painon säätäminen ortofonin concorde scratch rasioille

12 posts, 1 page, 3,728 views

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#1 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
ostin hiljattain shuren m44-7 rasioiden tilalle ortofonin concorde scratch rasiat. sitten tulikin yllättävä ongelma tonearmin painoa säädettäessä: vaihtaessani shuren rasian tilalle ortofonin rasian tonearm heilahtaa ylös kuin mulkku häissä. tämä on hieman erikoista sillä shuren rasia painaa painaa headshellin kanssa n. 7g kun taas ortofonin rasia painaa n. 18g. toisaalta shuressa rasian painopiste on neulan päällä kun taas ortofonissa se on rasian kiinnityskohdassa.

jokatapauksessa yritin sitten painoa lisäämällä korjata tilannetta, mutta nupikassa ei olekkaan tarpeeksi säätövaraa, jotta saisin neulalle suosituksena olevat 3-5g käyttöön. painon ollessa oikein päin saan juuri ja juuri 2g painoa ja sitten tulee seinä vastaan. kääntäessäni painon väärinpäin pääsen 3g paikkeille, jolloin paino "putoaa" kierteistä vapaaksi.

auttakaahan noviisia ja kertokaa mistä moinen voisi johtua.
OCS

Posts: 1,828

#2 • • OCS
Mitkä soittimet? Ainakin omilla teknareilla painoa saa vaivattomasti tarpeeksi. Liimaat pikaliimalla katsos lisäpainot rasian päälle ;)
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#3 • • Aziz Combat Fighter
kuulostaa siltä et oot asentanu ne ihan pieleen. Headshellien mukana pitäs tulla sellaset painolevyt, pist ne siihen jos ei muu auta. Niit saa varmaan ihan jostain liikkeistäkin.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#4 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
kyseessä on siis tikku malli (kts. kuva) eli jos en nyt aivan tampio ole, niin näitä ei kiinnitetä headshelliin painolevyjen kanssa, kuten esim. shuren m44-7 rasiat.

tuohon tikkuun on myös aika vaikea teippailla mitään kolikoita lisäpainoksi, joten jääneekö ainoaksi vaihtoehdoksi pudottaa tippa tinaa tikun päälle?
NextAce

Posts: 2,505

#5 • • NextAce Alienated
Mulla ainakin onnistu säädöt hyvin teknarissa ko. äänirasialle.

--
-Alienation-

-----

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#6 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

NextAce, 19.8.2005 20:27:
Mulla ainakin onnistu säädöt hyvin teknarissa ko. äänirasialle.



saman olen kuullut muutamalta muultakin. sulla ei siis ole mitään virityksiä ja paino on ihan oikein päin? paljon sulla jää säätövaraa (painossa)?
Darkness

Posts: 518

#7 • • Edited Darkness Spank~monkey
Mulla sama ongelma ensin ortofonin dj e banskuilla.
Sääsin vaan nollakohdan vanhojen rasioiden jäljiltä oikein ni jo pelittää.
3g painoo ainakin mulla onnistus teknareilla.
Korkeuden säätöä myös joutuu hieman harrastamaan.

--
There aint no party like an alcoholic party!

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#8 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
joo, ongelma ratkesi ruuvaamalla tonearmin päässä oleva pieni lisäpainomutteri pois (1210). olis varmaan syytä tutustua laitteisiin paremmin :D
NextAce

Posts: 2,505

#9 • • NextAce Alienated

De Souza, 19.8.2005 20:47:
joo, ongelma ratkesi ruuvaamalla tonearmin päässä oleva pieni lisäpainomutteri pois (1210). olis varmaan syytä tutustua laitteisiin paremmin :D



Heh, meinasin juuri kysyä, että onko sulla se lisäpaino siel peräs kiinni.

--
-Alienation-

-----

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#10 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

dj darkness, 19.8.2005 20:44:
Sääsin vaan nollakohdan vanhojen rasioiden jäljiltä oikein ni jo pelittää.
3g painoo ainakin mulla onnistus teknareilla.
Korkeuden säätöä myös joutuu hieman harrastamaan.



ongelma tässä olikin, että säätövara loppui kesken 2g:n kohdalla (nollauksen jälkeen), eli 4g:n suosituspainosta jäätiin aika paljon puhumattakaan tehoraaputukseen vaadittavasta 5g:sta. korkeuden säätäminen ei käsittääkseni tässä tapauksessa olisi auttanut, ja scratch rasioilla suosituksena on n. 20 asteen kulma neulalle.

mutta kuten jo mainitsin, ongelma ratkesi ruuvaamalla lisäpaino pois jonka jälkeen säätövaraa on jo 4,5g ja paino väärinpäin käännettynä reilu 6g.
JR Ewing

Posts: 985

#11 • • JR Ewing The Oil Men´s Clubber
pitäis varmaan öljytä myös mun aivot...en oo ikinä oikein tajunnu miten toi säätö tapahtuu, vaikka oon vierestä seurannu
villelope

Posts: 2,846

#12 • • villelope Lope of Lope & Kantola

De Souza, 19.8.2005 22:18:
mutta kuten jo mainitsin, ongelma ratkesi ruuvaamalla lisäpaino pois jonka jälkeen säätövaraa on jo 4,5g ja paino väärinpäin käännettynä reilu 6g.


Mä en oo ikinä tajunnut miksi se paino käännetään väärin päin. Eikö silloin säätäminen ole astetta hankalempaa.

Mulle on tähän saakka riittänyt kyllä joka puolella noin 3-4 g paino, paikasta ja rasiasta riippumatta.

Omassa käytössä on Concorden Pro:t