja oliks toi omaa matskuu? hillittömän hyvän kuulosta meinaan jos oli.

juu kiitoksia omaa oli :)

samaa mieltä.. noi on juuri niitä harvoja jolla on todella aivan käsittämättömän timmit bassot.

Noisian haastattelun DOA:lta tossa spottasinkin pari viikkoo sitten (ja oli kyllä antoisin ikinä lukemani haastis noin musantekoo aatellen) ...mut toi teebee taitaa olla aika salamyhkänen noissa hommissa :(

kiitos vinkeistä kaikille jotka on jaksaneet kirjoitella.

doalta löytyy myös bse:n ja gridlokin vastaavat q&a-meiningit. teebee on kyllä vähän outolintu.
rec

#13 • • rec

nuance
mua kiinnostaa aikalailla enemmän se lopputulos. jos biisi tiputtaa päitä, mulle on ihan yks ja sama onks siinä valmis reese jostain samplecd:ltä.

Mä oon nykyään kans tätä samaa mieltä... aikaisemmin olin niin "samplaajan vastainen" ihminen, kuin ihminen voi olla, mutta aina ei osaanut/pystynyt/kyennyt tekemään melodioita johonkin biisiin, niin napsaisin pikkuhiljaa sampleja käyttöön. Nyt siitä on tullut "lähes" tapa, joten samplaaminen on mielestäni myös enemmänkin luovaa, kuin että koko ajatus pitäis terminoida sillä, että "kopioisi jotain valmista omaansa". Tai jotain! *piis**nauru*

Kuten Beastie Boys sanoikin aikoinaan "Jyrkin" haastiksessa, kun niiltä kysyttiin samplaamista: "Mielestämme se on hyvä asia. Suosittelemme etenkin teille jotka aloitatte vasta musiikin tekemisen, että alatte ensin yhdistelmä-samplaamaan ja sitten vasta työstämään varsinaisesti itse musiikkia... mekin samplaamme!" (jotenkin noin se meni *hih*)

mut joo, mutsit ja tyttäret ja sellaset rinnastukset.

U got it! *nauru*
..no such user..

#14 • • Edited ..no such user..

nuance, 10.1.2006 19:34:

doalta löytyy myös bse:n ja gridlokin vastaavat q&a-meiningit. teebee on kyllä vähän outolintu.

joo tarviikin tsekata. thänx..
DJ Rx

#16 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings

hardikaveri, 11.1.2006 16:36:
---
nuance, 10.1.2006 13:12:
---
029, 10.1.2006 12:26:

---

ihan sairaan hyvän kuuloinen!!!

tää on just tätä movingshadow 96-99 kuulosta matskua joka sai mut UUDESTAAN innostumaan d'nbassista 97

jees jees, tos on siniaalto subbasso ja leikattu päälle toi vohveli basso... :) rapeen kuulosta :)

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

DJ Rx

#17 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings

millä vaan..

siniaatloo.. säröö ja kompura.. ei muuta tarviikkaan.. vai tarviiko?

jos haluu sit vähä taakimpaa niin

square -12 sine -24 sine -12 ja sit ruukataan finee niin että alkaa mylvintä..

squaren tilalla käy saw kans..

ite diggaan absynthistä kun siinä on wavefomina fractal square,.. sil saa ihan kipeitä soundeja tehtyy.. sit piirtää filuille vähän eloa niin awot.

mulla tuli cm mukana pendolumin 30min video studiolta.. se tekee suurimman osan bassoista z3talla

siis hä, missä toi video on muka? kävin vuoden ajalta kaikki dvd:t läpi enkä löytäny tota pendu videoo... :/

edit: heivaa se sini-aalto tosta nevadaan siin on kaikista aaltomuodoista vähiten partiaaleja, kantti tai saha tikalle sit vähän lfota ohjaa jompaa kumpaa oskillaattoria et saat siitä woflen tai murinan... :)

--

DJ Rx

#18 • • DJ Rx FINRG Recordings
... z3ta on tohon varmaan paras syna, siit irtoo helvetin hyvät saundit, mut ainakaan allekirjoittanut tajuu siitä lfo-puolesta yhtä paljon ku sika satelliitista. itse käytän nois monologueta aivan ässä syna.... :)

--

hrdkvr

#19 • • hrdkvr KURGO
olisko se ollut sit futuremusic :D

otsikkona "drum and bass issue"

sample dvd jossa toi videokin..

--
-keep it hard-

hrdkvr

#20 • • hrdkvr KURGO

Rx, 12.1.2006 09:10:
---
millä vaan..

edit: heivaa se sini-aalto tosta nevadaan siin on kaikista aaltomuodoista vähiten partiaaleja, kantti tai saha tikalle sit vähän lfota ohjaa jompaa kumpaa oskillaattoria et saat siitä woflen tai murinan... :)

mä satun diggaa siniaallon detunesta.. sellanen kiva hyllyvä soundi :D
mut tosiaan tota pohjaa voi itte ruukkailla miten vaan.. saa vähän rokimpaarin kun vaihtelee eri waveformei..

lfoita tottakai oli kans mukana ja squaressa vähä phasee..

--
-keep it hard-