Jone, 23.4.2006 22:54:
---
Ana-5000, 23.4.2006 22:38:
Mä tarkoitankin sitä julkista kaupunkikuvaa, sitä mitä noi normaalit kaupunkilaiset näkee. Oon mäkin kakarana juossut pitin radan vartta ja käynyt kattomassa duuneja pulussa ja muualla, voisin väittää että ainakin ysäreillä mulla oli jonkinverran käsitystä tosta kaupunkitaiteesta.
---
Propsit siitä että olet edes junnuna niin tehnyt - olet siinä kokemuksen rikkaampi kuin suurin osa suomalaisista. Pulu oli paikkana sellainen, että siellä sai usein jo aika hyvää graffiteista taiteenmuotona. Piditkö siellä näkemiäsi duuneja mielettömänä sotkemisena?
En tietenkään pitänyt, siellä oli ihan mielettömän upeita duuneja, en mä sinne muuten ois olarista asti pyörällä pumpannut. Usko tai älä mut mulla on ollu joskus jopa kannu kädessäkin :P Enempää en myönnä.
---
Sulla on varmaan metron puolella ympäristön tarkkailusta ekstensiivisempi kokemus kuin mulla, mutta mä en muista nähneeni siellä koskaan juuri minkään vertaa "sotkuja." Jonkin verran tageja, parit porkkanapanelit ja itäpuolella jotain hätäisiä asemapiissejä, mutta muuten Helsingin metro on mun kokemuksiini pohjautuen melkoisen lähellä kliinisen siistiä. Jos mulla on tästä väärä käsitys, niin lähden mielelläni korjaamaan sitä. Lupaan ihan rehellisesti myöntää paskan paskaksi kun sitä näen.
Katujen varsilla näkyvistä jutuista huomattavan suuri osa taas täyttää mun omat kriteerini taiteelliselle ja/tai innovatiiviselle itseilmaisulle, josta on ainakin mulle paljon iloa. Aiemmin tässä threadissä tulin postailleeksi kuviakin.
Joo, toki näkemysero on tässä varmaan iso, ja toinen on se että me kiinnitetään varmaan eri asioihin huomiota. Mun pitää ihan töitten puolestakin noteerata sieltä töhryt ja ilmottaa niistä, ja tähän mennessä ei oo tullut vielä yhtäkään sellasta vastaan josta ois tullu joku muu kuin "hyivittu"-reaktio. Se miksi niitä ei siellä paljoa näy on se, että ne tussitöhryt siivotaan sieltä vaunuista nopeasti pois. Se taas maksaa rahaa, ja heijastuu luonnollisesti matkalipun hintaan.
Siellä tuntuis olevan nyt trendinä ikkunalasien naarmuttaminen. Aika paljon sitä HGS-tägiä vedetään ihan joka vitun pintaan. Esimerkiksi sit taas kontulan luvalliset piissit itäpuolen raiteella miellyttää jo silmää.
Mäkin voisin ottaa vähän kuvia, ni tiedät millaseen sotkemiseen viittaan :)