Kuinka ystävystyt DJ:n kanssa

88 posts, 5 pages, 34,568 views

Beliar

#41 • • Beliar

miikkah, 18.8.2005 13:55:
erottaisin selvyyden vuoksi baari-dj:n ja ravintola-dj:n toisistaan. kyllä mun mielestä esim m-barissa, oujeessa, beefissä soittaminen on eri homma, kuin normi-yökerhossa.

Totta! Mä oon oikeesti joskus saanu täyden palkan siitä, että ollut ns. rokki-baarissa soittamassa levyautomaatilla: klikkaillu 10 biisiä jonoon ja menny taas puoleks tunniks takahuoneeseen vetään röökii ja puhuun paskaa. Yleensä ton homman kyllä hoitaa tarjoilija, mutku mä en myy viinaa - mä vaan juon sitä! ;)

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Cassu

#42 • • Cassu Vieras omassa elämässä
Iltalukiossa tietokone huoneessa, kuuntelee nettiradiosta trancee, niin varmasti sitä soittava tulee juttelee ja tarjoamaan omaa mixiä *iloinen*
Se on kiva tapa tutustua DJ:hin

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

Caro²

#43 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
GateWay, 18.8.2005 12:00:

"Itse en disauttele pätkääkään päteviä ravintola diskijukkia, homman ollessa huomattavasti vaativampaa, kuin normi klubi-dj:n..."

Ohhoh? mielestäni aikalailla päinvastoin :)

Ite olen kokenu kyllä bileissä soittamisen huomattavan paljon helpommaksi, kuin baarissa- tai teinidiskoissa soittamisen.

Soittotekniikan oppii kuka tahansa tumpelo, muiden instrumenttien kanssa epäonnistunu yksilö, jolla on vähäänkään rytmitajua. Se loppu on sitten jo vähän vaikeampaa hanskata. Tekniikkaa ei miun mielestä kannata nostaa edes aiheeksi kun vertaillaan klubi- ja baari/ravintola-dj:tä.

EDIT: Molemmissa osa-alueissa ratkaisee kappaleiden liittäminen hyväksi kokonaisuudeksi. Tekniikat on pääpiirteittäin samat: 1) liitetään biisit 2) katotaan että ne sopii toisiinsa
Se, miten nuo em. asiat toteutetaan poikkeaa jonnin verran.
Mutta noin äkkiseltään voisin heittää, kokeneelta ravintoladj:ltä onnistuu 2sekunnin pystyvaihto paljon sulavammin, kuin saman verran soittaneelta klubi/bile-dj:ltä. Valitettavasti soittoteknisesti niinkin vaikeaa vaihtoa kuulee helvetin harvoin bileissä.

Veikkaisin, että kohtuullisen moni levyjä pyörittänyt yhtyy tähän: hyvä biittimiksattu vaihto on helpompi, kuin hyvä pystyvaihto.
Tesno

#44 • • Tesno

tir, 18.8.2005 12:56:
---

vielä lisään sen verran, että on ravintola djn ihan yhtä vaikeaa saada keikkaa, jotkut kun yrittävät tehdä elantonsa ko hommalla ja aina löytyy niitä aloittelijoita jotka tekevät puoli-ilmaiseksi...*eiei*
tuossa luettelemalla eri tyylejä viitattiin varmaan siihen, että rafloissa sinulla pitää olla tietämystä ja tuntemusta useista eri tyyleistä, ja vielä osata soittaa ne oikeaan aikaan. Jos et osaa, et saa keikkaa etkä siten rahaakaan. phoh.

Kyllä ne elämääkin huonommat saa keikkaa, usko tai älä.
#46 • • Edited Jaska Guest
Baari-dj:llä natsaa enemmän kun klubi-dj:llä
*vink*
Apo

#48 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Viime back2bass:issa yksi tyttö tuli kertomaan mulle että "kantsis vähän miettiä mitä oikein soitat täällä, voit saada potkut jos et soita musaa porukan maun (1 mukaan". Eipä tohon sit muuta oikein voinu vastata ku et "evvk, vaikee antaa potkuja ku en oo töissä täällä".

Sääli ettei ollu kamera valmiina, tytölle tuli suhteellisen aito *ding* ilme.

[pieni]1) porukan maku = "rokki, hoppi tai muu tanssittava musiikki"[/pieni]
#49 • • Jaska Guest

Pöh, sanon minä. Etvaanosaa(tm)

Turha pöhistä siel, jos ei natsaa ni sit ei vaan natsaa. Noukanduu...
Gateway

#50 • • Gateway Club Therapy

Caro², 18.8.2005 14:46:
Soittotekniikan oppii kuka tahansa tumpelo, muiden instrumenttien kanssa epäonnistunu yksilö, jolla on vähäänkään rytmitajua.

Tämä on mun mielestä yksi suurimmista aliarvostukseen johtavista lauseista jota dj-harrastukseen liittyy. Kenties minun kaveripiirissäni on sitten vain täysin tumpeloita kaikki. Loistavan soittotekniikan hanskaaminen ei nimittäin hanskaudu ihan muutamassa kuukaudessa ;)
Axl Knight

#51 • • Axl Knight Oldscool Dj
"Suomi paskojen ja lahjattomien Dj:ten luvattu Maa "
z

#53 • • z

Axel^, 18.8.2005 15:02:
"Suomi paskojen ja lahjattomien Dj:ten luvattu Maa "

ihme, jos tällä ei ystävysty dj:n kanssa *hymy*
Caro²

#54 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

GateWay, 18.8.2005 15:01:
---
Caro², 18.8.2005 14:46:
Soittotekniikan oppii kuka tahansa tumpelo, muiden instrumenttien kanssa epäonnistunu yksilö, jolla on vähäänkään rytmitajua.
---

Tämä on mun mielestä yksi suurimmista aliarvostukseen johtavista lauseista jota dj-harrastukseen liittyy. Kenties minun kaveripiirissäni on sitten vain täysin tumpeloita kaikki. Loistavan soittotekniikan hanskaaminen ei nimittäin hanskaudu ihan muutamassa kuukaudessa ;)

En puhunu loistavasta soittotekniikasta, vaan hyvästä soittotekniikasta. Hyvä soittotekniikka on miun mielestä sellasta, jota pystyy kuuntelemaan sen suuremmin ellotuskohtauksia saamatta. Sellasen saa kehitettyä muutamassa vuodessa, riippuen ihan henkilökohtasesta kehittymisnopeudesta.

Pyydäppä niitä siun kavereita heittämään loistava pystyvaihto... iha vaan mielenkiinnosta. Nauraako siut pihalle, vai jääväkkö ihmettelemään "ettei se kuulu klubimeininkiin".

EDIT: Eli siis miun oma perstuntuma asiaan on, että jokasen pitää kehittää oma soittotekniikka hyväksi, ennenkuin sitä voidaan ruveta kehittämään henkilökohtaiseksi, persoonalliseksi ja loistavaksi. Hyvä on siis vähimmäisvaatimus sille, että kehtaa heittää kaverin keikalle muiden eteen.

EDIT2: Soittotekniikan pohja on siis se, että osaa käyttää sitä työkalua (mikseriksi kutsuttua) kelvollisen vaihdon suorittamiseen. Jotkut tekee sen potikkameiningillä equihin koskematta, jotkut equlla sorvaten. Mutta se ei vielä ole loistavaa tai lahjakasta vaihtamista :)
Gateway

#55 • • Gateway Club Therapy

Caro², 18.8.2005 15:08:
---
En puhunu loistavasta soittotekniikasta, vaan hyvästä soittotekniikasta. Hyvä soittotekniikka on miun mielestä sellasta, jota pystyy kuuntelemaan sen suuremmin ellotuskohtauksia saamatta. Sellasen saa kehitettyä muutamassa vuodessa, riippuen ihan henkilökohtasesta kehittymisnopeudesta.

Pyydäppä niitä siun kavereita heittämään loistava pystyvaihto... iha vaan mielenkiinnosta. Nauraako siut pihalle, vai jääväkkö ihmettelemään "ettei se kuulu klubimeininkiin".

Loistava pystyvaihto, tälle ois kiva kuulla vähän määritelmää :D Loistava soittotekniikka oli toki vähän liioittelua eli hyväkin soittotekniikka toki riittää kuuntelukelposuuteen. Mutta jos kelvollinen soittotekniikka hanskautuu keskimäärin muutamassa vuodessa niin eikös silloin puhuta kohtuullisen haastavasta harrastuksesta? Tätä minä nyt lähinnä ajoin takaa.
Steven Hoaks

#58 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

JussiS, 18.8.2005 12:47:
...tietenkin juuri 10 minuuttia aikaisemmin paikalle pikku kännissä ja kolapäissään saapunut RP tietää paremmin mitä kuuluu soittaa.

Päivän naurut *nauru*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Tarsu

#59 • • Tarsu
Ota siltä suihin !

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Muhvi-

#60 • • Muhvi- Jätkä on Muumi!
Näyttää tissit!

--
It was once my life - it was my life at one time.