296 posts, 15 pages, 134,050 views
HippaLord, 9.4.2006 20:10:
Pepi Milkywayn.......
Damien,
Mua ainakin pelottaa lähteä viikonloppuna ulos joka vitun kerta, oli sitten bileet tai baari, totuus on että joudun tekemisiin humalaisten ihmisten kanssa. Eli mieluusti kantaisin banttonia ja kaasua, mutta luvan ollessa niinkin varaista kuin se nyt on, niin eipä taida maksa vaiva odotta tyhjä.
Onneks oon sentään iso, mutta mielummin ruikkaisin jotain heilujaa naamalle kuin että menisin rypemään sen kanssa lähikontaktiin. Kaasut kiskoille myyntiin ja sitä saksan K.O.ta eikä mitään leluja...
edit:
niin ja siis en ole pahemmin joutunut tilanteisiin aikuisiällä, KOSKA TIETOISESTI VÄLTTELEN NIITÄ ja katselen koko ajan olkani yli. Joko poliisi kusee, viina kusee, laki kusee, tai sit meillä on liian vähän kaasuja...
tbo, 2.6.2006 18:34:
---
Meitsi on sen verran vanhempi että mä muistan vielä sellasenkin ajan kun "portsari" tarkotti jotain ihan muuta kun nykyistä 2m leveetä steroidimonsteria. Esim. Turun Marina Palacessa, ja sitä kautta Submarinassa ie. Beat Incognitossa + mitämuitanimiäsillämestallanytolikaan ja Lulussa oli aikoinaan oli aikoinaan eräskin tällanen vanhankoulun äijä ovella, sen nimi tais olla Manu. Mies oli abt. 165cm pitkä ja paino ehkä 65 kg, eli jopa mä oisin voinu nostaa sen hätätilanteessa ovelta jokeen. Tästä huolimatta, ko. mestoissa oli _äärimmäisen_harvoin_ (eli käytännössä ei koskaan) minkäännäkösiä järjestyshäiriöitä. Vastaavasti, nykyään kun ravintoloiden järjestyshenkilöt on niitä em. miketysonin näkösiä kaappeja, niitä järjestyshäiriöitä tuntuu olevan melkein joka ravintolassa lähestulkoon päivittäin. Ja miksiköhän? Kysymyksessä _ei_ole_ lisääntynyt viinanjuonti/kuosaus/sekaisin olo (osas se jengi kännissä olla ennen 90-luvun alkuakin), vaan nimenomaan asennemuutos: kun laitetaan ovelle nyrkkeilijänn näkönen kaappi joka tsiigaa sua koko illan et "juo vaan sitä bissee mut tee yksin väärä liike nii lennät niskaperseotteella katuun" niin _aivan_varmasti_ tulee hankaluuksia. Wanhoina Hywinä Aicoina taasen, kun lähtökohtainen oletus _ei_ ollu se et "tänäänkin tulee hankaluuksia" niin voidaan laittaa sinne ovelle se hammastikun kokonen rääpäle ja hoplaa, selvitään koko ajan ilman hankaluuksia.
Toi on ihan simppeliä psykologiaa: jos odottaa hankaluuksia [ja varustautuu niihin näyttävästi], niitä saa. Jos taas odottaa hyviä juttuja [ja varustautuu niihin näyttävästi], niitäkin saa.
Ana-5000,
Ja kuinkas monta vuotta herralla on järjestyksenvalvojanhommista kokemusta?
Ei se ihan noin mene. Se, miten portsari hoitaa hommansa, on kiinni siitä miten hyvin tuntee vakkarit, häiriköt, lähiseudun ja miten hyvin osaa jutella asiakkaiden kanssa. Fyysinen koko on sellanen asia, ettei se oikeestaan vaikuta juur vittuakaan. Ainoo mihin se vaikuttaa on se, kun se ulos saatettava alkaa mittailemaan onko tosta vastusta.
Ja asenne- sekä päihdeilmapiiri on muuttunut kyllä vuosien saatossa. Se, mikä kelpaa pihtiputaan paikallisessa ei ehkä toimi helsingin sörnäisissä.
Eikä kaikki isot jätkät oo piri/testobodareita.
tbo, 3.6.2006 02:36:
---
Ana-5000,
Ja vielä viimeisenä kommenttina ihan noin yleisesti: kuvitellaan et on 2 tyyppiä jotka harrastaa taistelulajeja. Molemmat on harrastanu yhtä kauan ja ahkerasti, ja on suunnilleen suhteessa saman tasosia. Toinen kuitenkin harrastaa krav magaa ja toinen aikidoa. Mitäs luulette, kumpi joutuu herkemmin tappeluun? Nimenomaan tätä mä tarkotan kun mä sanon et sitä saa mitä tilaa ja metsä vastaa tasan niinku sinne huudetaan.
Ana-5000, 3.6.2006 15:25:
---
tbo, 3.6.2006 02:36:
---
Ana-5000,
Ja vielä viimeisenä kommenttina ihan noin yleisesti: kuvitellaan et on 2 tyyppiä jotka harrastaa taistelulajeja. Molemmat on harrastanu yhtä kauan ja ahkerasti, ja on suunnilleen suhteessa saman tasosia. Toinen kuitenkin harrastaa krav magaa ja toinen aikidoa. Mitäs luulette, kumpi joutuu herkemmin tappeluun? Nimenomaan tätä mä tarkotan kun mä sanon et sitä saa mitä tilaa ja metsä vastaa tasan niinku sinne huudetaan.
---
Must toi on omituinen väite, koska eihän tolle ole mitään todellisuuspohjaa. Mistä ne nakkikiskalla haastajat erottaa sen kravmaga-sankarin aikidosankarista?