Jnks - Nitrous [HappyHC]

45 posts, 3 pages, 14,443 views

Jinkso

#21 • • Jinkso FINRG

PulseDemon, 5.12.2005 21:20:
Moi. Latasin setin ja yllätyksekseni pidin joistain jutuista, vaikken tälläistä musaa pahemmin kuuntele. Kuitenkin se mikä yllätti eniten, oli säröbassorummun tai yleensäkin kovan bassorummun puuttuminen, mikä määrittelee melkolailla -coren. Odotin ehkä jonkinlaista old school gabberia tai (hollantityylistä) trancecorea mutta setti kuulosti lähinnä hard trancelta. Hauskaa vaihtelua joka tapauksessa.

Hardcoresta tuo tosiaan etääntyy kovasti, mutta ei se kuitenkaan ihan HArd Tranceakaan ole, jo pelkästään BPM:än takia :) Mutta samakos nimellä, hyvä että maistui, kiitos kommentista! =)
#22 • • Edited astaroth Guest

PulseDemon, 5.12.2005 21:20:
Moi. Latasin setin ja yllätyksekseni pidin joistain jutuista, vaikken tälläistä musaa pahemmin kuuntele. Kuitenkin se mikä yllätti eniten, oli säröbassorummun tai yleensäkin kovan bassorummun puuttuminen, mikä määrittelee melkolailla -coren.

brittiläinen ja keski-eurooppalainen hardcore poikkeavatkin tässä nimenomaan toisistaan. brittein happy hc:ta ei periaatteessa voi edes vetää suoraan nykyiseen määrittelemääsi "hardcore"-kategoriaan, muuten kuin temmon ja muutamien elementtien yhtäläisyydestä brittien hardcoreen, joka siis on tuota särömpää tavaraa (vrt. scott brown & brisk - chase <-> scott brown & brisk - do not attempt).

keski-eurooppalainen hardcore on sitten tuota mainitsemaasi särö-hooceeta, eli esim. tuolta saksanmaalta ja alankomaista tuleva matsku

itse miksausta en ole kuunnellut, mutta voisin ladata ensi viikonloppuna jo pelkästään mainitsemani kahden kappaleen takia :P
kml

#23 • • kml Keyhole Markup Language
Toivottavasti Rave Against Drugsissa kuullaan yhtä hyvää settiä kun tämä *vink*

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

Jinkso

#24 • • Jinkso FINRG

kumimuumi, 7.12.2005 12:48:

No varmasti!
Ja kyllä mä lupaan sekaan muutaman HHC-lurituksenkin heittää! ;)
kml

#25 • • kml Keyhole Markup Language

Jinkso, 7.12.2005 13:56:
---
kumimuumi, 7.12.2005 12:48:
---

No varmasti!
Ja kyllä mä lupaan sekaan muutaman HHC-lurituksenkin heittää! ;)

Jess! *aplodit**jiihaa**tanssittel*

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

Gen-X

#26 • • Gen-X -mindDrive-
Joo, oli tosiaan ihan jees setti. Mulle ei vaan ihan täysillä toi happy hc toimi ( ts. vokaalit/laulu ) mut oli tääl hyviäkin raitoja esim. Frisky & Hujib - Lost Our Minds. Hyvä pläjäys, jää koneelle. *vink*

--
Nälkä lähtee syömällä ja nainen juomalla.

UnityF

#27 • • UnityF joo just se
imutukseen *joo*
Jinkso

#28 • • Jinkso FINRG
300 latausta täynnä, kiitos kaikille kuunnelleille! *aplodit*
Kommenteja toki lukisin mieluusti vielä useita!

Jokatapauksessa, tätä samaa on tulossa piakkoin lisää, uudet vinyylit odottavat ladattuina soittoa!
#29 • • astaroth Guest
imetty on, palautteet myöhemmin :)
#30 • • Edited astaroth Guest
kyllähän tässä ainesta on *joo*

helvetin hyviä biisejä (niin kuin toi nu school hhc on lähes poikkeuksetta <3).
parissa vaihdossa tulee välillä vähän haparointia ja ajoitus ei mene aina ihan nappiin (esim. chase tulee omaan makuuni sisään liian myöhäisestä kohdasta, eli oisi voinut tulla jo hyvin ennen voksuja -> tämä on nyt sitten taas makukysymys). kannattaa yrittää harjoitella noita korjausliikkeitä hellävaraisemmiksi, kun noiden vaihtojen aikana melodiat raikaa, niin vähänkin raskaampi sormen käyttö tekee isompaa hallaa vaihdolle. yks myös mikä on ihan hyvä, niin kannattaa reenata tahdin korjaamista pitchin avulla, jos mahdollista. axis mundiin vaihdettaessa taisi tasot hieman nousta ja biisikin tuli hieman nopeasti sisään.
mutta kyllä siellä on muutama tosi nätti vaihto, kuten esim. tuo siirto hold the rushiin ja i'm falling for you againiin. ja mies ei yritä mitään nopeita vaihtoja, vaan annetaan vaihtojen mennä ihan kaikessa rauhassa ja hallitusti. ja siitäkin vielä plussaa, että uudet biisit tuodaan sisään jo hyvässä vaiheessa soivaa kappaletta, niin vaihdoissa ei tule ns. tylsää hetkeä vain pelkkien kickien hakatessa toisiaan.
oli kiva huomata myös, että kikkailunpoikasta yritettiin. efektejä tuli ja flangeri nappaakin näin melodisessa musassa. tuossa chasen kohdalla tulleet echot kuulostivat töksähtäviltä ja scratch ei ihan onnistunut, mutta näissä voi taas nähdä sen valoisankin puolen: eli tää kikkailu kuvastaa hyvin halua yrittää (sain tismalleen samat sanat galravilta oman ekan settini aikoihin *nauru*)

mutta mitä nyt noihin epäkohtiin voi sanoa, niin kukaan ei ole seppä syntyessään. sussa on paljon potentiaalia. seuraavaa settiäsi jään odottelemaan (ja varsinkin, jos se on hhc-setti ;) loppuvaiheessa kyllä mulla pää nyki siihen malliin, että seuraavasta setin voi olettaa olevan kuuntelun arvoinen :)
Jinkso

#31 • • Edited Jinkso FINRG

astaroth, 5.1.2006 13:18:
-klips-

Kiitos loistavat palautteesta, näistä saa aina eniten irti :)

Chase oli tarkoituskin tuoda aikasemmin ylös, bendailun takia muistaakseni aattelin vetää varman päälle. Muuten oon vaihtojen laadussa just samalal linjalla kun sä; Axis mundi laukkas pahasti ja tasot hyppi silmille. Mulla on aina vaikeuksia saada sama biisi tulemaan sisään kunnolla, tuskin koskaan oon täydellisesti onnistunu. Chasen echokikat töksähti just reisille. Siinä vaiheessa settiä ajattelin vielä kikkailla noilla raaputuksilla ja pikkukikoilla enemmän setin loppua kohden, mutta päätin sitten siinäkin tapauksessa vetää varmanpäälle ja luovuttaa kokonaan, oli varmaankin huono päivä niiden kannalta. :) SonicRadion seteissä noita on sitten tullut harrastettua jo vähän turhankin paljon.
Tosiaan en oo ikinä pitchin avulla edes kokeillut bendata, varmasti oikein hyödyllinen taito. Ja sais samalla noita notkahduksia kitkettyä.

Seuraavaan settiin jo kaavailinkin biisilistoja, samaa HHC meininkiä varmasti jatketaan kun on tää jo muutenkin alkanu vakiintumaan "omaksi tyyliksi". Toivottavasti saisi sitten vielä nuo viimeisetkin epäkohdat kitkettyä! =)
Illustrator

#32 • • Illustrator
Kovaa meininkiä ei voi muuta sanoo! Tässä ruotsin esseetä tehtaillessa toimii mainiosti taustalla, pysyy edes jotenki hereillä.
Biitti hakee välillä aika pahasti ja jokunen turhan nopea sisääntuontikin sieltä löytyi, mutta äkkiä noi unohtuu ku alkaa seuraava biisi.*jiihaa*
Tämmöstä täytys kyl kuulla livenä.*joo*

Seuraavaa odotellessa...
Jinkso

#33 • • Jinkso FINRG

Illustrator, 26.1.2006 05:09:
Biitti hakee välillä aika pahasti ja jokunen turhan nopea sisääntuontikin sieltä löytyi, mutta äkkiä noi unohtuu ku alkaa seuraava biisi.*jiihaa*

Nopeat sisääntuonnit on lähinnä ollut tavoitteenakin, ettei turha tylsistyminen iske pelkän basarin hakatessa. :) Toki ei liian nopeat tietenkään.

Mutta hieno homma että maistuu! Tätä saundia on varamsti luvassa jokaisessa livesetissä mitä pääsen vetämään, eli ei muutakun paikanpäälle esim. RAD4:ään!

Seuraava vieläkin kovemmilla paukuilla pakattu paketti on tulossa lähiaikoina.
GrimsouL

#34 • • GrimsouL Hybridize, Fury, Electronica Exposed
Kuuntelin tätä settii sonicFM:ltä ja alko todella kiinnostaa ja onnekseni se löytyikin myös täältä. Joskus Happy HC:n suur kuluttajana ja siihen totaaliseti kyllästyneenä voin sanoa että kylläpäs taas toimii hyvin meikäläiseen. Onneks tää on kaukana siitä ysäri meiningistä (tosin tulee sitäkin välillä fiilisteltyä ja nyyhkittyä sitä vanhaa hyvää teiniaikaa).

Hitto tätä pitää kuunnella ja vetää kaljaa tulee niiiiin hyvät fiilikset.

Tekniikasta / rakenteesta en sano mitään kun olen niin biisien lumossa!!
styrOx

#35 • • Edited styrOx Hardcore Hooligan!!!
joo me like vaik en ihan loppuun asti ookkaan kerenny...mut siltikin keep the vibe a live!!!!!
*jiihaa*

happy hoocee always rocks!!!!

--
Distort a 909 bassdrum, go extreme with the volume, reach your limit, feel the power, destroy the dancefloor, refuse to loose, party &#039;till you die... I stick to my style!

Robbaño

#36 • • Robbaño
Aika hyvä setti, but I've heard them so much I'm kind of bored with those tracks ;) (HHC veteraani)

Nomic,
Itseäni harmittaa, kun täällä ei hirveästi jengi soittele hhc:ta :(

You got one right here, jos haluat kuunnella niin tule Turunskene.org presents Open Decks osakilpailuun 4. (26.4, Klubi)
Jazqa

#37 • • Jazqa Nani Nani?!?

- klips -

"OT": Kyllä täällä muutkin soittelee HHC:tä mut kaikki ei huomaa sitä... *vink*

Oli kyl maistuva setti! Ei mitään pahoja kämmäilyjä (toisin kuin allekirjoittaneella...) Biisit oli myös valittu hyvin. Ootko muuten varma tosta Expression - Shelter Me (Gammer Remix)? Mun mielestä toi on kyllä ihan orkkis...?

--
3,4,5-trimethoxyphenethylamine
Guess what it is...?

Jinkso

#38 • • Jinkso FINRG

migizz, 10.3.2006 18:55:
-klips-

Suuri kiitos kommentista, mahtavaa että maistuu noinkin hyvin! =) Itse olen tosiaan täysin samaa mieltä, että oldschools ajoista on lähdetty aika kauaksi! ;) Ei muuta kun joskus keikalle kuuntelemaan! :)

styrOx, 10.3.2006 20:01:
happy hoocee always rocks!!!!

Secont that ja kiitoksia! =)

Robbaño, 10.3.2006 20:30:
Aika hyvä setti, but I've heard them so much I'm kind of bored with those tracks ;) (HHC veteraani)

Tosiaan, enemmän HHCtä kuunnelleelle Crazy Lovet jne. on varmasti jo peruskamaa, mutta tässä suuntaus onkin vähemmän tätä ihanaa brrittituotosta kuunnelleille. :) Seuraavaan pian ulostulevaan settiin sitten ympäänkin uudempaa tavaraa mitä tuossa juuri tuli tilailtua! :)

Jazqa, 11.3.2006 23:05:
Ootko muuten varma tosta Expression - Shelter Me (Gammer Remix)? Mun mielestä toi on kyllä ihan orkkis...?

Ough, piti oikein tarkistaa levyn kaiverruksista ja oikeassa olet, oletin infopuolen olevan A-puoli. :) Alunalkaenkin harmitti kun soitin nimenoman juuri tuon puolen, Gammer saa biisi rokkaamaan vielä entistäkin kovempaa, varsinkin nostatusten osalta! Ja suuri kiitos kommentista! *jiihaa*
vinsku

#39 • • vinsku huba huba
Ääh, haluaisin kuollakseni kuulla tämän mutta minun kohdallani linkki ei toimi. Vika kenties minun koneessani vai itse linkissä? :o

--
Proge on niille, jotka osaavat iloita elämän pienistä asioista. -Hurjimus

Jinkso

#40 • • Jinkso FINRG

vinsku, 13.3.2006 13:40:
Ääh, haluaisin kuollakseni kuulla tämän mutta minun kohdallani linkki ei toimi. Vika kenties minun koneessani vai itse linkissä? :o

Suurensuuri anteeksipyyntöni, linkki mättäsi siivoksen jäljiltä. Nyt toimii, ei muuta kun latailemaan! ;)