Miksi opiskelija myy seksiä?

498 posts, 25 pages, 205,651 views

Avatar
#41 • • Peppi Guest

mrx, 30.8.2005 13:28:
---
Niin toisille..itselle jäi viime vuonna vuokran jälkeen käteen 2, tänävuonna jää n.30..No eipä ole vielä ilmotusta lehdessä..*uros*



No toi on kuitenkin vielä paremmin kuin vaikkapa mulla (jään 60 miinukselle vuokran jälkeen). Opintotuen asumislisä ei ole missään suhteessa nykyiseen vuokratasoon.

HOASilta saa toki soluhuoneita, mutta a) 3 kk soluasumista ventovieraan psykopaatin kanssa opetti jotakin ja b) ei niitä solujakaan ihan tosta noin vaan napsita, vaan niihin pitää jonottaa useampikin kuukausi. Itse mieluummin teen opiskelijana vähän lisäduuneja ja maksan sillä solun ja yksiön välisen erotuksen.

Meni vähän ot:ksi... Mutta siis ihan samalla tavalla voidaan kysyä, miksi joku työtön tai pienituloinen myy seksiä. Sellaisiakin varmasti löytyy. Kysymys voisi olla myös: miksi kukaan myy seksiä?
liikkuva muna

Posts: 2,652

#42 • • liikkuva muna an egg on the move

Ana-5000, 30.8.2005 16:50:
---
alek száhala, 30.8.2005 16:44:
Toi on ihan täyttä paskapuhetta. Naurattaa aina yhtä paljon opiskelijoiden "vittuku pitää syödä tonnikalaa ja nuudeleita ja kengänpohjia kun ei oo rahaa" -vinkuminen. Tarviiko sitä asua jossain 700 euron yksiössä keskustassa kun HOAS tarjoa solukämppiä parilla satasella. Itse muinoin Stadiassa opiskellessani asuin HOASin kämpässä (solu), käteen jäi kaikkien pakollisten kulujen jälkeen n. 20-50 euroa kuukaudessa.

---


Oikeesti, sen jälkeen kun on kaks vuotta asunu niinku ihmiset asuu ja tehny töitä, ni mut saa ennemmin silputa ja heittää harakoille ku solukämppään asumaan.



Ihan oman mielen mukaan. Itse asiassa en itsekään enää suostuisi soluun muuttamaan kuin viimeisenä ratkaisuna. Pointtina oli kuitenkin se, että ton opintotuen saa kyllä riittämään muuhunkin kun tonnikalaan ja sianpaskaan ilman pillumarkettia tai pillittämistä nälästä ja rahapulan takia hoitamattomaksi jääneestä herpeksestä joka helvetin lehden yleisönosastoon.

Suomalainen luonne tuntuu olevan vaan se, että valitetaan joka vitun asiasta. Moni ulkomaalainen spermoo housuunsa kun kuulee minkälaiset etuudet Suomessa opiskelijoille tarjotaan, puhumattakaan siitä ettei tarvitse maksaa tuhansien eurojen lukukausimaksuja.
Darkness

Posts: 518

#43 • • Darkness Spank~monkey
En jaksa uskoa et rahan vähyys ajais tavallisen opiskelia tytön/pojan itseään myymään.
Itse oon funtsinut asian niin et kyse on enemmän jostain sosiaalisesta jutusta.
Esim: Syrjäytynyt tai ei saa huomiota joka aiheuttaa hankkimaan sitä huomiota aika primitiivisn keinoin.

En tietenkään väitä olevani oikeassa.
Eikä niitä narkkari perus stooreja voi ohittaa olankohautuksella.

Turussa ainakin onnistusin elämään ihan kivasti opiskelu rahoilla vaikka aina välillä mutsilta tuli vipattua.

--
There aint no party like an alcoholic party!

phanatic

Posts: 1,123

#44 • • phanatic
Opintotuella (varsinkin jos nostaa myös lainaa) elää vallan mainiosti jos ei vaadi omaa keskustayksiötä, 4 baari-iltaa kuukaudessa ja kuntosalikorttia muiden rahoilla.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#45 • • Aziz Combat Fighter

alek száhala, 30.8.2005 17:25:
Suomalainen luonne tuntuu olevan vaan se, että valitetaan joka vitun asiasta. Moni ulkomaalainen spermoo housuunsa kun kuulee minkälaiset etuudet Suomessa opiskelijoille tarjotaan, puhumattakaan siitä ettei tarvitse maksaa tuhansien eurojen lukukausimaksuja.



Toisaalta, tyytymättömyys on edistyksen toimeenpaneva voima ^___^

Sit ku sanotaan et "noni, nyt kaikki on hyvin", ni mihin siitä kehityttäs?

Eniten mua kyllä risoo toi vitun tuloraja, jossa ei ole mitään järkeä. MIKSI SELLAINEN ON?

Minkä takia en saa tehdä töitä esim. 800 euroa kuukaudessa, kun opintotuen maksamiselle on kuitenkin olemassa se opintopistevelvoite?
phanatic

Posts: 1,123

#46 • • phanatic

Ana-5000, 30.8.2005 17:46:
---
Eniten mua kyllä risoo toi vitun tuloraja, jossa ei ole mitään järkeä. MIKSI SELLAINEN ON?

Minkä takia en saa tehdä töitä esim. 800 euroa kuukaudessa, kun opintotuen maksamiselle on kuitenkin olemassa se opintopistevelvoite?



Koska imo noissa tulonsiirroissa on aika lailla kyse siitä, että annetaan tukea niille, jotka sitä tarvitsee. Onhan muissakin tuissa tulorajat.
Samu

Posts: 517

#47 • • Edited Samu Bodhisattva

neppu*, 30.8.2005 15:44:
Niin no kai se joskus voi olla vaan rahaa, mutta joko ne ihmiset eivät tajua mitä tekevät itselleen (ja ehkä jopa muille) tai sitten heidän arvomaailmansa ja ainakin itsetuntonsa ovat kovin väärillä radoilla. Muistaakseni siinä Hesarin jutussa toinen tyttö sanoi, että on kiva kuulla kehuja niiltä miehiltä. Itsetunnon nostatusta?



Tai sitten ne ihmiset eivät oikeasti ota asiasta sen suurempia paineita. Ei kaikella aina ole sen syvempiä merkityksiä. Usein asiat on todellisuudessa paljon yksinkertaisempia, kuin sivusta katsottuna.

Eikä sen kyseisen artikkelin perusteella nyt vääristyneestä itsetunnosta voi puhua. Eikö jokainen meistä halua kuulla hyvää itsestään? Kyllä se minusta ainakin tuntuu hyvältä, vaikka en itseäni myykään.

phanatic, 30.8.2005 17:41:
Opintotuella (varsinkin jos nostaa myös lainaa) elää vallan mainiosti jos ei vaadi omaa keskustayksiötä, 4 baari-iltaa kuukaudessa ja kuntosalikorttia muiden rahoilla.



Entäs jos on, niinkuin Ana sanoo, ehtinyt esim. hankkia kohtalaisen/hyvän elintason ja sen oman keskustayksiön ennen koulun aloittamista? Pitäisikö opiskelujen ajaksi laittaa kämppä vuokralle ja muuttaa itse koirankoppiin tai vaihtoehtoisesti kauas kaupungin ulkopuolelle?

Vieläpä kun omistusasunnossa asuvat on rajattu opintotuen asumislisän ulkopuolelle. Omituista logiikkaa. Sitten vielä ihmetellään, miksi nuoret asuvat vuokralla eivätkä sijoita asuntoon? Tää mua riepoo!

(Jatko-)opiskelu jää monelta kohtalaisen ja hyvän toimeentulotason saavuttaneelta aloittamatta elintason romahtamisen takia.

Tulorajat olis hyvä olla suhteutettu asuinpaikan kustannuksiin, mutta kuinkas sen teet eriarvoistamatta?

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Juhgu

Posts: 7,921

#48 • • Juhgu Virnistelijä

neppu*,
Ja millainen mies (tai nainen) ostaa nuoria opiskelijoita ja miksi?



Sellainen joka pitää nuorista enemmän kuin vanhoista.


alek száhala, 30.8.2005 16:44:
---
Itse muinoin Stadiassa opiskellessani asuin HOASin kämpässä (solu), käteen jäi kaikkien pakollisten kulujen jälkeen n. 20-50 euroa kuukaudessa.



Jollain voi olla enemmän pakollisia kuluja kuin sinulla. Eikä IMO tarvitse edes olla snobi sanoakseen että HOASin solussa 20-50 eurolla kuussa eläminen on aika v*n ankeeta.


alek száhala, 30.8.2005 17:25:
---
Moni ulkomaalainen spermoo housuunsa kun kuulee minkälaiset etuudet Suomessa opiskelijoille tarjotaan, puhumattakaan siitä ettei tarvitse maksaa tuhansien eurojen lukukausimaksuja.



Totta että Suomessa menee kansainvälisessä vertailussa hyvin. Asenteisiin kuitenkin vaikuttaa enemmän lähempänä tehty vertailu, kuten esim. se että pummit (joilla ei ole opiskeluun liittyviä pakollisia menoja) saavat enemmän rahaa kuin opiskelijat.


dj darkness,
---
En jaksa uskoa et rahan vähyys ajais tavallisen opiskelia tytön/pojan itseään myymään.


Ei, mutta siihen kyllä ajaa, että jostain pitää saada rahaa. Ja jos ei koe itsensä myymistä liian inhottavana duunina, niin saahan siitä melko hyvää liksaa.

Itse oon funtsinut asian niin et kyse on enemmän jostain sosiaalisesta jutusta. Esim: Syrjäytynyt tai ei saa huomiota joka aiheuttaa hankkimaan sitä huomiota aika primitiivisn keinoin.


*nauru*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

phanatic

Posts: 1,123

#49 • • phanatic

Samu, 30.8.2005 18:09:
---
Entäs jos on, niinkuin Ana sanoo, ehtinyt esim. hankkia kohtalaisen/hyvän elintason ja sen oman keskustayksiön ennen koulun aloittamista? Pitäisikö opiskelujen ajaksi laittaa kämppä vuokralle ja muuttaa itse koirankoppiin tai vaihtoehtoisesti kauas kaupungin ulkopuolelle?



No en tiedä miksi valtion pitäisi pitää yllä joillekin korkeampaa elintasoa sen takia, että nämä ovat käyneet töissä ennen opiskeluja? Saati sitten maksaa jonkun asuntolainaa. Veikkaanpa että tällöin yleistyisi "hieman" se, että ihmiset ostaisivat asunnon vaikkapa 6 vuoden takaisinmaksuajalla ja menisivät sen jälkeen opiskelemaan ja maksattamaan lainaansa.

Vieläpä kun omistusasunnossa asuvat on rajattu opintotuen asumislisän ulkopuolelle. Omituista logiikkaa. Sitten vielä ihmetellään, miksi nuoret asuvat vuokralla eivätkä sijoita asuntoon? Tää mua riepoo!



Niin siis pitäisikö ihmiselle maksaa tukea siitä, että hän asuu omistamassaan asunnossa? Miksi?

(Jatko-)opiskelu jää monelta kohtalaisen ja hyvän toimeentulotason saavuttaneelta aloittamatta elintason romahtamisen takia.



Harmi. Pitäisikö sitten opintotuki nostaa vaikka kahteen tuhanteen euroon kuukaudessa että lähes jokainen voisi ryhtyä opiskelijaksi elintason laskematta? Vai tulisiko korkeampi tuki vain hyvätuloisille?

Tulorajat olis hyvä olla suhteutettu asuinpaikan kustannuksiin, mutta kuinkas sen teet eriarvoistamatta?



Taitaisi Eira ja Ullanlinna muuttua opiskelijakaupunginosiksi tuon jälkeen.
phanatic

Posts: 1,123

#50 • • phanatic

Juhgu, 30.8.2005 18:26:
---
No kaipa sen 80% siitä vastikkeesta, tai mitä asunnonomistajat nyt ikinä maksavatkaan, voisi laittaa asumistukeen. Vai voisikohan sitäkin jotenkin abusata :P



Juu siis toki vastikkeen maksuun pitäisi saada samanlaista tukea kuin vuokraan, mutta kuvittelin että kyse on siitä, että halutaan valtion maksavan lainanlyhennyksiä (ja asuntolainojen korkojen verovähennysoikeuden ansiosta näin toki tapahtuukin valitettavasti).
d_c

Posts: 185

#51 • • d_c
Mitä enemmän haluatte opintotukea ja asumislisää, sitä enemmän maksatte veroja valmistuttuanne.

Minä valitsen mieluummin muutaman vuoden kituuttamisen kuin viisi prosenttiyksikköä suuremman veroprosentin.

Opintolaina on helvetin halpaa rahaa, etenkin nyt kun lyhennyksiä voi alkaa vähentää verotuksessa.
Vice

Posts: 182

#52 • • Vice Känniääliö
Mua ei ainakaan haittaisi yhtään vaikka opitotuet olisi 20e/kk jos kaikki pummit ja narkkarit saisi sitten samanverran kuussa käteen, mutta EI! Annetaan rahaa niille jotka ei tee muuta kun ryyppää ja haisee puistoissa..

--
We are the Borg. Resistance is futile. Your culture will adapt to service ours. We will add your biological and technological distinctiveness to our own.

Avatar
#53 • • ALIEN Guest
siinäpähän itseään myynyt valmistuttuaan pitää mukavaa luurankoa kaapissa loppu elämänsä. Ellei tietenkin ole rehellinen kumppanillensa, mikä on sekin kiva pala purtavaksi toiselle.
Ozie

Posts: 1,389

#54 • • Ozie

phanatic, 30.8.2005 18:15:
---
Samu, 30.8.2005 18:09:

---
Vieläpä kun omistusasunnossa asuvat on rajattu opintotuen asumislisän ulkopuolelle. Omituista logiikkaa. Sitten vielä ihmetellään, miksi nuoret asuvat vuokralla eivätkä sijoita asuntoon? Tää mua riepoo!
---


Niin siis pitäisikö ihmiselle maksaa tukea siitä, että hän asuu omistamassaan asunnossa? Miksi?



Yleensä sen asunnon omistaa pankki ja opiskelija omistaa vaan kymmeniä tuhansia euroja velkaa. Kaveri osti asunnon kun opiskeli, sai kuitenkin kelalta asumislisää kun tarpeeks riiteli. Oli lähemmäs 50000e velkaa. Eipä tuolla asumislisällä pahemmin velkaa pois maksella kun se menee helposti yhtiövastikeeseenkin.
äm

Posts: 2,376

#55 • • äm

Ana-5000, 30.8.2005 16:38:
Huomiota, hyväksyntää, rakkautta, rahaa..


Ehkä kaikkista näistä voi olla puute, mutta veikkaisin itse eniten tota rahaa ja sitä, että eteen on tullut vaan ns. hyvä tilaisuus.
Rahat meni edellisenä viikonloppuna baariin, koulukirjoja on x kappaletta ostamatta, sähkölaskun eräpäivä oli viikko sitten ja jääkaapissa on kesäkuussa vanhentunut maito.
Tulee eteen tilanne, jossa tarjotaan rahaa seksistä.
Sillä ostaa koulukirjat, sillä maksaa sähkölaskun, sillä täyttää jääkaapin ja sillä ostaa vielä vaikka uudet kivat kengät ja viettää toisenkin viikonlopun kännissä.
Hyvännäkönen mies vielä. Helvetti. Mikäs siinä.

Ekan kerran jälkeen varmasti ihmettelee itsekin, että mitäs hittoa tässä nyt tapahtuikaan.. *ding*

Uudet kengät on kivat.
Kas, toi hame kävis näihin mukavasti...
Hmm.. Se äijä jätti käyntikorttinsa, pitäiskö soittaa..

Kavereille en kyllä voi kertoa, ne tappais mut. Onkohan tää nyt ihan ookoo sittenkään..?
Toisaalta, mitä vittua se kenellekään kuuluu, mitä mä kropallani teen?!

Toka kerta on jo helpompi. Sitä seuraaviin mennessä on keksinyt jo itselleen niin hyvän ajatusleikin asian hyväksyttävyydestä, ettei enää edes mieti.

Ja kun rahaa tulee, sitä myös menee. Uusiin elintapoihin tottuu.
Ja maksavia miehiähän riittää.

Jos vaan oma kantti kestää, niin mikäs siinä.
Ei se oo keneltäkään pois.


T: nimim. Usko tai älä, mutta näiden mielipiteiden takaa ei löydy omaa kokemusta *lmao*

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Jinx

Posts: 2,615

#56 • • Jinx Superfeminine
Rahaa mä veikkaisin syyksi tietystikkään se ei o kauheen viisasta mut jokainenhan tekee omat valintansa...

--
Pyllykkä

hallucinogen

Posts: 8,190

#57 • • Edited hallucinogen Edain

phanatic, 30.8.2005 17:41:
Opintotuella (varsinkin jos nostaa myös lainaa) elää vallan mainiosti jos ei vaadi omaa keskustayksiötä, 4 baari-iltaa kuukaudessa ja kuntosalikorttia muiden rahoilla.


Mitä mulla on jäänyt käteen vuokran jälkeen on 170 siitä otetaan pois kännykkälasku n.15e + netti 33.90 + matkakortti 30e on kädessä enään 90e ja kun yksi koulukirja maksaa 40-60e + kouluruokailu á 2.5e x 20/kk niin mistäs tuosta ostetaan vielä jääkaapin sisältöä, käydään moikkaamassa vanhempia, ostetaan shampoot, pesuaineet ja jopa niitä pakollisia vaatteita mitä Suomessa ilmaston takia valitettavasti tarvitsee :D

Ja pitää muistaa, että kaikki eivät saa hoasilta kämppää vaikka tahtoisivatkin, riippuu kuinka läheltä Helsinkiä on alunperin.

--
pikku-*possu*

hallucinogen

Posts: 8,190

#58 • • hallucinogen Edain
Mut mitä tuohon itsensä myymiseen niin siitä vaan :D Kyllä mäkin voisin hyvään hintaan naisille munaa antaa jos vaan kelpais *lmao* Ja muutenkin prostituutiosta niin mitä oon esim. sihteeriopiston foorumia seurannut niin miehet haluavat nimenomaan ostaa kotimaista lihaa koska heitä vituttaa se, että joku parittaja on viemässä tytöiltä ison siivun rahaa välistä ansaitsematta oikeastaan sitä. Muutenkin parittaja ei varmaan kohtele "omistuksiaan" aina kovinkaan hyvin.

--
pikku-*possu*

TommyT

Posts: 56

#59 • • TommyT Rööperin vakooja
Mikä siinä opintolainassa sitten on niin kauheeta, jos ei halua käydä tuntiakaan töissä noiden tukien lisäksi?

Ma en ümmarra ollenkaan.

Nyt kun opintolaina nousi 300 euroon / tukikuukausi ja 30 pinnaa saa vähentää verotuksessa niin mielestäni täällä alkaa olla varsin järkevät tukisysteemit.

Selittäkää joku minulle, mitä helvetillisen pahaa siinä opintolainassa on kun ihmiset suhtautuvat siihen kuin sukupuolitautiin?

-TommyT-
domi

Posts: 7,069

#60 • • domi Työn sankari.
tuntuu itestä pahalta tän threadin lukeminen, kun muistelee et porukat maksoi huiman 160e vuokran seinäjoella, ja koko opintotuki (~500e) jäi omaan käyttöön....viikoksi