Jinx, 28.10.2005 11:33:
Hyvinkin lupaavan kuulosta mut kyl tätä viel vois vähän hioa...
Otappa ja kuuntele uusittu versio:
http://digitalbeatmusic.com/jamroom/download.php?band_id=1&song_id=139&mode=song_hifi
:)
49 posts, 3 pages, 12,407 views
Jinx, 28.10.2005 11:33:
Hyvinkin lupaavan kuulosta mut kyl tätä viel vois vähän hioa...
blender, 19.11.2005 16:24:
sulla on kyllä aika omalaatunen tapa "kiittää" jos joku antaa palautetta. Sinuna menisin itseeni ja ottaisin kaikki neuvot vastaan avoimena, enkä niinkään puolustaisi tai väittäisi vastaan. Mielluummin ottaisin 2 sivuja haukkuja biiseist ku että kukaa ei antais palautetta. Ja omasta mielestä aika suoraan on kyllä ihan itse biisistäkin annettu palautetta / jos tuotannolliset seikat on ihan hakoteillä on vaikee napata sitä ideaakaan sieltä kun päällimäisenä tulee mielee vaan hakoteillä olevat saundit ;)
Individual, 13.11.2005 18:30:
nyky-tranceen tällä on valovuosi matkaa ja sitten jos tarkoitus on ollut tehdä wanhemman kuuloista trancea, niin ei tämä kyllä oikein siltäkään kuullosta. Mutta plussat yleisen soundimaailman selkiytymisestä.
Damien, 19.11.2005 16:40:
Nyt siin on sellanen -94 meets -90 bushman meets digital beat mikä saa kappaleen pikkasen repeilemään mun päässä.
Digital Beat, 19.11.2005 16:12:
Älä kommentoi enää mun biisejä jos et tiedä Reasonilla tuottamisesta mitään. Tuo sun arvostelutapa on kaikkea muuta kuin asiallista. Paskasta ei saa konvehtia... Voit mennä mun puolesta juttelemaan äänituotannon tekniikoista johonkin alan ammattilaisten foorumiin jos on kerran niin kova tarve haukkua soundeja.
JussiS, 19.11.2005 17:36:
---
Älä kommentoi enää mun biisejä jos et tiedä Reasonilla tuottamisesta mitään. Tuo sun arvostelutapa on kaikkea muuta kuin asiallista. Paskasta ei saa konvehtia... Voit mennä mun puolesta juttelemaan äänituotannon tekniikoista johonkin alan ammattilaisten foorumiin jos on kerran niin kova tarve haukkua soundeja.
---
No annetaan käytännön vinkkejä:
- vaihda 99% rumpusoundeista toisiin, parempiin soundeihin.
- equta ne kunnolla
- laita reverbiä, delayta ja säröä sopivassa suhteessa rumpuihin.
- kompressoi rummut kunnolla
- keksi biisiin rakenne.
Tossa oli jopa muutama ihan kiva soundi (se bassosyna joka menee päälle ja pois randomilla pari kertaa, ja sit toi piippaus on ihan kiva), mut noi rumpusoundit hakee niin paljon ettei niistä tuu mitään muuta kun sellanen olo et toi on jollain casion sähköurulla tehty.
edit: itse siis käytän reasonia musan tekemiseen, eli siis voin kommentoida ;)
---
Individual, 13.11.2005 18:30:
nyky-tranceen tällä on valovuosi matkaa ja sitten jos tarkoitus on ollut tehdä wanhemman kuuloista trancea, niin ei tämä kyllä oikein siltäkään kuullosta. Mutta plussat yleisen soundimaailman selkiytymisestä.
---
Sittenpä tähän väliin voidaan vielä ihan off.topic.net todeta että nyky-trance on ihan täyttä paskaa tänä päivänä. 99.1% pelkkää pörinää, surinaa ja nostoa ilman mitään tunnelatausta. Tai siis tunnetta on mutta se on kopiotua, siitä samasta linjasta mikä keksittiin jossain vaiheessa. Joku voisi vielä kinata että onhan sitä vokaali kamaa... Niin noh, onhan sitä hyvää kamaa vielä tarjolla jos jaksaa etsiä, mutta se miten dj:t tuppaa typistämään settinsä pöriseväksi nelitahtiseksi tiivistelmäksi, musiikillisesta näkemyksestään vituttaa ehkä vielä enemmän kuin itse surina pörinä innovaatio.
Tästä kipaleesta vaihtaisin kikin tunkkasemmaks ja poistaisin dynamiikkaa siitä, kunnon Ramirez taputtelua. Bassolinja pitäis kanssa tukehduttaa ja miksata alaspäin. Sitten tää vois kuullostaa hyvältä. Nyt siin on sellanen -94 meets -90 bushman meets digital beat mikä saa kappaleen pikkasen repeilemään mun päässä.
Digital Beat, 20.11.2005 01:49:
No juu, nyt päästiin asiaan vaikka siihen menikin kaksi sivua turhan jauhamista.
No ok, mulla on käytössä aika sekalainen setti rumpuja esim. percustuff refill jossa valikoima erityylisiä rumpuja. Ehkäpä löytyy jotain parempiakin rumpurefillejä Reasoniin?
Jep, tuolla propellerheadsin sivuilla oli muuten Reason masterointi tutoriaali jos huomasit. Tosin koko biisin masterointiin mutta ei pelkkien rumpujen.
Onko muuten sulla vielä Reason 3 käytössä?
Kannattaako nuo kaikki rumpusoundit sun mielestä kompressoida erikseen vai kaikki vain yhen kompuran läpi? Rummuissa on vain yksi eq tällä hetkellä. Lopussa tulee isompi eq ja loppukompressio ennen uloslähtöä.
Ehkäpä tuo rumpujen rakenne kusee hieman paikoitellen vielä.
---
Sittenpä tähän väliin voidaan vielä ihan off.topic.net todeta että nyky-trance on ihan täyttä paskaa tänä päivänä. 99.1% pelkkää pörinää, surinaa ja nostoa ilman mitään tunnelatausta. Tai siis tunnetta on mutta se on kopiotua, siitä samasta linjasta mikä keksittiin jossain vaiheessa. Joku voisi vielä kinata että onhan sitä vokaali kamaa...
Älä kommentoi enää mun biisejä jos et tiedä Reasonilla tuottamisesta mitään.
rewind, 22.11.2005 12:05:
---
Oikeesti, täällä on kyllä porukka kommentuinut asiallisestikin sun biisejä, mutta sun ylimielinen suhtautuminen muuttaa vähitellen kommentit suuntaan "Tää on ihan paskaa, ei mulla muuta". Jos on kusi noussut siitä päähän, että tekee biisejä jollekin norjalaiselle turskan pyytäjälle, niin se on aika surullista.
Omat heikkoudet pitää oppia tajuamaan / hyväksymään, muuten ei pääse eteenpäin.
Digital Beat
Tuo kyllä liittyy hieman aiheeseen. Nykytrance on todellakin enimmäkseen sontaa. Taisi olla tuolla trance.nu foorumissa myös jos haluaa enemmän tuota offtopic jauhamista.
http://trance.nu/v3/forums/viewtopic.php?t=113608&highlight=trance+dead
Kiitos rakentavasta palautteesta. Tuohon kiksuun voi tehdä reverbillä hieman tilaa ja lämmittää sen soundia. Kyllä täytyy myöntää että hieman juuston kuulonen kiksu vielä on.
Ehkäpä bassoa kun leikkaa ylätaajuuksia niin auttaa hieman tai vaihtaa filtterin vaan band passista toiselle alemmalle taajuudelle.
JussiS, 20.11.2005 16:31:
---
Digital Beat, 20.11.2005 01:49:
No juu, nyt päästiin asiaan vaikka siihen menikin kaksi sivua turhan jauhamista.
No ok, mulla on käytössä aika sekalainen setti rumpuja esim. percustuff refill jossa valikoima erityylisiä rumpuja. Ehkäpä löytyy jotain parempiakin rumpurefillejä Reasoniin?
Jep, tuolla propellerheadsin sivuilla oli muuten Reason masterointi tutoriaali jos huomasit. Tosin koko biisin masterointiin mutta ei pelkkien rumpujen.
Onko muuten sulla vielä Reason 3 käytössä?
Kannattaako nuo kaikki rumpusoundit sun mielestä kompressoida erikseen vai kaikki vain yhen kompuran läpi? Rummuissa on vain yksi eq tällä hetkellä. Lopussa tulee isompi eq ja loppukompressio ennen uloslähtöä.
Ehkäpä tuo rumpujen rakenne kusee hieman paikoitellen vielä.
---
Percustuffissa on ainakin ihan hyvii tomeja ja haitsuja.
Jos haluu tehdä oikeesti hyviä rumpuja reasonilla, niin kantsii ensinnäkin vetää jokainen soundi erilliseen koneeseen (itse käytän NN-19:sta rummuissakin, koska siinä on huomattavasti enemmän säätövaraa), ja efektoida erikseen. Eli siis vaikkapa basari, clap, closed haitsut, open haitsu, ja percut kaikki eri koneisiin ja efektit sitten sen mukaan. Basari kantsii ainakin kompuroida tosi tiukasti, ja equttaa hyvin. Clappiin säröä, ja pieni gated reverbi, haitsuihin säröä kaikua ja 3 delayta, percuihin sitten jotain kivoja stereokaikuja tms. En mä kompressoi soundeista kun clapin ja kickin, muut menee yleensä ihan kivasti dynamiikan joukossa...
Reason 3 on nyt käytössä.
rewind, 22.11.2005 12:05:
---
Älä kommentoi enää mun biisejä jos et tiedä Reasonilla tuottamisesta mitään.
---
Ei millään pahalla, mutta ehkei sun kannattaisi tehdä niitä biisejä jos et tiedä Reasonilla tuottamisesta mitään.
Oikeesti, täällä on kyllä porukka kommentuinut asiallisestikin sun biisejä, mutta sun ylimielinen suhtautuminen muuttaa vähitellen kommentit suuntaan "Tää on ihan paskaa, ei mulla muuta". Jos on kusi noussut siitä päähän, että tekee biisejä jollekin norjalaiselle turskan pyytäjälle, niin se on aika surullista.
Omat heikkoudet pitää oppia tajuamaan / hyväksymään, muuten ei pääse eteenpäin.
gerry, 24.11.2005 12:48:
---
Digital Beat
Tuo kyllä liittyy hieman aiheeseen. Nykytrance on todellakin enimmäkseen sontaa. Taisi olla tuolla trance.nu foorumissa myös jos haluaa enemmän tuota offtopic jauhamista.
http://trance.nu/v3/forums/viewtopic.php?t=113608&highlight=trance+dead
Kiitos rakentavasta palautteesta. Tuohon kiksuun voi tehdä reverbillä hieman tilaa ja lämmittää sen soundia. Kyllä täytyy myöntää että hieman juuston kuulonen kiksu vielä on.
Ehkäpä bassoa kun leikkaa ylätaajuuksia niin auttaa hieman tai vaihtaa filtterin vaan band passista toiselle alemmalle taajuudelle.
---
Häh...?? Kiksuun voi tedä tilaa reverbillä ja lämmittää sen saundia??
Vaikka oon vaan n 5vuotta konemusa tehnyt niin silti en tuota allekirjoita=) Okei, antaa se tietyis saundeis tilavaikutelmaa, sekä laajentaa saundia mut ei se sitä lämmitä eikä sillä saa tilaa mixaukseen. Tietty eräs kikka on sent efektin perään laitta joku warmer plugi tms. mut tuskin se mitää auttaa;)
Mitä itse biisiin tulee niin ainut josta diggasin oli clap saundi. Toi junttibasso oli ällöttävä ja päälle tuleva yläbasso kuulosti lähinnä ampiaiselta joka veteli viimeisiä lennellen edestakais.
Ööh, muuta ei sitten tainnu ollakkaan=)
PS. Älkä dissatkaa kiksua prkl=)