Android, 12.10.2005 19:51:
Se, jonka mielestä suomalainen jalkapallo on korkeatasoista, kannattaa nyt katsoa vaikkapa TV2:a ja todeta itse miltä suomalainen nykyjalkapalloilu näyttää. Onhan Tsekki toki muutenkin huomattavasti isompi jalkapallomaa kuin Suomi, mutta kaikille jotka joskus edes luulivat suomen pääsevän MM-lopputurnaukseen tämä viimeistään avaa silmät. Toivoahan aina voi, mutta realistista se ei näillä eväillä ole. Jotain hyvin mullistuttavaa on tapahduttava ennen kuin itse muutan kantaani suomalaisesta jalkapallosta.
Ottelua ei mulla ole mahollista katsella. 0-3 tilanne vissiin on ja taidetaan suomea kyllä viedä, mutta aika b-joukkueella suomi siel taitaa kyllä pelailla eikä ottelussa muutenkaan suomen osalta mitään panoksia ole toisin kuin tsekeillä.
Ettei tosta matsista nyt voi kyllä mitään isompia johtopäätöksiä suomen jalkapalloilun nykytilasta sanoa.Sen perusteellä kyllä toisaalta voi, että pistettäkään ei saatu edes romanialta karsinnoissa.
Suomi ei ole saanut parasta miehistöään jalkeille pitkään aikaan. Ja viime ottulu tsekkejä vastaan teplicessä oli todella viihdyttävä ottelu ja suomelle aivan voitettavissa.
Uskon kumminkin hodgsonin aikakaudella suomen maajoukkueen vihdoin aloittavan sen kauan odotetun nousun kohti arvoturnauksia.