Miehet tutkitusti naisia älykkäämpiä?

84 posts, 5 pages, 32,657 views

Tapas

#61 • • Tapas

trusti, 28.8.2005 01:20:
---
Nikke, 28.8.2005 01:18:
Vaikuttaaks se toho testii jos kuuntelee trancee samal *ding* *täh*

---

Joo, trancen kuunteleminen tyhmentää tutkitusti 30-40 pistettä.

mä kuuntelin tina turnerii ja sain 130 jotain.... *igor*

--
no rush no loss no lies, this journey is our love.

Caro²

#63 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

trusti, 28.8.2005 00:49:
Vähän epäilyttää tulosten korkeus, kuinka hyvin tuo sitten korreloi Mensan käyttämän testin kanssa?

Virhemarginaali kasvaa mitä isompia tuloksia tulee. Kyllä sieltä on ainakin saanut tuloksia muuten, kuin 10 pisteen välein. En sitten tiedä ovatko muuttaneet vuoden sisällä pisteytyksen rakennetta jotenkin.

Mensan testin kansa se korreloi jotenkin. Omat tulokset tuosta ja mensan testistä olivat melko lähellä toisiaan, samoin on ollut aika monella muulla jotka ovat molemmat testit tehneet. Tuo on kuitenkin suuntaa antava. Tulos riippuu melko paljon myös vireystilasta, luonnollisesti.
Hixxy

#64 • • Hixxy HaroPup
Nero taidan olla, mutta voisikohan joku nero tehdä testin johon ei vaikuta lievä taittovika ja reipas keskittymishäiriö, meinaas meinasi mennä vähän huti ku tällei aamusta viat oikein korostuvat ja pienen taittosiristyksen jälkeen huomaan jo laittavani jotain musiikkia soimaan ja ei muuta ku takasi testin pariin *hymy* Ei kai ne miehet yhtään naisia viisaampia ole, ainoastaan ajattelu tapa jolla miehet ja naiset ajattelemme eroavat, ja tästä voimme sitten syyttää kasvatus menetelmiä, mutta jos nainen kasvaa mies painotteisessa ympäristössä ajattelee hän myös enemmän kuin mies, ja tämä pätenee myös toiste päin *hymy* että semmosta tällä kertaa näin aamutuimaan~~
Miika

#65 • • Miika
Missähän kuulin keskustelun miehen ja Jumalan välillä...

mies: Herra, miksi loit naisesta niin kauniin?
J: Jotta sinä voisit rakastaa häntä.

mies: Mutta Herra, miksi hän on niin tyhmä?
J: Jotta hän voisi rakastaa sinua.
anton fine

#66 • • anton fine myspace.com/finethedj

Luminescent, 28.8.2005 13:20:
Missähän kuulin keskustelun miehen ja Jumalan välillä...

harmi et tosielämäs asiat ei mee tollee..
SikaihQ

#67 • • SikaihQ faijas

Lene, 28.8.2005 13:14:
Mihinköhän perustuu se, että juuri klassisen musiikin kuunteleminen 15 minuutin ajan lisää älykkyyttä? Eikö mikään muu musiikkilaji käy yhtä lailla, esim. jollain tavalla samankaltainen, jos on esim. moninaisuudesta kyse? Lisääkö se kenties tarkkaavaisuutta, jolloin älyäänkin käyttää paremmin?

Ei kun olennaista on, että musiikin on säveltänyt nero. Tiätsä, Mozartin soundista tarttuu älykkyyttä. *ding*
Esa

#68 • • Edited Esa
Give me a break.

Okei täällä on Mekaanikon jne. aloittamana varsin pätevää argumentointia ja hyviä kannanottoja. Itse vaan en (hieman kärjistäen) jaksaisi noteerata millään tasolla mitään "uutista", joka julkaistaan Iltalehdessä tai vastaavassa: ei se journalismi, vaan se irtonumeromyynti...
Miika

#69 • • Miika

fine, 28.8.2005 14:14:
---
Luminescent, 28.8.2005 13:20:
---
harmi et tosielämäs asiat ei mee tollee..

Mun mielestä on ihan hyvä asia että naiset EI ole tyhmiä, kuten edellisen huonon vitsin mieshenkilö antaa ymmärtää.
Miika

#70 • • Miika

satoshi, 29.8.2005 11:02:
---
Lene, 28.8.2005 13:14:
Mihinköhän perustuu se, että juuri klassisen musiikin kuunteleminen 15 minuutin ajan lisää älykkyyttä? Eikö mikään muu musiikkilaji käy yhtä lailla, esim. jollain tavalla samankaltainen, jos on esim. moninaisuudesta kyse? Lisääkö se kenties tarkkaavaisuutta, jolloin älyäänkin käyttää paremmin?
---
Mä olen kuullut siis tämän saman jutun et esim 15 min. kuunteleminen Mozartin musiikkia lisäisi älykkyyttä hetkeksi. Eräässä toisessa psykologisessa testissä soitettiin koehenkilölle ensin Mozartin tuotantoa ja toisessa testitilanteessa Metallicaa. Molempien todettiin "lisänneen älykkyyttä".
Se ei sinäänsä ole mitenkään mahdotonta, jos esim tuo musiikin kuuntelu lisää verenkiertoa aivoissa... joku joka on paremmin perehtynyt vois korjata jos olen väärässä.

Ei musiikin kuuntelu varsinaisesti tee älykkäämmäksi. Se kyllä auttaa suoriutumaan älyä ja keskittymistä vaativista tehtävistä (Mozart), kun taas metalli vaikuttaa imo parhaiten urheilusuoritukseen.
josbe

#71 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku

Nil, 30.8.2005 10:18:
Tästä luonnollisesti seuraa se, että miehet ovat keskimäärin lahjakkaampia matematiikassa ja geometriassa (huom. älykkyystestit mittaavat paljolti juuri niitä asioita missä miehet vahvempia) ja naiset pärjäävät paremmin kielissä.

Argghhh.. Tämä on hyvä esimerkki yleistyksistä, jotka saavat minut näkemään punaista.

Ensinnäkin, tämä on nyt sitä samaa, mitä on monilla eri tutkimuksilla yritetty todistaa.
Ja toiseksi, piti paikkaansa tai ei, täytyy muistaa, että tämän tyyppisten tutkimusten validiteetin eli luotettavuuden ongelma on käytännössä siinä, ettei mittauksista riippumatonta todellista tietoa ole yleensä käytettävissä. Tilastot ovat monessa mielessä vaarallisia ja siksi niitä tulisi lukea tilastoina pitäytymällä tosiasioissa, eikä yleistää tunnepohjaisesti.

Esimerkiksi itse olen "luonnostaan" parempi matematiikassa kuin kielissä - vaikka olenkin nainen =) Eri asia sitten on, mitä taitoja itse haluaa kehittää - halulla, jolla ei ole mitään tekemistä "luonnon" kanssa, pääsee jo pitkälle *vink*
siveys

#72 • • siveys lovely

josbe, 30.8.2005 10:49:
Argghhh.. Tämä on hyvä esimerkki yleistyksistä, jotka saavat minut näkemään punaista.

Hihi.. Itse en nyt sentään ihan punaista näe, mutta tällaisia yleismaailmallisia aivojen rakenteesta johtuvia teorioita hautoville suosittelisin pikaista neurotieteen perusteisiin tutustumista. Käsittääkseni laajimmin hyväksyttyjen teorioiden mukaan aivojen koolla ei ole juuri korrelaatiota oikeastaan minkään kanssa vaan aivojen plastisuudesta johtuen kehitykselle merkityksellistä on lähinnä se kuinka runsaasti mitäkin osa-aluetta käyttää.

Aivoissa siis ne osat vahvistuvat mitä käytetään eniten - ei ne joissa on isoin tilavuus. Tämä siis luonnollisesti sen lisäksi, että tuollaiset tilavuudelliset erot ovat vain statistisia ja vielä varsin pieniä sellaisia, eivätkä ne siis vaikuta yksilön elämään käytännössä mitenkään muuten kuin ennakkoluulojen kautta.
äm

#73 • • äm

Nil

...miehillä se aivoalue joka vaikuttaa matemaattiseen lahjakkuuteen ja kolmiulotteiseen hahmotuskykyyn on keskimäärin suurempi ... Tästä luonnollisesti seuraa se, että miehet ovat keskimäärin lahjakkaampia matematiikassa ja geometriassa

Miesten matemaattinen lahjakkuus huipentuu laskukaavaan 2+1 (lääh lääh, kaks naista ja mä!)

Kolmiulotteinen hahmotuskyky puolestaan keskittyy tissipallukoiden tuijottamiseen ja koon arviointiin.

*vink*

serotonot

Kaksikon mukaan miesten älykkyysosamäärä on keskimäärin viisi pistettä korkeampi kuin naisten.

Viis kokonaista pistettä!?
Ihme, ettei me naiset olla kuoltu sukupuuttoon, kun ollaan näinkin tyhmiä. *justjoo*

Pidättehän, miehet, huolta meistä?! Pidättehän?!

Ku me ei osata mitään ja ei tiietä mitään ja meillon vaan tissit ja sellaset aivot, joilla voi vaan rakastaa, mut ei laskea mitään matikkajuttuja tai peruuttaa autoa.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

josbe

#74 • • josbe suomalainen juhlakinkku

äm, 30.8.2005 13:21:
---
Nil

---
Miesten matemaattinen lahjakkuus huipentuu laskukaavaan 2+1 (lääh lääh, kaks naista ja mä!)

Kolmiulotteinen hahmotuskyky puolestaan keskittyy tissipallukoiden tuijottamiseen ja koon arviointiin.

*vink*

No nyt sä syyllistyt ihan samanlaiseen miesten aliarviointiin kuin mistä sä (ilmeisesti) kritisoit miehiä naisten suhteen. Tai oikeestaan paljon törkeempään. Kuvittele, minkälaisen vastaaoton joku miespuolinen klubbari sais, jos sanois samansuuntaista naisista. Keskustelu keskusteluna ja keksitään haukkumiselle vaik joku toinen topic.
äm

#75 • • äm

josbe, 30.8.2005 13:35:
No nyt sä syyllistyt ihan samanlaiseen miesten aliarviointiin kuin mistä sä (ilmeisesti) kritisoit miehiä naisten suhteen. Tai oikeestaan paljon törkeempään. Kuvittele, minkälaisen vastaaoton joku miespuolinen klubbari sais, jos sanois samansuuntaista naisista. Keskustelu keskusteluna ja keksitään haukkumiselle vaik joku toinen topic.

Mihin topikkiin siirretään tosikot? *vink*

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

josbe

#76 • • Edited josbe suomalainen juhlakinkku

äm, 30.8.2005 13:41:
---
josbe, 30.8.2005 13:35:
---

Mihin topikkiin siirretään tosikot? *vink*

No leikin varjolla yks sun toinenkin mies on viljellyt sovinistisia ajatuksiaan, eikä se tee niistä ajatuksista yhtään sen hyväksyttävämpiä. Henkilökohtaisesti en pidä esim. "leikkisästä" perseen puristelusta saati sovinistisista kommenteista.
purrr-

#77 • • purrr- naked chef
Ai nii, unohdin et äm on mies!

Saatanan sovinistisika!

--
<3 maastohiihto, peti ja keittiö.

Freja

#78 • • Freja Sihteeri
Nainen ja mies joutuvat auto-onnettomuuteen
keskenään; se on tosi paha onnettomuus, molempien
autot romuttuvat totaalisesti, mutta kuin ihmeen
kaupalla, kumpikaan heistä ei ole loukkaantunut.
He ryömivät ulos autoistaan, nainen sanoo
miehelle: "No niin, sinä olet mies, sepäs
mielenkiintoista. Ja minä olen nainen, mikä
sattuma. Ja vau, katso meidän autojamme! Niistä
ei ole mitään jäljellä, mutta me emme
loukkaantuneet.Tämä on ihme! Tämän täytyy olla merkki Jumalalta,
että meidän kuului tavata näin ja tutustua ja
viettää yhdessä koko loppu ikäämme!" Mies vastaa:
"Olen täysin samaa mieltä, tämän täytyy olla
merkki Jumalalta!"
Nainen jatkaa: "Ja katsopas tänne, tässä on
toinen ihme! Autoni on täysin romuttunut, mutta
tämä viinipullo ei mennyt rikki! Olen varma, että
Jumala haluaa meidän juovan tämän viinin ja
juhlivan sillä hyvää onneamme!"
Nainen ojentaa pullon miehelle, mies nyökkää
myöntymisen merkiksi, avaa pullon ja juo siitä
puolet ja ojentaa sitten pullon takaisin
naiselle. Nainen ottaa sen ja laittaa korkin
saman tien kiinni ja ojentaa pullon takaisin
miehelle.
Mies kysyy: "Etkö sinä aio ottaa yhtään?"
Johon nainen vastaa: "En usko, taidan vain odottaa poliisia..."

Ni kummat täs o si älykkäämpiä? *lmao*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

John

#79 • • Edited John Lauma
Ja kaikki kokeilemaan ajatteletteko kuin miehet vai naiset! http://www.bbc.co.uk/science/hottopics/intelligence/quiz.shtml

Minulla kallistui hieman naisen puolelle, mikä herra emeritusprofessorin tutkimuksen mukaan on ristiridassa tekemäni mensan testin tuloksen kanssa, joka sit taas vuorossaan on hyvin paljon ristiriidassa mun matikantenttien tuloksien kanssa.*nauru* Ja muistaisin lukeneeni jossakin että paras tulos älykkyystestissä kautta aikojen olisi afroamerikkalaisen saavuttama (en kuitenkaan väitä tätä varmaksi kun en löytänyt mitän mikä tukisi väitettäni). Eipä kovin uskottavia tutkimuksia tuolta herralta tunnu syntyvän.

Pitää myös muistaa että naiset yleensä ovat huomattavasti miehiä tunneälykkäämpiä, ja sillä yleensä pärjää paremmin elämässä kuin pelkällä matemaattisella lahjakkuudella.

Edit: linkki kuntoon

--
Fancy some cheese, Gromit?