Konemetsä vs. Koneisto (naamioitu " Vittu, Koneistossa on paska line-uppi tänä vuonna" whinetys. :)

131 posts, 7 pages, 34,799 views

Damien

Posts: 2,882

#41 • • Edited Damien [tr3ox]

Ana-5000,
No, tää yksittäistapaus nyt tuskin katkasee kamelin selkää.



Tarkoitus sitten pyhittää keinot?

Mun mielestä mitään tarvitse salaa kiskoa, kiskoo vaan oikein. Julkisesti voitais pitää "Martsarin Meripäivät" makasiineilla, teemana tietenkin kaikki kiskonta niin näkisivät kaikki miten vitun paljon sitä loppujenlopuksi kiskotaan. Lain on muututtava koska (oikein)äyttö vaan lisääntyy...

edit:

Niin sitten toi vertailu, konemetsään en ole eksynyt vielä kertaakaan vaikka Raija Rajani houkuttelikin. Koneistot aloitin ekoista kaapelikekkereistä ja silloin oli kivaa, koska oli koska junkkapuoli oli vaan niin Yber. Tämän päivän suosion myötä jätän suosiolla väliin, koska en diggaa väenpaljoutta laisinkaan.
uniko1

Posts: 3

#42 • • uniko1


Muistan Gianttiropotin kommentit ekan Koneiston jälkeen: "Olisivat palmujen sijasta ostaneet kunnon peeaat". *jiihaa*



Vielä parempi ratkaisu ois ollu bookata Giantrobotin sijaan joku parempi bändi.
P|astic

Posts: 249

#43 • • Edited P|astic
Tuntuu vähän siltä että koneistoa pidetään paskana ku siellä ei soita just sen oman genren kaikki parhaat DJ:t


Kaaplitehdas on muuten ihan kiva paikka mut siellä on aika kuuma ja jotku areenat menee aika tukkeeseen välillä. Ja sit sen isoimman hallin (en muista nimeä) tunnelma ei ole oikein mun makuun vaikka esiintyjät olisivatkin

--
Naturalbornloverman

Neophyte

Posts: 43

#45 • • Neophyte

plaque, 20.7.2005 15:00:
whine


agreed. Väkisin pitää vetää herneet nenään.

--
And did they get you to trade? Your heros for ghosts?
Hot ashes for trees? Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?And did you exchange,
Walk on part in the war,for lead role in a cage?

superwoman

Posts: 333

#46 • • superwoman toinen jalka jo...
Mielipidettähän tässä kysytään, eikä rekrytoida laulajia kuoroon?

En ole käynyt koneistossa vuoden 2002 jälkeen, koska ei ole rahan eikä vaivan arvoinen.

--
...just visiting...

Jinx

Posts: 2,615

#47 • • Jinx Superfeminine

superwoman, 20.7.2005 15:23:
Mielipidettähän tässä kysytään, eikä rekrytoida laulajia kuoroon?

En ole käynyt koneistossa vuoden 2002 jälkeen, koska ei ole rahan eikä vaivan arvoinen.




Samaa mieltä *joo*

--
Pyllykkä

ville

Posts: 3,780

#48 • • ville olen oikeasti ujo

petkulli, 18.7.2005 17:38:
kyllä varmaan jari sillanpää on yllätys esiintyjä tänä vuonna.. laulaahan se konemusiikkia..



Sori nyt vaan, mut Koneistossa oli vähennetty tuon kone sanan käyttöä jo viimevuonna ja tänävuonna se on about minimissään.

Esim tässä Koneiston sivulta otettu clip, joka on ensimmäinen teksti joka tuolla tulee:

Koneisto 2005 - Enemmän rytmiä

Hyväntuulinen, klubimusiikin eri tyylejä esittelevä Koneisto-festivaali valloittaa jälleen Helsingin kaapelitehtaan ... koneistossa esiintyy yli 50 artistia, jotka edustavat laajasti kone- ja rytmimusiikin eri suuntauksia teknosta funkiin. Kaksipäiväisen festivaalin ohjelmisto laajenee mustan rytmimusiikkiin ja popin suuntaan (tossa on muuten typo koneiston sivulla pitäisi varmaan olla mustaan rytmimusiikkiin tai mustan rytmimusiikin)


Eli siis koneiston profiili on muuttunut erittäin rankasti, mutta konemusiikkipuolen klubiyleisö ei oikein tätä tajua. Jos ja kun konemusiikin klubiporukka olisi aiempina tuolla koneistossa jaksanut käydä, olisi festivaalia voitu jatkaa enemmän klubilinjalla, mutta koska kävijöitä ei ollut, hakee koneisto uutta kohderyhmää.

Mun henk koht veikkaus on, että koneisto sukeltaa tänä vuonna rankasti. Konemusiikkidiggarit hylkää festarin yhä enenevissä määrin, koska he näkevät festarin kosiskelevat liikaa mustaa rytmimusiikkia ja taas vastaavasti mustan rytmimusiikin diggaajat näkevät koneiston piikkipääpirivietereiden temmellyskenttänä ja jäävät mielummin kotiin. Erittäin valitettavaa sinänsä. Ainoa koneiston toivo on MM kisat, mutta en jaksa uskoa, että näiden yleisöstä löytyy tarpeeksi porukkaa. Tällähetkellä jopa uskon, että koneistoa ei välttis tuu ensi vuonna.


IMO koneiston olisi pitänyt profiloitua kokonaan uudestaan helsinkiin muuttaessa. Turun festarihenkeä ei saa kaapelitehtaalle tuotua sillä että pihalla on 50 neliötä ruohomattoa ja yks muovinen uima-allas. Ja koska nimi on aikanaan valittu hyvin teknon suuntaiseksi, on tolla nimellä ja viiden edellisvuoden brändillä hyvin hankala houkutella kokonaan uutta kohderyhmää.

Mut saa nähdä.
ville

Posts: 3,780

#49 • • ville olen oikeasti ujo

Damien, 19.7.2005 17:40:
Niin sitten toi vertailu, konemetsään en ole eksynyt vielä kertaakaan vaikka Raija Rajani houkuttelikin. Koneistot aloitin ekoista kaapelikekkereistä ja silloin oli kivaa, koska oli koska junkkapuoli oli vaan niin Yber. Tämän päivän suosion myötä jätän suosiolla väliin, koska en diggaa väenpaljoutta laisinkaan.



Minkä suosion? Viimevuonna oli aika tyhjää ja toissavuonna vaan perjantaina ryysistä. Tilaa junkkasalissa on ollut viimeisenä parina vuonna aina kun olen siellä itse käynyt.
Individual

Posts: 10,942

#50 • • Individual HYPNO!

ville, 21.7.2005 09:26:

Eli siis koneiston profiili on muuttunut erittäin rankasti, mutta konemusiikkipuolen klubiyleisö ei oikein tätä tajua. Jos ja kun konemusiikin klubiporukka olisi aiempina tuolla koneistossa jaksanut käydä, olisi festivaalia voitu jatkaa enemmän klubilinjalla, mutta koska kävijöitä ei ollut, hakee koneisto uutta kohderyhmää.

Mun henk koht veikkaus on, että koneisto sukeltaa tänä vuonna rankasti. Konemusiikkidiggarit hylkää festarin yhä enenevissä määrin, koska he näkevät festarin kosiskelevat liikaa mustaa rytmimusiikkia ja taas vastaavasti mustan rytmimusiikin diggaajat näkevät koneiston piikkipääpirivietereiden temmellyskenttänä ja jäävät mielummin kotiin. Erittäin valitettavaa sinänsä. Ainoa koneiston toivo on MM kisat, mutta en jaksa uskoa, että näiden yleisöstä löytyy tarpeeksi porukkaa. Tällähetkellä jopa uskon, että koneistoa ei välttis tuu ensi vuonna.



Siis silloin kun se oli enemmän KONEmusiikkifestari, siellä ei käynyt tarpeeksi teknojengiä, että tapahtuma olisi voinut jatkaa samalla linjalla. Nyt he sitten ovat joutuneet muuttamaan kohdeyleisöään, mutta kaikki mennee tänä vuonna persiilleen koska tämä uusi kohdeyleisö eli ns. "mustan rytmimusiikin" diggarit eivät eksy Koneistoon, koska pitävät sitä yhtenä suurena reivinä, koska siellä käy sitä teknoporukkaa, jonka vähyyden takia Koneisto on joutunut alunperin muuttamaankin konseptiaan. *täh*
ville

Posts: 3,780

#51 • • ville olen oikeasti ujo

Individual, 21.7.2005 11:37:
Siis silloin kun se oli enemmän KONEmusiikkifestari, siellä ei käynyt tarpeeksi teknojengiä, että tapahtuma olisi voinut jatkaa samalla linjalla. Nyt he sitten ovat joutuneet muuttamaan kohdeyleisöään, mutta kaikki mennee tänä vuonna persiilleen koska tämä uusi kohdeyleisö eli ns. "mustan rytmimusiikin" diggarit eivät eksy Koneistoon, koska pitävät sitä yhtenä suurena reivinä, koska siellä käy sitä teknoporukkaa, jonka vähyyden takia Koneisto on joutunut alunperin muuttamaankin konseptiaan. *täh*



About noin joo.

Omasta klubikaveripiiristä ei oo kukaan menossa koneistoon ja niistä vähistä, jotka tunnen klubien ulkopuolelta ei oo myöskään kukaan menossa.

Itseasiassa mä en tiedä ketään joka olisi menossa (tai siis maksamassa). Aikasempina vuosina porukkaa on oikeesti ollut menossa, tosin joka vuosi vähemmän ja vähemmän.
ville

Posts: 3,780

#52 • • ville olen oikeasti ujo

mayah, 21.7.2005 11:45:
Mä ainakin käsitin, et Ville tarkotti nimenomaan niitä _mielikuvia_, jotka kyseisillä kahdella kohderyhmällä on (= rytmimusiikin kuuntelijat olettavat siellä olevan konemusaa ja konemusan kuuntelijat olettavat siellä olevan rytmimusiikkia = kukaan ei mene.)



Mielikuvia sekä ihan oikeeta tilannetta.

En tiedä mikä on muilla fiilis, mutta ainakaan mua ei oikeesti kiinnosta edes tosi lyhyen pätkän vertaa yksikään mustan rytmimusiikin artisti. Ja veikkaisin, et jotain ton alan diggareita ei kiinnosta joku teknoartisti.

Tosta syntyy tosi helposti tilanne, et kumpikaan ryhmä ei oo valmis maksamaan 50e sen takia, että pääisi kuulemaan muutamaan hyvää artistia, muiden ollessa sitä "väärää genreä".

Ja sitten on tietysti noiden ryhmien sekottuminen. En oikein tiedä hakeeko koneisto lökäpöksyjä, rmb pissiksiä vai trendi-miss-sixtyjä, mut jotenkin musta tuntuu et noiden sekottuminen PVC housuiseen piikkikaulapantavieteriin ei oikeesti suju kovin helposti. Ts kohderyhmät on lähtökohdiltaan niin erilaisia, et toista ryhmää ei välttämättä kiinnosta olla sellaisissa bileissä jossa on toi toinen ryhmä.

Kun tohon vielä lisätään noi mielikuvat eli koneisto ei ainakaan mun mielestä oo onnistunut tossa profiilinmuutoksessa (josta kertoo mm. se että tällä pidetään festeria edelleen konemusiikkifestarina), mä pelkään et suuremmasta kohdeyleisestö yhä harvempi saadaan paikalla ja tulos on kaikkien aikojen surkein.

Mut mä oikeesti toivon et oon täysin väärässä, koneisto saa massiivisen yleisöryntäyksen, jauhaa tulosta ja ensi vuonna esiintymässä on oikeesti joku tosi iso nimi, josta voi yksin maksaa ton 50e. Esim vaikka Underworld live.
kilobitti

Posts: 2,419

#53 • • kilobitti 1-2-3 techno

ville, 21.7.2005 11:58:
Esim vaikka Underworld live.



voi elämä kun haluaisin nähdä tuon *sydän*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

liikkuva muna

Posts: 2,652

#54 • • liikkuva muna an egg on the move
Enemmän teknoa koneistoihin. Siellä on joka vuos vaan enemmän ja enemmän poppia ja jatsia. Speedcorea perseraiskauspolkkaa pääareenalle. *grr*
hallucinogen

Posts: 8,190

#55 • • hallucinogen Edain

ville, 21.7.2005 11:58:
Mut mä oikeesti toivon et oon täysin väärässä, koneisto saa massiivisen yleisöryntäyksen, jauhaa tulosta ja ensi vuonna esiintymässä on oikeesti joku tosi iso nimi, josta voi yksin maksaa ton 50e. Esim vaikka Underworld live.


Totta. Mietin vaan kun ainakin pari vuotta sitten koneisto posse kyseli ketä jengi haluis nähdä ja varsinkin plattarilla lähes jokainen hehkutti underworldiä mut eipä oo näkyny :( Itse en ole käyny vuoden 2003 jälkeen koneistossa. 2002 mulla oli ainakin ihan hauskaa mut 2003 varsinkin pääareena sukkas kyllä mun makuun :(

--
pikku-*possu*

Juhgu

Posts: 7,921

#56 • • Juhgu Virnistelijä
Koneiston päälavalla (kuulemma) jotain hiphoppia? Aika blaa, ihan kun sitä nyt ei kuulisi muuallakin tarpeeksi. Vähän ahdasmielistä ehkä, mutta itse en todellakaan kaipaa esim. räppiä koneistoon. Toisaalta, eiköhän niin monelta stagelta löydy minunkin makuuni vielä hyvää musiikkia joten kaikkea ei ole menetetty *hymy*

Jos nyt on pakko verrata niin fiiliksen puolesta kyllä selkeästi Konemetsä > Koneisto.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

mekaanikko

Posts: 1,176

#57 • • mekaanikko don selecta

ville, 21.7.2005 11:58:
Ja sitten on tietysti noiden ryhmien sekottuminen. En oikein tiedä hakeeko koneisto lökäpöksyjä, rmb pissiksiä vai trendi-miss-sixtyjä, mut jotenkin musta tuntuu et noiden sekottuminen PVC housuiseen piikkikaulapantavieteriin ei oikeesti suju kovin helposti. Ts kohderyhmät on lähtökohdiltaan niin erilaisia, et toista ryhmää ei välttämättä kiinnosta olla sellaisissa bileissä jossa on toi toinen ryhmä.



No voi hellanlettas, normi rokkifestareilla on jo vuosikaudet kiljupunkkarit, torttutukkarokkarit, takkutukkahipit, kirkonpolttajahevarit, trendipopparit ja tavalliset tallaajat pärjänneet varsin hyvin keskenään saman aidan sisäpuolella. Mun on vaikea nähdä varsinkaan Kaapelitehtaan kaltaisessa paikassa (joka järjestyksenvalvonnan kannalta on huomattavasti isoa ulkoilmafestaria helpompi) pientä naureskelua vakavampaa konfliktia eri ryhmien välillä on pelättävissä, varsinkin kun oikeasti toi funk/soul/jazz/jne. - hiphop - konemusa -jako ei ollenkaan ole mielivaltainen vaan kemuissa pyörii paljonkin samaa jengiä.

Koneiston ydinkohderyhmä ei mun mielestä missään vaiheessa ole ollut "klubbaajat" eli trance/polkka/jne. -jengi joka usein harrastaa musaa suhteellisen kapealla sektorilla mutta sitäkin suuremmalla intohimolla, vaan ennemmin se porukka joka diggailee tanssimusaa vähän laajemmalla skaalalla ja viime vuosina yhä enemmän sellainen porukka joka ei ole mitään 24/7 konemusadiggareita vaan ihan taviksia joita kiinnostavat myös tanssimusiikkipuolen jutut.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

mekaanikko

Posts: 1,176

#58 • • mekaanikko don selecta

hallucinogen, 21.7.2005 13:07:
Totta. Mietin vaan kun ainakin pari vuotta sitten koneisto posse kyseli ketä jengi haluis nähdä ja varsinkin plattarilla lähes jokainen hehkutti underworldiä mut eipä oo näkyny :(



Johtuiskohan Underworldin keikkapalkkiosta joka huhujen mukaan olisi suuruusluokkaa 20-30% Koneiston vuosibudjetista.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Juhgu

Posts: 7,921

#59 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Ana-5000, 18.7.2005 21:09:
---
Mut pointtina - viranomaiset usein seuraa näitä foorumeita, ja ihan noin niinku koko skenen hyvinvoinnin kannalta ois ehkä asiallisempaa olla hehkuttelematta omia pörrikokemuksiaan siellä ja siellä tapahtumassa julkisesti - -



Tässä ketjussahan kukaan ei huumeista puhunut ennenkuin itse otit asian esille. Eli aplodit hyvästä pointista! *justjoo*

En tiedä mistä forumilta tuon huumehehkutuksen nykäisit, mutta ehkäpä olisi hyvä jos postaisit tuon pointtisi tämän ketjun sijaan sinne. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että ihmiset voisivat olla julkisilla forumeilla hehkuttamatta huumeita. Hieman hatuttaisi jos konemetsäkin saisi huumeisiin liittyvää julkisuutta.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#60 • • Aziz Combat Fighter

Juhgu, 21.7.2005 13:25:
---
Tässä ketjussahan kukaan ei huumeista puhunut ennenkuin itse otit asian esille. Eli aplodit hyvästä pointista! *justjoo*



Juu, se oli kyl toisen foorumin konemetsä-debriiffingistä poimittu, must se oli aika koominen ni postasin sen tänne. Kyl se googlella löytyy sieltä ensin ja sitten vasta täältä, ja vähän eri kontekstissa.


En tiedä mistä forumilta tuon huumehehkutuksen nykäisit, mutta ehkäpä olisi hyvä jos postaisit tuon pointtisi tämän ketjun sijaan sinne. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että ihmiset voisivat olla julkisilla forumeilla hehkuttamatta huumeita. Hieman hatuttaisi jos konemetsäkin saisi huumeisiin liittyvää julkisuutta.



Se nyt oli eri foorumi mut kirjottaja kyl lueskelee tätäkin. Tonne toiselle mulle ei ole, eikä tule, tunnareita.

Mut jätetään nyt tää aihe - aika offtopiciks menee.