Vuosien varrella Talla 2XLC ja Cosmic Gate ovat niittäneet sen ruohoa, että sen oli pakko olla vihreämpää..
Saavuimme kavereiden kanssa noin 10:20 paikalle ja tutustuimme jokaisen areenan äänentoistoon. Vuosien varrella tuo bileille ehkä tärkein ominaisuus on saavuttanut sen tärkeys asteen, että decot/tila/toimivuus/ilmanvaihto/kokonaisuus jäävät sen taakse.
arenoiden soundi
Arena 1sellä ääni kimpoili jotenkin hassusti ja jopa välillä tuli mieleen..että onko se panoroitu tahallaan pahasti päällekkäin leftin ja rightin kanssa. Saattoi olla. "gauheen targgaa"
Arena 2sen soundi oli kuin Heaven...uhh, me likes very mutchos....saako tälläisen mielellään jokaisen kemuun...olis niinku ihan must...ei paha.
Arena 3sen (luultavasti se, jossa Herra Proteus soitti) (sieltä mistä mie tuun numerointi menee, niinku 1..2...3...4..5) Äänentoisto oli paukehuone. Kovaa ja korkealta.
Tosin pieni huone ei anna underground -fiilistä, koska äänenkaikutilaa ei käytännössä ole.
Arena 4sen letkeä tila soundi, oli pulkassa.
En kerennyt kuin kolmesti siitä nauttimaan, mutta jokainen kerta oli erilainen...ja sopi yllättävän hyvin mestaan...jossa yleensä hengaan kahvikupon tai kännyn kanssa eri päivinä.
Arena 5....oli kai jossain... Eräs henkilö sanoi wessassa että se on siellä raflassa, jossa muulloin syödään lounasta. Jostain syystä en käynyt ollenkaan siellä.
Pahoittelen tässä vaiheessa, jos olette kuolleet...tekstin pituuteen, harrastan yleensä perinpohjaista mutuamista...koska näin ollen kirjoitan sen mitä oikeasti jää mulle käteen.
järjestely/paikkojen jako/tarjoilu/toimivuus
- Ylä narikat toimivat paremmin kuin ala narikat.
- 1 stagen -no drinks- ihmetytti, koska "oikeasti ystävälliset" järkkärit...eivät tienneet tähän syytä
- Merikaapeli areenan keskikohta pois sulki todella hyvin päällekkäisen paukkeen ja tiivisti hyvin porukkaa ja antoi samalla mukavan fiiliksen
- Tosin käytävä joka oli hallien välillä....olisi voinut olla esim. dark tunnel tai jotain mielikuvituksellisempaa.
- juominki kohdassa arena 2....ei perinteiseen tapaan ollut penkkejä.....olen moneen otteeseen miettinyt...että mistähän ala-asteesta saisi lahjoituksena jolle organisaatiolle sellaisen 400-600 penkkiä, niitä oransseja 4-5 penkin settejä....koska kun jalat pohki, niin "ai-jai" ottaa drinksu ja istua sellaiselle, mutta silti kys. piste toimi yllättävän hyvin.
- Mosson-nurkka, pauke areenan kupeessa ....nice, todella nice. Jos se ei maksa Anime teille paljookaan, niin "loistojuttu" että olitte siellä. Ja kaikkiin muihinkin tapahtumiin jossa paukehuone.
- Sipsi nurkka cool
- Tatuointi piste myös jees
- Levykauppa uupui (josta voisi esim. ostaa Cosmic Gaten signeerattuja levyjä, plus joidenkin artistien omia poltettuja levyjä)
- esim. jotain promo henkilökuntaa...jotka voisivat puffata jotain uusia tapahtumia (sori jos musta on tullut liian corporate -henki)
-Akvaarion tunnelma oli hämyinen, mutta ...se vain on sellainen..
- Stage jako oli toimiva, niiltä osin missä kävin... Kesken kaiken ei tarvinnut rampata huoneesta toiseen, vaan sai olla siinä missä oli ns. omaa musiikkia.
vieläkin sori
esiintyjät
- Orkidea, soundi oli kevyttä Tapsan tapaista....(monesti miettinyt...että voisko esim. tapahtua jotain samanlaista irtiottoa kuin PVD rykäsee noin kerran vuodessa isoilla keikoilla)(täytyy varmaan kaivaa ne setit jostain....ja heittää ne Tapsalle, koska mun mielestä Orkidea voisi repäistä milloin tahansa ...niin...über setin, että se sois 2 vuotta monessa kodissa)
- Talla 2 XLC.... w00t...onko mun pakko kertoa. Nyt vaan on pakko alkaa käymään MondayBarin Tukholman kekkereissä, jos setä on siellä soittamassa. Tuntui siltä, että...Setä haisteli aidosti...kumpi tyylisuunta aiheuttaa tanssijoissa enemmän kiinnostusta...olisiko se ollut mainstream viitteinen hardtrance (2 kipaletta putkeen) vai proge tyyppinen harddance...voi olla että en ajatellut tarpeeksi syvällisesti...mutta 1/4 aikana soitettiin kaikenlaista, 2/4 aika tuli haistelu ja 3-4/4 oli sitten suoraan sydämmeen. (sanoisin...että jälkimmäinen)
- Angel, oi-joi... Pitäisikö tässä vain olla 1 minuutti hiljaa ja antaa setin puhua puolestaan.
Vertaan vanhoilla bileillä: Messilän Summer Sound System ja Tampereen Tullikamari -house nation 2. Jos Angel aioit soittaa esim. seuraavan 2 vuoden aikana tätä tyylisuuntaa, joudun palaamaan 10 vuotta ajassa taaksepäin...mutta se haittaa. Voi olla että Sinun kannattaa ilmoittaa itsesi uusiin Maydayn kekkereihin. Joku on joskus sanonut...että Enkelin kosketusta ei unohda.
- Cosmic Gate....Hei... Niimpä, se oli Cosmic. Tosin toinen aisapari ei ollut täydentämässä soittaja perfomanssia. Ei mulla ole muuta miinusta kuin...että missä Fire Wire... (nyyh se kai tuli, menin narikoille...ehkä...toivottavasti ei)
- Herra Proteus. Setä. Isä. Annoit kädestä. Kiitos.
kaneetti
Niin sitä pitää. Ehkä tälläset isommat kekkerit on mun mieleen enemmän.
Kaján kiittää, kumartaa ja pyytää anteeksi...jos kieli oli liian ulkona (mutku mä en voi mitään....välillä pakottava tarve työntää jokainen uloke äärimmilleen...läiskis ja avari kajahtaa)