Waakku, 3.9.2005 13:29:
Hyvä kun nousee, niin mun asunnon arvo nousee siinä sivussa ja teen ens kesänä tästä hyvän kassan.
?
180 posts, 9 pages, 50,735 views
Waakku, 3.9.2005 13:29:
Hyvä kun nousee, niin mun asunnon arvo nousee siinä sivussa ja teen ens kesänä tästä hyvän kassan.
Waakku, 3.9.2005 13:53:
Siis asunnot jotka on hyvien julkisten kulkuyhteyksien varrella nostavat arvoaan, kun yksityisautoilusta tulee niin kallista.
P|astic, 3.9.2005 13:06:
---
no ku mulle tulee tosta "julkisiahan en käytä" komentista mieleen ettei voi käyttää julkisia vaikka sopisikin aikatauluun.
ezzy, 3.9.2005 15:43:
---
ja reissussa ei todellakaan huvita ajatella jonkun tuntemattoman kaupungin bussiaikatauluja jos pitää päästä vaikka juna-asemalta yöpymis tms paikkaan.
mkuisma, 2.9.2005 18:58:
Ehkä julkinen liikenne toimisikin jopa 24h (kuten monessa suurkaupungissa), mikäli käyttäjiä vaan olisi riittävästi? ;)
phanatic, 3.9.2005 16:03:
Mun mielestä _reissussa_ on todellakin vapaampaa jos voi vain hypätä mihin tahansa junaan tai bussiin, ei tarvitse etsiä vartijoituja parkkipaikkoja jne.. En ikinä ottais 1000kg omaisuutta mukaan matkalle.
ezzy, 3.9.2005 20:20:
---
Mutta kukin tavallaan, en minä avaudu ihmisille, jotka kulkevat lampaina bussissa "olettepa pässejä, kun tyydytte bussikyytiin, köyhät".
Julkiselle liikenteelle löytyy kyllä käyttäjiä ja kannattajia, minä kuulun jälkimmäisiin.
ezzy, 3.9.2005 22:48:
tälläisen voisin lisäillä tännekin kaikille kulutusta miettiville ja laskeskeleville.
Kulutusseurantaa ja hintatietoja bensa-asemilta rekisteröityneille, suht kivoja ominaisuuksia ovat kehittäneet. Itse reggauduin vasta hiljattain, joten ei ole dataa vielä syötettynä. Seuraavan tankkauksen yhteydessä sitten näkee mitä janoinen amerikanhirmuni imee nykyään. (Tosin yritän ajella ihmisiksi seurannan järkevöittämiseksi)
www.tankkaus.com
DagO, 3.9.2005 23:02:
---
tossa olis toinen
http://www.polttoaine.net/
Välivaiheena muilla energiamuodoilla kulkeviin autoihin toimivat hybridiautot tulevat yleistymään, kunhan niiden verotus saadaan järkevämmäksi. Esim. Toyota Prius 1.5 HSD maksaa 39.800 euroa, mikä takaa sen, ettei näitä autoja kukaan ainakaan rahansäästömielessä hanki. Itse omistaisin ihan mielelläni hybridiauton, mutta minkäs teet.
happosepi, 3.9.2005 23:22:
On kyllä ärsyttävän itsekästä ajattelua tuo "toivottavasti vaan nousis hinta niin ihmiset käyttäs enemmän julkisia!!". Tottakai on olemassa paljon turhaa yksityisautoilua, mutta esim. perheelle elämä ilman omaa autoa on kohtuullisen hankalaa, eikä kaikkia ihmisiä voida pakottaa asumaan taajamissa. Ja ei pidä unohtaa, että polttoaineen hinnan nousu vaikuttaa välillisesti myös muiden hintojen nousuun.
Toivottavasti se hinta nousisi paljon - jenkeissä. Mielestäni sieltä olisi hyvä aloittaa nostamalla hinnat vaikka tälle pohjoismaiselle tasolle. Tämä tosin todennäköisesti aiheuttaisi mellakoita, kun vihaiset amerikkalaiset vaahtoaisivat loukatuista perusoikeuksistaan, jotka hyvin nopeasti kytkettäisiin autoiluun ja bensan hintaan.