Pitkä (lento)matka - miten tappaa aikaa?

148 posts, 8 pages, 58,914 views

pirpeli

#81 • • pirpeli

LooPy, 10.8.2006 11:17:
Edellinen junareissu (1,5h) meni kyl ihan hetkessä.
Ainesosat:
Läppäri: Apple iBook G4 12"
Softa: Ableton Live 5.2
Kuulokkeet: Sony MDR-7506

Oi jessus kun toi reissu rokkaili :)

Joo, mulla kans pari tuntii Kouvolaan:
iBook G4 14"
Absolutely Fabulous- dvd:t
Sennheiser HD 215

Lisäks kanssamatkustajat sai viihdykettä, kun purskahtelin nauruun. Mutta joo. Ehkä noi lentokoneiden tiukat linjat toivottavasti joskus taas löyhenee..Uanan kirjaehdotus rokkaa kovasti kanssa. Hyvät kirjat saa ajan lentämään.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Sallakat

#83 • • Sallakat jungle, baby !

pirpeli, 10.8.2006 11:23:
---
LooPy, 10.8.2006 11:17:
Edellinen junareissu (1,5h) meni kyl ihan hetkessä.
Ainesosat:
Läppäri: Apple iBook G4 12"
Softa: Ableton Live 5.2
Kuulokkeet: Sony MDR-7506

Oi jessus kun toi reissu rokkaili :)

---

Joo, mulla kans pari tuntii Kouvolaan:
iBook G4 14"
Absolutely Fabulous- dvd:t
Sennheiser HD 215

Lisäks kanssamatkustajat sai viihdykettä, kun purskahtelin nauruun. Mutta joo. Ehkä noi lentokoneiden tiukat linjat toivottavasti joskus taas löyhenee..Uanan kirjaehdotus rokkaa kovasti kanssa. Hyvät kirjat saa ajan lentämään.

mun mielestä sekä 1,5h että 2h ei lasketa pitkiksi matkoiksi. Kun aletaan puhumaan 5 tunnista, se alkaa olemaan pitkä. Siinä saa olla jo laaja skaala eri viihdykkeitä mukana. En ole itse reissanut yhteen putkeen 4 tuntia enempää, joten olen jäävi sanomaan, mutta saletisti ottaisin Nintendo DS:säni ja kaikki pelit mukaan. Samoin PDA:n niin saa lisäpelejä, koska en omista läppäriä. MP3 soitin tietty ja kaikki mahdollinen musa. Tähän kaikkeen vielä yhdistettynä aikakausilehdet.

Toisaalta jos on hyvää matkaseuraa niin ainakin lentokoneessa voi hyvin dokailla pitkänkin matkan.
Cloud

#84 • • Cloud Game Freak
Aika mones pitkänmatkan lentokoneessa on nykyään kyllä jo ihan tekemistä tarpeeksi sisäisesti. Omat pienet lcd: näytöt joilla kattoo leffoja/pelata/musakkia tms. Tai esim gameboytä halukkaille löytyy annettavaksi.

Lyhyil matkoil ei vältis tarjoilu tälläsis jutuis oo niin kova joten omaa pelikonetta.. kirjaa on hyvä hyvä ottaa mukaan ellei tosiaan nuqu matkaa tms. Mä vaan dikkaan olla konees ja palloilla seurailla ihmisii ja fiilistellä et lyhyet matkat menee ihan huomaamatta.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

villelope

#85 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Sallakat, 10.8.2006 11:49:
---
mun mielestä sekä 1,5h että 2h ei lasketa pitkiksi matkoiksi. Kun aletaan puhumaan 5 tunnista, se alkaa olemaan pitkä.

Niin no, sama kaava tepsii kyllä myös pitempiäkin ajanjaksoja.

Intercity-junissa on käsittääkseni virtapaikkoja (juuri läppärikäyttöön), mutta miten lentokoneissa? Saako koneen tarvittaessa virtaan kiinni, vai onko silloin vain akun varassa?
pirpeli

#86 • • pirpeli

mun mielestä sekä 1,5h että 2h ei lasketa pitkiksi matkoiksi.
Toisaalta jos on hyvää matkaseuraa niin ainakin lentokoneessa voi hyvin dokailla pitkänkin matkan.

No eihä ne olekaan. Mut siinäkin ajassa on kiva olla mukavaa tekemistä. Vaikkapa sitte leffoja, musaa tai sitä viinaa....

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Vulpini

#87 • • Edited Vulpini Soviet recordings
jokin aika sitten lentelin miamiin ja kuten tiedetään atlantinylityksellä on ilmaiset viinat ;D
siinä sen ajan saa menemään iha hyvin.. tosin oli työmatka, mut aina nyt pienet voi..

tosin lento kesti kyllä sen 9-10 tuntii.. eli kyllä siinä muutama leffa tulikin katsottua
vinsku

#88 • • vinsku huba huba

mun mielestä sekä 1,5h että 2h ei lasketa pitkiksi matkoiksi.

Se ei ookkaa mut mietin tos omassa postauksessani et jos olis pidempi matka. Mut en sit tie miten kävis pidemmällä lennolla ku en oo ollu *hihu* mielelläni kyl olisin.

Itsehän olin kaks vuorokautta yhteen suuntaan kestävällä 3500km edes-takas Hki-Praha-Hki (niin ja tietty eesti, latvia, liettua ja puola siinä välissä) bussireisulla. Mentiin turnaukseen joukkueen kans ja yhteensä neljä vuorokautta oltiin bussissa. Siinä sai jo tosiaan pistää aivonystyrät koville tekemisen keksimisen kannalta *lmao* persekin puutu nukkumiseen nii ettei voinu sitä tehä. Istualtaan oltiin nukuttu jo 70% unista ja sit ku se rupes kyllästyttään ni piti vaihtaa asentoo mut teki kipeetä pakaraan. Tai se puudutti sellain.

No, takastulomatkalla oltiin jopa yks yö bussissa (pyrittiin muuten et nukutaan hotelleissa ne 5-6h yöunet) ni nukuttiin joka iikka nii että toinen nukku kahella penkillä ja sit sen penkkiparin toinen hyyppä nukku siellä jalkatilassa. Onneks oli sellanen bussi että ne penkit ja se "käytävä" oli samalla tasolla, olis muuten voinu olla hankala nukkua kun ei se jalkatila niin iso kuitenkaa oo.

--
Proge on niille, jotka osaavat iloita elämän pienistä asioista. -Hurjimus

Blues

#89 • • Blues Koning van Afrika

LooPy, 10.8.2006 11:51:

Intercity-junissa on käsittääkseni virtapaikkoja (juuri läppärikäyttöön), mutta miten lentokoneissa? Saako koneen tarvittaessa virtaan kiinni, vai onko silloin vain akun varassa?

Business-luokasta löytyy monilla lentoyhtiöillä ja alkavat leviämään myös turisti-luokkaan. KLM:lla on B777-koneissaan muistaakseni pistokkeet myös karjaluokassa. Tarvitsevat vain liittimen joita löytyy koneesta yleensä.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Amuck

#90 • • Amuck dub-i-dub

vinsku, 10.8.2006 12:13:
kaks vuorokautta yhteen suuntaan kestävällä 3500km edes-takas Hki-Praha-Hki

Hyi kamala :o

Mä olin kerran 17 tuntia linja-autoilemassa. Vaihdettiin autoa kahdesti, lähdettiin aamuseiskalta, suoraan reiveistä vielä. :D Hiukanko väsytti, mutta mä en osaa nukkua bussissa. Oli liian kylmä ja liian kuuma eikä mihinkään voinut oikein mukavasti nojatakaan. Sulla oli sentään reissussa seuraa, mutta mun kaverini veteli onnellisina hirsiä suurimman osan ajasta. Juttelin sitten ventovieraiden kanssa, luin sevenelevenistä ostettuja lehtiä ja yliannostin karkilla. Oi niitä aikoja... *huokaus*

Tästä eteenpäin varustaudun matkoille hyvällä kirjalla (vaikka autossa lukiessa tuleekin usein huono olo), naposteltavalla (porkkana-parsa-kukkakaali -setti on hyväksi havaittu) ja tietysti musiikilla. Joku virkkuu tai muu käsityö voisi ja olla aika hyvä idea.

Jos mahdollista, niin matkakänni on oiva tapa kuluttaa aikaa. :)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

vinsku

#91 • • vinsku huba huba

Amokk, 10.8.2006 13:51:
---
vinsku, 10.8.2006 12:13:
kaks vuorokautta yhteen suuntaan kestävällä 3500km edes-takas Hki-Praha-Hki

---

Hyi kamala :o

Mä olin kerran 17 tuntia linja-autoilemassa. Vaihdettiin autoa kahdesti, lähdettiin aamuseiskalta, suoraan reiveistä vielä. :D Hiukanko väsytti, mutta mä en osaa nukkua bussissa. Oli liian kylmä ja liian kuuma eikä mihinkään voinut oikein mukavasti nojatakaan. Sulla oli sentään reissussa seuraa, mutta mun kaverini veteli onnellisina hirsiä suurimman osan ajasta. Juttelin sitten ventovieraiden kanssa, luin sevenelevenistä ostettuja lehtiä ja yliannostin karkilla. Oi niitä aikoja... *huokaus*

Tästä eteenpäin varustaudun matkoille hyvällä kirjalla (vaikka autossa lukiessa tuleekin usein huono olo), naposteltavalla (porkkana-parsa-kukkakaali -setti on hyväksi havaittu) ja tietysti musiikilla. Joku virkkuu tai muu käsityö voisi ja olla aika hyvä idea.

Jos mahdollista, niin matkakänni on oiva tapa kuluttaa aikaa. :)

Joo olihan siellä onneks bussillinen seuraa, mut en oikeestaan oo kauheen seurallinen ihminen. Tuli sitä ehkä neljä-kuus tuntia koko matkasta juteltua muiden kans. :) Plus tietty tauoilla juteltiin. Niin ja kerran osallistuin jopa takapenkin poikien korttipeliin *lmao* (ku meit oli siis kaks joukkuetta samalta seuralta samassa bussissa, me ja meidän ikäset pojat ja seuraavas bussis oliki junnupoikii.)

--

Amuck

#92 • • Amuck dub-i-dub

vinsku, 10.8.2006 14:40:

(ku meit oli siis kaks joukkuetta samalta seuralta samassa bussissa, me ja meidän ikäset pojat ja seuraavas bussis oliki junnupoikii.)

!
Jos on joukkueellinen poikia mukana, niin miten voi valittaa tylsistymistä? :D

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

vinsku

#93 • • vinsku huba huba

Amokk, 10.8.2006 14:48:
---
vinsku, 10.8.2006 14:40:

(ku meit oli siis kaks joukkuetta samalta seuralta samassa bussissa, me ja meidän ikäset pojat ja seuraavas bussis oliki junnupoikii.)

---

!
Jos on joukkueellinen poikia mukana, niin miten voi valittaa tylsistymistä? :D

No prkl mulla odotti heila kotona :D

--

Mellu-

#94 • • Mellu-
kaivataan hyviä yteismatkapelejä..kausi alkaa ja pelireissut ovat 2-8h (autossa siis) ja jottai tekemistä koko porukalle :) elikkäs n.5-8 ihmiselle sellainen peli missä ei oo kauheasti hävitettäviä osia (lue: noppapelit siis pois laskuista) ja siinä ei tarvitse välttämättä osata lukea suomenkieltä *nauru* idiksii immeiset :)

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Cloud

#95 • • Cloud Game Freak

Mellu-, 10.8.2006 15:00:
kaivataan hyviä yteismatkapelejä..kausi alkaa ja pelireissut ovat 2-8h (autossa siis) ja jottai tekemistä koko porukalle :) elikkäs n.5-8 ihmiselle sellainen peli missä ei oo kauheasti hävitettäviä osia (lue: noppapelit siis pois laskuista) ja siinä ei tarvitse välttämättä osata lukea suomenkieltä *nauru* idiksii immeiset :)

Ei muutakun jokaiselle oma GameBoy ds tai sp tai ngage tai psp tai joku vastaava ja linkkikaapelia kehiin tai pluetoothia ja johan pystyy pienes tilas pelaa kaikki =P

Sit tietty nää autorekkari bingot ja muut ni niissäkään ei kyll joo tarvi paljoo osii =)

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Mellu-

#96 • • Mellu-

Cloud, 10.8.2006 15:27:

Ei muutakun jokaiselle oma GameBoy ds tai sp tai ngage tai psp tai joku vastaava ja linkkikaapelia kehiin tai pluetoothia ja johan pystyy pienes tilas pelaa kaikki =P

Sit tietty nää autorekkari bingot ja muut ni niissäkään ei kyll joo tarvi paljoo osii =)

hehe eka vaihtoehto on kyl aika "kallis" ..seuran piikkiin *justjoo* ja tosta seuraavasta ...mites selität ton bingon venäläiselle joka puhuu pari sanaa suomea,pari sanaa englantia ja venäjää *ding*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

¡ Previous post a couple of years ago !
ezzy

#97 • • ezzy Droid-pappa
Mites nää netti/sähköpistokkeet on saatavilla nykyään turistiluokissa? Air Francella/KLM:llä lennellään koko reissu jenkkeihin ja ilman läppäriä tulee kyl vähän tylsää :P akku kestää jotain 5h luokkaa vaan *ding*
Tyranoid

#98 • • Tyranoid FINRG

Replying to Pitkä (lento)matka - miten tappaa aikaa?:

ezzy, 14.3.2010 15:32:
Mites nää netti/sähköpistokkeet on saatavilla nykyään turistiluokissa?

En oo tavannu kertaakaan.

Useimmissa mannertenvalisissa on ihan mukavasti leffoja ja tv-sarjoja katsottavissa omasta pikkumonitorista. Aanenlaatu kuulokkeissa on aika paska tosin. Omat mukaan! (olettaen et kuulokepistoke on normaali, mita se ei jostain syysta aina oo.)
xybo

#99 • • xybo meeple!
Juu. Ei tullu koskaan eteen töpseleitä karjaluokassa. Vaihtoehtoina on ottaa useita tehoakkuja mukaan jos haluu koko pitkän lennon nörttäillä. Itse olen tappanut aikaa pitkillä lennoilla (joita tulee tehtyä ehkä liiankin usein).

* Läppärillä säätää jotain
* Nintedo DS ja nitrotrackerilla tekee biisejä
* Katon leffoja mitä on tarjolla lentokoneessa
* Nukun
* Opettelen Japania iPod touchilla (lähinnä kanjea)

-- xybo
duvin

#100 • • duvin Jay v/d Veen

Replying to Pitkä (lento)matka - miten tappaa aikaa?:

ezzy, 14.3.2010 15:32:
Mites nää netti/sähköpistokkeet on saatavilla nykyään turistiluokissa? Air Francella/KLM:llä lennellään koko reissu jenkkeihin ja ilman läppäriä tulee kyl vähän tylsää :P akku kestää jotain 5h luokkaa vaan *ding*

Ei taida KLM/AF:llä olla töpseleitä karjassa. Finskillä on nykyään (mikä on ainoo positiivinen puoli sen tarjonnassa).