Bensan hinta?

180 posts, 9 pages, 50,869 views

Epailija

Posts: 5,636

#121 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ezzy, 3.5.2007 15:23:
Jos ympäristöverot tulis vielä kaikkien nykyisten päälle, niin olis aika upeeta. Ei tulis ku tuttuja vastaan. Naurettava tää suomen linja esim biodiisseliä jne kohtaan. (jaa mikä linja, ei sellasta ees ole)



Järkevää olisi myös keventää pieni- ja dieselmoottoristen autojen verotusta (tai poistaa kokonaan), hybridiautoja unohtamatta. Nykyisellään esimerkiksi hybriditekniikka ei kiinnosta kuin ehkä insinöörejä (uutta tekniikkaa!) tai kovapintaisia idealisteja, sillä autojen hinnat eivät ole kovin hyvässä suhteessa autojen kokoon tahi laatuun.

Voisivat ottaa edes joskus esimerkkiä ruotsista.



No ehkä keskustan ruuhkamaksujen muodossa, joo. En tiedä miten siellä biodieseliä tuetaan, mutta esimerkiksi nämä etanolibensiiniautot eivät ole niin luontoystävällisiä kuin minä niitä markkinoidaan - etenkään talvisin.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Loose Grip

Posts: 330

#122 • • Loose Grip

mayah, 4.9.2005 10:05:
Mun mielestäni on ERITTÄIN itsekästä ja ERITTÄIN Helsinki-keskeistä toivoa bensan hinnan nousua. Suosittelen jokaiselle näin ajattelevalle vaikka kuukauden asumista edes Tampereella/Turussa saatikka sitten paikassa, jota ei kutsuta "kaupungiksi".... clip & jne



Tulee vähän myöhässä kommentointi, mutta hieno postaus.
ezzy

Posts: 8,060

#123 • • ezzy Droid-pappa

Pyr0n, 3.5.2007 16:33:
Kun bensan hinta on 4/litra niin eipähän tuu ku tuttuja vastaan *pepsodent*



Samaa on sanottu jo ties miten pitkään. "millä sinä ajat, kun bensa maksaa 3 markkaa litra?"
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#124 • • WiljamiDzay Nyypiö

ezzy, 3.5.2007 17:41:
---
Pyr0n, 3.5.2007 16:33:
Kun bensan hinta on 4/litra niin eipähän tuu ku tuttuja vastaan *pepsodent*

---


Samaa on sanottu jo ties miten pitkään. "millä sinä ajat, kun bensa maksaa 3 markkaa litra?"



tipparellulla tottakai *joo* (paitsi et siinä mainoksessa taidettiin kysyä millä ajetaan kun bensa maksaa 2 markkaa litra *pökr*)

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

ezzy

Posts: 8,060

#125 • • ezzy Droid-pappa

WiljamiDzay, 3.5.2007 17:45:
---
ezzy, 3.5.2007 17:41:
---
Pyr0n, 3.5.2007 16:33:
Kun bensan hinta on 4/litra niin eipähän tuu ku tuttuja vastaan *pepsodent*

---


Samaa on sanottu jo ties miten pitkään. "millä sinä ajat, kun bensa maksaa 3 markkaa litra?"

---


tipparellulla tottakai *joo* (paitsi et siinä mainoksessa taidettiin kysyä millä ajetaan kun bensa maksaa 2 markkaa litra *pökr*)



iik 2 markkaa *pökr*
_-JackaL-_

Posts: 281

#126 • • _-JackaL-_ Käyntikortissa lukee Asiantuntija
Nostetaan se bensan hinta suoraan 10/ litra, vakuutusmaksuihin 15-25 % lisää hintaa niin lakkaa se ruikuttaminen!

Ja sitten voisi vuotuisesti nostaa tuota bensan hintaa sen 1 vuodessa. Saatais jotain tulojakin tälle valtiolle ja puolustus kuntoon.

UGH! Olen sanonut sanottavani.

--
_- Elä hetkessä, muuta ei ole -_
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Karski

Posts: 6,049

#127 • • Edited Karski Pomon kätyri
Alkakaa vaan katseleen niitä fillareita -
nythän ilmastonmuutoksen myötä pyöräilykelitkin
jatkuu pitempään kuin ennen.

Tässä päivitettyä tietoa öljytilanteesta:
http://news.independent.co.uk/sci_tech/article2656034.ece

Muutamia kohokohtia:

Dr Campbell, is a former chief geologist and vice-president at a string of oil majors including BP, Shell, Fina, Exxon and ChevronTexaco. He explains that the peak of regular oil - the cheap and easy to extract stuff - has already come and gone in 2005. Even when you factor in the more difficult to extract heavy oil, deep sea reserves, polar regions and liquid taken from gas, the peak will come as soon as 2011, he says.

This scenario is flatly denied by BP, whose chief economist Peter Davies has dismissed the arguments of "peak oil" theorists.

"We don't believe there is an absolute resource constraint. When peak oil comes, it is just as likely to come from consumption peaking, perhaps because of climate change policies as from production peaking."

In recent years the once-considerable gap between demand and supply has narrowed. Last year that gap all but disappeared. The consequences of a shortfall would be immense. If consumption begins to exceed production by even the smallest amount, the price of oil could soar above $100 a barrel. A global recession would follow.






A survey of the four countries with the biggest reported reserves - Saudi Arabia, Iran, Iraq and Kuwait - reveals major concerns. In Kuwait last year, a journalist found documents suggesting the country's real reserves were half of what was reported. Iran this year became the first major oil producer to introduce oil rationing - an indication of the administration's view on which way oil reserves are going.





A reduction of as little as 10 to 15 per cent could cripple oil-dependent industrial economies. In the 1970s, a reduction of just 5 per cent caused a price increase of more than 400 per cent.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

CM

Posts: 1,507

#128 • • CM

mayah, 3.5.2007 17:58:
---
Loose Grip, 3.5.2007 17:26:
---
mayah, 4.9.2005 10:05:
Mun mielestäni on ERITTÄIN itsekästä ja ERITTÄIN Helsinki-keskeistä toivoa bensan hinnan nousua. Suosittelen jokaiselle näin ajattelevalle vaikka kuukauden asumista edes Tampereella/Turussa saatikka sitten paikassa, jota ei kutsuta "kaupungiksi".... clip & jne

---


Tulee vähän myöhässä kommentointi, mutta hieno postaus.

---


Oho :D Jopas on tullu avauduttua :D



Ja niin täyttä totta. Suosittelen myös menemään esim kesämökeille polkupyörillä 200kg tavaraa mukana tai takseilla 100-200e hintaan jne.. u know what i mean
Karski

Posts: 6,049

#129 • • Karski Pomon kätyri
Bensan hinnan nousu nyt on valitettavasti sellanen
seikka johon ei vaikuta yhtään se, miten epämukavaks
se jonkun yksittäisen ihmisen elämän tekee.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Juhgu

Posts: 7,921

#130 • • Juhgu Virnistelijä

Epailija, 3.5.2007 16:47:
---
Järkevää olisi myös keventää pieni- ja dieselmoottoristen autojen verotusta (tai poistaa kokonaan), hybridiautoja unohtamatta. Nykyisellään esimerkiksi hybriditekniikka ei kiinnosta kuin ehkä insinöörejä (uutta tekniikkaa!) tai kovapintaisia idealisteja, sillä autojen hinnat eivät ole kovin hyvässä suhteessa autojen kokoon tahi laatuun.



En tiedä autoista mitään, mutta eivätkö esim. nuo hybridiautot säästä rutkasti juuri bensakuluissa, jolloin pitkällä tähtäimellä ei haittaa vaikka auto alkuun olisikin vähän kalliimpi?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

hallucinogen

Posts: 8,190

#131 • • hallucinogen Edain

Juhgu, 20.6.2007 12:08:
En tiedä autoista mitään, mutta eivätkö esim. nuo hybridiautot säästä rutkasti juuri bensakuluissa, jolloin pitkällä tähtäimellä ei haittaa vaikka auto alkuun olisikin vähän kalliimpi?


Pienet dieselit pötkii paljon pidemmälle kuin esim. Toyota Prius. Briteissä normaalissa ajossa Prius saavutti 45 mpg (mailia per gallona) kun pieni diesel pääsi 75 mpg.

--
pikku-*possu*

Samu81

Posts: 1,224

#132 • • Samu81 kokolihaa
Minkäköhän mahtaa olla senkin asiantutijaraadin & työryhmän koostumus, joka nyt parasta aikaa puuhaa valtiolle sitä noin 10% korotusta polttoaineiden veroon *toktok* Voiko olla idioottimaisempaa lähtökohtaa kuin tämäntyyppinen bensavero ylös ja sitten joskus rukataan sitä autoveroa - kukaan ei vain tiedä milloin -toiminta.

Polttonesteiden kallistuessa tulevaisuudessa ihan geopoliittisista syistä, on sangen typerää vetää jo ennestään Euroopan 2. (?) korkeimpaa polttonesteiden verotusta ylöspäin. Tuolla ei tehdä hallaa kuin mm. _kotimaisille_ kuljetusyrittäjille ja ylipäätään niille, jotka hankkivat elantonsa tien päältä. Tai ylipäätään kaikille jotka joutuvat olosuhteiden pakosta omaa autoa / julkista liikennettä käyttämään, siis ylipäätään liikkuvat yhtään minnekään.

Sosiaaliyhteiskuntamme kyltymätön rahantarve on vain puettu kauniisti ympäristöajatteluun. Jos ympäristöasialle oikeasti haluttaisiin tehdä jotain, autoveron uudistusta rukattaisiin samaa tahtia läpi kuin mitä tätä korotusta ollaan viemässä.
Eiköhän siellä VVM:ssä Kuitunen & Co laskeskele miten saadaan lypsettyä viimeisetkin roposet ennenkuin EU pakottaa ohjaamaan autojen verotusta oikeasti ympäristöystävälliseen suuntaan. Ehkä sitten joskus 2010 -luvulla kun bensa maksaa sen 4e/ltr ja autoverotukselle ei ole tehty käytännössä mitään.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Avatar
#133 • • opmdevil Guest
Kaikki tällaiset polttoaineverot on helppo säätää kun istuu Hesassa jossa julkiset toimii niin hyvin, että autoa tai motoa ei tartte ellei itse välttämättä halua. Sitten on paha asua inarissa jossa välimatka on vähintään se 50 km sinne kauppaan.
Avatar
#134 • • cjet Guest
Pah. Näkyypähän vaan tuttuja tiellä. *vink*
Mellu-

Posts: 4,006

#135 • • Mellu-
onha se joo aika kallista... mut kaikki ei sitä vissii oikein tajua *toktok*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Avatar
#136 • • Annakins Guest
Mä olen itse aika kaupunkikeskeinen ihminen ja useasti en edes tajua ajatella, että asiat todella voi olla toisin maalla. Sen kuitenkin olen oppinut ymmärtämään, että me täällä Helsingissä ollaan aika hyvässä asemassa julkisen liikenteen suhteen ja haja-asutusalueilla ei tosiaan elämästä välttämättä tulee mitään ilman autoa. Itse olenkin enemmän sen kannalla, että autoilusta kaupungeissa tehtäisiin kalliimpaa, esim. Helsingissä ottamalla käyttöön tullimaksut (vrt. Lontoo ja Tukholma), sen sijaan että jatkuvasti korotettaisiin bensaveroa. Mun mielestä myös uusien autojen verotusta pitäisi suunnata niin, että olisi kannattavampaa ostaa pienikulutuksinen auto kuin kovatehoinen menopeli, samalla menisi signaalia autotehtaille, että kulutusta kannattaa pienentää.
Skipi

Posts: 650

#137 • • Skipi TrendClown Arctic Mystery Geminga UG-///
Mul on kova ennustus - Kaikkiin suhdanteisiin verraten olemme budjetissa päätyneet siihen tulokseen, että hinta nousee vielä *dissaa* - Someone please - Kill Somebody !
Mopolla pääsee!
Epailija

Posts: 5,636

#138 • • Epailija Physicist, 2nd class.

hallucinogen, 20.6.2007 12:14:
---
Juhgu, 20.6.2007 12:08:
En tiedä autoista mitään, mutta eivätkö esim. nuo hybridiautot säästä rutkasti juuri bensakuluissa, jolloin pitkällä tähtäimellä ei haittaa vaikka auto alkuun olisikin vähän kalliimpi?
---
Pienet dieselit pötkii paljon pidemmälle kuin esim. Toyota Prius. Briteissä normaalissa ajossa Prius saavutti 45 mpg (mailia per gallona) kun pieni diesel pääsi 75 mpg.



Mikä pieni diesel ja minkälaisessa ajossa? Tuollaiset luvut eivät vielä kerro juuri mitään.

Juhgulle: Hybridiautojen (sähkömoottori yhdistettynä bensakoneeseen) edut tulevat esiin kaupunkiajossa, jossa taitavan ajajan pitäisi (muistaakseni) päästä hieman pienempiin kulutuslukemiin kuin vastaavaa suorituskykyä tarjoavalla dieselillä. Eroa on siis useampi litra satasella. Maantieajossa hybriditekniikka ei enää kuitenkaan tarjoa vastaavaa säästöä ja dieselit taitavat piestä hybridiautot tällä osa-alueella. Mitä säästämiseen tulee, niin hybridiautojen hinnat taitavat vielä olla sellaisella tasolla, että mikään sijoitus kyseessä ei ole edes pitkällä tähtäimellä.

Nokkelimmat ovatkin jo varmaan huomanneet, että jos bensiinihybridi häviää joissain suhteissa normidieselille, on aihetta kysyä miksi hybriditekniikassa ei käytetä dieselkoneita. Citroën onkin tehnyt jo yhden dieselhybriditutkielman ja uskon, että painopiste tulee jatkossa siirtymään tuolle linjalle.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

typ0

Posts: 1,892

#139 • • typ0 syntax error
dieselillä suhaaminen kannattaa vasta ku kilometrejä on muutenki ku se jokapäivänen 7km työmatka ja sunnuntaisin vaimon kanssa makuuniin.
hybridi on hävyttömän hintanen bensakoneeseen verrattuna.. etuhan on se et käyttö on edullista mut jos suhteuttaa sen siihen mitä bensakoneella ajellessa bensoihi menee nii hybridi on samanhintane ellei sulla sit taas oo sitä 400km työmatkaa...

joten apinat käyttäkää fillaria =D

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Avatar
#140 • • Annakins Guest

typ0, 20.6.2007 14:40:
dieselillä suhaaminen kannattaa vasta ku kilometrejä on muutenki ku se jokapäivänen 7km työmatka ja sunnuntaisin vaimon kanssa makuuniin.



Dieselillä pitää ajaa 50.000 km vuodessa että tulee verojen jälkeen halvemmaksi.

ps. Mä ajan tsygällä =D