Woi perkeleen perkele!
Kirjottelin melko helvetin pitkään ja kaikki meni kun tuhka tuuleen yhdestä väärästä backspacen painalluksesta GRRR! No nyt koitetaan virkistää melko onnettomat älynystyrät samalle agressiotasolle mitä ne äsken oli!
p.s en jaksa tän postauksen jälkeen vastata ihan helposti quotauksiin joten koitan saada oman kantani mahdollisimman hyvin ilmastua tässä.
Ensinnäkin...
...ostatpa sitten LCD:n, plasman tahi tykin, tee se omien mieltymystesi ja käyttötarpeidesi mukaan äläkä sen mitä joku toinen sanoo koska se joku toinen tuskin käyttää sitä 100% kuten sinä!
-remotion, dorka ja ville on kirjottanu monessa suhteessa asiaa, vars. remotion, propsit :D
Tykki, plasma ja LCD riippumatta mikä tarjoaa käyttäjälleen melkoisen nautinnon kukin omalla sarallaan melko lyömätön, se että mitä se maksaa 2-5K vs. Käyttötunnit, älkää viittikö sanoa että se on kallista? Jäbät, niin ja mimmit käy bileissä joihin maksaa ~15/ 2-6h käyntitunnit juomineen ym ...melko kallista! Eikö ne oo melko yks ja sama asia VIIHDE! Kukin sijottaa rahansa siihen mistä nauttii, sitähän tää koko elämä suht pääsääntösesti on, eikä siinä jokaista sijotettua euroa kannata, eikä edes saa laskea.
Puhutaan kuitenkin vaan pyöreesti yläkanttiin 50c hinnoista per käyttötunti oli kyseessä sitten se hyvälaatusen tykin lamppu tai plasman käyttötunnit, kuulostaako kalliilta?
Kuka teistä on ostamassa elämänsä tv:ta jota aikoo eläkkeelle siirryttyään kehua kaverille että tämäpä oli sitten hyvä ostos kun ostin sen -06 ja nyt kun eletään 2075 se on vieläkin niin perkeleen hyvä? Tekniikka menee ihan pikkusen eteenpäin tässä välillä vielä ja sen johdosta sullekkin luulis riittävän sen että se näyttö olipa se sitten tv, tietokone tai leffakäytössä kestää sen muutaman vuoden jonka jälkeen:
a) jos se hajoaa, sen 2-4K elektroniikka himmelin arvo on liki nolla ja saatkin sen esim
huuto.net tai vastaavasta romukaupasta hintaan 2-300muutaman vuoden päästä siitä kun se oli ns.uusi eli jos nyt ajattelet että se ei kestä niin ei hätää ja voit ostaa sen sitten käytettynä jos se oli se elämäsi laite uudestaan seinääsi koristamaan.
b) Mitä suurimmalla todennäköisyydellä jos tekninen laite on viallisesti valmistettu se hajoaa mitä suurimmalla todennäkösyydellä ensimmäisten parin kuukauden sisällä normi käytössä.
c) Kuka ostaa sen kojeen oikeasti siinä uskossa, että sitä käyttää vielä sen normi kestoiän jälkeenkin? Kuka teistä nyt aluksi myöntää käyttävänsä täällä klubbarissa sitä 486DX:aa jonka osti n.10v sitten, ja maksoi 10-15Kmk, sehän on samanlainen kulutuselektroniikan tuote joka vanhenee eikä maksa muutaman vuoden päästä enää mitn?
Oikeasti tää on halpaa hommaa, itse ostin aika tasan vuosi sitten itselleni parhaaksi sopivan ja omasta ja muutaman muunkin mielestä sen parhaan 42 plasman saksasta ~3K ja nyt sitä vaihdetaan seuraavan sukupolven laitteeseen ja jälleen sama päällä: minkä ostaa plasman vai lcd:n, sori ville mutta tykki ei vaan sovi mulle.. uskonkin sen jälleen olevan plasma, ainakin vielä tällä kertaa. lcd tosin kirii eroa joka saralla, mutta kun ei sitä olla tälläkään kertaa ostamassa eläkeiän vehkeeksi, ei sillä ole mitään väliä kunhan se sopii tämän hetkiseen tilanteeseen parhaalla mahdollisella tavalla!
Ville varmaan tietää asiasta sikäli mikäli dvdplazaa tullut seurattua tarpeeksi aktiivisesti, mutta ei se tykki ole mikään must, mieluummin itse ottasin 60 plasman tänään kun minkä vaan tykin huomenna, tosin vuoden parin päästä tilanne VOI olla toinen, u never know 
Iso hyvälaatunen plasma, itse esim pelasin viime talvena melko hyvinkin aktiivisesti eräsäkin mainostamatonta autopeliä melko tasan 2kk kunnes se meni läpi ilman että leffoja tai telkkua ois tullut katsottua, ja vihdoin ja viimein se tapahtui, kuva paloi kiinni. Mittarin pohja, siinä se oli, huh, kerroin tästä kavereilleni jotka sitä saapui pällistelemään harmi ettei kukaan sitä huomannut ennen kun kerroin ja näytin missä se on, yksi senkään jälkeen ei sitä erottanut :D no whitewash ja norm käyttöä viikkoa ja sitä ei enää näkynyt (edes omasta mielestäni) eli tosta kuvan kiinnipalamisesta en jaksa enempää avautua.Se on faktaa mutta itse käytän yhdellä pc:lla vain ja ainoastaan plasmaa eikä se siinä miksikään mulla ainakaan ole mennyt. Asia onkin varmaan eri jos tämä ko lätty pannaan vaikkapa mazda auton töiden vastaanottomonitoriksi jolloin sama monitori on samalla kuvalla 98% käyttöajasta, ketä se sillonkaan kiinnostaa jos se kuva siihen palaa joka siinä kuitenkin on AINA, ei ketään, se on siinä samassa käytössä todennäkösesti kunnes se on paskana.
HDTV = 1K x 720 ja siitä ylöspäin reso (1280/1366 x 720/768 real wide, eli ws resolla ei tule niitä suruhelmoja, ws resoja jotka esim 4:3 tv:lla näkyy kun tulee wa elokuva telkusta ja ala sekä ylälaidassa on musta alue jolla kuvaa ei ole. Sama ilmenee ws telkkarissa jos reso ei pysty ws resoon) ei tarra eikä edes kauppiaan hdtv promo shitti.
Hui kamala tykkiin lamppu 2-4Kh jälkeen 2-500 :D onko liian kalliit tunnit, jos on niin suosittelen mustavalkosta 14 saloraa ei maksa tunnit mitään, nautinnoista joutuu aina maksamaan olipa se sitten piipusta tai tv:sta.
Plasmalla tänäpäivänä on vielä niin kiistattomia etuja sekä tykkiin että lcd:n verrattuna ellei ole hakemassa yli 60 kuvaa  tykki tai ostamassa MONITORIA eli tietokoneen näyttöä, puhutaan nyt kuitenkin kai televisioista?
< 37 hyvä LCD.
n.37-60 hyvä plasma.
>60 tykki.
Sinä päivänä kun joku toimittaa markkinoille plasman tasosen lcd:n tai tykin, niin se ostetaan kun hinta on samalla tasolla. Tosin tykistä en pidä sen esteettisyydestä johtuen, makuasia joku tykkää, mä en.
Ville, älä vertaa ääntä ja kuvaa vaikka ne kieltämättä kuuluukin samaan konseptiin riidattomasti, silti se on makuasia kumpi vie, mulla se on soundi. Mä en tarttis kuvaa jos ei ois ääntä, vaikka mieluummin oisin kuuro kun sokea. Puhunkin siis vain viihteellisestä kuvasta ja äänestä vs. en menisi bileisiin vain nähdäkseni levylassen ilman että kuulisin ääntä, tai elokuviin katselemaan kuvaa kuulematta soundeja siltikin katsosin varmaan tv:ta mutta ratio veis voiton tää on vähän hankalahko selittää sillä se on makuasia. Tätä samaa tulisi noudattaa kyseistä kuvanlähdettä hankittaessa mene, katso ja osta mikä tuntuu oikeasti siltä oikealta sinulle!
Sori sekava texti kaameessa kapulassa ei auta vaikka vaimo lupaisi viedä mut dna kauppaan, eihän siellä ole edes plasmoja/LCD:ta.
Kyllä niissä plasmoissakin on niitä tuulettimia joten ei nekään täysin äänettömiä ole, tosiasia on kuitenkin myös se että ne yleensä ei pyöri ainakaan mulla kun käynnistyksen yhteydessä ja millanen kultakorva kukin sitten on, eli jos sitä telkkua tulee katsottua mutella niin tilanne voi olla tietty silloin eri!
Muistakaa myös mitä maksaa omistusasunnossa neliö! Eli faktahan on että litteä näyttö säästää niin lattia kuin pöytätilaa josta siis maksetaan joko vuokraa tai hintaa neliöissä, 2-4K on normaali hinta siitä lisäneliöstä.
Itse en katso tv:ta koska sillä ei ole mulle mitään annettavaa joten se on ihan sama mitä resoa ne sieltä pasilasta työntää! Sen sijaan käytän plasmaani pc sekä dvd ja tulevaisuudessa br käytössä.
Eikä sitä värierottelua ja kirkkauttakaan kannata liikaa arvostaa vaikkakin niillä on mieletön osuus lopputuloksessa se on kuitenkin myös miljoonan muun asia summa ja käyttötarkotus, käy katsomassa äläkä osta sikaa säkissä tai sen naapurin peran kehottamaa laitetta, ethän sä tykkää samasta musiikistakaan kun minä.
Me kuitenkin eletään nyt tuhlaajasukupolven aikakautta, antakaa palaa sekä rahan että kuvan, kyllä sitä rahaa menee ihan varmasti turhempaan ja lyhytkestosempaankin oottakaa vaan kun päästään vaikka vuosikymmen eteenpäin, ketään ei kiinnosta se sun tän päivän hifi vehje ja tuskin teistä kellään niitä enää sillon onkaan...
Myönnän että plasma tulee jäämään lcd:n jalkoihin mutta hei niin jäi betakin vhs:n ja tänään minä ja ehkä myös sinä tiedät kumpi oli parempi. Markkinakoneisto on julmaa, tiedetään myös että lcd:n valmistukseen ei tarvita samoja kiven alla hyvissä hinnoissa olevia jalometalleja joita plasmaan tarvitaan.
Virkistystaajuudesta vielä sanoisin että käytännössä voit verrata sitä tässä kategoriassa viiveeseen joka plasmalla on alle ms ja lcd:lla taitaa olla pääsääntösesti tv puolella vielä 8ms vaikka parempaan ois rahkeita ei siitä kuluttajat ilmeisesti halua maksaa kun niitä ei pahemmin ole.
Plasman lyhyt käyttöikä :D :D ihqdaa. Jos se ei kestä kun alle 5v normaalissa käytössä niin voi kääntyä aluks vaikkapa sen eteisen peilin puoleen ja miettiä mitä tuli tehtyä sillä erotuksella joka säästyi kun osti sen medionin hinnat alkaen mallin eikä panan, hitachin tai lg:n jotain kohtuullista mallia.
En kuitenkaan suosittele sulle plasmaa jos vaikka satut asumaan himalajalla tai muualla yli ~2km korkeudessa.
Kuitenkin vielä käyttöikään palatakseni mikäli luulette että tämä hdtv on se juttu mitä kannattaa vaan ottaa huomioon, niin mikset jo osta valmiiksi super/ultra HDTV (4:3 = 3840x2400 16:9 3840x2160 resolla tai ole vielä hifistimpi ja sijota ultra HDTV resoseen 7680x4320) reson telkkua, sekun on se tulevaisuuden standardi (ja sekään ei poista sitä faktaa että nämäkin on suht lähitulevaisuudessa vanhenevaa tekniikkaa)?
Tämä ala kuitenkin menee sen verran joutusasti eteenpäin ettei kannata edes miettiä mitä nää vehkeet kestää jos ostat oikeesti kaupasta etkä mustameän torilta jotain nussittua laitetta jolla ei oo takuuta niin ei hätää takuun jälkeen se on jo museotavaraa ja aika siirytä uuteen tekniikkaan!
Sota br / hd-dvd:n välillä ei ilmeisesti pääty yhtä onnellisesti kun aikoinaan betan ja vhs:n välinen, molemmat tulevat mitä suurimmalla todennäkösyydellä porskuttamaan omia polkujaan hyvinkin pitkään sen tarkemmin detaileihin menemättä..
3lcd tekniikkaan en jaksa mennä enempää mutta pääsääntösesti sillä ei tavoteta sitä katselukulmaa jonka esim plasmalla saa eikä sitä laita ihan kivuttomasti seinälle (ei säästä sitä samaa tilaa kun taulu) topicihan olikin plasma / lcd eikä 3lcd / tykki ;)
plasma <3 värierottelu (kontrasti), viive, katselukulma ja kirkkaus.
ps. muistakaa ettei köyhän kannata ostaa sitä halpaa vieläkään, plur.