Ana-5000, 30.5.2006 14:47:
---
Meh :) Ehkä kyse oli siitä että ne mainokset meni hyvän maun rajojen yli.
No ei kyllä mun mielestä olleet. Entä sun?
231 posts, 12 pages, 86,488 views
---
phanatic, 30.5.2006 14:49:
---
---
---
No ei kyllä mun mielestä olleet. Entä sun?
Jone, 30.5.2006 14:49:
Mä olen pikkasen sitä mieltä, että asia ei ole ihan niin ruusuisesti kuin miltä se saadaan näyttämään. Se on aivan vissi ja varma, että poliisit spedeilevät yli toimivaltansa huomattavasti paljon enemmän kuin mitä tilastoihin päätyy.
tbo, 30.5.2006 14:47:
Joo, tiedän (jo 17 v kokemuksella) et ei edes 99,5% riitä, kyse on vielä pienemmästä määrästä.
tbo, 30.5.2006 14:47:
Graffitin maalaaminen on kuitenkin _lähtökohtasesti_ poliittinen teko, riippumatta siitä pitääkö se maalari sitä itse poliittisena tekona tai ei. Kyse on siitä että ottaa tilaa haltuunsa, valtaa oman nurkan kaupungista ja elinympäristöstään, jolle tekee tasan tarkkaan sitä mitä itse haluaa. Se on politiikkaa jos jokin.
hallucinogen, 30.5.2006 14:46:
---
tbo, 30.5.2006 14:41:
Jos taas maalaat sen naisen muotokuvan seinään ilmaseks niin se onkin yhtäkkiä jotenkin paha juttu. Miks?
---
Koska sä et oo saanu lupaa siihen, kuinka vaikea sitä on tajuta? Mitä sitten jos joku pyytää rahaa siitä, että antaa jonkun käyttää sun omistaman kiinteistön seinää taikka muuta tilaa jonkun asian mainostamiseen/sanomiseen? Yhtä lailla joku voi antaa sen tilan ilmaiseksi ihan täsmälleen samaan tarkoitukseen, joku toinen vaan päättää rahastaa sillä.
tbo, 30.5.2006 15:17:
Tilanne a): Jos vaikka Benetton teettäis mainoksen joka olis Fennia-talon seinän kokoinen,ja jossa olis, ööh, laitetaan nyt vaikka tarpeeks härskisti kärjistäen, kuva abortoidusta sikiöstä. Maksaa ihan vitusti ja on aika vitun kipeen näkönen, mut on ok koska siitä on maksettu asian mukaset maksut ja vuokraajat on saanu rahansa. Ihanvitunsama mitä mieltä katsojat on, abortoitu sikiö pysyy seinässä.
Tilanne b): Kai Stenvall maalaa , no, vaikka Kiasman seinään kysymättä keltään lupaa ja ihan ilmaseks jonkun ankkahahmonsa miellyttääkseen kanssaihmisiä. Ei maksa mitään, voi olla jonkun mielestä aika hienonkin näkönen, mut ei oo ok koska siitä ei ole maksettu mitää eikä keltään ole kysytty lupaa. Kai haetaan kotoa, sille tehdään kotietsintä ja se saa sakkoa/linnaa. Ihanvitunsama mitä mieltä katsojat on, ankat putsataan pois seinästä.
hallucinogen, 30.5.2006 15:27:
Jos kaupunkilaisten enemmistö haluis julkisiin rakennuksiin tietynlaisia kuvia yms niin asiaan tulis varmaan muutos.
tbo, 30.5.2006 15:17:
Tilanne a): Jos vaikka Benetton teettäis mainoksen joka olis Fennia-talon seinän kokoinen,ja jossa olis, ööh, laitetaan nyt vaikka tarpeeks härskisti kärjistäen, kuva abortoidusta sikiöstä. Maksaa ihan vitusti ja on aika vitun kipeen näkönen, mut on ok koska siitä on maksettu asian mukaset maksut ja vuokraajat on saanu rahansa. Ihanvitunsama mitä mieltä katsojat on, abortoitu sikiö pysyy seinässä.
Tilanne b): Kai Stenvall maalaa , no, vaikka Kiasman seinään kysymättä keltään lupaa ja ihan ilmaseks jonkun ankkahahmonsa miellyttääkseen kanssaihmisiä. Ei maksa mitään, voi olla jonkun mielestä aika hienonkin näkönen, mut ei oo ok koska siitä ei ole maksettu mitää eikä keltään ole kysytty lupaa. Kai haetaan kotoa, sille tehdään kotietsintä ja se saa sakkoa/linnaa. Ihanvitunsama mitä mieltä katsojat on, ankat putsataan pois seinästä.
Jone, 30.5.2006 14:49:
---
hallucinogen, 30.5.2006 14:43:
Olipas muuten tän tai eilisen päivän hesarin mielipidepalstalla erään tutkijan kirjoitus joka oli tutkinut poliisin tekemiä rikoksia ja siinä todettiin, että Suomessa poliisi on oikea mallikansalainen ja syyllistyy erittäin harvoin rikoksiin.
---
Mä olen pikkasen sitä mieltä, että asia ei ole ihan niin ruusuisesti kuin miltä se saadaan näyttämään. Se on aivan vissi ja varma, että poliisit spedeilevät yli toimivaltansa huomattavasti paljon enemmän kuin mitä tilastoihin päätyy.
tbo, 30.5.2006 16:09:
Niin kauan kun esimiehet tutkii alaistensa rikoksia, poliisi on ihan vitun tahraton ja ainoastaan ja vain oikeassa.
mekaanikko, 30.5.2006 16:15:
---
Niin kauan kun esimiehet tutkii alaistensa rikoksia, poliisi on ihan vitun tahraton ja ainoastaan ja vain oikeassa.
---
Vaan esimiehet eivät tutki alaistensa rikoksia. Jos poliisia epäillään rikoksesta, tutkinta siirtyy toisen kihlakunnan poliisilaitokselle, eli esim. jos Helsingin poliisin työntekijää epäillään rikoksesta niin sen tutkii Espoon poliisi.
Poliisin toiminnan valvontaa olisi syytä kehittää. Erityisesti tämä koskee suojelupoliisia, joka ei tällä hetkellä ole kunnolla kenenkään valvonnassa. Suomalainen poliisi on kuitenkin maailman mittakaavassa melko vähän korruptoitunut ja tekee melko vähän rikoksia.
---
Ikävä kyllä, hyväveliverkosto toimii. Eikä tähän saada muutosta niin kauan kun poliisi tutkii poliisin rikoksia. Suomi tarvii riippumattoman tutkintaelimen jolle tollasista vois valittaa. Niin kauan kun esimiehet tutkii alaistensa rikoksia, poliisi on ihan vitun tahraton ja ainoastaan ja vain oikeassa. Montako kertaa lehtien lööpeissä on oillu esim. poliisien ylinopeus- tai rattijuopumusjutuista joita on yritetty painaa villasella?
Ana-5000, 30.5.2006 14:54:
---
Ei henkilökohtasesti, mut puhunkin nyt ns. julkisesta mielipiteestä. Ainakin niistä poiki paljon valituksia, enkä mä usko että kaikki jotka niistä valitti vaan sattuu vihaamaan eläimiä.
Tontsis, 30.5.2006 16:24:
Okei, tarina ei kerro, miten esimerkiksi ne kaksi muuta TAG-saitin tekijää tai muut Jonen frendit liittyivät epäilyihin ja oliko noille syytöksille/epäilyille/kuulusteluille/tutkinnoille muutakin perustetta kuin pelkkä taltiointi ja kuvamateriaalin levitys.
Joka tapauksessa jo junan kuvaamisesta kyttikselle vieminen on niin arveluttavaa puuhaa (eikä siviilin mielestä pelkästään arveluttavaa vaan törkeää), että tekis mieli asian absurdiuden nimissä mennä steissille heilumaan kameran kanssa ja kalastelemaan moista kokemusta. Tarpeeks kun vedetään överiks, niin alkaa jo naurattaa :)
Sen verran jonelle vielä tosta TAG:sta, kun oon tykännyt kritisoida sun tekemisiäs, että toi on parasta, mitä oot koskaan tehnyt tai ollut tekemässä (mistä minä tiedän) :)
Edit: Kas kun eivät ole vielä keksineet kuulustella huumekeisarina, kun oot noita käyttäjiäkin kuvaillut ;D
Tontsis, 30.5.2006 17:04:
Katsoin vaan, että sivuilla oli mainintaa 'TAG Crew':sta, niin siitä toi.
Jone, 31.7.2006 10:56:
http://viidesrooli.wordpress.com/2006/07/27/kun-hakki-heilahti/
Näin Tampereella.
Jone, 25.8.2006 07:59:
http://tinyurl.com/gwgdu
...ja näin Helsingissä.
Pitäis varmaan mennä ensi vuonna paikalle, niin näkisi kumpi osapuoli pistelee asiasta enemmän omiaan medialle puhuttaessa.