äm, 19.8.2005 10:47:
pidän tähän topikkiin syvimpiä juttujaan kirjoittelevia idiootteina.
Guilty as charged.
[pieni]Tosin on mussa vielä paljon sellaista mätää jota en tänne kirjoita[/pieni]
Ihmettelen avoimesti, miten jollain voi olla tarve kertoa aivan uskomattomia asioita itsestään internetissä. Vaikka niitä kirjoittaessa ajattelisi, että on kiva kertoa klubitusystävilleen (niille kaikille ihQille!!) jotain ravistavaa menneisyydestään, miten voi samalla pelottavan onnellisesti sulkea pois sen faktan, että näitä lukee ihQystävien lisäksi myös vihamiehet. Ja vihamiesten lisäksi ihan kuka tahansa. Ei ole kauhean vaikea juttu jäljittää ihmisiä ja heidän kirjoituksiaan.
Onko kirjoituksillasi olemassa joku tietty kohderyhmä? Mä en ainakaan jaksa miettiä useimmille viesteilleni mitään sellaista ja olen täysin tietoinen siitä että kaikki paatosteluni ovat muiden luettavissa. Mitä tulee vihamiehiin, niin mun mielestäni esim. tieto mun elämässäni tapahtuneista asioista lisää niille uusia puukkoja käteen nimenomaan juuri silloin kun nämä asiat eivät ole olleet jo entuudestaan tiedossa. Eivät vihamieheni mun käsitykseni mukaan voi paljoakaan hyödyntää tietoa vaikkapa nyt siitä että olen ollut aika aktiivisesti tekemisissä virkavallan kanssa vuosituhannen taitteessa kun olen sen jo itse ihan avoimesta ja pelkästään huvikseni kuitenkin kaikille kertonut.
Itse esim. työnantajana harkitsisin muutamaan kertaan, jos löytäisin hakijasta infoa, jossa hän kertoo olevansa skitsofreenikko, patologinen valehtelija, koulukiusaaja, fyysisesti kykenemätön työskentelyyn, harkitsevansa itsemurhaa, tappaneensa, varastaneensa, omaavansa kastemadon äo:n.... ja mitä uskomattomia juttuja täällä onkaan avoimesti tilitetty.
Annatko esimerkin työnantajasta, joka aktiivisesti scouttaa webistä kaiken mahdollisen jokaisesta haastattelemastaan potentiaalisesta työntekijästä, jotta tiedän pistää listalle mestoista jonne en edes halua töihin?
[pieni]Näyttäis muuten, että esim. musta löytyy googlaamalla aika hyvää dataa pelkästään ellei nyt jotain Saunaboys-videota lueta mukaan. :D[/pieni]
Ainakin omalla kohdallani on niin, etten ole suoranaisesti hakemassakaan salaisen agentin, astronautin tai mihinkään muihin hommiin, jossa täälläkin kertomillani tiedoilla voisi mahdollisesti olla jotain vaikutusta mahdollisen työnantajan päätökseen siitä antaako hän paikan minulle vai jollekin sellaiselle, joka on mahdollisimman tarkasti pitänyt huolta siitä, että kaikki muut tietävät hänestä ainoastaan ne mairittelivimmat asiat.
Tiedän aivan loistavasti etten ole täydellinen ihminen ja osana sitä tunnustan epätäydellisyyttäni ihan julkisestikin. Jos se on paska juttu tässä maailmassa, niin so be it then.
On, joo, ihan ookoo kertoa, että onkin oikeasti blondi tai esiintynyt Tenavatähdessä, mutta että alkaa täällä tilittää jotain... käsittämätöntä. Ei vaan mene jakeluun.
Hitto kun en oo blondi ja Tenavatähtikin jäi väliin laulutaidottamana. Olisko jotain muuta, jota mun "olis ihan ookoo" kertoa sun standardien mukaan vai olisko vaan parempi et istun takaisin vakkani kannen päälle?