Kuinka ystävystyt DJ:n kanssa

88 posts, 5 pages, 34,563 views

Gateway

#21 • • Edited Gateway Club Therapy
"Itse en disauttele pätkääkään päteviä ravintola diskijukkia, homman ollessa huomattavasti vaativampaa, kuin normi klubi-dj:n..."

Ohhoh? mielestäni aikalailla päinvastoin :) ...ainakin soittoteknisesti. Ainoastaan hermoille ravintoladeejiin homma on rassaavampaa, kun tarvii kuunnella päänaukomista, toiveita ym. Mitään muuta "enemmän vaativaa" faktaa ei mielestäni ole. Eiköhän klubeilla porukka oikeasti ole enemmän kriittinen soitetun musiikin perään kuin baareissa???
milla lehto

#22 • • milla lehto

Itse en disauttele pätkääkään päteviä ravintola diskijukkia, homman ollessa huomattavasti vaativampaa, kuin normi klubi-dj:n... Täytyy nimittäin ottaa huomioon, että bile Dj soittaa enempi taiteena ja elämyksenä sitä musiikkiaan (jotkut dj:t jopa suunnittelevat tarkasti etukäteen settinsä), kun taas ravintolassa musiikki on tuote, jonka täytyy miellyttää kaikkia. Kun vielä tullaan ravintolaan, jonka asiakaskunta ei muodostu pelkästään teineistä, vaan ikäjakauma on laajempi, täytyy Dj:n olla mukana niin Streikätsistä, 50centistä, ku Tiëstostakin...

ja tämä tekee ravintola djn hommasta huomattavasti vaativampaa *piis* hmm....tiedätkö mitä kaikkea klubi djn pitää ottaa huomioon lähtien siitä, että jo nimen ja keikkojen saaminen on usein huomattavan vaikeaa. hommilla on tosiaan eroa kuin yöllä ja päivällä, mutta yksi asia on varma. ravintola djn homma on paljon rasittavampaa ja käy todella työstä.
Fyrisch

#25 • • Fyrisch
'kuinka ystävystyt ihmisen kanssa'
Jussi Soro

#27 • • Jussi Soro choon!
Pakko kyllä antaa respectiä baari-dj:lle, mulla ei ikinä riittäis hermot moiseen. Itse oon kyl huomannu kaikkein vittumaisimmaks Ravintolapäälliköt, erityisesti hiukan nuoremmat ja kokemattomammat, joilla on "visio" siitä mitä baarissa kuuluu soida (vaikkei dj:n hommia oliskaan ikinä tehny).

Muutama kaveri tekee baari-dj:n hommia, ja itse on tullut pari kertaa seurattua kopissa vieressä et mitä kaikkee siinä illan aikana tapahtuu. Pahimmillaan ravintolapäällikkö on antanut kellonajat, että 00.00-00.30 soi R'n'B ja sit siitä 00:45 kevyttä housee, jonka jälkeen 2 suomirokkia jne... Jonka jälkeen onkin ihan sama et mikä tanssilattialla toimii, kun kellon mukaan vaihdetaan musatyylejä. Pahimmillaan RP saattaa tulla huutamaan dj-koppiin kesken illan jos musa ei oo just hänen mielensä mukaista. Väliäkös sillä että kaveri on soittanut n. 5 vuotta baari-dj:nä, tietenkin juuri 10 minuuttia aikaisemmin paikalle pikku kännissä ja kolapäissään saapunut RP tietää paremmin mitä kuuluu soittaa.

Tollasessa vaiheessa mun mielestä vois korvata jo dj:n jukeboxilla. Mulla ei ainakaan hermot kestäis tota. Asiakkailta kyl tulee paljon huvittavampiakin pyyntöjä, mut toisaalta, tossa hommassa ollaan palveluammatissa, ja niitä pyyntöjä kyl kannattaa kuunnella.
remotion

#28 • • remotion nostatus guru
mä oon vetänyt viimeksi yhden tommosen huorauskeikan ja se oli viimeks kavereideni häissä. 2tuntia kuuntelin pelkästään toiveita, yritin viihdyttää yli puoliksi vieraiden poltettujen cd:en ja biisilistan kanssa ja koko pari tuntia päydän ympärillä seisoi kaikki lapset ihmettelemässä vilkkuvia valoja. istuskelin siinä sitten PA korvan vieressä ja yritin miksata hurriganesia ja scooteria. kun laitoin prodigyn girls remixin soimaan ni morsiamen äiti tuli silmät hehkuen huutamaan kuinka tää ei oo musaa ja hänen päänsä ei enää kestä vaikka häävieraista 99prosenttia veti ihan täysiä lattialla.

Noh sitten kun morsian tuli 100 kädessä pyytää biisiä ja kysy et riittääkö tää?
Ni jaksoi itsekin hymyillä loppuun asti.

Mut jatkossa en soita ainakaan hääpaikalla, jatkoilla voin ihan hyvin soittaakin josain klubilla.
tir

#29 • • tir

milla lehto, 18.8.2005 12:03:
---

Itse en disauttele pätkääkään päteviä ravintola diskijukkia, homman ollessa huomattavasti vaativampaa, kuin normi klubi-dj:n... Täytyy nimittäin ottaa huomioon, että bile Dj soittaa enempi taiteena ja elämyksenä sitä musiikkiaan (jotkut dj:t jopa suunnittelevat tarkasti etukäteen settinsä), kun taas ravintolassa musiikki on tuote, jonka täytyy miellyttää kaikkia. Kun vielä tullaan ravintolaan, jonka asiakaskunta ei muodostu pelkästään teineistä, vaan ikäjakauma on laajempi, täytyy Dj:n olla mukana niin Streikätsistä, 50centistä, ku Tiëstostakin...

---

ja tämä tekee ravintola djn hommasta huomattavasti vaativampaa *piis* hmm....tiedätkö mitä kaikkea klubi djn pitää ottaa huomioon lähtien siitä, että jo nimen ja keikkojen saaminen on usein huomattavan vaikeaa. hommilla on tosiaan eroa kuin yöllä ja päivällä, mutta yksi asia on varma. ravintola djn homma on paljon rasittavampaa ja käy todella työstä.

vielä lisään sen verran, että on ravintola djn ihan yhtä vaikeaa saada keikkaa, jotkut kun yrittävät tehdä elantonsa ko hommalla ja aina löytyy niitä aloittelijoita jotka tekevät puoli-ilmaiseksi...*eiei*
tuossa luettelemalla eri tyylejä viitattiin varmaan siihen, että rafloissa sinulla pitää olla tietämystä ja tuntemusta useista eri tyyleistä, ja vielä osata soittaa ne oikeaan aikaan. Jos et osaa, et saa keikkaa etkä siten rahaakaan. phoh.
Beliar

#30 • • Beliar

GateWay, 18.8.2005 12:00:
Ohhoh? mielestäni aikalailla päinvastoin :) ...ainakin soittoteknisesti. Eiköhän klubeilla porukka oikeasti ole enemmän kriittinen soitetun musiikin perään kuin baareissa???

Soittoteknisesti on kyllä ihan erilaista soittaa kolme ja puoli minuuttisia radioversioita yhteen ja välillä palvella asiakkaita ja ohjata valoja, kuin soitella kuudesta kymmeneen minuuttia pitkiä originaaleja.

Mitä taas kriittisyyteen tulee, kyllä se homma on niin, että klubille tullut asiakas tietää etukäteen mimmosta musiikkia on tulossa kuuntelemaan ja mimmosta tulee soitettavan. Ravintoloissa taasen asiakaskunta on huomattavasi diskreettiskooppista, eli toiset haluavat räppiä ja toiset taas inhoavat sitä. Ravintola Dj:n on kyettävä soittamaan musiikkia myöskin pöytiin, eikä täten iltaa voi lukea pelkästään tanssilattialta.

milla lehto, 18.8.2005 12:03:

Hmmm.... en varmaaankaan vielä tiedä... oon tehnyt klubi-keikkoja vasta 14 vuotta ja paljon on siis vielä opittavaa.... *vink* Raflakeikkoja kuitenkin 5 vuotta tehtyäni olen huomannut sen, että kuka tahansa voi olla Dj. Se mimmonen Dj, onkin sitten ihan eri juttu...

Suosittelen kaikille clubi Dj:lle kokeilemaan muutamana iltana rafla Dj:n hommaa - sitä, että sille uralle jää, en suosittele kuin oikeasti päästään tärähtäneille masokisteille! *muhaha*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Jaques

#31 • • Jaques HUGC / So Nice!
Anna hänelle pusu!!*pus*

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

Beliar

#32 • • Beliar

Remotion, 18.8.2005 12:56:
Mut jatkossa en soita ainakaan hääpaikalla, jatkoilla voin ihan hyvin soittaakin josain klubilla.

Heh! *hali* Muutaman hääkeikan itsekkin kärsineenä tiedän tarkkaan mistä puhut!

Eräs kolleegapa olikin alkukesästä tilattu soittaan mustalaisten häihin. Voi morjes! Toivebiisit oli puolen yönjälkeen toivottu moraa esitellen (no se yks), eikä kaveri ollu ikinä nähny niin montaa E180 mersua, ku mitä parkkipaikalla oli ollut... *iihhih*

JussiS, 18.8.2005 12:47:
....Tollasessa vaiheessa mun mielestä vois korvata jo dj:n jukeboxilla. Mulla ei ainakaan hermot kestäis tota. Asiakkailta kyl tulee paljon huvittavampiakin pyyntöjä, mut toisaalta, tossa hommassa ollaan palveluammatissa, ja niitä pyyntöjä kyl kannattaa kuunnella.

Tiedän Dj:n, joka oli vetäny ravintolapäällikköä turpaan kyseisestä syystä. On vaan perkele soikoon niin, että ravintolassa on oman alansa ammattilaisia. RP hanskaa talouden, manageroinnin, kouluttamisen jne. Tarjoilija viinan myynin. Poket turvallisuuden. Blokkaajat blokkauksen ja Dj musiikin - mikäli ravintolalla ei nyt sitten ole erillistä musiikki/ohjelmapäällikköä! *grr*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

milla lehto

#33 • • milla lehto

Hmmm.... en varmaaankaan vielä tiedä... oon tehnyt klubi-keikkoja vasta 14 vuotta ja paljon on siis vielä opittavaa.... *vink* Raflakeikkoja kuitenkin 5 vuotta tehtyäni olen huomannut sen, että kuka tahansa voi olla Dj. Se mimmonen Dj, onkin sitten ihan eri juttu...

Suosittelen kaikille clubi Dj:lle kokeilemaan muutamana iltana rafla Dj:n hommaa - sitä, että sille uralle jää, en suosittele kuin oikeasti päästään tärähtäneille masokisteille! *muhaha*

okei, sori ei tullut ihan mieleen tuon väittämäsi jälkeen.
loremipsum

#36 • • loremipsum Furth3r
puuttu klassikko:
"Soita Paranoid"

nuff said.
z

#37 • • z
1) tarjoo sille hyvä keikka.
2) perusta sille faniklubi.
3) järjestä hyvät jatkot.
z

#38 • • z

DjBeliar, 18.8.2005 11:44:
---
homppa, 18.8.2005 11:07:
ei mitenkään baari-dj:itä dissaten

---
..

Enivei, ravintola- ja clubi-Dj:n duunit on niin erilaisia, eikä niitä voida missään mielessä lähteä edes vertailemaan keskenään! Kunnioitus molempien sektoreiden ammattilaisille!

erottaisin selvyyden vuoksi baari-dj:n ja ravintola-dj:n toisistaan. kyllä mun mielestä esim m-barissa, oujeessa, beefissä soittaminen on eri homma, kuin normi-yökerhossa.
P :: Dual Deejays

#40 • • P :: Dual Deejays
Tuosta listalta muuten puuttuu yks klassikko.

"mun kaverilla on tänään syntymäpäivä (tai nimipäivä), voiksä kuuluttaa sen?"
EN.

"mikset?"
No jos lähdetään sille linjalle, että kuulutetaan(?) omia tai kavereiden
syntymäpäiviä, ei täällä muuta sitten oikein tulekaan kuin "kuulutuksia".

Jotkut ei vieläkään ymmärrä ja lähtevät pois, kerran näytti tyttö vielä kieltäkin.
Kamalaa.. meni ihan oma ilta pilalle. :)