Mikä on ammattisi/mille alalle opiskelet?

449 posts, 23 pages, 187,542 views

Epailija

#21 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Ammatti on myyjä ja opiskeluissa on kuudes vuosi teoreettista fysiikkaa menossa. Valmistuminen on tavoitteena ensi lukuvuoden lopulla eli keväällä 2007. So far not so good.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

clupipeipe

#22 • • clupipeipe
Koulutus on liiketalouden tradenomi kuten myös aivan liian monella muulla nykyään. Siksipä olen miettinyt jaksaisiko punnertaa vielä KTM-tutkinnon, jolla pääsisi helpommin päälliköksi päällikön paikalle. Ala on markkinointi/mainonta/yritysviestintä. Työnantaja, find me! *hih*
Karkki -CZ-

#23 • • Karkki -CZ- Murre-Täti
Musta tulee isona viittomakielen ohjaaja *hihu*
Pauha

#24 • • Pauha
Digitaalisen viestinnän DI, sitten joskus...

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

#26 • • Peppi Guest

mikkihiiri, 14.11.2005 13:01:Tradenomihan musta tulee ja tavotteena, et pääsis tonne markkinoinnin- ja mainonnan alalle (copy ois aika ideaalinen tehtävä).

Hah, mullakin on mahdollisesti copywriterin tehtävät suunnitelmissa sitten, kun valmistun. Jalkaa olen ainakin tällä hetkellä työntämässä kovaa vauhtia oven rakoon.

En opiskele oikeastaan millekään alalle, mikä on sinänsä aika mielenkiintoista. Tutkinnon nimi on filosofian maisteri, mut mihin se työelämässä johtaa, onkin sitten toinen juttu. Toivottavasti viestinnän (toimittaminen, mainosala, tiedottaminen, media) pariin. Tavoite on siis valmistua suomen kieli pääaineena.
aleksisi

#28 • • aleksisi
merimies on erimies..

--
siellä missä jatkot..

Aziz Combat Fighter

#29 • • Aziz Combat Fighter
En kyl yhtään tiedä mihin noista monivalinnoista mun oppiala menis...

Luen turvallisuusalan tradenomiksi laurea-ammattikorkeakoulussa.
DJ Rx

#30 • • Edited DJ Rx FINRG Recordings
öö... mulla noita ammatteja alkaa oleen jo jonkun verran, olen (ollut) ravintolatiskijukka, ahtaaja, vartija, baarimikko, yksityisyrittäjä ja nyt valmistun media-alan opinnoista kahden viikon kuluttua, vielä olisi tarkoitus mennä opiskeleen itsensä äänisuunnittelijaksi / musiikkituottajaksi, elokuva, tv, sekä kaupallisen musiikin alalle, joka kestää sen 4.5 vuotta... :/

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

Alley Cat

#31 • • Alley Cat Jedi Master
Koulutukseltani olen laboratorioanalyytikko, mutta töiden puutteessa aloin tänä syksynä opiskella suuhygienistiksi.

--
You see madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little... push.
-Joker-

AnssiV

#32 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
Koulutus: Sähkövoimatekniikan Perustutkinto
Ammatti: Yhdistelmäajoneuvon kuljettaja
ezzy

#33 • • Edited ezzy Droid-pappa

Ana-5000, 14.11.2005 16:25:

"taiteellinen työ" ;) nojoo, eiköhän se palveluala ole.
Aziz Combat Fighter

#34 • • Aziz Combat Fighter

ezzy, 14.11.2005 16:53:
---
Ana-5000, 14.11.2005 16:25:

---

"taiteellinen työ" ;) nojoo, eiköhän se palveluala ole.

Niin, mut jos esim. sit valmistuttuani alan tekemään pelastussuunnitelmia tai turvasuojausurakointia..?

Meh.
mekaanikko

#35 • • mekaanikko don selecta
Opiskelen graafista suunnittelua Taideteollisessa korkeakoulussa, kandiks pitäis valmistua ens keväänä mut ei vaikuta kovin todennäköiseltä. Maisterintutkinnosta nyt puhumattakaan. Teen joka tapauksessa alan töitä koko ajan, oon silleen ikäänkuin puolipäiväisesti duunissa pakkaussuunnittelijana yhdessä Suomen suurimmista mainostoimistoista (itse asiassa siinä kaikkein suurimmassa =) ja sit on omia asiakkaita liuta. Tällä hetkellä tosin näyttäis siltä, et teen pienen syrjähypyn karriäärissä tiedottajan hommiin erään Helsinkiin joulukuun alussa aukeavan klubin palvelukseen. Jonkin verran tienestejä tulee sit DJ-hommista myös.

Nykyisen opinahjon lisäks taustalla on (lukion lisäksi) kesken jääneitä amk-opintoja design managementin ja kulttuurituottamisen parista sekä mainosalan ammattitutkinto. Tulevaisuudessa toivon mukaan graafisen suunnittelijan duunin lisäksi teen tuntiopettajan keikkaa ja mahdollisesti jotain kuvataideproggiksia.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

lostgone

#36 • • lostgone

Athene, 14.11.2005 11:05:
..Eli..mitä teet työksesi/mihin ammattiin opiskelet. Mikä sinusta tulee isona?

No, aluksikin moon tradenomi ja markkinointisellainen, KyAMK 2005*dissaa*
Nyt mä opiskelen radiotoimittamista HKRO:ssa ja väsään samal viestin approa.*aplodit**ding*
Ensi syksyllä alkais kulttuurin tuottajan opinnot Humakissa..*justjoo*
Mut varmaankin katson nyt keväällä, että hakisko jotakin muuta esim. yliopiston puolelta.*ding*

Mikä musta siis tulee isona.. kattellaan..*justjoo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Raver71

#37 • • Raver71 Elämäntapa reivaaja, dj raver
Ison metallifirman lähettämössä varastohommia teen. Ja kuinka pahalta kuullostaisikin, niin tykkään työstäni vaikka olen jo 5v puurtanut samaa. Ja palkka on kanssa ihan kohdallaan. Tätä parempaa paikkaa/palkkaa en uskalla edes uneksia tällä koulutuksella saavani. Olen kaiketi sitten urani huipulla? LVI-puolen ammattikoulun käynyt enkä päivääkään ole alan töitä tehnyt.
Progress

#38 • • Progress
onhan noita muutama...mut nyt pari tärkeintä mainitakseni oon sekä sähköasentaja, että lähihoitaja. *hymy*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

tomii

#39 • • Edited tomii kallion herttua
Opiskelen 3D-apinaksi Evtek Muotoiluinstituutissa. Toivon mukaan teen valmistuttuani työtä animaattorina tai mallintajana. Saattaa kyl olla jatko-opinnotkin yhtenä mahdollisuutena tai lähtö muoilmalle työn perässä (ellei täällä ole joku *vink* tai jokin pidättelemässä sillä hetkellä). No aika näyttää... *hih*

--
reivaan kunnes kuolen

fibbess

#40 • • fibbess
opiskellen B Communicatie,toivon mukaan mainosten,radion,tv:n tms. parissa myöhemmin työskentelemään*jiihaa* ainkain näillä näkymin..mutta siihen on vielä piitkä aika,ennenkuin valmistuu *igor**pepsodent*