Super-Kerttu, 18.8.2005 15:35:
-Joskus 14-vuotiaana varastin suklaapatukan kaupasta ja jäin siitä kiinni! Se kotimatka oli kamala, ja koko ajan toivoin että jäisin auton alle, ettei tarvitsisi mennä äidin eteen. Nehän olivat tietenkin soittaneet sieltä kaupasta kotiin.
boy-cut, 20.10.2005 17:20:
ai ni, tätä on lääkäritkin ihmetelly:
mun vasemman polven polvilumpio on kahdessa osassa
jos jalka on liian kauan koukussa, polvi kipeytyy jolloin jalka pitää "poksauttaa" eli laittaa koukkuun jolloin se naksahtaa
joskus ei meinaa saada poksautusta tehtyä jolloin pitää veivata polvea suoraksi ja koukkuun kunnes poksahtaa
nytpä selvisi tämäkin vihdoinkin. kärsin ongelmasta molempien polvien kohdalla
Maistoin joskus alle 5-vuotiaana hernekeittoa enkä ole siihen sen jälkeen koskenut. Lääkäri kirjoitti mulle jopa lääkärintodistuksen että oon allerginen herneille niin ei koulussakaan tarvinnut sitä ällösoppaa mutustaa
Mäkin opin vaan sen takia, että koulussa piti tehdä ruokaa mihin kuului keitetyt perunat Olin tehnyt perunoita vaikka millä muulla tavoin, mutten keittänyt. Oli siinä koulukavereilla naureskelemista. En kyllä oikeen vieläkään pahemmin syö keitettyjä perunoita, osaan kyllä loihtia vaikka mitä gurmeeaterioita,mut ei niihi mitää keitosperunoita tarvi. Uuniperunat on pop
Ja kyllä, teen yleensä ruuan itse, pari kertaa kuukaudessa käydään ulkona syömässä
Mä puolestani käytin paistinpannua ekaa kertaa pari kuukautta sitten*joo* Ei ole tullut kokkailtua (muutenkaan hirveästi) mitään, missä sitä olisi tarvinnut. Toimihan tuo kuitenkin ihan kelpo lailla ja hyvää kanaa tuli.
edit: Ja kotitaloustunneilla kokkasin tosiaan korkeintaan kylmiä ruokia tai keitin riisiä. Silloin en vielä suostunut ottamaan mitään kuumasta uunista, koska pelkäsin että poltan näppini kuitenkin. Sittemmin tää uunin käyttö on sentään tullut tutuksi...
astaroth, 30.4.2006 13:51:
--- boy-cut, 20.10.2005 17:20:
ai ni, tätä on lääkäritkin ihmetelly:
mun vasemman polven polvilumpio on kahdessa osassa
jos jalka on liian kauan koukussa, polvi kipeytyy jolloin jalka pitää "poksauttaa" eli laittaa koukkuun jolloin se naksahtaa
joskus ei meinaa saada poksautusta tehtyä jolloin pitää veivata polvea suoraksi ja koukkuun kunnes poksahtaa
---
nytpä selvisi tämäkin vihdoinkin. kärsin ongelmasta molempien polvien kohdalla
Mulla on muuten kanssa samankuuloinen juttu toisessa polvessa, mutta se johtuu ainakin lääkärien mukaan siitä että kerran kaaduin aika pahasti ja polven nivelestä repesi jokin "kierukka"-niminen välppä (joka on kuitenkin lähinnä sirpinmuotoinen), ja se jumittaa aina välillä.
sapeli, 30.4.2006 23:55:
Mulla on muuten kanssa samankuuloinen juttu toisessa polvessa, mutta se johtuu ainakin lääkärien mukaan siitä että kerran kaaduin aika pahasti ja polven nivelestä repesi jokin "kierukka"-niminen välppä (joka on kuitenkin lähinnä sirpinmuotoinen), ja se jumittaa aina välillä.
Aika jännää, jos sille ei olla sitten tehty mitään. Kierukka vastaa mm. polven iskunvaimennuksesta (en tiedä mitä kaikkea muuta virkaa sillä on) ja jos se repeää, niin sen voi yrittää korjata. Kaverilla kierukka repesi sen verran pahasti, että sitä ei voinut korjata, joten se leikattiin sitten ainakin osittain pois. (Rikkinäisestä kierukasta ei ilmeisesti ole kuin haittaa.) Tuloksena oli hieman kasvanut vammautumisriski ja vanhemmalla iällä polven kanssa tullee ongelmia, mutta muuten elämä (ja jopa urheilu) voi jatkua ihan normaalisti - kunhan pitää järjen kädessä.
Jänistin aikanaan tähystysleikkauksesta... Mut eipä tuo nyt ole haitannut useampaan vuoteen, ja olen mm. tanssinut enemmän kuin koskaan Eli leikitään et mun polvissa ei oo mitään vikaa
Jänistin aikanaan tähystysleikkauksesta... Mut eipä tuo nyt ole haitannut useampaan vuoteen, ja olen mm. tanssinut enemmän kuin koskaan Eli leikitään et mun polvissa ei oo mitään vikaa
Itsellä ollut samanlaista vikaa polvissa ja kävin leikkauksessa, mutta se ei ole juurikaan auttanut. No ehkä vähän harvemmin joutuu "poksauttamaan" polven.