Alesis ION

7 posts, 1 page, 3,138 views

Psychogenic

Posts: 182

#1 • • Psychogenic
Niin että kokemuksia? Onko jees vehje? Nyt saa thomannilta 666e. Vaikuttaa ihan kivalta.. *hymy*

Ja sitten, asiaan liittyen myös; Miten tosta saa saundin koneelle? Piuhat vaan synasta mun M-audio audiophile 2496 korttiin kiinni ja sit pimputtelemaan johki cubaseen tms. sekkariin? *pepsodent*

--
::Over time it may be possible to relate an increase or decrease in psychogenic factors with an increase or decrease in pain::

oi.1

Posts: 118

#2 • • Edited oi.1
Halpa hinta, huono laatu. Koskettimisto on surkea, osassa yksilöitä knobit lähettelee mitä-sattuu arvoja, tosin softapäivitys vähän helpottaa asiaa. Yleinen vaikutelma on aika lelumainen, väritystä myöten.

Partteja neljä, polyfonia kahdeksan, joten yksinään toi ei oikein toimi. Modulaatiomatriisi on laaja ja filttereitä on muistaakseni 17 erilaista ja niitä pääsee vielä reitittelemään vapaasti. Lankulla on myös kohtuullinen valikoima melko digitaalisen kuuloisia efektejä. Vocoder on tietty mukava lisä.

Soundi on efektejä lukuunottamatta aika "analoginen", mutta itse en siitä pitänyt juuri. Presetit on suurimmaksi osaksi scheisseä, joten kannattaa varata tarpeeksi aikaa ohjelmointiin. Itse käyttöliittymä voisi olla hieman selkeämpi, mutta ei mikään mahdoton.

Tolla rahalla ei saa kyllä juuri mitään vastaavaa, joten siinä mielessä on kohtuullinen ostos. Omani hukkasin pois noin neljän kuukauden jälkeen, ei vain ollut mun kone.

Saundit saat koneelle juuri äänikortin audio-inputista. Jos haluat sekkarilla vielä ohjatakin laitetta, pitää miditkin kytkeä.
Psychogenic

Posts: 182

#3 • • Psychogenic
No se siitä..

Pitää varmaan sit säästellä tohon Virus TI moduliin. *joo*

--
::Over time it may be possible to relate an increase or decrease in psychogenic factors with an increase or decrease in pain::

oi.1

Posts: 118

#4 • • oi.1

Psychogenic, 16.10.2005 21:31:
No se siitä..

Pitää varmaan sit säästellä tohon Virus TI moduliin. *joo*



Itse odottelen just TI-sarjan rantautumista, oma Virus TI kb pitäisi olla näinä päivinä suomessa. ;)

Ihan ongelmattomia vehkeitä Viruksetkaan ei ole kai ollut, mutta kuvaa saa toiminnasta vaikka täältä:

http://sunesha.nu/virusforum/

tai täältä

http://www.virusti.com/forum/.

Ylläoleva Ion-mielipide siis perustuu meikäläisen omiin empiirisiin kokemuksiin (kone lähti pari päivää saapumisensa jälkeen takuuhuoltoon kuudeksi viikoksi yms pientä), osa sporttaa konetta kuitenkin ihan tosissaan ja laitetta näkyy isojenkin studioiden gear-listillä, joten on sillä käyttönsä.

Jos tahtoo päästä suurinpiirtein Ionin hintaluokkaan, niin kannattaa kytätä Ti:hin vaihtavia viruskäyttäjiä ja ostaa niiltä halvat Virus C:t pois. :)
Psychogenic

Posts: 182

#5 • • Psychogenic

oi.1, 17.10.2005 16:57:

Jos tahtoo päästä suurinpiirtein Ionin hintaluokkaan, niin kannattaa kytätä Ti:hin vaihtavia viruskäyttäjiä ja ostaa niiltä halvat Virus C:t pois. :)



Totta tuokin. Ajattelin hieman katsella missä hintaluokassa nuo käytetyt pyörivät, mut ei niitä tunnu olevan niin paljoa myynnissä? En mä ainakaan oo löytäny.. Ja sit ei niistä käytetyistä aina tiedä että mikä potikka jää käteen ja mikä ei.

--
::Over time it may be possible to relate an increase or decrease in psychogenic factors with an increase or decrease in pain::

oi.1

Posts: 118

#6 • • oi.1

[Totta tuokin. Ajattelin hieman katsella missä hintaluokassa nuo käytetyt pyörivät, mut ei niitä tunnu olevan niin paljoa myynnissä? En mä ainakaan oo löytäny.. Ja sit ei niistä käytetyistä aina tiedä että mikä potikka jää käteen ja mikä ei.



www.ebay.de

;)

Ja yleensä ne vuoden käytetyt toimivat varmemmin kuin ne kaupasta juuri ostetut. Jos on jo vuoden toiminut, toimii toisenkin.
Psychogenic

Posts: 182

#7 • • Psychogenic

oi.1, 17.10.2005 19:36:

www.ebay.de

;)

Ja yleensä ne vuoden käytetyt toimivat varmemmin kuin ne kaupasta juuri ostetut. Jos on jo vuoden toiminut, toimii toisenkin.



No mä en hirveesti luota tohon ebay:hin *nauru*
Mutta mutta.. Saas nyt kattella *joo*

--
::Over time it may be possible to relate an increase or decrease in psychogenic factors with an increase or decrease in pain::