DJ-Pöydän korkeus

47 posts, 3 pages, 22,142 views

Quu

#21 • • Edited Quu Mole RAM!

mekaanikko, 3.9.2005 19:22:
Ideaali soittokorkeus on yleisesti ottaen sellainen, että kun laittaa kädet niin että käsivarsi on vartalon suuntaisesti ja kyynärvarsi siihen 90 asteen kulmassa, levyn pinta on samalla korkeudella kuin suoraksi ojennettu kämmen. Eli pöydän korkeus sitten toi korkeus miinus levarin korkeus.

IMHO mulle ainakin liian korkea.

Siinä vaiheessa kun rupeaa vähän enemmänkin työskentelemään käsillä (jugglaus, raapiminen jne.) niin mun mielestä toi 90 asteen kulma on täysin perseestä. Tuntuu että menettää puolet kontrollista kyynärvarsien kolistellessa äänivarsiin tms...

edit: ja todellakin mielummin 10cm liian matala kuin 10cm liian korkea.
remotion

#22 • • remotion nostatus guru
joo kyllä se on tuosta "90 asteen" korkeudesta tiputettava sen verran kuin vanhana pianon soittajana on tottunut eli kämmen selkä jatkuu suorana niin että voi pitää kolikkoa siinä päällä ja sormet sen verran alaspäin kun on luonnollista kun lopetat sormien jännittämisen, eli noin 10cm. sillä tasolla jos ois kaikki nupikat ni hyvä.
Damien

#23 • • Damien [tr3ox]
Skräbäjäbillä pöytä sinne laskeutuneidenkivesten tienoille ja siihen päälle levarit.
Tälläset seisovat patsaat niinkuin mä, niin koskaan ei voi olla liian korkee ;). Omassa käytössä Karl XII:n vanhat viinakaapit. Sisään mahtuu parikerrosta vinyyliä ja korkeus on sitä kyynärvarren luokkaa, itse 189....toimii
#24 • • Hexe Guest
90 asteen kulma on kyl mun mielestä hitusen liian korkee, siin vähän takkuilee. Tottumiskysymys tosin, mut mieluummin ite soittelen hiukan matalammalla.
Darkness

#25 • • Darkness Spank~monkey
Mulla toi 93cm plus levarin korkeus on toiminu hyvin.
Oon kyl 182 pitkä et en ihan kääpiö kuitenkaan.
Kädet on hiukan alle 90 astetta levynpinnasta.

--
There aint no party like an alcoholic party!

A-E

#26 • • A-E Detroit Techno Militia
Toi korkeus on ehdottomasti maku ja tottumus kysymys.Itse tykkään,että optimi korkeus on omalla kohdallin silloin kun dekit 80-90 cm korkeudella.

--
The true rebels always walk alone anyways...

-- Derrick May

z

#27 • • z
Lainataanpas tähän vanhaa postausta naapurifoorumilta...

Tyylikysymys... Kyllä hommassa on vähän eri meininki, jos mikseri on tuossa ....lantion korkeudella. Ehkä asiaa voisi verrata kitaranroikutuskorkeuteen? Tässä esimerkkiä näyttävät

Mötiköiden Nikki ja Alatalon Mikko. *hih*
display23

#28 • • display23

Damien, 7.9.2005 09:57:
itse 189....toimii

pätkä..

Näin pitkälle miehelle ei oo tullu vastaan liian korkeeta pöytää.
Himassa on ehdottomasti liian matala ja tunnin soittelun jälkeen selkä on kyllä helvetin kipee.

About metri on se ihanteellinen korkeus.
Termos

#29 • • Termos P.Ä.H.K.I.N.Ä
ei ole viel soittopaikkaa tullut vastaan missä soittimet tarpeeksi ylhäällä.. ite kun 193 pätkä, niin aina sitä pitää enemmin tai vähemmin kumarassa olla.. ei niin järin hyvä selälle, ei ainakaan pidemmän päälle. Optimikorkeus minulle olisi tuossa vähän navan yläpuolella..

--
[image]

Caro²

#30 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Ite olen 194cm

Pöydän korkeus 100cm, soittimien pinta on 110cm.

Soittimien näpläilypinta kun on noin 105-120cm, ni homma on passeli. Pari kertaa tullu eteen bileet, joissa on tullu jopa ensiks kysyttyä "onhan pöytä noin metrin korkunen" - "juu on se".. paikalle tullessa soittimien pinta on jääny noin 90cm korkeudelle.. ja tuloksena on kipeä selkä. Yksien bileiden jälkeen selkä oli viikon sökönä ja keikka oli kestäny vain vajaan tunnin.
Prime Number

#31 • • Prime Number UG-///
Kyl te jäbät ootte tappeja 196½ pituutta. Par kertaa ollu liian matalalla.

(Messis hys hys nyt*vink*)

--
Repikää siitä

Darkness

#32 • • Darkness Spank~monkey
Pöydän korkeuden lisäksi kannattaa myös kiinnittää huomiota pöydän syvyyteen.
Meinaan jos on kauheen vähän syvyyttä kamat putoo ja jos on liikaa täytyy käsiä venyttää pirusti.

--
There aint no party like an alcoholic party!

Jone

#33 • • Jone Archibald Haddock

dj darkness, 8.9.2005 09:14:
Meinaan jos on kauheen vähän syvyyttä kamat putoo ja jos on liikaa täytyy käsiä venyttää pirusti.

Jep, koska jos pöydässä sitä syvyyttä piisaa, niin ne kamathan on tosiaan ihan pakko laittaa takareunalle. *nauru*
Timce

#34 • • Timce

dj darkness, 8.9.2005 09:14:

Thanks for the newsflash Tom Brokaw :D

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

JR Ewing

#35 • • JR Ewing The Oil Men´s Clubber

Puistokemisti, 7.9.2005 21:53:
Kyl te jäbät ootte tappeja 196½ pituutta. Par kertaa ollu liian matalalla.

(Messis hys hys nyt*vink*)

tappeja ollaan...pituutta 153. KAIKKI pöydät aina liian korkeella. Joutuu vittu kurkotteleen jokasta pöytää...no ei ehkä himas, mutta muuten
z

#36 • • z

mayah, 8.9.2005 09:35:
Ja näin naisihmisenä useampien kenkien raahaamista mukaan keikalle ei pidetä edes turhamaisena *vink*

nii helppohan sun on.

meidän miesihmisten täytyy matalalla pöydällä ottaa vaan leveämpi haara-asento ja korkean pöydän takaa taas joutuu sit hyppimään. soitapa siinä samalla chilliä ku neulatki pomppii. ei oo helppoa.
:D

#37 • • :D

Jone,
Jep, koska jos pöydässä sitä syvyyttä piisaa, niin ne kamathan on tosiaan ihan pakko laittaa takareunalle. *nauru*

siis tottakai soittamisessa pitää olla dynamiikkaa ;>

Itse tykkään soitella about tossa 90-100cm paikkeilla olevalta
pöydältä.
Mellu-

#38 • • Mellu-
mul toi pöytä on ainaki 20cm liian alhaalla *hmph* eikä se kovin tukevakaan ole... huojuu ilkeesti.. en kyllä tarkistanut et onko jalat jotenki maton päällä tj

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

kml

#39 • • kml Keyhole Markup Language
Njoo no noin 90cm korkeudelle toi pöytä nyt asettu, saa nähä kun jos ne soittimet vihdoin tulis että miltä tuntuu.

Hyvä puoli tosin on, että tossa seinässä on tollaset "kiskot" joten tasoa voi nostaa tarvittaessa *hihu* .. Tai jopa laskea hiukan..

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

Yediah

#40 • • Yediah FINRG, Spacehouse
juu kyl toi on aika hyvä toi kyynärpää korkeus.. siis sillee et soittimien pinta on siin kohtaa.