Tilavasta linnastamme löytyy siis myös sauna. Kahden, ehkä jopa neljän hengen sauna, riippuu kuinka liki vierustoveriansa haluaa istua.
Höysteenä erilaisia tuoksuja, kuten eukalyptusta, tervaa ja savua. Ainoana käytetty eukalyptusta, jota voi kerralla tempaista 15 tippaa kiukaalle ilman laimennuksia, pullon tarkkoja ohjeita uhmaten.
Tottakai saunastamme löytyy myös vihta. Kaupasta ostettu, kuivattu vihta, jonka jäljiltä sauna on aina ihan mielettömän sotkuinen. Olen ainoa tässä kolmihenkisessä pienperheessämme, joka sitä käyttää niin kuin pitäisi. Siippa piiskaa välillä hyvinkin antaumuksella minua ja kissamme tykkää maistella vihtaa ja leikkiä sen kuivuneilla lehdillä. Vihdalla saa myös aikaan ihania kesäisiä tuoksuja koko asuntoomme.
Käymme yleensä aika miedossa 60-75 asteisessa saunassa, mutta välillä heitetään sitten sitäkin enemmän löylyä. Ihan pehmoset hyvät löylyt ollakseen sähkösauna. Ehkä paras sähkösauna, jossa olen ollut.
Sitten kun hankimme vielä joskus hamassa tulevaisuudessa toisen linnan jostakin järven rannalta, keskeltä metsää, on siellä puusauna, saunatonttuineen ja puisine kiuluineen.