Luminescent - Sugar Wave [Full-on Kiksu Throttle]

25 posts, 2 pages, 8,345 views

Miika

Posts: 893

#1 • • Miika
Cis-mollin taikaa
hyväntuulen kiksu raikaa
vaikka skaalasta kuuluu elegian mieli
se ei vihasta tai surumielestä kieli


[pieni]Vaikutteita: Ferry, Cosmicman ja muut eurokiksun huiput.[/pieni]
trance

lisätiedot - _LISTEM_
Avatar
#2 • • . Guest

Miika, 9.9.2005 08:39:
Cis-mollin taikaa
hyväntuulen kiksu raikaa
vaikka skaalasta kuuluu elegian mieli
se ei vihasta tai surumielestä kieli


[pieni]Vaikutteita: Ferry, Cosmicman ja muut eurokiksun huiput.[/pieni]
trance

lisätiedot - _LISTEM_



Alku ei sitten toiminut yhtään mulle vaikka soundillisesti toimivaa! Olisin toivonut
jotenkin edes pientä johdattelua breikissä alkavaan mahtavaan melodiaan.
Jos alkua ei ota lukuun niin muuten huippu tavaraa ja ihq haikee melodia!
Bassline olisi voinut olla jämäkämpi.. Hienoja effuja+ muita pieniä yksityiskohtia mitä
ei heti ekalla kuuntelulla erota. Varmasti toimii tanssilattialla!=)
a98

Posts: 871

#3 • • a98
ei iske meikäläiseen, soundit on vähä amatöörimäiset ja vanhahtavat (varsinkin rumpusoundit).. syna soundit on myöskin ideattomat ja sieltä '99 supersaha kiksujen maailmasta mutta paljon munattomina softa soundeina. tyylinä biisi on niin kulunut kun voi olla, eikä tälläistä enää jaksa tänä päivänä oikeen kuulla, kun saman tyylin hyviäkin biisejä on tehty jo niin paljon..
lisää kokeilua ja omaperäisiä ratkaisuja vaan..
thomas

Posts: 5,618

#4 • • thomas

Miika, 9.9.2005 08:39:
Cis-mollin taikaa
hyväntuulen kiksu raikaa
vaikka skaalasta kuuluu elegian mieli
se ei vihasta tai surumielestä kieli


[pieni]Vaikutteita: Ferry, Cosmicman ja muut eurokiksun huiput.[/pieni]
trance

lisätiedot - _LISTEM_



tehdääs miika susta kiksun supernimi :) kommenttia siis seuraa kunhan kerkeän kuunnella.
Miika

Posts: 893

#5 • • Miika

a98, 9.9.2005 12:41:
syna soundit on myöskin ideattomat ja sieltä '99 supersaha kiksujen maailmasta mutta paljon munattomina softa soundeina.



Ainoa mikä on softalla tehtyä, on midifile (logic) ja yksi täytebassolinja jota ei edes kuule (es1). Liidit ja basso on Nordlead 2:lla tehtyjä, ja ko. syna on ollut mulla vuodesta '99, jolloin noi "supersahat" sinne myös ruuvasin. Ne on efutettu vain viiveellä, joten choruksen tuoma sakeus puuttuu. Rummut on mun heikko kohta, pitäis varmaan samplata levyiltä eikä yrittää räpeltää itse.

Tää on tarkotuksella tehty, a retro-98-kind-o'way, yhden yön tuotos :)
a98

Posts: 871

#6 • • a98
joo siis emmä ajatellukkaa et oot yrittäny tehdä jotain nykytrendi trancee ja sit on tullu tällästä :) kuhan kerroin vaa omakohtaset fiilikset tätä träkkiä kohtaa, et ehkä itelleni tollasta 99 kamaa alkaa olee pikku hiljaa tehty ihan tarpeeksi, ainakin jos samalla konseptilla tehdään ku silloin. tietty jos tehdään vähä nykyaikaisemmin, eli enemmän surinaa efuja sweeppejä ja muuta omaperäsempää juttua ni sahottelut toimii kyl :)
Rinik

Posts: 647

#7 • • Rinik I solemnly swear that I am up to no good.
mukavan kuulonen iskee muhun oikeen hyvin... *hihu*

--
...people find it far easier to forgive others for being wrong than being right.

Miika

Posts: 893

#8 • • Miika
Eräs ystävä määritteli näin:

Public void Trance()
{ jesuiitankarkotussoundi = new supersaw
}

*nauru*

Kiitos palautteesta! Pistäkää vaan vapaasti ajatuksia.
Pablo

Posts: 1,875

#9 • • Pablo
Hyvän kuulloinen peruskiksubiisi. Maistuvaa ja paksua saundia. Jotain perkussioelementtiä voisi vielä laittaa sekaan *piis*
hrdkvr

Posts: 3,929

#10 • • hrdkvr KURGO
erittäin hyvän kuuloinen melodia!!!

muuten ihan classikko 99 tunnelmissa .. mikä on imo +++++

täst vois tehdä jonku hardtrance/style ja freeformi remixit :D

--
-keep it hard-

HS

Posts: 162

#11 • • HS
Biisissä on erittäin paljon hyviä juttuja siellä täällä ja melodia on....*aplodit* Se mikä mielestäni tän biisin latistaa on rummut...on niin kovin köykäset ja munattomat...pienellä työstöllä vois saada kelpo raidan.....*kiitoskiitos*
Juhgu

Posts: 7,921

#12 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Tykkään, melodiat/basso iskee eikä rummut häiritse edes pahasti. Mutta että yhden yön tuotos?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Miika

Posts: 893

#13 • • Miika

Juhgu, 13.9.2005 20:31:
Mutta että yhden yön tuotos?



Melodiaa soittelin ekan kerran joskus pari vuotta sitten jo, mutta biisin tekoon meni tasan yksi yö viime keväänä :)
$

Posts: 1,802

#14 • • $ Destination weekend!
Ehtaa kikkeli-trancea. Kaveri sanoi eilen kuunnellessaan, että menis sellaisenaan täysin läpi jossain "Best of Euphoric Trance Anthems vol.25"-albumilla.

Toimii.

Miksi, vuonna 1999, kun kikkeli levisi kaikkialle, sitä tuli dissattua? Nyt on taas ikävä niitä aikoja. Vain tivoli-polkkaa ei jäänyt ikävä.
Sphyxia

Posts: 3,308

#15 • • Sphyxia Maracujá!
Jestas, meitsi tykkäsi. Melodia toimii ihanasti, toki rummut ovat vähän heikkoja. Toisaalta ne rummut ovat nyt vain "semmoisia pieniä juttuja". *vink*

EQ tuntui olevan kohdallaan, ainakin meikäläisen korvat eivät kuulleet mitään puuromaista koko biisin aikana. Snare rollitkin rokkasivat!

Joten: vielä kelpaa kuunnella vanhan kunnon kiksua a la '99!
Miika

Posts: 893

#16 • • Miika
Heii kivaa kun maistuu. Kyllä mä vielä opettelen tekeen ne rummut niin että maa vavahtelee ja puista putoo lehdet *nauru*

Mulle biisit itsessään on aina ollut se ykkösasia, miksausten tasapainosuus kehittyy tosi hitaasti, onneksi pikkuhiljaa oikeaan suuntaan... Nyt kun on kohtalaisen hyvä monitorointi niin voi luottaa siihen että botnekin alkaa olla kohallaan kun se niistä oikein toistuu.
Sphyxia

Posts: 3,308

#17 • • Sphyxia Maracujá!

Miika, 21.9.2005 22:29:
Heii kivaa kun maistuu. Kyllä mä vielä opettelen tekeen ne rummut niin että maa vavahtelee ja puista putoo lehdet *nauru*

Mulle biisit itsessään on aina ollut se ykkösasia, miksausten tasapainosuus kehittyy tosi hitaasti, onneksi pikkuhiljaa oikeaan suuntaan... Nyt kun on kohtalaisen hyvä monitorointi niin voi luottaa siihen että botnekin alkaa olla kohallaan kun se niistä oikein toistuu.



Enpä hetkeäkään epäile. *hymy*

Tuo on mielestäni ainoa oikea tapa. Kaikkein tärkeintä on se, että itse biisi itsessään toimii, sekä harmonisesti että rakenteellisesti. Tekniikkapuoli (equttaminen, miksaaminen, masterointi jne.) voi aina kehittää ja parantaa ajan myötä.
UnityF

Posts: 15,721

#18 • • UnityF joo just se
aaaaaaaaaw sinä ihana sammakko otus.. *plur*

Tää on kans niin huippu biisi niinkuin kaikki sun biisit. sä isket aina jonnekkin tonne syvemälle. Tykkään erittäin paljon.


*tanssittel*
Miika

Posts: 893

#19 • • Miika

$, 16.9.2005 09:52:
Miksi, vuonna 1999, kun kikkeli levisi kaikkialle, sitä tuli dissattua?



Me oltiin polkka- ja hh-faneja sillon *nauru*
demonchild

Posts: 302

#20 • • demonchild Crazy/Beautiful
oli *sydän* mutta kuten sanottu bassot nollissa

--
Kiitos ja anteeksi