Toimitko maksajana vai "siipiveikkona"

96 posts, 5 pages, 24,669 views

dubious

#61 • • dubious ribidim

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA, 9.11.2005 18:02:
Suomessa on muutenkin toi baarikulttuuri niin nihkee. Mittaillaan niitä viinojakin saatana senttien tarkkuudella. Malgassa oli asiallinen meininki ku pubissa saatto omistaja välil tarjota paukun kaikille ja ei tosiaan mittailtu niit vitun senttejä.

Taitaa olla viinojen hinnat ja verotkin siellä vähän eri mallilla *nauru*

Muistan joskus teneriffalle tilanteen missä tiskin takaa löytyi tuttu kaveri. Se totes heti ens alkuun että pojille iski sit ilmanen ilta, mut blandiksii ei voi tarjoo, ne on niin perkeleen kalliita. Että semmosta! Juotiin sitten raakaa viunaa. Tai no litran tuoppiin saatiin vodkan lisäksi yksi redbull!

*ankka*
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

#62 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

mayah, 9.11.2005 18:03:

Kuka meistä on [iso]TURUSTAAA??? KÄSII YLÖÖÖÖS!!!! _o/[/iso]

No itseasiassa noina päivinä Aurasta, mut ei siit oo ku kolkyt kilsaa..

Itse kuulin ton Porissa. Aika erikoinen sana.

--
money talks !!!!! ITÄMAFIA

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

#63 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

dubious, 9.11.2005 18:09:

Muistan joskus teneriffalle tilanteen missä tiskin takaa löytyi tuttu kaveri. Se totes heti ens alkuun että pojille iski sit ilmanen ilta, mut blandiksii ei voi tarjoo, ne on niin perkeleen kalliita. Että semmosta! Juotiin sitten raakaa viunaa. Tai no litran tuoppiin saatiin vodkan lisäksi yksi redbull!

Musta vaan tuntuu et vaik se viinaa ois 50 senttii litra niin suomalaiset baarinomistajat ei silti tarjois mitään.

--

dubious

#64 • • dubious ribidim

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA, 9.11.2005 18:21:Musta vaan tuntuu et vaik se viinaa ois 50 senttii litra niin suomalaiset baarinomistajat ei silti tarjois mitään.

Voipi olla tuokin totta... en kyl muista saaneeni baarissa ikinä ilmaiseksi mitään, ellei oo ollut kapakan synttärit tms. Suomessa siis.
MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

#65 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

dubious, 9.11.2005 18:23:

Voipi olla tuokin totta... en kyl muista saaneeni baarissa ikinä ilmaiseksi mitään, ellei oo ollut kapakan synttärit tms. Suomessa siis.

Suurinosa suomalaisista on niin saatanan pihejä. Itselleni on muistaakseni kaksi kertaa kapakanomistaja tarjonnut shotin Suomessa. Muutenkin tuolla muualla maailmassa erityisesti pienemmissä pubeissa käy aina suht sama porukka, jotka ovat kuin "perhe" siellä ei yleensä tuoppeja / euroja laskeskella.

--

Pätkis

#66 • • Edited Pätkis Pikkis

Zapa, 8.11.2005 19:10:
toivoisi suomalaistenkin keskuuteen samaa systeemiä mikä on Briteissä. Jos ollaan seurueessa liikenteessä niin vuorotellen yksi tyyppi tarjoo kierroksen kaikille. Turha niitä pennejä on laskeskella aina joka kerta, ei elämässä mee muutkaan asiat aina tasan.

Tämähän toimii hyvin niin kauan kun kortilla on sen verran liikkumavaraa, ettei plus miinus viisi tuoppia tunnu missään. Edes kolmannella kierroksella. Mun mielestä on kyllä hieman katalaa tehdä tuosta kirjoittamaton sääntö, koska ei voi olettaa, että kaikilla on samat resurssit baariin lähtiessään "joo, laita pankille vaan". Siitä pennien laskemisesta olen samaa mieltä, mutta toisten penni on oikeasti vähän isompi kuin toisten.

edit: köyhän ei kannata baariin lähteä *vink*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

innae

#68 • • innae PaskaJätkä

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA, 9.11.2005 18:21:
---
dubious, 9.11.2005 18:09:

---

Musta vaan tuntuu et vaik se viinaa ois 50 senttii litra niin suomalaiset baarinomistajat ei silti tarjois mitään.

Kyllä ne tarjoaa tutuille.
Aika moni käy mankumassa ja monkumassa ilmaista viinaa (ja yleisin syy on synttärit). Riippuu myös ihan omasta käytöksestäsi.
Jos jokaiselle tarjottaisiin ilmaista, se tekisi aika ison loven.
Peruskyypparinkin on paha lähteä bisseä tarjoamaan, koska illalla tehdään invis ja jos pohjasta puuttuu rahaa, se menee omista rahoista/tipeistä.

--
PaskaJätkä

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA

#69 • • MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA Godfather

innae, 9.11.2005 22:10:

Kyllä ne tarjoaa tutuille.
Aika moni käy mankumassa ja monkumassa ilmaista viinaa (ja yleisin syy on synttärit). Riippuu myös ihan omasta käytöksestäsi.
Jos jokaiselle tarjottaisiin ilmaista, se tekisi aika ison loven.
Peruskyypparinkin on paha lähteä bisseä tarjoamaan, koska illalla tehdään invis ja jos pohjasta puuttuu rahaa, se menee omista rahoista/tipeistä.

Se siin just on perseestä ku ne viinatki pitää laskee niin vitun sentilleen siin inviksessä. Ei voida kaataa vapaalla kädellä *nauru*

--

vaavu

#70 • • vaavu vara-vana
Riippuu todella paljon kontekstista.

Ravintolassa me Villen kanssa yleensä ostetaan omat juomamme itse. Hyvin harvoin tulee tarjottua, yhtä harvoin vastaanotettua. Osittain ehkä johtunee siitä, että ravintolassa ei olla liikenteessä millään kiinteällä porukalla, toisaalta siitä, että ei muutenkaan ole ollut tapana hirveästi ryypiskellä ravintoloissa.

Sen sijaan kotona ja muiden ihmisten kodeissa on erilainen meininki. On kiva tarjota ihmisille ja pitää kivaa yhdessä. Nyt varsinkin remontin valmistumisen myötä meillä on käynyt yllättävän paljon porukkaa istumassa iltaa. Olisi jotenkin ihan hölmöä tehdä itse itselleen drinksuja ja olla samalla tarjoamatta muille. Ja jotain pientä naposteltavaa pitää aina olla.

Mielestäni tuollaisen kotona tarjoamisen ei pitäisi olla vastavuoroista: kun kerran on ihmiset kotiinsa kutsunut, niin silloin kuuluu asiaan laittaa pöytä koreaksi. Toisaalta, olen kuitenkin huomannut, että mieluummin sitä kutsuu useamman kerran niitä ihmisiä, jotka toimivat jollakin tavalla vastavuoroisesti. Esimerkiksi sellaisia, jotka tuovat illanistujaisiin jotain mukanaan, tai jotka kutsuvat joskus itse kotiinsa illanviettoon. Ehkä se jotenkin alitajuisesti johtuu siitä, että itselle olisi kauhistus mennä vierailulle ihan tyhjin käsin. *ding*
Riku

#72 • • Riku The Little Prince

vaavu, 13.11.2005 22:21:
Sen sijaan kotona ja muiden ihmisten kodeissa on erilainen meininki. On kiva tarjota ihmisille ja pitää kivaa yhdessä. Nyt varsinkin remontin valmistumisen myötä meillä on käynyt yllättävän paljon porukkaa istumassa iltaa. Olisi jotenkin ihan hölmöä tehdä itse itselleen drinksuja ja olla samalla tarjoamatta muille. Ja jotain pientä naposteltavaa pitää aina olla.

Jooh, Euforiat on olleet luksuksia, kiitos niistä :) Sääli että itse asuu niin perseessä ja yleensä niin pienessä asunnossa, että A: kukaan ei vaivaudu paikalle jos jotain ihmisiä yrittääkin kutsua ja B: ei millään ole oikein tilaa järjestää mitään kutsuja. Sitten kun täällä on vielä skitso alakerran naapuri, joka uhkailee väkivallalla ja tulee ovelle klo 02:30 yöllä raivoamaan siitä, että tyhjä muovipurkki on pudonnut pöydältä lattialle, niin ei paljon voi mitään järjestellä. Isännöitsijä kehottaa ottamaan yhteyttä poliisiin, ja poliisi levittelee käsiä että ei me oikein voida näille taloyhtiön sisäisille riidoille mitään tehdä, ota yhteyttä isännöitsijään, niin thanks for nothing. Onneks pääsee muuttamaan täältä Lauttasaareen tämän kuun aikana <3

--
Kyseenalaista aina kaikki.

tomii

#73 • • tomii kallion herttua
Silloin kun on rahoissaan (eli opiskelijana kohtuu harvoin) tulee kyl tarjottua kavereille bissejä baarissa jne. Ja kyl ne sit tarjoavat takasinkin vastaavassa tilanteessa. Ja mitä velkojen laskemiseen tulee, niin jotkut kavereista ovat TOSI tarkkoja jokaisesta eurosta ja jotkut on tyyliin, että alle 5e juttuja ei lasketa. Eli aika tilanne- ja henkilösidonnaista. Välillä tarjotaan ja välillä siipeillään. *hih* Sanoisin olevani aikalailla keskitien kulkija.

--
reivaan kunnes kuolen

z

#74 • • z

vaavu, 13.11.2005 22:21:
itselle olisi kauhistus mennä vierailulle ihan tyhjin käsin. *ding*

jeh, aina pitää tuoda kahvipaketti *hih*

pitää olla juhla mokkaa. muut on isäntien aliarvostamista. presidenttiä jos erehtyy tuomaan, niin sitten on leuhkan kusipääleveilijän maineessa loppuikänsä.

muistakaas, ainakin kun mummojen ja sen kavereiden luona käytte. tekee hyvän vaikutuksen.
tomii

#75 • • Edited tomii kallion herttua

MR*ENIGMA aka DON*ENIGMA, 9.11.2005 18:02:
Suomessa on muutenkin toi baarikulttuuri niin nihkee. Mittaillaan niitä viinojakin saatana senttien tarkkuudella. Malagassa oli asiallinen meininki ku pubissa saatto omistaja välil tarjota paukun kaikille ja ei tosiaan mittailtu niit vitun senttejä.

Suomessa taitaa noin yleensäkin olla se meininki, että viinalla pääosin kustannetaan se baaritoiminta. Ja mikäs siinä, kun kaadetaan niin maan pirusti sitä litkua kurkusta alas. Ei ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka maksaa (asia, jonka ainakin Sedu on tajunnut *nauru*) *vink*

--
reivaan kunnes kuolen

Hyzenthlay

#77 • • Edited Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Hmm, jotenki sellanen mielikuva et aika usein mä oon ollu se tarjoova osapuoli *nauru* Tosin kaveripiirissä on ollu tapana et kaikki maksaa omansa...

jos joku sattuu mulle tarjoomaan jotain niin voi olla varma et muistan *hymy*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

hequ

#79 • • hequ
Itse en ole hirveän tarkka euroistani silloin harvoin kun johonkin tulee oikeasti lähdettyä. Jos sattuu ihan normaali baari-ilta eteen, niin tulee helposti heitettyä pokelle 5-10e ja juotaviakin tilattaessa jää ne muutamat sentit/eurot myyjälle tipiksi.

Kavereille tulee myös tarjottua jonkin verran illan aikana, enkä ajattele asiasta niin, että jos tarjoan tuolle, niin sen pitää tarjota minulle seuraava tms. Myöskään euron tai parin velat eivät ole kuuluneet perittäviin minun osaltani.

Eniten vituttaa kyllä nihkeilevät kaverit, jotka eivät suostu tarjoamaan mitään. Tai esim. jos aletaan perimään jotain kahden euron velkaa vuodelta kivi ja taltta. Jos jonkun talous kaatuu kahteen euroon, niin kyllä se on jo kaatunut jostain muusta syystä..

--
Don't hate the player, hate the game..

POSER

#80 • • POSER Wimp and Poser
En yleensä tarjoa (paitti vaimolle), mutta en kyllä sit odota muidenkaan tarjoavan mulle. Typerää lähtee notkumaan baariin jos ei oo varaa pitää sit hauskaa. Toki jos joku erehtyy mulle tarjoamaan (mitä yleensä kyllä ei käy) niin tarjoon sit seuraavat, ellei kyseessä ole joku mulkku ihiminen jolloin loisin minkä kerkeän :D

--
Keppiä Jehoville!