piis...
68 posts, 4 pages, 16,192 views
hardikaveri, 10.1.2006 12:45:
hooverit on yleensä sampleja.. niit tehtiin jollain oldschoolsynalla aikoinaan..
029, 10.1.2006 12:26:
mjoo eli oisko kellään loistolinkkei haastatteluihin missä gurut itse kertois et millä synillä ne noi murahdukset biiseihinsä säätää?
piis...
muutenkin valitettavan usein.. sanon vielä VALITETTAVAN usein koko biisi tehdään samplerilla.. niin .. pelkällä samplerilla..
ne rippaa idis samplet pistää vanhan funkki biitin pitchattuna päälle ja samplekirjastosta joku basso sekaan.. kuulostaa tietty helpolta..
mee viel tsiigaa www.stealthunit.net
sielt löytyy kovimmat junglistit..
nuance, 10.1.2006 13:18:
NAPS
nuance, 10.1.2006 13:12:
referenssinä klippi omasta: http://neurofunk.net/~timppa/dnb23clip3.mp3
hardikaveri, 10.1.2006 14:16:
---
nuance, 10.1.2006 13:18:
NAPS
---
no kai mä olen sit hiljaa :D
no en ole
no on se mun mielestä aika lamee et se tekee kovimmat biisit jolla on kovimmat samplekirjastot.. (no ei se ihan noin mee mut kuitenkin)
ehkä se on vaan niin et oon kateellinen niille tyypeille jotka saa kaveriltaan 10dvdtä valmiita looppeja ja waveja jossa on jo kaikki yber bassosamplet valmiina :D
vai meinaatko että jokainen junkantekiä samplaa omat samplensa? tuskin..
varsinkin amen, sniper yms loopit soi joka toisessa biisissä..
tietty näiden kaikkien samplejen jälkityöstö, beatchoppaus ja yhdistely on se joka erottaa jyvät akanoista..
niin ja stealthissa on kyl paljon paskaa niinkun täälläkin.. mut kyl mä olen kaikkiin kysymyksiini vastauken saanut..
hardikaveri, 10.1.2006 14:45:
mut sehän on sit ihan eri juttu..
meinasin kun olen nähnyt pankkeja joissa kaikki yber bassot on jo valmiina..
siis ihan valmiina..
et sit joku eevol intent laittaa päälle vaan flangerin :D (horns and halos)
ja ollaan hyvii tuottajii.. ei sen puoleen muhun uppoo eevoli ihan täysii..
meinaan vaan että joillekkin toi musan teko on tehty liian helpoksi.. dvd sisää ja sen kun valitset mieli soundin..
mitä tarkoitat murahduksella? nykyään jengi harrastaa aika paljon resämpläystä: nauhotat synasta jonku snadin pätkän ja efektoit vähän, sämpläät ja looppaat ja efektoit lisää. junkkabassojen a&o piilee bassosoundin hajoittamisessa useampaan taajuuskaistaan ja efektoimalla niitä erikseen.
edit: niin ja imho pendut nyt ei oo koskaan ollu mitenkään erityisen kovia syntsatyöskentelyssä. rummut on läskit ja kaikkee mut synasoundit on aika basic shittii yleensä. tiukkaa synatyöskentelyä irtoo esim. teebeeltä ja noisialta
029, 10.1.2006 19:12:
edit: nii ja oliks toi omaa matskuu? hillittömän hyvän kuulosta meinaan jos oli.
samaa mieltä.. noi on juuri niitä harvoja jolla on todella aivan käsittämättömän timmit bassot.
Noisian haastattelun DOA:lta tossa spottasinkin pari viikkoo sitten (ja oli kyllä antoisin ikinä lukemani haastis noin musantekoo aatellen) ...mut toi teebee taitaa olla aika salamyhkänen noissa hommissa :(
kiitos vinkeistä kaikille jotka on jaksaneet kirjoitella.
nuance
mua kiinnostaa aikalailla enemmän se lopputulos. jos biisi tiputtaa päitä, mulle on ihan yks ja sama onks siinä valmis reese jostain samplecd:ltä.
mut joo, mutsit ja tyttäret ja sellaset rinnastukset.
nuance, 10.1.2006 19:34:
doalta löytyy myös bse:n ja gridlokin vastaavat q&a-meiningit. teebee on kyllä vähän outolintu.
---
hardikaveri, 11.1.2006 16:36:
---
---
---
ihan sairaan hyvän kuuloinen!!!
tää on just tätä movingshadow 96-99 kuulosta matskua joka sai mut UUDESTAAN innostumaan d'nbassista 97
millä vaan..
siniaatloo.. säröö ja kompura.. ei muuta tarviikkaan.. vai tarviiko?
jos haluu sit vähä taakimpaa niin
square -12 sine -24 sine -12 ja sit ruukataan finee niin että alkaa mylvintä..
squaren tilalla käy saw kans..
ite diggaan absynthistä kun siinä on wavefomina fractal square,.. sil saa ihan kipeitä soundeja tehtyy.. sit piirtää filuille vähän eloa niin awot.
mulla tuli cm mukana pendolumin 30min video studiolta.. se tekee suurimman osan bassoista z3talla
hooverit on yleensä sampleja.. niit tehtiin jollain oldschoolsynalla aikoinaan..
muutenkin valitettavan usein.. sanon vielä VALITETTAVAN usein koko biisi tehdään samplerilla.. niin .. pelkällä samplerilla..
ne rippaa idis samplet pistää vanhan funkki biitin pitchattuna päälle ja samplekirjastosta joku basso sekaan.. kuulostaa tietty helpolta..
mee viel tsiigaa www.stealthunit.net
sielt löytyy kovimmat junglistit..
Rx, 12.1.2006 09:10:
---
millä vaan..
edit: heivaa se sini-aalto tosta nevadaan siin on kaikista aaltomuodoista vähiten partiaaleja, kantti tai saha tikalle sit vähän lfota ohjaa jompaa kumpaa oskillaattoria et saat siitä woflen tai murinan... :)