Koneisto 13.8.2005 @ Helsinki

171 posts, 9 pages, 48,625 views

d_c

#101 • • d_c

suosittelen tutustumaan esim. DJ Krushin tuotantoon ennen kuin sanoo ettei hiphop voi olla hypnoottista.

Myös Warpille levyttänyt, nyttemmin ilmeisesti hajonnut ryhmä Anti-Pop Consortium on "zekkaamisen" arvoinen jos pitää hieman vinksahtaneesta hip hopista.
d_c

#102 • • d_c

LilB, 15.8.2005 17:17:
*justjoo*lässynlässyn

nimim. EI HIPHOPPIA KONEISTOON!!!

Vaikka kielinipoilu on typerää, en malta olla huomauttamatta: hard core kirjoitetaan erikseen. Jos luihisi asti olet hard core, luulisi myös tuo sujuvan.
Gloria <3 Speedcore

#103 • • Gloria <3 Speedcore SPEEDCORE

d_c, 15.8.2005 20:22:
---
LilB, 15.8.2005 17:17:
*justjoo*lässynlässyn

nimim. EI HIPHOPPIA KONEISTOON!!!

---

Vaikka kielinipoilu on typerää, en malta olla huomauttamatta: hard core kirjoitetaan erikseen. Jos luihisi asti olet hard core, luulisi myös tuo sujuvan.

NO HUH HUH!! mitä sä oikeen selität?? *täh*

--
IK HAAT GODVERDOMME TRANCE!.... terreur in me eur*pahis*

EXTREME SPEEDCORE TERROR!

I *sydän* TERING HERRIE

Mongolia

#104 • • Edited Mongolia truenörth

Jagr, 15.8.2005 19:19:

Ok. Kai me puhutaan sitten eri "suuresta yleisöstä".

Kaikki hiphop ei todellakaan sovi koneistoon, niinkuin ei kaikki konemusiikkikaan. On paljon artisteja, joita on suoralta kädeltä vaikea lokeroida kumpaankaan "ryhmään". Jotenkin tuo sinun käsitys hiphopista pelkkänä "teini-uhoamisena" on aika kummallinen. Itse olen suorastaan allerginen monille nyky-hiphop jutuille, mutta toisaalta löytyy myös paljon juttuja jotka kolahtavat ja jotka sopivat mielestäni todella hyvin koneiston tyylisille festareille. Olen kyllä tavallaan ymmärtänyt tuon sinun pointin alusta asti, mutta minun mielestä eri musiikkityylien erilaiset fiilikset mahtuvat tässä tapauksessa hyvin samaan tapahtumaan, kunhan se osataan toteuttaa oikein.

Mutta tämä nyt alkaa mennä tähän eipäs-juupas makuasioista kinaamiseen.
d_c

#105 • • d_c

Tuo sinun allekirjoituksesi, kerrot siinä olevan hard core luihin ja ytimiin asti. Jos olet, kirjoita se edes oikein.
Samu

#106 • • Samu Bodhisattva

d_c, 15.8.2005 23:07:
---
---

Tuo sinun allekirjoituksesi, kerrot siinä olevan hard core luihin ja ytimiin asti. Jos olet, kirjoita se edes oikein.

"hard core".. tsihihiii *lmao*

--
Pitää uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel! -V.Gustafsson

Jagr

#107 • • Jagr

Mr.Pink, 15.8.2005 20:10:

Niin eihän se soittanut ku olympialaisissa. kuka niitä nyt muka kattoo.

Hitto mä en koskaan jää väittelemään foorumeihin. Ihmettelin jo viimeks että osasin ylipäätään quettaa.;) Mut tää on niin lähellä mun duunia, arvioida kuinka moni tietää minkäkin, että pakko huomauttaa: Olympialaisten esiintyjät kautta aikojen eivät ole niin hirmu hyvin muistissa.;)

Jos sä kysyt kadulla DJ Tiestosta, nimen on kuullut nuorista aikuisista noin prosentin verran. Maaseudulla mennään promilleihin. Ihan mahdottoman pieniin numeroihin mennään, kun pyydät kertomaan miltä kaveri näyttää, mikä on sen yksikin biisi, mistä hän on kotoisin, tai mikä on DJ Tieston sukupuoli. Useimmat veikkaisivat varmaan miestä.

Konemusan kuluttajista tietenkin Tieston tietänee ainakin 80 %. Nää on ihan mutu-heittoja, mut jos on energiaa niin ei kun lyijäri ja ruutupaperia käteen ja kadulle seisomaan.

Tää 'suuri yleisö' on sinällään huono termi, että Koneiston ja muiden konemusatapahtumien paras anti on mun mielestä sanoman levittäminen, konemusaa kaikille. Siitä se lähtee. Mut pikkuhiljaa - en mä halua tampatessa katsoa Köyliön ja Ypäjän pubin/nuorisotalon peruskävijöitä tai vanhoja stillalive-Uriah Heep -faneja. Mä haluan että siellä on sivistyneitä siistejä, kauniisti pukeutuvia, kivoja ja hymyileviä rauhaa rakastavia ihmisiä kuten aina ennenkin. Tuulipuvussakin saa tulla, mut sit pitää olla jo polttarit. Niin, camp meni jo.

Käyttäytymistä ennen kaikkea sanon ma.
Gloria <3 Speedcore

#108 • • Gloria <3 Speedcore SPEEDCORE

d_c, 15.8.2005 23:07:
---
---

OOKSÄ TOSISSAS??*lmao*

--
IK HAAT GODVERDOMME TRANCE!.... terreur in me eur*pahis*

EXTREME SPEEDCORE TERROR!

I *sydän* TERING HERRIE

toma

#110 • • toma Tototoototo
Joo d_c todella säälittävää vittuilun yrittämistä... Mene vähän itseesi.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

alke

#111 • • alke is history.
...vaikka näitä asioita nyt ollaankin pyöritelty jo muutamaan otteeseen...

justjoo, 14.8.2005 21:54:
Kumma miten vähän tulee kritiikkiä nuista räppääjistä jotka esiintyivät Koneistossa. Ei sen puoleen, ei kukaan niistä mitään hyvääkään ole sanonut. Tainnut mennä kaikilta ohi (niin kun pitääkin) *nauru*. Itse ainakin boikotoin koko tapahtumaa tänä vuonna juurikin noiden räppääjien takia, koska ne ei Koneistoon KUULU! Huono yritys nostaa kävijä määriä sillä, että kalastellaan konemusan ulkopuolisella esiintyjillä kävijöitä.

en ymmärrä millä perusteella räppi *ei* oo konemusaa? oli miten oli, on mielestäni siistiä että koneistossa olennaisena osana on muutakin kuin pelkkää monotonista jynkkymusaa, siis vähän orgaanisempaakin kamaa à la deck tai roisin murphy. sääli vaan että toi räppimeno sitten käännytti siitä piittaamatonta väestöä paikalta, itse olin kuitenkin tyytyväinen. koneiston kantavia ideoita kuitenkin on ainakin mun mielestä alusta asti ollut se että meni mihin saliin/telttaan/huoneeseen tahansa, voi hetken kuuntelun jälkeen löytääkin uutta musaa jota ei ennen ole kuullut ja joka yllättäen iskeekin kuin tuhat volttia. jos koneistossa sen sijaan olisi joka vuonna samaa perustasapaksua meininkiä ja yllätyksettömiä artisteja, koneisto olisi luultavasti kuollut jo ajat sitten. kuten tässä on muutama henkilö muutamaan kertaan jo todennutkin.

justjoo, 14.8.2005 22:25:
Ja kun juuri pääsin sanomasta, että ei herneitä. 2 päivän lipun hintaan, olisin halunnut, että Koneiston pääesiintyjä kaarti koostuisi jostain (vaikka vaan yhdestä) nimekkäästä konemusa artistista, eikä nimekkäistä räpäyttäjistä. Näitä hyviä konemusatapahtumia joissa esiintyy suomen kermaa kun järkätään lähempänäkin ja puolet halvemmalla pääsymaksulla varustettuna. Et silleen.. *hymy*

...ja juuri kun pääsin sanomasta miten perustasapaksu meininki koneistossa olisi tappannut sen jo vuosia sitten. sitäpaitsi koneistossahan nimenomaan oli "nimekkäitä konemusa artisteja" enemmänkin kuin yksi: kevin saunderson, teebee, mouse on mars, adam freeland, michael mayer, I-F, treva whateva... jos noista nimistä yksikään ei sano mitään, suosittelen tutustumaan paremmin konemusan historiaan ja tähän "skeneen" ennen suun aukomista.

Amnesia, 14.8.2005 23:03:
Ja vaikka monipuolisuus on hyvä asia, niin voisiko tämän vuoden vähäisestä ihmismäärästä (?) päätellä, että monipuolisuus on mennyt hieman yli? Vaikka hip hop ja klubimusiikki nivoutuvat yhteen, on niiden kannattajakunta kuitenkin yleensä eri porukkaa.

on totta että hiphopin ja konemusan kuppikunnat koostuvat vähän eri väestöstä, mutta silti moni (itseni mukaanlukien) kuuntelee mielellään mitä tahansa musiikkia avoimin mielin räpistä teknoon ja rokista puukkojunkkaan.. itse käyn aina mahdollisuuksien mukaan räppibileissä, rokkikeikoilla ja muutenkin yritän pitää musiikkimieltymykseni ja skaalan mahdollisimman laajana koska usein törmään juttuihin joista en etukäteen tiennyt mitään tai josta saattoi olla ennakkoluuloja jotka sitten karisivatkin paikan päällä; monesti on tullut huomattua miten joku juttu rokkaa kuin hirvi - ja yhtä lailla miten toisinaan rankka nyrkkipanotekno vain väsyttää eikä jaksa innostaa pätkän vertaa vaikka siitä muuten pidänkin - silloin yleensä tekee mieli suunnata jonnekin rauhallisemman ja vähän enemmän variaatiota sisältävän saundin pariin. kaikessa musiikissa on omat hyvät ja huonot puolensa ja niiden välillä tasapainottelu on taitolaji.

nyt ennenkuin joku sanoo että "hyvä sulle", "onneks olkoon" tai muuta naurettavaa, sanottakoon ettei tässä ole tarkoituksena dissata ihmisiä jotka eivät ymmärrä kaikkea musiikkia tai pakottaa nauttimaan kaikesta väkisin, vaan pikemminkin innostaa tutkimaan ja löytämään uusia mielenkiintoisia juttuja ja karsimaan turhia ennakkoluuloja ja ahdasmielisyyttä musiikin suhteen, siis rakentaa itselleen skaalaa ja mieltymyksiä muihinkin musiikin muotoihin kuin X tai Y.. on aikamoinen rikkaus pystyä kuuntelemaan musiikkia avoimin mielin ilman että ohittaa jotain juttua sen takia että muodostaa ennakkoluulojen takia paskan kuvan jostain mitä ei ikinä ole edes kuullut.
Tiura

#112 • • Tiura Taika
aika paska reissu oli...
rikkoutuneesta pullosta lentänyt lasinsiru repi auki silmäni - siitä äityi sairaalakeikka -> leikkaus lauantai aamuna, ja tuloksena se että kaikki muu silmästä tuhoutunut paitsi (onneksi) verkkokalvo säilyi. Edessä vähintään 2 vuoden korjausleikkaukset jotta näkö palautuu. Ns. paska nakki. xC
Individual

#113 • • Individual HYPNO!

Tiura, 16.8.2005 11:55:
aika paska reissu oli...
rikkoutuneesta pullosta lentänyt lasinsiru repi auki silmäni - siitä äityi sairaalakeikka -> leikkaus lauantai aamuna, ja tuloksena se että kaikki muu silmästä tuhoutunut paitsi (onneksi) verkkokalvo säilyi. Edessä vähintään 2 vuoden korjausleikkaukset jotta näkö palautuu. Ns. paska nakki. xC

Voi hemmetti. *uuh*
node

#114 • • node [deepscan]

Tiura, 16.8.2005 11:55:
aika paska reissu oli...
--- Ns. paska nakki. xC

Joops aivan uskomatonta. Aina ei voi voittaa ja joskus näemmä pitää hävitä aika pohjamutia myöten. Tsemppiä, voimia ja jaksamista toipilaalle! <3<3<3

--
Esineet on tehty käytettäviksi, ihmiset rakastettaviksi
- ei toisinpäin.

Individual

#115 • • Edited Individual HYPNO!

alke, 16.8.2005 03:31:
on aikamoinen rikkaus pystyä kuuntelemaan musiikkia avoimin mielin ilman että ohittaa jotain juttua sen takia että muodostaa ennakkoluulojen takia paskan kuvan jostain mitä ei ikinä ole edes kuullut.

Olen joo huomannut saman, että musiikki itsessään on rikkaus ja on siistiä löytää koko ajan niitä uusia juttuja. Jo pelkästään "konemusiikin" sisältä niitä löytää koko ajan muusta musiikista puhumattakaan, vaikka itsellänikin niitä ehdottomuuden kausia musiikin suhteen on ollut, mutta ei onneksi enää niinkään.

edit: Keskiviikkona kuuntelemaan klassista musiikkia.
kriba

#116 • • Edited kriba Enimmäkseen Harmiton

herra tassu, 15.8.2005 15:25:
---
disko_joe, 14.8.2005 13:04:

---
Aika perus Final Scratch-setiltä tuo vaikutti. Joka oli sinänsä aika tylsän näköistä, ite tykkäisin aina mieluummin katsella kun levyt vaihtuvat lennokkaasti ja välillä lentävät yleisöllekin...
Muutenkin mies vaikutti ekan tunnin ajan olevan aika kohmeessa, siis ei kovinkaan fiiliksissä. Loppua kohden menoa kyllä alkoi irrota, mutta ei ollut mies samanlaisessa iskussa kuin Raumalla sillon joskus. Hyvä setti joka tapauksessa. Song 2 rokkas.

Hmm.. miksei ihmiset ole koskaan mihinkään tyytyväisiä?! Koskaan mikään eikä kukaan ole riittävän hyvä.

Eipä setissä mun mielestä mitään vikaa ollut. Itse arvostan enemmän miksaustaitoja ja levyvalintoja kuin sitä miten ne levyt vaihtuu. Tosi on että dj:n mieliala vaikuttaa yleisöön ja fiilareihin. Mutta empä sanoisi et Kevin Saundersonin keikassa olis jotain moitittavaa. Esim. Koneistossa -03 samalla paikalla heitti aivan uskomattoman keikan Misstress Barbara eikä lyyli juuri kontaktia yleisöön pistäny mut hitto mitä settiä tuli. Vieläkin tulee ilosta tippa silmään niin hyvää oli. Samanlaisia kokemuksia on Adam Beyer:stä, Chris Liebing:stä, Liberatorista, Trevor Rockliffe:stä, Carl Cox taitaa olla ainut joka vaihtaa levyjä tappotahtiin mitä muistan.. Jokainen tietty kiinniittää eri asihoihin eri lailla huomiota.
miss-madam

#117 • • miss-madam
Väittelyistä sikseen *sydän*´KONEISTO*sydän*. Perjantai pientä hakemista, vaikka se sujuikin hyvin, mut lauantain tunnelma oli aivan katon rajassa - Orkidea, Saunderson *kiitoskiitos*. Jatkot estyi, mutta eipä tuo nyt enää haitannut onnistuneen 2 päivän jälkeen!!! Ei voi muuta sanoa, kun että kaikki meni mainiosti putkeen *aplodit* Ens vuoteen *plur*
mane

#118 • • mane

sts, 15.8.2005 13:37:
---

1) Opettele quotenapin käyttö
2) lue mekaanikon postaus ylhäältä
3) Mainstream kamalle on jo oma "festivaali" Laserpoint joka onnistuu asiassa kiitettävästi. (okei festaria ja isoa vuosittaista eventtiä on huono verrata, mutta luulen että ihmiset tajuavat vertauksen)

Joo Annie, Roisin ja Rap-pelle. Eihän ne oo yhtää main-stream kamaa. Silkkaa poppia.
-P

#119 • • Edited -P

_mane_, 16.8.2005 17:21:

Joo Annie, Roisin ja Rap-pelle. Eihän ne oo yhtää main-stream kamaa. Silkkaa poppia.

mitäs idiotismia? Mielestäni nuo mainitsemasi artistit ovat suht. ok, ja mielummin niitä kuuntelen kui kikkelsonia ja tivolitöräyksiä 180bpm :)

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

mane

#120 • • Edited mane

salaisinko?, 16.8.2005 17:25:
---

mitäs idiotismia? Mielestäni nuo mainitsemasi artistit ovat suht. ok, ja mielummin niitä kuuntelen kui kikkelsonia ja tivolitöräyksiä 180bpm :)

Joo ja senhän takia noi ei oo main-stream kamaa. Häpeetkö sitä et sun mielestä main-stream kama kuulostaa hyvältä?
*nauru*
Saat tykätä ihan mistä haluut, mutta kyseessä olikin se, että sts väitti Koneiston olevan joku muu ku main-stream tapahtuma. Mistäs lähtien kiksu tai hard-trance on Suomessa ollu jotain todella kuunneltua musaa? Annieta ja noita muita kyl kuunnellaa. Jos Suomessa kyselis ihmisiltä ni huomais et keskimäärin joku Annie o tunnetumpi ku Armin van Buuren.