17 posts, 1 page, 4,039 views
Ana-5000, 25.10.2005 00:10:
Mihin lakiin/käytäntöön perustuu se, että ikäraja voi vaihdella ennakkolipun ostaneiden ja ovelta yrittävien välillä? Mä oon käsittäny et ravintola voi asettaa ikärajan tiettyyn kohtaan, mut tollanen "sulta tonverran ja tolta tonverran" ei oo ihan sopiva käytäntö. Ja ennenkaikkea; miksi näin?
Mihin lakiin/käytäntöön perustuu se, että ikäraja voi vaihdella ennakkolipun ostaneiden ja ovelta yrittävien välillä? Mä oon käsittäny et ravintola voi asettaa ikärajan tiettyyn kohtaan, mut tollanen "sulta tonverran ja tolta tonverran" ei oo ihan sopiva käytäntö. Ja ennenkaikkea; miksi näin?
sts, 25.10.2005 01:55:
---
---
Lue edellinen postaus. Mikään laki ei kiellä tuota toimintaan niin pitkään kunn se alin ikäraja ei alita 18v.
Ana-5000, 25.10.2005 01:57:
Joo en mä sitä aatellukkaan. Ihmettelin vaan et miks, ja onkse nyt oikeesti hyvien tapojen ja lain hengen mukasta et Jani pääsee vierestä sisään 18vee papereilla mut Esa ei pääse 19vee papereilla koska ei oo ennakkolippua?
Tää "naiset ilmaseks"-juttu on käyty jo läpi ja eduskunnan oikeusasiamies(muistaakseni) totesikin ettei se ole hyvän tavan tai lain hengen mukanen käytäntö.
sts, 25.10.2005 02:05:
---
Ana-5000, 25.10.2005 01:57:
Joo en mä sitä aatellukkaan. Ihmettelin vaan et miks, ja onkse nyt oikeesti hyvien tapojen ja lain hengen mukasta et Jani pääsee vierestä sisään 18vee papereilla mut Esa ei pääse 19vee papereilla koska ei oo ennakkolippua?
Tää "naiset ilmaseks"-juttu on käyty jo läpi ja eduskunnan oikeusasiamies(muistaakseni) totesikin ettei se ole hyvän tavan tai lain hengen mukanen käytäntö.
---
Lähinnä tällä pyritään siihen että jani18v on varmasti tulossa paikkaan x nauttimaan illasta eikä aiheuttamaan järjestyshäiriötä, ja yleensä tapahtuma järjestäjä haluaa matalamman ikärajan jotta enemmän ihmisiä saataisiin paikalle, kun taas ravintoloitsija korkeamman järjestyshäiriöiden jne välttämiseksi. Ja yleisesti 20+ ihminen käyttää baariin tuplaten rahaa verrattuna 18-19v ihmiseen jonkin tutkimuksen mukaan.
Yleisesti siis kyseessä on kompromissi ravintoloitsijan normaalin korkean ikärajan ja järjestäjän vaatiman matalan ikärajan väliltä
Ana-5000, 25.10.2005 02:07:
En kyl usko et se ennakkolipun ostaminen mitenkään ennustaa sitä, et aikooks henkilö aiheuttaa häiriöitä. Vaik ikä kyl sinänsä ehkä vaikuttaa pikkasen siihen humalakäyttäytymiseen..
Nojoo, kai tonkin on joku viksumpi aatellu. Kuhan ihmettelin et mitä vittua.
sts, 25.10.2005 02:10:
---
Ana-5000, 25.10.2005 02:07:
En kyl usko et se ennakkolipun ostaminen mitenkään ennustaa sitä, et aikooks henkilö aiheuttaa häiriöitä. Vaik ikä kyl sinänsä ehkä vaikuttaa pikkasen siihen humalakäyttäytymiseen..
Nojoo, kai tonkin on joku viksumpi aatellu. Kuhan ihmettelin et mitä vittua.
---
onhan toi sinänsä perseestä, mutta imo on hyvä jos ees tuolla tavalla saadaan ne vähä nuoremmat bilettäjät johonki isomman artistin bileeseen johon eivät ravintolan takia muuten pääsisi...
Vaikka jossain tapauksissa tuo kyllä on osoittautunut vähä huonoksi tavaksi nostaa ennakoiden myynnin määrää.
Ana-5000, 25.10.2005 02:12:
Nii tuntuu mun mielestä vähän keinotekoselta.
Lauri, 25.10.2005 21:54:
Mikään laki ei muuten määrittele, että ravintoloiden tulee pitää ikäraja minimissään 18 vuodessa. Anniskelu on kielletty alle 18 vuotiailta, mutta ei sitä ravintolaan pääsyä kai ole rajoitettu noin lain ja asetusten puolesta?