Pitkä (lento)matka - miten tappaa aikaa?

148 posts, 8 pages, 58,910 views

ipe

#101 • • ipe X-Rust / Holvi

Replying to Pitkä (lento)matka - miten tappaa aikaa?:

2la, 10.8.2006 13:51:
---

Jos mahdollista, niin matkakänni on oiva tapa kuluttaa aikaa. :)

Tuula osui asian ytimeen. Jos ei ite tarvii ajaa autoa niin pienessä pöhnässä aika kuluu kuin siivillä. :)

Harvoin tulee ylipäätään oltua missään tosi pitkillä reisuilla (~10h lento on ollu pisin) mutta yleensä on mp3-soitin riittäny. Ambienttia soimaan ja sit vaan vaipuu horrokseen.

*nukkuu*

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

ezzy

#102 • • ezzy Droid-pappa
tjoo, vituiks män tolta osin lento kyl. karja oli nimensä mukaista, järkyttävän paskasti jalkatilaa. 11h lento oli ihan vitullista tuskaa, onneks tuli käveltyä ja juomat ja muut snacksit oli ilmasia. MD-11 on kyl hirvee kone. paluu on 747-400 + airbus 320-200lla...kattoo miten niissä tulee hajoiltua. tekis mieli ostaa unilääkkeiltä :D
Freja

#103 • • Freja Sihteeri
Itellä pian edessä Quantasin pitkänmatkan lennot, mutta en huolehdi ollenkaan. Jokasella oma ruutu, missä uusimpia ja vanhempiakin leffoja, tv-sarjoja, dokkareita ja musiikkia.

Mä en ikinä pahemmin alkoholia pitkillä lentomatkoilla juo. Lue; en oikeestaan ollenkaan. Tankkaan vettä ja mehua paljon, jotka ilmasia.
Joskus yritän nukkua, mut vähän riippuen fiiliksestä mä en joko nuku ollenkaan tai kerran oon nukkunut kyllä koko matkan BKK-HEL.

Emt, en oo oikeen ikinä pahemmin ressannu pitkistä lennoista. Pikemminkin tykkään niistä enemmän ku lyhyistä, koska edessä on ns. "viihdekeskus" :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

J Raninen

#104 • • J Raninen
Eräs matka meni suhteellisen kivasti kun oli mukana läppäri + vaihtoakku + Studio Julmahuvi -boksi ja punkkua. Yleensä kirjat, lehdet ja nukkuminen lyhentää matkoja ihan mukavasti.
thomas

#105 • • thomas

ezzy, 18.3.2010 09:16:
tjoo, vituiks män tolta osin lento kyl. karja oli nimensä mukaista, järkyttävän paskasti jalkatilaa. 11h lento oli ihan vitullista tuskaa, onneks tuli käveltyä ja juomat ja muut snacksit oli ilmasia. MD-11 on kyl hirvee kone. paluu on 747-400 + airbus 320-200lla...kattoo miten niissä tulee hajoiltua. tekis mieli ostaa unilääkkeiltä :D

mistä airbus 320-200 ?
Freja

#110 • • Freja Sihteeri

duvin, 30.3.2010 10:57:
---
Freja, 18.3.2010 09:26:
Itellä pian edessä Quantasin pitkänmatkan lennot...

---

Lempinillitys: se on Qantas (ei u:ta). Queensland And Northern Territory Aerial Services.

Joo hokassu itekin ton, mut ite en oo vaa jaksanu siitä nillittää = korjata :P

--

Lyra

#111 • • Lyra
Pari vuotta sitten Thaikkuihin lentäessä sen öö olikohan se 12 h oli kyllä kamalaa helevettiä. OLI luvattu omat screenit vastapäisen penkin selkään, eijjolee! enkä nähnyt kuin puoliks sitä telsuu siel kauempana kun raukka oon niin lyhyt, muutenkin se oli niin kaukana etten tekstejä olis ees nähnyt :D Eli siitä ei ollut apua ajantapossa.

Tilaa oli jopa minulle niin naftisti että ahisti, ja mietin et pidempijalkaisille ihan kamala paikka.
Nukuttua en saanut kuin pätkissä, en vaan oikein osaa nukkua istualtani ja jotenkin rentoutuminen oli niin vaikeeta, se meidän lentsikka oli kamalan äänekäs. Onneks matkailu on aina tän arvoista <3

takaste tulles nukuin vähän enemmän.

Mut nyt ois tää taas edessä kk päästä. en odota ollenkaan! :D
Amnesia

#112 • • Edited Amnesia
Mulla on yleensä lennoilla sellainen aika apaattinen olo. Periaatteessa voisi lukea kirjaa, katsella niitä "personal entertainment screenejä" tai ties mitä, mutta yleensä ei vaan huvita oikein mikään. Nukkuakaan en osaa istuma-asennossa, vaikka väsyttäisi miten paljon.

Mulle sopisi huomattavasti paremmin jompi kumpi seuraavista konsepteista:
a) porukka makaisi ikäänkuin "kerrossängyissä", sellaista japsityylistä kapselimeininkiä siis *hih*
b) Koneessa ei olisi mitään istuimia tms (mummot menisi vaikka "normaaleilla koneilla"). Porukka siis lojuisi epämääräisesti lattialla (jotain kokolattiamattoa mieluiten). Tyynyjä sun muuta toki olisi. Sellainen chillout-lounge siis, jossa olisi tilaa jaloitella.
[joo joo, kumpikaan ei tule tapahtumaan "turvallisuussyistä" *justjoo* Ihan sama, lento-onnettomuuksissa kun joko kaikki kuolee tai ei kukaan, yleisesti ottaen...]
isfnbojbbssn

#113 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

Freja, 18.3.2010 09:26:
Emt, en oo oikeen ikinä pahemmin ressannu pitkistä lennoista. Pikemminkin tykkään niistä enemmän ku lyhyistä, koska edessä on ns. "viihdekeskus" :D

samoin.. ja niissä voi nukkua (tai muuten vain koomata) sillee
huolella, kun taas jotku lyhyemmät lennot on vaan rasittavia,
ku kauhee jonotus ja säätö jonku parin tunnin matkan takia,
eikä mitään viihdekeskuksia ja ei yleensä ilmasia juomiakaan.

--
dasinoaisnvs

Freja

#114 • • Freja Sihteeri

kmmo, 30.3.2010 12:10:

Nimenomaan! Penkin saa lähes vaakatasoon ja lämmin huopakin ja tyyny ja ja ja *sydän* Luksusta.

--

Quakey

#115 • • Quakey
mun suosikit:

1. lukea kirjaa

2. nuq. on sitten pirteänä kun pääsee perille ;)
ezzy

#116 • • Edited ezzy Droid-pappa

duvin, 30.3.2010 10:58:
---
ezzy, 30.3.2010 08:10:
Hirveetä paskaa kyllä pidempijalkaiselle toi lentomatkustus sikaluokassa. Karmeempaa oloa saa hakea.

---

Nimimerkillä 191 cm ja parisataa lentoa vuodessa :)

Ei voi kyl kadehtia :P

Läppärillä kattelin osan matkasta kaikkee, mut ei akku kestä ku 5+h enkä ehtinyt ostamaan useampaa akkua. Eipä tossa olis ongelmaa ollutkaan jos olis ollu järkevää tekemistä ja olis jalat saanu jotenki järkevästi. Paluumatkan 747-400:ssa oli paljon mukavampi istua mitä MD-11:ssa. Airbus 320-200 oli aika ankea sekin.

Onneks reissu itsessään meni täysin putkeen, vaikka vuokra-auto ei ollut se mikä piti olla, mut avoauto californiassa oli ihan jees varsinkin tolla hinnalla millä sain ku vähän valitin :)

Olis vaan niin simppeliä hommata lennolle anestesialääkäri ja makuupaikkoja kone täyteen ja taju pois kaikilta.
Lumpy

#117 • • Lumpy Big Mistake | Carbon Based | Finrg
Mä tipautan itteni nukahduslääkkeellä/vastaavalla lentokoneeseen noustessani. Muutenkin poden lentokammoa joten jokin rauhottava on aina paikallaan.
Mai

#120 • • Mai Villikisu

Freja, 30.3.2010 12:23:
---
kmmo, 30.3.2010 12:10:

---

Nimenomaan! Penkin saa lähes vaakatasoon ja lämmin huopakin ja tyyny ja ja ja *sydän* Luksusta.

Ellet sitten businessluokassa matkusta, miten ihmeessä voit laittaa penkin lähes vaakatasoon turistiluokan lennolla? Ellei sitten ole tyhjä paikka takana? Kyllä mä sanon että semivittumaista sille takana olevalle ihmiselle, itse en ainakaan kehdannut pahemmin laskea penkkiä..