Kuinka ystävystyt DJ:n kanssa

88 posts, 5 pages, 34,564 views

UnityF

#61 • • UnityF joo just se
Emmä ystävysty niitten kanssa...
Ne tulee itte ystävystymään mun kanssa. *super**muhaha*

*justjoo*
Steven Hoaks

#62 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Tapsa, 18.8.2005 16:09:
Ota siltä suihin !

yukie^, 18.8.2005 16:15:
Näyttää tissit!

Molemmat toimii erinomaisesti *joo*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Axl Knight

#64 • • Axl Knight Oldscool Dj
GateWay [#58] kirjoitettu: 18.8.2005 15:14
Loistava pystyvaihto, tälle ois kiva kuulla vähän määritelmää

no musta loistava pysytyvaihto perustuu useimmiten siihen että yleisön joukostakin huomaa kuin fiilikset nousee sfääreihin..alkaa kuulumaan kirkaisuja/kädet nousee ylös/lämpötila nousee muuallakin kuin konehuoneessa..noin niinkuin teknisesti toimitan moisen vaihdon niinkuin näin .. esim. jos mixataan edit/radio versioita..kuuntelen version moneen kertaan ja tarkkailen biisin eri kohdat mieleeni kappalerakenteesta.. sit lasken biitit ja valitsen suht saman biittisen kappaleen pariksi tyylisuunnan mukaan ..etsin suvanto tai sopivan vocal lopun mihin yritän sovittaa vaihdon ja kokeilen muutaman kerran miltä kuulostaa..sit biitit kohilleen ja odotelen sopivaa kohtaa ja annan sit mennä vaikka ei aina tulos olisikaan täydellinen...monesti joudun veivaan vinyyliä takas siihen arvioimaani kohtaan monta kertaa ennenkuin aloitan mixaan..joskus kohta lipsahtaa ohi ja joutuu valitsemaan uuden kohdan pysytymixata....pystymixaus toimii kivasti saman biittisten eri tyylisuuntia yhdistellessä(kunhan paikan musalinja on kyseistä linjaa)..biittiä on kiva kasvattaa ylöspäin ja tiputtaa jengi väliin taas lähtökuoppiin..fiilis lattialla on paras mittari onnistuiko vai alkaako silakat lenteleen..
AnssiV

#65 • • AnssiV EDM saved me from Jesus

mayah, 18.8.2005 17:03:

Toimii *joo* Kaikki tytöt vaan riviin ens keikalle näyttämään varustuksiaan. Mä en hengaa paskojen tissien kaa.

No kunhan sun keikalle seuraavan kerran satun niin varmasti tulen kokeilemaan onneani! *nauru*
Caro²

#66 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

GateWay, 18.8.2005 15:14:
---
Caro², 18.8.2005 15:08:
Loistava pystyvaihto, tälle ois kiva kuulla vähän määritelmää :D

Pari kertaa onnistunu kuulemaan sellasen pystyvaihdon, mikä menee ihan samalla tavalla "läpi" ku normaali hyvä vaihto bileissä. Sellaset on tosi harvassa..

Mutta jos kelvollinen soittotekniikka hanskautuu keskimäärin muutamassa vuodessa niin eikös silloin puhuta kohtuullisen haastavasta harrastuksesta? Tätä minä nyt lähinnä ajoin takaa.

Totta puhut, ja toki puhutaan haastavasta harrastuksesta. Hauskinta on tässä omasta mielestäni katsella aina muutaman vuoden päähän. Kuunnella omia nauhoja muutamien vuoden takaa ja miettiä miten helvetissä saatto edes kuvitella, että homma oli sillon jotenkuten hanskassa *iloinen*
Tällä hetkellä yritän kovasti tyytyä siihen, ettei osaa vielä juuri mitään ja perusasiat alkaa vasta pikkuhiljaa hahmottua. Se lienee realistisin kuva asiaan. Kovasti on harjoiteltavaa, vaikka soitanto jo joillekin kelpaa ihan hyvin. Itsekriittisyys on tietyissä määrin varmaan paras opettaja. Liiallinen toisaalta estää oppimasta :(

Remotion, 18.8.2005 15:31:
---
Housen miksaaminen on vieläpä helpointa koko genrestä IMO...

Niin. Tätä on kans tullu kuultua muutaman jannun suusta tosi monta kertaa. Yleensä niiden mainitsema "helppo miksata" kuitenkin on 100%sti osoittaunu samaksi asiaksi, kuin "helppo biitata".
z

#67 • • z

Caro², ---
GateWay, 18.8.2005 15:14:

---
Remotion, 18.8.2005 15:31:
---
Housen miksaaminen on vieläpä helpointa koko genrestä IMO...

mä yritän ystävystyä parin deejiin kanssa käymällä offtopic-keskustelua. *heiii* katsotaan miten käy. kerron sitten kokemuksia...

IMO housen miksaaminen ei ole helpointa, koska biisit sisältävät suurimman osan ajasta pinnalle miksattua bassokuviota, pianoa, synaa yms 'säveltä'. yleensä housen nätti miksaaminen vaati siis joko:
1) jommasta kummasta biisistä kohdan jossa pelkkä biitti, kolke tms 'ei sävel' (rajoittaa vaihtopaikkoja)
2) mixing-in-key, eli biisit sopivat melodisesti yhteen (rajoittaa biisivalintaa)
3) efektejä, equtusta tms sorvaamista (ongelman peittelyä, jota on etenkin 'epämusikaalisilla' miksereillä hankala tehdä hyvin)
4) pystyvaihto( cut!)

tältä pohjalta esim. monotrakki-tekno on helpompaa, koska sekaisin meneviä elementtejä, ja täten em. ongelmia on huomattavasti vähemmän.
Steven Hoaks

#68 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

miikkah, 18.8.2005 18:13:
-house-mixaus-clip-

*lmao*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

#69 • • eeci Guest

teen myös tätä samaa baareissa.
jos musiikki ei miellytä niin
siitä varmasti saa kuulla myös
kyseinen henkilö joka sitä sillä
hetkellä siellä on soittamassa.
Porvoossa on baari jossa on
levynpyörittimet niin siitäkös
sain hyvässä kännissä ollessani
päähänpiston, että menenpä
kysymään hra. Dj'iltä että miksi
hän ei soita levyjä. Tämän
toistettuani muutaman kerran
sinä iltana ja muutamaan kertaan
vielä sen jälkeen tämä Hra. Dj
vastasi mulle suoraan yksi kerta
kun olin lähestymässä hänen
koppiaan että: Moi, joo en soita
vieläkään levyiltä, enkä aio!
Joten suosiolla luovutin hänen
härnäämisensä

Saako kysyä mikä baari oli kyseessä? Et oo ainakaan mua tullu viel härnään. ;)
Lost-Soul

#70 • • Lost-Soul los pallos

DjBeliar, 18.8.2005 10:29:
Seuraavaan listaan olen kerännyt kymmenen käyttökelpoista vinkkiä ravintolan asiakkaalle.

Että ihan itse olet keksiny nuo...

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

phanatic

#71 • • Edited phanatic

Lost-Soul, 18.8.2005 21:38:
---
DjBeliar, 18.8.2005 10:29:
Seuraavaan listaan olen kerännyt kymmenen käyttökelpoista vinkkiä ravintolan asiakkaalle.

---

Että ihan itse olet keksiny nuo...

Tuskin:

DjBeliar,
Siis teksti on copy-pastattu eräältä webbi-sivulta ja on tulostettuna ja laminoituna jo muutaman Pirkanmaalaisen yökerhon Dj-kopin seinään. Näillä näkymin siis teksti on vapaassa levityksessä... :)

Caro²

#72 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

mä yritän ystävystyä parin deejiin kanssa käymällä offtopic-keskustelua. *heiii* katsotaan miten käy. kerron sitten kokemuksia...

Mennääks naimisiin *sydän*

2) mixing-in-key, eli biisit sopivat melodisesti yhteen (rajoittaa biisivalintaa)

Sen lisäksi, että ne sävelet pitää istua, täytys biisit olla genreltään samanlaiset. Housen sisällähän on tunnetusti yhtä paljon genrejä, ku konemusiikissa on tyylilajeja *hihu*

4) pystyvaihto( cut!)

Ja jotta tässä onnistuu hyvin, ni onkin jo aika peto *sydän*

tältä pohjalta esim. monotrakki-tekno on helpompaa, koska sekaisin meneviä elementtejä, ja täten em. ongelmia on huomattavasti vähemmän.

Näi se on. Jokasessa tyylissä on tosin kyllä aina omat vaikeudet. Mutta äkkiseltään jokainen musatyyli vaikuttaa helpolta. Syvemmälle kun mennään, alkaa se vaikeus sieltä kummasti löytyä. Jos joku sanoo housea helpoksi, ni yleensä ohitan ko. kommentit olan kohautuksella ja hymähdyksellä. Ainakin niin kauan, ennenkuin ko. henkilö todistaa miulle soittamalla kuinka helppoa se on.
Occu

#73 • • Occu

eeci, 18.8.2005 21:35

Giglin Marlin :D
ja yleinsä päivä on ollut lauantai...

--
..::MOI::..

#74 • • eeci Guest

Occu, 19.8.2005 00:05:
---
eeci, 18.8.2005 21:35

---

Giglin Marlin :D
ja yleinsä päivä on ollut lauantai...

Hahhaa :D Oikein heille! Jatka samaa rataa ;)
Nectarine

#75 • • Nectarine Rouva T
Beliar, tuolta puuttu pari:
(muistelen et oot joskus mulle näistä saattanut avautua *hymy* )

-Tuo djiille kaikki takkisi/laukksi/muovikassisi narikkaan, voit olla varma että dj mielelllään antaa koko ajan laukkuasi sinulle röökin/lompakon/huulikiillon hakemista varten. muista toistaa tämä ainakin vartin välein.

-Kikata, kokoajan ja paljon. varsinkin silloin kun et tiedä _mitään mistään_

ainiin *vink*

-Laula djn korvanjuuressa, mielellään lujaa ja väärin

--
Prinsessa Ruusunen

kilobitti

#76 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

Caro², 18.8.2005 17:18:
Pari kertaa onnistunu kuulemaan sellasen pystyvaihdon, mikä menee ihan samalla tavalla "läpi" ku normaali hyvä vaihto bileissä. Sellaset on tosi harvassa..

Tuossa yksi lähes pystyvaihto joka saa mulle aina hymyn korviin->
turku38_soul (clip). Simppeli mutta hemmetin tehokas. En muista
kuka turku-dj oli kyseessä, mut em. mixtape on loistava*joo*

18.8.2005 23:32:
Sen lisäksi, että ne sävelet pitää istua, täytys biisit olla genreltään samanlaiset.

Ei, vaan yhteensopivat. Mikään ei kiellä vaihtamasta genreä kunhan ne sopii yhteen*pilknus**vink*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Beliar

#78 • • Beliar

Caro², 18.8.2005 23:32:
---
---
4) pystyvaihto( cut!)
---
---

FatBoy Slim veti Ibizalla pari vuotta sitten semmoisen keikan, ettei paljoo kuulokkeita tarvittu. Levy lautaselle ja pyöriin, vielä toisen biisin soidessa (keskellä tahtia) crossari vaan laidasta laitaan uuden biisin lähtiessä liikkeelle mistä sattuu... kaikki 100.000 ihmistä biitsillä ihan pähkinöinä... Kyllähän se miksaamistaito on vaan pelkästään nimestä kii... *joo*

Nectarine, 19.8.2005 00:59:
Beliar, tuolta puuttu pari:
(muistelen et oot joskus mulle näistä saattanut avautua *hymy* )

-Tuo djiille kaikki takkisi/laukksi/muovikassisi narikkaan, voit olla varma että dj mielelllään antaa koko ajan laukkuasi sinulle röökin/lompakon/huulikiillon hakemista varten. muista toistaa tämä ainakin vartin välein.

-Kikata, kokoajan ja paljon. varsinkin silloin kun et tiedä _mitään mistään_

ainiin *vink*

-Laula djn korvanjuuressa, mielellään lujaa ja väärin

Heh heh! Kuvauksesi ensinnäkin tuo kylmän hien pintaan, mutta tuo myös mieleen erään vakioasiakkaan, joka lisänimellä Baliby Stacy tunnetaan... *muhaha*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Occu

#79 • • Occu

eeci, 19.8.2005 00:17:

Hahhaa :D Oikein heille! Jatka samaa rataa ;)

joo tarkoitus ainakin on jatkaa samaa rataa :D

"Soita satisfatction. Soita, soittasit nyt.."
"mikset sä soita noilla levareilla. Opettelisit"
"mitä levyjä sulla on mukana, ai niin sä soitat cd'eeltä"
"saanko tulla katsomaan niitä? Ai en?! No haist sit itse"
"jukebox'kin soittaa parempaa kuin sinä!"

Noilla kommenteilla oon jo onnistunnut suututtamaan
ko. paikan tiskijukat..
Tosin siinä on aina ollut takana monen promillen känni =D
Selvin en siihen paikkaan mene ees kantamalla...

Missäs paikassa sä sit soitat? Jos saanen kysyä? Voisin tulla
suakin härnäämään... :D Ei vaines.. ;)

--
..::MOI::..

Caro²

#80 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

kilobitti, 19.8.2005 03:20:
Tuossa yksi lähes pystyvaihto joka saa mulle aina hymyn korviin->
turku38_soul (clip).

Paremmalta tuo kuulostaa, ku heikko biittivaihto. Karvan verran omaan korvaan pisti tuon pohjamelodian pyörityksestä tuleva nuottien sekamelska (osa pyörityksestä oli samassa, osa eri nuotissa). Eri sävellajit, mutta paljon samoja nuotteja käytössä.

---
18.8.2005 23:32:
Sen lisäksi, että ne sävelet pitää istua, täytys biisit olla genreltään samanlaiset.
---
Ei, vaan yhteensopivat. Mikään ei kiellä vaihtamasta genreä kunhan ne sopii yhteen*pilknus**vink*

Nyt puhutaan sitten jo eri aiheesta. Harvemmin sitä genreä kovin hurjasti vaihdetaan kun puhtaasti haussia soitetaan.
Psst. Huomatkaa nyt takaportin auki jättämiseen käytetty kursivoitu teksti, harvemmin. Vaikkakin kyseessä o toimiva tehokeino, mut ei sovi iha joka kekkereihin.

DjBeliar, 19.8.2005 10:33:
---
Caro², 18.8.2005 23:32:
---
---
---

FatBoy Slim: crossari vaan laidasta laitaan uuden biisin lähtiessä liikkeelle mistä sattuu... kaikki 100.000 ihmistä biitsillä ihan pähkinöinä... Kyllähän se miksaamistaito on vaan pelkästään nimestä kii... *joo*

No.. onnistuko mr. slim siun mielestä sitte noissa vaihdoissa kovin hyvin *blush*
Ei se miun mielestä ole kyllä mistään nimestä kiinni. Jos isot jannut soittaa miten huvittaa, ni kyllä sitä sopii miu mielestä jo arvostella, eikä vaan tyytyä siihen, että soon isojannu.