Kotka ja Kymenlaakso

40 posts, 2 pages, 20,853 views

Dementation

Posts: 2,892

#1 • • Dementation wednesday?
Tein tähän otsakkeeksi tuollaisen laajemman kokonaisuuden, jotta tämä topikki voi palvella jotakuta muutakin joskus kuin minua, mutta nyt asiaan:

Olen siis saanut opiskelupaikan Kymeenlaakson AMKn tekniikan- ja liiketalouden toimipisteesta Kotkasta ja olisi mukava tietää vähän lisää paikasta, sekä ihmisistä.

Eli ketkä teistä ihmisistä asuvat/ovat asuneet/tulevat ehkä asumaan kotkassa ja mitä ajattelette kyseisestä paikasta.
Olisi kiva tietää vähän harrastusmahdollisuuksista, kun teatteriharrastusta haluaisin jatkaa ja haluaisin aloittaa myös jonkin fyysisen harrastuksen teatterin lisäksi. Ja sitten iltaelämä sekä biletysmahdollisuudet ja -paikat kiinnostaa.

Ja yleisestikin kaikki mahdollinen tieto on extraa, kun olen kotkassa käynyt tasan kerran pääsykokeissa ja en sieltä edes ketään tunne. Joten muuttaminen yli 300 kilometrin päähän täältä, on aika iso muutos, jota te kanssaihmiset voisitte ehkä helpottaa jonkin verran...

Kiitos jo etukäteen avustanne.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Yediah

Posts: 1,090

#3 • • Yediah FINRG, Spacehouse
juu.. antaa tulla kotkaan vaan eiköhän aina yks klubbarilainen mukaan mahdu.. :D :D
lostgone

Posts: 2,493

#4 • • lostgone
Muutama kohta..
- Kotkassa haisee pahalta.*justjoo*
- Ei murresairauksia*joo*
- Nopeat tieyhteydet Helsinkiin, jos sattuisit haluamaan pois.*joo*
- Kotkassa on useita vaihtoehtoja missä vetää perseet*jiihaa*
- Teatterin olen nähnyt meripäivillä, joten sen täytyy olla keskustassa.*känni*
- Kotka on valitettavasti lähellä Kouvolaa.*dissaa*
- Erkan Kebab on ilmeisesti kaupungin paras ravintola*slurps*
- Meripäivät on tapahtuma, jolloin kaupungissa on vähiten kotkalaisia*hih*
- Jos haluat tutustua ihmisiin,niin joka viikko on opiskelijabileet*känni*
- Bileitä jos etsit, niin etsi aluksi Satamasta Rellu*jiihaa*
- Humalainen kalastus ja veneily ovat suosituimpia harrastuksia*justjoo*
- Se oppilaitos*eiei**eiei* Mutta selvitä mikä on klaani.*joo*
- Se on sitten Kymenlaakso eikä Kymeenlaakso.*hihu* Kymenlaakso= Kotka + Kouvola ja paljon alueita, jotka ei kiinnosta ketään.*justjoo*
- Ai niin, hanki oikea toppatakki*joo*

Oikeilla kotkalaisilla voi olla muitakin huomioita*vink*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

ETJ

Posts: 1,229

#5 • • ETJ Failed specimen
Et tainnut päästä kouluun vaan jouduit? :D Mille linjalle? Kyllä siellä nyt jonkun tasoista koulutusta saa, jos viitsii itse panostaa. Mikä v***u on klaani *vink*
Joka viikko on opiskelijabileitä, mitkä ovat 99.9%:n todennäköisyydellä perseestä ja ainoa tapa kestää niitä on vetää perseet.

Ainoa paikka missä porukka oikeastaan käy (vetämässä perseet) on bepop, hirveä paikka jossa ei kestä olla vetämättä perseitä.

Ei Kotka ole niin lähellä Kouvolaa. Pahmepi on et Kotka on lähellä haminaa.
Kotkassa on myös alueita joissa asumista kannattaa välttää hmphmhph karkkari (tosin taitaa sekin alue olla jo hiukan rauhoittunut). Hanki kämppä keskustasta.

Kertaakaan en ole humalassa kalastanut, enkä ole moneen vuoteen veneellä, muutamaa tuurimoottori reissu lukuunottamatta, liikkunut. Kait jotku näitäkin sitten harrastaa *ding*. Kuntosaleja löytyy yms.

Kebabi paikkoja löytyy riittävästi kotka/karhula-alueelta :D

On täällä jotain teatterimeininkiä, ku sellanen täältä löytyy ja jonkinlaisesta kesäteatterijutskasta olen kuullut.

Meripäivät on hyvä tekosyy, kotkalaisille ja lähikuntalaisille, vetää perseet kolmena päivänä putkeen.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#6 • • Edited -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Tähänhän oli aivan pakko vastata entisenä kotkalaisena. Nyt en tosin ole enää reiluun 4 vuoteen asunut Kotkassa. Kotka on ihan mukava kaupunki, jos tykkää mummoista. Kaupungin väestön keski-ikä meinaan lähentelee varmaankin 60! *nauru*

No joo..Kotka on ihan kiva mesta varsinkin kesäisin. Varsinkin sitä merta mä rakastan! *sydän* Nytkin odottelen innolla, että päästään viikonloppuna isin mökille saareen veneellä! *joo*

Kotkalaiset saattavat olla hiukan sisäänpäin lämpiävää sakkia, mutta uskon, että sieltä saa kuitenkin suhteellisen helposti ystäviä. Ja kun joku haluaa mennä tuurilla Lehmään, niin se ei tarkoita mitään perverssiä, vaan sitä, että mennään tuurimoottorilla (=vesibussi) Lehmäsaareen..*nauru*

Bileistä, en sen enempää tiedä, kun en ikinä ole Kotkassa bileissä käynyt. Kova hinku on kyllä viime aikoina ollut päästä tsekkaamaan, miltä se Kotkan bilerintama näyttää. Tavallisia baareja ja pubeja kaupungistä kyllä löytyy riittämiin ja niissä meno on varsin normaalia baari toimintaa.*joo*

Paikkoja, joissa kannattaa asua ovat keskusta, Korelan ja Metsolan opiskelija asunnot (Varsinkin Metsolassa on hienot uudet opiskelija asunnot vanhan olutpanimon vieressä aivan meren rannalla! *sydän*). Paikkoja joita kannattaa välttää ovat Karhunvuori, Hovinsaari ja Karhula ja Kymi ylipäätänsä. Kymiläiset ovat Kotkalaisille sama kuin keravalaiset Hesalaisille! *nauru*

Teatteri Kotkasta löytyy ja tietääkseni varsin aktiivista toimintaakin. Ainakin aikoinaan paljon hyviä ystäviäni oli Kotkan nuorisoteatterissa. Urheilumahdollisuuksia on myöskin suhteellisen paljon.

Kotkan amk:sta en osaa sen enempää sanoa, kuin että isoveljeni sieltä valmistui joskus. Ja ainakin ruotsin maikan sai lahjottua kukksailla! *vink* *nauru*

Tervemenoa Kotkaan. toivottavasti viihdyt. Keskusta on valitettavasti nyt hiukan pomminjäljiltä suuren remontin takia, mutta siitä tulee varmasti muutaman vuoden päästä sitäkin ehoempi ja hienompi! ja Sapokan satama on ehdottoman tutustumisen arvoinen kohde. Todella upea paikka! *sydän*

Vaikka nyt näin kauniisti puhunkin synnyinseudustani, niin se täytyy myöntää, että takaisin en enää menisi, kun kerran pois pääsin *iloinen*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Individual

Posts: 10,942

#7 • • Edited Individual HYPNO!

Super-Kerttu, 19.7.2005 10:35:
Tähänhän oli aivan pakko vastata entisenä kotkalaisena. Nyt en tosin ole enää reiluun 4 vuoteen asunut Kotkassa. Kotka on ihan mukava kaupunki, jos tykkää mummoista. Kaupungin väestön keski-ikä meinaan lähentelee varmaankin 60! *nauru*


Totta on, että Kotkasta on käytetty nimitystä Suomen suurin saattohoitola, mutta ihan noin radikaalisti en tätä kuvailisi ja kyllä täältä nuorisoakin löytyy ja muuttovirta on myös pikkuhiljaa kääntymässä takaisin Kotkaan, mutta todellakin pikkuhiljaa. Syynä oivat asuinalueet ja hyvät palvelut juuri lapsiperheille.

Super-Kerttu, 19.7.2005 10:35:
No joo..Kotka on ihan kiva mesta varsinkin kesäisin. Varsinkin sitä merta mä rakastan! *sydän* Nytkin odottelen innolla, että päästään viikonloppuna isin mökille saareen veneellä! *joo*

Kotkalaiset saattavat olla hiukan sisäänpäin lämpiävää sakkia, mutta uskon, että sieltä saa kuitenkin suhteellisen helposti ystäviä. Ja kun joku haluaa mennä tuurilla Lehmään, niin se ei tarkoita mitään perverssiä, vaan sitä, että mennään tuurimoottorilla (=vesibussi) Lehmäsaareen..*nauru*


Meri on yksi iso valtti mikä Kotkalla on verrattuna moneen muuhun kaupunkiin ja tuo Lehmänsaari ei todellakaan ole ainoa paikka mihin edullisilla vesibusseilla pääsee. On olemassa myös Kaunissaari, Haapasaari jne. ja ei pidä unohtaa Varissaarta "Vaakkua" joka on ihan tuossa edustalla muutaman minuutin merimatkan päässä Sapokasta. Sieltä löytyy kosolti kivaa hiekkarantaa ja muuta paikkaa jossa chillailla ja viettää vaikka piknikkiä kuin myös asiallinen ravintola.

Super-Kerttu, 19.7.2005 10:35:
Bileistä, en sen enempää tiedä, kun en ikinä ole Kotkassa bileissä käynyt. Kova hinku on kyllä viime aikoina ollut päästä tsekkaamaan, miltä se Kotkan bilerintama näyttää. Tavallisia baareja ja pubeja kaupungistä kyllä löytyy riittämiin ja niissä meno on varsin normaalia baari toimintaa.*joo*


http://www.ympyra.net/sok/hotellit/seurahuone_kotka.htm
Tuo on nyt se kotkalaisten nuorten suosiossa oleva paikallinen ketjukompleksi ja meno todellakin on siellä kuin missä tahansa muussa samanlaisessa juottolassa. Toinen voisi olla esim. http://www.livinstone.fi/ Nämä siis Kotkansaarella ja vielä tuolta Sapokan läheltä rannalta löytyy Ravintola Meriniemi ja Medusa, jossa mm. Meripäivillä tapahtuu seuraavaa http://www.klubitus.org/tapahtuma.php?id=7355 Sitten pubeja, sun muita baareja riittää kyllä ihan kivasti, jos niissä viihtyy.
Ja myös Das Boot Weekend on Kotkan Kantasatamassa, Ravintola-alus Rellussa 5.-6.8. Siellä meikäläinen yleensä viihtyy helvetin hyvin sen oman tunnelmansa ansiosta. http://www.klubitus.org/tapahtuma.php?id=7452

Super-Kerttu, 19.7.2005 10:35:
Paikkoja, joissa kannattaa asua ovat keskusta, Korelan ja Metsolan opiskelija asunnot (Varsinkin Metsolassa on hienot uudet opiskelija asunnot vanhan olutpanimon vieressä aivan meren rannalla! *sydän*). Paikkoja joita kannattaa välttää ovat Karhuvuori, Hovinsaari ja Karhula ja Kymi ylipäätänsä. Kymiläiset ovat Kotkalaisille sama kuin keravalaiset Hesalaisille! *nauru*


Totta on, että Karhuvuorella on aika huono maine, mutta esim. tuolta Hovinsaarelta löytyy kohtuuhintaisia, hyväkuntoisia vuokrakämppiä esim. suoraan veden ääreltä ja matkaa keskustaan ei ole kuin joku sata metriä ja omaa pihaakin löytyy.

Super-Kerttu, 19.7.2005 10:35:
Tervemenoa Kotkaan. toivottavasti viihdyt. Keskusta on valitettavasti nyt hiukan pomminjäljiltä suuren remontin takia, mutta siitä tulee varmasti muutaman vuoden päästä sitäkin ehoempi ja hienompi! ja Sapokan satama on ehdottoman tutustumisen arvoinen kohde. Todella upea paikka! *sydän*


Ainoa edes hieman kunnollisempi ostoskeskus löytyy Karhulan suunnalta Jumalniemestä, jossa ovat Anttila, Citymarket, Isku, Asko, Musta Pörssi jne... Ja tosiaan tuo iso Liikekeskus Kotkansaarella on vielä rakennusvaiheessa samoin kuin toriparkki, mutta toivon mukaan se hieman elävöittää tätä keskustaa sitten.

Pikkukaupunkihan tämä on, joten vertailu Suomen suurimpiin kaupunkeihin ei kannata ja jos sillä asenteella lähtee, niin ei varmasti viihdy, mutta kuten sanottua on täältä hyvät kulkuyhteydet muualle Suomeen jos alkaa vituttaa. Se on erittäin toimiva metodi astua bussiin tai junaan silloin kun alkaa ahdistaa jos vaan rahaa sillä hetkellä löytyy. Toimi meiksillä ainakin kun tuolla Pohjois-Karjalassa asuin.

www.kotka.fi Sieltä saa sitä "virallista" tietoa tästä kaupungista.

edit: Paikkoja saada vatsansa täyteen löytyy Kotkansaarelta kyllä paljon, mutta paras ruoka IMO on ehdottomasti Ravintola Fenix:issä, Kapteeninkadulla ( ja se ei todellakaan ole mikään kebappi tai muu pikaruokamesta, vaan ihan kunnon siisti ruokaravintola ja suht´kohtuuhintainen. ) Niin hyvää kanaa en ole syönyt missään. *slurps*
Dementation

Posts: 2,892

#8 • • Dementation wednesday?
Kiitoksia teille kaikille näistä linkeistä ja vinkeistä...
Ehkä mä vielä opin, sisäistän ja jopa ymmärrän tuon kaiken jonain päivänä... *hih*

Lisää spekulaatioita, juttuja ja vinkkejä saa kirjoittaa...

Mitäköhän tanssi- tai taistelulajeja kotkassa voisi harrastaa ja millaisella hinnalla?
Jokin muukin fyysinen harrastus kelpaa, jos joku tietää jonkun kivan.
Eli mitä ihmiset kotkassa tekee vapaa-aikanaan?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

mehto

Posts: 99

#9 • • mehto
Kymenlaakso kirjoitetaan yhdellä e:llä. Nimim. 22v Kuusaalla eli Kuusankoskella asunut :D

--
...clubbing since 1993 ...

LoFi

Posts: 726

#10 • • LoFi
hmm.. Kotkaanhan vois jotain mukavaa tapahtumaa järkätä tuohon elo/syyskuun vaihteeseen niin voisi tavata uusia ihmisiä ja helpottaa sopeutumista uuteen paikkaan? Enkä nyt tarkota näitä happy-happy-joy-joy tutorointi juttuja mitä koulun kautta järjestetään..

Eli nyt kotkan promoottoripuoli rattaat pyörimään *joo*
Individual

Posts: 10,942

#11 • • Individual HYPNO!

Dementation, 19.7.2005 13:57:
Mitäköhän tanssi- tai taistelulajeja kotkassa voisi harrastaa ja millaisella hinnalla?
Jokin muukin fyysinen harrastus kelpaa, jos joku tietää jonkun kivan.


http://www.shukokai.fi/kotka/kotkan%20shukokai.htm
http://www.kolumbus.fi/pyry/kotkantaido/
http://www.fly.to/siipiveikot ( varjoliitoa )
http://users.kymp.net/mode0097/ ( Kotkan Judoseura Aikidojaos )
http://pingviini.piketa.net/~sivukoti/kotkanhyrrat/ ( Maineikas kilpatanssiseura Kotkassa, en sitten tiedä että minkälaista tanssia hait ,) )

Sitten täältä kyllä löytyy parikin korkeatasoista kuntosalia ( Hyväntuulen Kuntoklubi ja Kuntomylly http://www.liikuntastudiopop.fi/, molemmat Kotkansaarella ) Myöskin jonkinlaista seinä yms. kiipeilytoimintaa on ollut Kotkassa, mutta niistä yks mun frendi tietää paremmin, jos sellainen kiinnostaa.
Dementation

Posts: 2,892

#12 • • Edited Dementation wednesday?

Specimen, 19.7.2005 09:54:
Et tainnut päästä kouluun vaan jouduit? :D Mille linjalle?



Joo, pääsin ohjelmistotekniikan linjalle...
Ja todellakin pääsin, koska olisin päässyt kaikkiin mun muihinkin vaihtoehtoihin...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

LoFi

Posts: 726

#13 • • LoFi

Specimen, 19.7.2005 09:54:
Kotkassa on myös alueita joissa asumista kannattaa välttää hmphmhph karkkari (tosin taitaa sekin alue olla jo hiukan rauhoittunut). Hanki kämppä keskustasta.



Word! Ja vältä myös opiskelija-asuntolaa mikä tuttavallisesti opiskelijoiden keskuudessa "koskighettona" tunnetaan. Siellä on meinaan välillä meno kuin sirkuksessa ja äänieristys on suhteellisen heikko.
flw

Posts: 33

#15 • • flw

Word! Ja vältä myös opiskelija-asuntolaa mikä tuttavallisesti opiskelijoiden keskuudessa "koskighettona" tunnetaan. Siellä on meinaan välillä meno kuin sirkuksessa ja äänieristys on suhteellisen heikko.



Hah! Kotkan parasta antia on juuri ghetto. *hahjust* Itse kohta kolme vuotta asunut siellä. Bileitä ja sekoilua siellä kyllä riittämiin on. Jatkotkin ovat aivan hauskoja. Todellakaan sinne ei kannata muuttaa, jos haluaa elämälleen jotain sisältöä. *nauru*

Joo, pääsin ohjelmistotekniikan linjalle...



Itsellä alkaa neljäs vuosi samalla linjalla. Linja on sinällänsä ihan jees, jos jaksaa vain opiskella. Varmaan nähdään samoilla kursseilla, kun pitäis käydä muutamia edellisvuoden kurssejakin tässä syksyllä. *uuh*

? Enkä nyt tarkota näitä happy-happy-joy-joy tutorointi juttuja mitä koulun kautta järjestetään..



Älä oo oikeasti noin suppea. *nauru* Itse olen yrittänyt bileisiin saada konepuolta esille, mutta muut päättävistä tahoista ei tahdo konemusaa opiskelijabileisiin. Eikö olisikin hienoa, että joskus Kotkassa jengi reivais haalarit päällä? Se vasta olisi näky! *hih*

Mutta tervetuloa vain Kotkaan opiskelemaan! Kotka voi yllättää monella tapaa vielä! *justjoo*
LoFi

Posts: 726

#16 • • Edited LoFi

flw, 23.7.2005 01:29:
Älä oo oikeasti noin suppea. *nauru* Itse olen yrittänyt bileisiin saada konepuolta esille, mutta muut päättävistä tahoista ei tahdo konemusaa opiskelijabileisiin. Eikö olisikin hienoa, että joskus Kotkassa jengi reivais haalarit päällä? Se vasta olisi näky! *hih*



Pitää varmaan soluttautua sinne että sais jotain pientä siihen koulun sivulle järkättyä? Kenties joku oma "elektronisen musiikin sivuosasto" *juonittel* Sääli että alkaa jo kyllä käymään vähiin omat opiskelut ja työelämä kutsumaan..

(Meinaan kyllä itse ottaa kaiken ilon irti tästä [ehkä] viimeisestä syksystä mitä koulussa istuskelen)

ja vielä vähän koskighetosta, selventävä dialogi koulun röökipaikalta yksi aamu. Esiintyjät minä ja kaveri:

M: voi perkeles, koetin sitten mennä nukkumaan eilen ajoissa.
K: Ei sitten tainnu onnistua? näytät meinaan aika väsyneeltä..
M: Niin no, siinä aamu neljän tienoilla joku tuli jatkoille ja alko luukuttaa täysillä stereoita sekä pientä karaokea pitämään!
K: Ai mitä musaa?
M: Queeniä ja Juice Leskistä siellä ainakin tuli..
Kaveri menee vaikean näköseksi
K: No ne tais olla sitten meidän jatkot...

The catch:
Itse asuin ekassa kerroksessa ja kaveri asui kolmannessa kerroksessa.. Sääliksi käy siinä välissä ollutta =)
ETJ

Posts: 1,229

#17 • • Edited ETJ Failed specimen

LoFi, 23.7.2005 02:31:
M: voi perkeles, koetin sitten mennä nukkumaan eilen ajoissa.
K: Ei sitten tainnu onnistua? näytät meinaan aika väsyneeltä..
M: Niin no, siinä aamu neljän tienoilla joku tuli jatkoille ja alko luukuttaa täysillä stereoita sekä pientä karaokea pitämään!
K: Ai mitä musaa?
M: Queeniä ja Juice Leskistä siellä ainakin tuli..
Kaveri menee vaikean näköseksi
K: No ne tais olla sitten meidän jatkot...

The catch:
Itse asuin ekassa kerroksessa ja kaveri asui kolmannessa kerroksessa.. Sääliksi käy siinä välissä ollutta =)



Mäki oon kuullu ton :D Toiset mistä kuulee aika-ajoin on ne käytävälle paskomiset.
henkilö1: Joku pasko pari yötä sitten rappukäytävään.
henkilö2: Täh?
henkilö1: Ei siinä mitään. Mutta joku kirjoitti valituskirjeen rappukäytävän ilmoitustaululle seuraavana päivänä. Yöllä rappukäytävään paskottiin uudestaan ja perse pyyhittiin valituskirjeellä.

Ja sitten on vielä entiset asukkaat joilta tuppaa löytymään ylimääräsiä avaimia. Tosin oli jotain huhuja, että lukkoja olisi vaihdettu, en tiedä ku en asu kyseisessä paikassa.

Ps. Tietoliikennetekniikka on paras!
aleksisi

Posts: 282

#18 • • aleksisi
Ei kotkassa aina pahalta haise, ja se riippuu tuulen suunnasta kuinka pahalle...

--
siellä missä jatkot..

Axu-T

Posts: 427

#19 • • Axu-T

Hah! Kotkan parasta antia on juuri ghetto. *hahjust* Itse kohta kolme vuotta asunut siellä. Bileitä ja sekoilua siellä kyllä riittämiin on. Jatkotkin ovat aivan hauskoja. Todellakaan sinne ei kannata muuttaa, jos haluaa elämälleen jotain sisältöä. *nauru*



Joo, muistan kyllä ne eräät jatkot teikäläisen (?) kämpillä Koskighetossa... Taisi tulla 5 kertaa naapureita ovelle plus jälkeenpäin vähän puhetta.. :D Mutta hauskaa oli soitella sielläkin.. (hirveessä känässä)

Mutta eipä ollut kovin hyvin äänieristetty se "Amanda"-pubikaan (opiskelija-asuntolan viereinen lähiöbaari), jossa vähän trancea ja technoa porukalla koko ilta luukuteltiin... *plur* Puolen kilometrin päästä piti omakotitalo asukkaiden vielä varta vasten metelistä pistää valitukset.. Siis mistä ne Kotkan talot oikein tehdään ??? *muhaha*

Noista bileistä taitaa olla sen 2-3 vuotta jo aikaa.. *hihu*

Mun mielestä on todella mukava asia että Kouvola ja Kotka ovat lähes naapureita.. Ihan piti tarkistaa: "Kotka - Kouvola Reitin pituus: 56.4 km"
ETJ

Posts: 1,229

#20 • • ETJ Failed specimen

aleksisi, 23.7.2005 19:09:
Ei kotkassa aina pahalta haise, ja se riippuu tuulen suunnasta kuinka pahalle...



Nii kesäkuussakaan ei haissut *vink* Oli varmaan puhtain ilma moniin vuosiin :D

Sunila(ssa) haisee. kotkan saarella haisee yhdessä suunnassa leipätehdas, toisessa enso. Sit tossa hyväntuulentien yhdessä kohdassa haisee ihan kananmunapierulle. Mut kaikkeen tottuu paitsi siihen kananmunapieruun :D