Mikä on ammattisi/mille alalle opiskelet?

449 posts, 23 pages, 187,531 views

fantaB

#361 • • fantaB
Opiskelen restonomiks ekaa vuotta AMK:s.. täällä sitä harjotellaa atk:ta nyt.

--
Come and take a trip with me
to a land where love is free...

okiru

#362 • • okiru Outo Hervantalainen
Tuotantotalouden diplomi-insinööriksi taitaa nimike muodostua. Pääaineena teollisuustalous, sivuaineina tuotekehitys (pitkä), yritysviestintä (lyhyt) ja itä- ja kaakkois-Aasian liiketoiminta (lyhyt).

4. vuosi alkoi juuri ja 6 kurssia jäljellä *reiv*
Cloud

#363 • • Cloud Game Freak

Vampyrella, 8.10.2007 19:26:

Lisäksi haluisin opiskella myös kokiksi, ihan omaksi ja ehkis tulevan oman perheen iloksi. *hihu* Pitäs kyl muistaa pestä kädet näiden kahden edellämainitun työn vuorottelun välillä. :D

Harmi vaan, kun en nyt taida voida lainalla elellä koko elämääni opiskellen. Ihan mälskää.

Katot vaan paljon telkasta kokki ohjelmia niin hyvin niistä oppii =P Eikä tarvi opiskella 24/7 =P

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Jutu

#365 • • Jutu Blondi
Opiskelen lähihoitajaksi (ensihoidon koulutusohjelma suunnitelmissa) ja sit oon viikonloppu "tarjoilija".

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

0-scar

#366 • • 0-scar Team Teknolipat :)

fantaB, 9.10.2007 09:39:
Opiskelen restonomiks ekaa vuotta AMK:s.. täällä sitä harjotellaa atk:ta nyt.

Miekii :)

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!

Progress

#367 • • Progress

Vampyrella, 8.10.2007 19:26:
Kohta valmistun sosionomiksi ammattikorkeakoulusta, eikä kyllä tälläkään alalla palkka ja vastuu kohtaa. Siksi olenkin vakavasti alkanut harkita putkimieheksi kouluttautumista - pitäähän sitä joku rahanlähde olla, jos joskus tulee paha taloudellinen tilanne.

Onko täällä putkimiehiä, tahi vielä parempi, putkinaisia? Ja ei, en jaksa kuunnella mitään ''ei siinä hommassa tollaset hienohelmat pärjää'' -settiä, vaan ihan oikeita kokemuksia ja ajatuksia koulutuksesta ja työstä. Tiiän, ettei ole aina mitään siisteintä hommaa, mut en mää nyt pahemmin paskaa pelkää.

Lisäksi haluisin opiskella myös kokiksi, ihan omaksi ja ehkis tulevan oman perheen iloksi. *hihu* Pitäs kyl muistaa pestä kädet näiden kahden edellämainitun työn vuorottelun välillä. :D

Harmi vaan, kun en nyt taida voida lainalla elellä koko elämääni opiskellen. Ihan mälskää.

en ole putkimies, mutta sähköasentaja. Kuitenkin työ, joka on täysin erilainen kuin se työ mistä saan palkkani nykyään. Siis aikaisemmin(1997) valmistuin sähköasentajaksi, mutta huomatessani miten yksinäistä työ on(palkassa ei taas ole kyl kamalasti valittamista), niin opiskelin lähihoitajaksi. Tykkään nykyisestä työstäni, mutta onhan se hyvä että mulla on takataskussa toinenkin ammatti jota voin tehdo milloin vain haluan. *hymy*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

#368 • • Muussika Guest

Progress, 10.10.2007 00:42:

en ole putkimies, mutta sähköasentaja. Kuitenkin työ, joka on täysin erilainen kuin se työ mistä saan palkkani nykyään. Siis aikaisemmin(1997) valmistuin sähköasentajaksi, mutta huomatessani miten yksinäistä työ on(palkassa ei taas ole kyl kamalasti valittamista), niin opiskelin lähihoitajaksi. Tykkään nykyisestä työstäni, mutta onhan se hyvä että mulla on takataskussa toinenkin ammatti jota voin tehdo milloin vain haluan. *hymy*

Hienoa! Mulla on vähän samanlainen mentaliteetti näiden hommien kanssa. Sosiaalityö on mulle enempi ku sydäntä lähellä, mutta sillä liksalla olisi hiukan hankalempi esim. elättää lapsokaisia. Siksi ajattelinkin, että sukanvarressa olisi hyvä olla jokin ammatti, josta saa tarvittaessa parempaa liksaa. *hihu*
Janisa

#369 • • Janisa vaikeasti kesytettävä
Ma toivon etta ma paasen seuraavan kuukauden sisalla tanne postaamaan kun olen uudessa koulussa sisalla. *hihu*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

luode

#370 • • luode
tällä hetkellä leivotaan miusta parturikampaajaa. saas nähä mitä tulevan pitää. *hihu*
#371 • • Rujo Mutantti Guest
Puutarhuriksi pitäis joskus valmistua, erikoistun luultavasti tuotantoon.
$

#372 • • $ Destination weekend!
Juurikin tällä hetkellä viron kieltä kohtuu intensiivisesti, 20h/vk Tarton yliopistossa.

Kurssin jälkeen aloitan oikeustieteelliset opinnot täällä. Sitten joskus kun olen valmis, tarkoitus on toimia asiantuntijatehtävissä.
kap-pu

#373 • • kap-pu the amazing suction cup boy
Stadiassa taiteen ja viestinnän puolella. AV-mediatuotanto, ääni-ilmaisu. Eli äänittäjäksi/äänisuunnittelijaksi/puomittajaksi elokuva-, TV- ja miksei teatteri- ja pelipuolellekin.

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

TEBA

#374 • • TEBA stadin kunkku
Rakennusalan työnjohdon koulutusohjelma Rakennusmestari AMK *hymy*
Ozie

#375 • • Ozie

TEBA, 11.10.2007 18:12:

Ei tarvi varmaan töitä kovin paljoo ettiä? *nauru* Sama juttu tosin taitaa olla about kaikilla rakennusalan linjoilla.
TEBA

#376 • • TEBA stadin kunkku

Ozie, 11.10.2007 18:16:
---
TEBA, 11.10.2007 18:12:

---

Ei tarvi varmaan töitä kovin paljoo ettiä? *nauru* Sama juttu tosin taitaa olla about kaikilla rakennusalan linjoilla.

kyl joo noi työllisyysnäkymät pitäis olla aika hyvät.. Tänään oli työseminaari missä firmat kosiskeli kesäks töihi ns. haalariharjotteluun mutta meistäki rakennusmestarilinjalla olevista niin suurimmalla osalla on monen vuoden työkokemus et kyl sinne kesätöihi lähetää opettelee työnjohtoon liittyviä hommia eikä mitää piikkaamista*hymy*
MaSari

#377 • • MaSari space jammer
Sosiopaatti mustakin on tulossa *justjoo* xD Eli sosionomi AMK. Joulukuussa olis ehkä se tutkintotodistus jo kädessä.. jos opinnäytettä ei hylätä tai muuta :D Mulla olis suurena haaveena ryhtyä joku päivä opiskelemaan tanssiterapeutiksi, kun mul on tanssiharrastustaustaa 10 vuotta. Ja sit mä saisinki ehkä kohtuullisempaa rahallista korvausta kivusta ja särystä *nauru* Mutta meidän ala on ikävä kyllä kutsumusala, eikä tähän ryhdytä rahan takia.. Siks musta ei varmaa ikinä voi tulla rikasta kun en uskalla perustaa omaa yritystäkään :D

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

Vendela

#378 • • Vendela e-ra2co
Kävin 6 kk:n koulutuksen

matkaoppaaksi

saippuasarjamaisessa sisäoppilaitoksessa, jossa ei draamaa ja kummallisia käänteitä puuttunut.
*pökr*

Syksyllä '08 jätän sitten takatalvet sun muut shaisset taakseni ja puen univormun päälle.
Kohdetta en vielä tiedä, mutta itse saan sen tyyliin vaikuttaa kuitenkin jollain lailla jo heti näin aluksi. (Paitsi että Goa on liian haastava aloittelijalle, sinne olisin halunnut heti *uuh*)

Agadir kuulemma sopisi minulle, en oo siellä koskaan ollut, mutta ois kyl mahtavaa oppia puhumaan sujuvaa ranskaa. Taisimpa joskus jostain lukea, että siellä jopa olis jotain psykemeininkiä silloin tällöin. *joo*

Jos täällä on muita oppaanretkuja niin laittakaa mulle kommenttia!

Oon kai pari vuotta maailmalla ja katsotaan sitten, mitä tekee. Ehkä mä löydän GoaSTA(! ;)) jonkun ihanan miehen ja jään sinne henkistymään... *yingyang**vink*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

ratas

#379 • • Edited ratas
Rakennustekniikkaa, DI ja omin alue rakennetekniikka/korjausrakentaminen. Ihan ei ole tarpeeksi skillejä vielä tuohon rakennepuolen työskentelyyn, mutta piikkaukset lienee piikattu ja ehkä työnjohdotkin johdettu jo.
edit: hahaa sainpas hommaa laitokselta kesäksi. Kyllä on hianoo.
Lerna

#380 • • Lerna
Syksyllä pitäis alottaa sähkötekniikan opinnot Metropoliassa. Jännittää sinäänsä ku ei oo mitään tietoo millasta toi opiskelu tulee olemaan tai ylipäänsä millasiin hommiin noilla inssin pahveilla sitte pääsee.