Kaikkein ihanimmat/kauneimmat/hehkutuksellisimmat trance-biisit?

401 posts, 21 pages, 241,893 views

Riku

Posts: 3,187

#81 • • Edited Riku The Little Prince

DjTaika, 20.7.2006 14:59:
-Chakra: I am

Tosta on ainakin Digweed & Muirin ja Space Brothersin remixit alkuperäisellä julkaisulla, joista ensimmäinen on se tunnetumpi (ja imho parempi).

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Tapi

Posts: 1,437

#82 • • Tapi Dreamstate

DjTaika, 20.7.2006 14:59:
- Sven Vath: L'esperanza
-Salt Tank: Eugina
-Chakra: I am
3.sta vikasta tarkoitan niitä eka julkaisun versioita (joita en enää nimeltä muista, enkä myöskään ikävien tapausten takia enää ko. lättyjä omista. Minkäköhän arvoisia olisivat...)


Noihan ovat kaikki ihan peruslättyjä, jotka vaihtavat omistajaa about kympillä. L'esperanza on tosin universaali überklassikkokipale, joten hyväkuntoisesta kopiosta joutuu todennäköisesti maksamaan hieman enemmän. Orginaalin lisäksi kannattaa tsekata myös Paul Van Dykin remiksi, joka on imo hänen paras tuotoksensa.
CM

Posts: 1,507

#83 • • CM

Tapi, 20.7.2006 17:17:
---
Orginaalin lisäksi kannattaa tsekata myös Paul Van Dykin remiksi, joka on imo hänen paras tuotoksensa.



Joo aivan vitun loistava se PvD remix. Ja hänen viimeisimpiä hyviä tuotoksia.
^T^

Posts: 167

#84 • • Edited ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist

Tapi, 20.7.2006 17:17:
---
Noihan ovat kaikki ihan peruslättyjä, jotka vaihtavat omistajaa about kympillä.


No hyvä tietää. Eipä oo tullu vuosiin seurattua ko. osaston katuhintoja. Jossain vaiheessa tosiaan ainakin L'esperanza bungasi enempi. Itsellä oli todella hyvänlaatuinen, mut eipä oo enää.
+ sitä Mike Oldfieldiä ei oo tullu liian usein vastaan.

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Wolverine

Posts: 1,860

#86 • • Wolverine
oonko ainoo kenen mielest Armin van Buuren - Burned With Desire (Rising Star Mix) on *sydän* ? *ding*
liikkuva muna

Posts: 2,652

#87 • • Edited liikkuva muna an egg on the move
Dj Foil - Summer '03 setissä 14 minuutin kohdalla alkava biisi pieksee kaikki muut kiksuttelut sataääretöntriljoonaa miinus biljoonaääretönsataatuhatta!!11 (jälkimmäinen luku on niiq negatiivinen jos joku ei tajunnu hei!) *plur* .. toi melodia toimii muhun ku pastorin kikkeli rippikoulutytön suuhun. *sydän*

Ihan vitun hyvä, kuunnellu ton melkein päivittäin muutaman vuoden ajan.
Blink

Posts: 133

#88 • • Blink -DreamHall-
Noi nyt tulee ekana mieleen:

Bedrock - Heaven Scent
Sasha - Expander
Brothers Brown feat Frank'ee - Under The Water (Starecase Remix)
James Holden - Horizons (Way Out West Remix)
Accadia - Into The Dawn (James Holden Remix)
Holden & Thompson - Nothing (93 Returning Mix)
Luminary - My World (Andy Moor Remix)
Dominic Plaza - Sounds Rushing (David West Remix)

+ Paljon muita...
remotion

Posts: 5,283

#90 • • remotion nostatus guru

Riku, 20.7.2006 09:15:
---
Annakins, 20.7.2006 09:10:
Mä oon ehkä maailman genrekuuroin ihminen, joten en voi väittää osaavani sanoa mihin genree Gouyryellan Gouyryella biisin luokittelisin :D
---
Eiköhän se mee sinne jonnekin kirkonpolttotaivaataukeenaksuttoimii-kiksupopin puolelle :)


eh se jos mikä on myös trancea, ihanan laaja nääs tämä meidän genre. ja kyllä itselle toimii parhaiten Gouryellalta Tenshi ja Ligaya, jonka laitoinkin juuri soimaan! :)
Chakra - Love Shines Trough on mulle se yks tajunnanräjäytysbiisi, ja 2 muuta samanlaista jotka pystyn aina palauttamaan mieleeni välittömästi ovat: Mauro Picotto - Pulsar ja toinen Cygnus X - orange theme.
Keskiyon Keisari

Posts: 643

#91 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Energh 52-Cafe del mar *iloinen* eipä muuta!!!! *hymy*

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

CM

Posts: 1,507

#92 • • CM

Remotion, 23.7.2006 02:14:
---

Chakra - Love Shines Trough on mulle se yks tajunnanräjäytysbiisi



Toi on kyl Southern Sunin Tiesto Remixin ohella kaikkien aikojen paras voksukiksubiisi!! *sydän*
Riku

Posts: 3,187

#95 • • Edited Riku The Little Prince

Remotion, 23.7.2006 02:14:
eh se jos mikä on myös trancea, ihanan laaja nääs tämä meidän genre. ja kyllä itselle toimii parhaiten Gouryellalta Tenshi ja Ligaya, jonka laitoinkin juuri soimaan! :)

Totatota, Gouryella on kyllä niin kaukana Trancesta kuin joku tollanen pilipalivedätys vaan voi olla. Trance kun on kuitenkin aika helvetin eri asia kuin kiksu, joka nimenomaan on melodista "trancea". Kannattaa vähän tutustua genren historiaan ennenkuin menee ihan hirveästi selittelemään mikä sitä "oikeaa" trancea on. Gouryellan tuotokset ovat imho niin hirveää poppikuraa, ja se baseline kyllä pilaa tehokkaasti ainakin mun fiilikset ensimmäisistä tahdeista lähtien vaikka meno muuten olisi kuinka hyvä tahansa. Makuasioista saa toki olla mitä mieltä tahansa, mutta varsinaiseksi Tranceksi Gouryellaa ei saa kyllä hyvällä tahdollakaan väännettyä.

Ferry Corsten on pahimpia asioita mitä trancelle on tapahtunut :P

--
Kyseenalaista aina kaikki.

remotion

Posts: 5,283

#96 • • remotion nostatus guru

Riku, 23.7.2006 15:49:
---
Remotion, 23.7.2006 02:14:
eh se jos mikä on myös trancea, ihanan laaja nääs tämä meidän genre. ja kyllä itselle toimii parhaiten Gouryellalta Tenshi ja Ligaya, jonka laitoinkin juuri soimaan! :)
---
Totatota, Gouryella on kyllä niin kaukana Trancesta kuin joku tollanen pilipalivedätys vaan voi olla. Trance kun on kuitenkin aika helvetin eri asia kuin kiksu, joka nimenomaan on melodista "trancea". Kannattaa vähän tutustua genren historiaan ennenkuin menee ihan hirveästi selittelemään mikä sitä "oikeaa" trancea on. Gouryellan tuotokset ovat imho niin hirveää poppikuraa, ja se baseline kyllä pilaa tehokkaasti ainakin mun fiilikset ensimmäisistä tahdeista lähtien vaikka meno muuten olisi kuinka hyvä tahansa. Makuasioista saa toki olla mitä mieltä tahansa, mutta varsinaiseksi Tranceksi Gouryellaa ei saa kyllä hyvällä tahdollakaan väännettyä.

Ferry Corsten on pahimpia asioita mitä trancelle on tapahtunut :P



genren historia on aivan puolenmillintarkassa järjestyksessä päänupissani. en tiedä minkä ikäinen itse olet, mutta itse olen 82 ja tranaa on tullut kuunneltua since 1993 tms...
onneksi oli tuo :p hymiö lopussa niin sovitaan niin et nää jutut menee persoonallisten mieltymysten erojen piikkii. itelle kun tuo toimii kuin kissa mikrossa! :) :D
jUSSi

Posts: 1,377

#97 • • jUSSi äkäinen vanhus

CM, 20.7.2006 17:27:
---
Tapi, 20.7.2006 17:17:
---
Orginaalin lisäksi kannattaa tsekata myös Paul Van Dykin remiksi, joka on imo hänen paras tuotoksensa.

---


Joo aivan vitun loistava se PvD remix. Ja hänen viimeisimpiä hyviä tuotoksia.



Heh, no kyl PvD:n words oli vielä aika saatanan kova, vuoden '96 jälkeen kaveri on suoltanut ulos pelkkää paskaa :-P

mut sitä listaa:

Jam & Spoon - Stella
Pvd - Words
Marmion - Schönenberg (Kid Paul rmx)
Velocity - Lust
Energy 52 - Cafe del Mar (Kid Paul mix)
Zyon - No Fate (mix 93)
Mirage - Airborn
Brainchild - Synfonica
69 - Desire (yksi kauneimpia kappaleita ikinä)

jne.

Lähes kaikki vanhat Eye Q:n levyt kannattaa tsekata. Nämä tulivat nyt ekan mieleen. Ja ovat nimenomaan trancea, ei kixua.
Viltsu

Posts: 2,010

#98 • • Viltsu noname

Riku, 23.7.2006 15:49:
---
Ferry Corsten on pahimpia asioita mitä trancelle on tapahtunut :P



oot taas parasta mitä trancetopikeille tapahtuu <3

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Riku

Posts: 3,187

#99 • • Riku The Little Prince

Remotion, 23.7.2006 16:22:
genren historia on vaan puolenmillintarkassa järjestyksessä päänupissani. en tiedä minkä ikäinen itse olet, mutta itse oivlen 82 ja tranaa on tullut kuunneltua since 1993 tms...
onneksi oli tuo :p hymiö lopussa niin sovitaan niin et nää jutut menee persoonallisten mieltymysten erojen piikkii. itelle kun tuo toimii kuin kissa mikrossa! :) :D

Mä oon vielä vähän enemmän ajan hampaan syömä, menee sinne 79 puolelle :( :) Mutjoo, piis ja silleen, onhan noi genret kuitenkin aina jokaisen subjektiivisia käsityksiä. Mun henkilökohtanen mielipide vaan on että monia nykykiksubiisejä vois jo ruveta luokittelemaan sinne europopin puolelle. Valitettavasti nykyään levy-yhtiöt sanelevat jo ikävän paljon artisteille ainakin noissa kaupallisemmissa genreissä mitä biisiin pitää tunkea että se on tarpeeksi myyvä, ja ton takia kaikki alkaa olemaan aika samasta muotista väännettyjä ja dollarin kuvat silmissä tehtyjä. Kyllä sen mun mielestä kuitenkin erottaa aika hyvin biiseistä että mikä on tosiaan tehty omaperäisesti ja jotain rajoja murtavasti. Mä en kauheesti kelpuuta levylautaselle yhtään biisiä jossa ei tosiaan ole jotain sellaista mikä erottaa sen kaikista muista jollain omaperäisyydellään, ja tossa jutussa pitää taas hokea tätä vanhojen setien lempilausetta että "kyllä ennen oli asiat paremmin".

--
Kyseenalaista aina kaikki.

CM

Posts: 1,507

#100 • • CM

Riku, 24.7.2006 00:06:
---
Valitettavasti nykyään levy-yhtiöt sanelevat jo ikävän paljon artisteille ainakin noissa kaupallisemmissa genreissä mitä biisiin pitää tunkea että se on tarpeeksi myyvä, ja ton takia kaikki alkaa olemaan aika samasta muotista väännettyjä ja dollarin kuvat silmissä tehtyjä



Just tän takia n. 2,5 vuotta sitten lopetin ite kiksun väsäämisen lähes seinään..