Vartijat/järjestyksenvalvojat

533 posts, 27 pages, 185,195 views

Umbala

#481 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

Epailija, 21.5.2009 10:32:

Potkun osalta mulla ei ole mitään uutta sanottavaa, joten mun puolesta voidaan vaikka "agree to disagree" sen tarpeellisuuden osalta.

Jeh, tehdään niin. Kun ei tässä kamalasti mitään kuitenkaan aikaiseksi saada *nauru*

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Aziz Combat Fighter

#482 • • Aziz Combat Fighter
Epäilijä, milloin olet viimeksi paininut ihmisen kanssa tavoitteena saada tämä käsirautoihin? Koska ammattitaitoa näkyy kommenteista päätellen löytyvät huomattavasti enemmän kuin Onnelan pokeilta.

Pitäskö sun järjestää jotain kursseja aiheesta?

Kerrotko vielä lajitaustasi kamppailulajeista.
20pistettä

#483 • • 20pistettä

Valtakunnanperkele, 22.5.2009 17:05:
Epäilijä, milloin olet viimeksi paininut ihmisen kanssa tavoitteena saada tämä käsirautoihin? Koska ammattitaitoa näkyy kommenteista päätellen löytyvät huomattavasti enemmän kuin Onnelan pokeilta.

Pitäskö sun järjestää jotain kursseja aiheesta?

Kerrotko vielä lajitaustasi kamppailulajeista.

Milloin itse olet viimeksi laittanut ihmisen käsirautoihin niin, että olet joutunut hieman painimaan ennen sitä? Tarvitsiko sinun silloin potkaista tätä kiinni otettavaa? Kuuluisiko mielestäsi vartijan/järjestyksenvalvojan osata laittaa jamppa aisoihin pelkällä painilla/hapettamalla/lukottamalla?.

Anyway, tuo potku nyt ei näyttänyt miltään pahoinpitelyltä. Tuskin edes sattui, joten aika turhalta vaikutti koko kicki. Ja kyllähän se aika hätiköidyn päätöksen teki kun potkaisi, sillä niin paska tuuri kun järjestyksen valvojalla kävikin: joku oli kuvaamassa.

Tämä "uhri" varmasti osaltaan myös provosoi tarpeeksi pokea, joka on muutenkin jo varmasti kyllästynyt kaikkiin onnelassa riehuviin tappelijoihin. Minä myös veikkaan, ettei tämä "uhri" tule käräjille minkään vammoja todistavan lääkärintodistuksen kanssa ja sen perusteella poke selviää helpolla.

Sanoisin että tuo potku olisi oikeutettu, mikäli kaveri olisi esim. lyönyt ensin pokea tai sitten yksinkertaisesti säännöt vain sallisivat sen. Mutta kun säännöt eivät salli pokeille kuin painimisen, hapettamisen, lukottamisen ja pahimmissa tapauksissa pippurikaasuttamisen (onko näin?), olisi poken täytynyt tietää paremmin ja käyttää näitä keinoja parhaansa mukaan. Mutta jokaiselle tulee työtehtävissään takapakkeja ja sellaista sattuu tekevälle.

Toisaalta, ei kuulu mulle millään tasolla enkä tunne sympatiaa kumpaakaan osapuolta kohtaan. Joten voin vain todeta, että mulla on aika tylsää töissä kun kirjoittelen tänne mielipidettäni yhden ihmisen hermojen menetyksestä *senkin*

Ps. Voisin melkein veikata, että tuo onnela on suomen hirvein paikka olla pokena.
kuilu ja kummitus

#484 • • kuilu ja kummitus

Valtakunnanapina: Lähinnä totesin, että tuossakin uutisessa on varsin yksipuolisesti ja mielestäni tarkoitushakuisesti kerrottu koko tilanteesta.

Voihan.., voihan. Näin sanoo apina, joka itse uutisoi maahanmuuttajista ja maahanmuuttopolitiikasta "varsin yksipuolisesti ja mielestäni tarkoitushakuisesti".

Pitää kyl olla jonkinsortin vakaumuksellinen uskis, et on sokea noin räikeelle tuplastandardille. Se selvittäis kyl sitä islamofobiaa.

Onnelan edustalla on ollut minun muistini mukaan noin kymmenisen joukkotappelua, jotka ovat olleet poikkeuksetta joko somalien tai arabien aloittamia. Yhtä olen ollut itsekin rauhoittamassa.

Näistä ei tosin ole lehtiin kirjoitettu - ei ennenkuin joku keksi kuvata ihan normi-illan videolle ja videolle tarttui portsareiden voimakeinoja.

Tuossa en ollut paikalla, joten en kommentoi. Ainakaan hesarin klipissä ei näy mitään ihmeellistä.

Hienosti kuitenkin kommentoit noin yhdeksää "tappelua", joissa et myöskään ollut paikalla: "ähkyt&somput kiusaa". Ja vähän kommentoit tuotakin, jota "et kommentoi".

Ja btw, joko "noin 10" tai "kymmenisen", "noin kymmenisen" on jopa sun suussas aika epävarma ilmaus.

Jos oikeasti aletaan pohtimaan miksi siellä tapellaan jatkuvasti ja voidaan ykskantaan todeta että tappelijoina ovat aina tiettyyn etniseen porukkaan kuuluvat ihmiset, niin on se mielestäni kohtuu oleellista mainita jos syitä halutaan ihan oikeasti pohtia.

Häh? Siis ne poket, uskoisin, et suurin osa on ihan kantaväestöä? Vai väitätsä, et "mamut" on jopa kovempia kähisee ku suomalaiset? =DDD Sä oot naurettava pel.., eiku sori, apina.

Luepa uudestaan ne linkit, joissa puhutaan rikollisuudesta Suomessa. Väkivaltajuttujen takana on lähes poikkeuksetta humalainen suomalainen.

Yritän vaan herätellä käsitystä siitä, että tuon kaltaisesta tilanteesta on aika vaikea muutaman lehtijutun ja yhden suttuisen videopätkän perusteella vielä sanoa mitään.

"Tässä herätteeksi muutama kyseenalainen lehtijuttu ja harhainen blogi, ja pari suttuista videopätkää yhest neekerist Afrikassa."

Toisista tapauksista minulla on enemmän "inside"-tietoa, toisista ei.

Paska argumentti. Kyl mäki tiedän, millä paskaojalla sä käyt munias huljuttelemassa, mut en kerro.

Yleensä näistä järkkäri-tappaa-sinunkin-lapsesi - jutuista on.

Nii, sä sanot se sijaan, että "muslimi-tappaa-sinunkin-lapsesi".

Tuolla on ollut aivan täydellinen "sokka irti"-tilanne. On täysin epärealistista ja kohtuutonta edellyttää, että jokainen liike ja keino on ollut loppuun asti harkittu ja lakikirja kourassa suoritettu.

Kelpaako tuo selitykseksi sitten myös sille vastaanhangoitelleelle tavalliselle kansalaiselle, "sokka lähti irti", täsmälleen sama tilanne hänellä "oli päällä"? Jos kaksi ihmistä painii, niin miksi se toinen on oikeutettu ylilyönteihin ja laittomuuksiin ja toinen ei, olen ymmärtänyt, ettei stevareilla ole edes kiinniotto-oikeutta? "Herra tuomari, tilanne oli sellainen, että en kyennyt lailliseen toimintaan, ja laiton toiminta oli tehokkaampaa." Tehokkuuden tavoittelu tai itsesuojeluvaisto ei voi olla peruste rikkoa tai olla välittämättä säädöksistä ja laeista, tai sitten sen tulee koskea molempia osapuolia.

No, tuo analogia veti nyt kyllä aivan täysin sanattomaksi.

NO ei yllätä.

Kelaas vaik sotilasta, josta tiedät, et sil menee pasmat tiukassa paikassa sekasin. Ottaisitko sellaisen mukaan kaukopartioon, turvaamaan ja tukemaan sinua? Siinä ei taitais paljoa sen soltun selittelyt "oli nii tiukka paikka, et mokasin" auttaa...

Mä ainaki tiedän useamman kuin yhden poken, jolla ei duunissa lähde mopo käsistä tapahtu mitä tahansa ympärillä. Kumasti noi "sokka irti" tilanteet osuu niitten nuorten ja märkäkorvasten secujen kohdalle, ja niitten muutaman, jotka on ammatissaan "powertripillä", saanu vähän valtaa, ni kusi noussu päähän. Niinku Astrid Thorsilla konsanaan! =D

Portsari ja vartija on ainoot ammatit, jotka kaikki muut osaa paremmin kuin ne, jotka niitä työkseen tekee.

Unohit maahanmuuttoviranomaiset ja valtakunnan syyttäjän...

Ei tuossa mitään maassa tajuttomana makaavaa potkittu.

Ja kaikki muu on sallittua? =D

Sinun ei ehkä tarvitse, mutta hätävarjelulakiin se mahtuu.

...

Just pääsit toteamasta, et ei niitä lakikoukeroita aina väldee kelaile, ku on "tilanne päällä"...

Epic fail. Ilmeisesti mun norettamisesta saadut paukut siivittää taas Anaa, vaik sen ainoita ongelmia on hätänen luonne, joka estää ajattelemasta ensin. Älytön määrä ristiriitaisuuksia ja tuplastandardeja. En voi uskoa, että noihin on Ana ite päätynyt rationaalisesti fundeeraamalla, vaan nuo ovat enemmän ulkoaopittuja tai omaksuttuja fraaseja ja asenteita. Ja koska ei ole itse niitä kriittisesti arvioinut, ja ne kompensoivat niitä omia pelkoja ja saavat aikaan tarpeellisuuden tunnetta, ajautuu välillä tilanteeseen, jossa ei pystykään selittämään maailmankuvaansa, koska omaksutut kuvat ja "faktat" ovat räikeässä ristiriidassa keskenään, ja luulee, että menettää kaiken positiivisen, jos luopuu yhdestäkin dogmasta. Sitten pitääkin jo keksiä keinoja tämän asian salaamiseen, ellei ole oppinut aiemmista virheistään, että miten ne korjattiin.

Kirkkouskovaisen pahoinvointia kuplan puhjetessa. Usko on kuitenkin jokaisen oma asia. Joku uskoo Allahin erehtymättömyyteen, joku Isänmaan ikuiseen oikeutukseen, jonkun on pakko uskoa, koska siitä seuraavat asiat ja ajatukset tuntuvat hyviltä, ovat oikeamielisiä. Mutta kyseessä on siis illuusio, kupla. Kyllä minullakin on varmasti vääriä käsityksiä ja virheellisiä ennakkoluuloja, mutta mä suhtaudun niistä huomauttaviin hieman eri tavoin: kiitollisuudella. Ja tietenkin uskon, et Anan utopia on mun utopiaan nähden moniverroin ihmiskunnalle kalliimpi.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

20pistettä

#485 • • 20pistettä

Valtakunnanperkele:

Jos oikeasti aletaan pohtimaan miksi siellä tapellaan jatkuvasti ja voidaan ykskantaan todeta että tappelijoina ovat aina tiettyyn etniseen porukkaan kuuluvat ihmiset, niin on se mielestäni kohtuu oleellista mainita jos syitä halutaan ihan oikeasti pohtia.

Aijaa.

Mistä voit tämän tietää, jos olet ollut vain yhtä tappelua todistamassa?

Onko sulla jotain lähdettä tähän, jonkalaista itse pyydät jokaiselta kirjoittajalta jokaiseen väittämään?.

Miten selität sen, että olen nähnyt muutaman onnela-tappelun jossa tappelee vain suomalaiset?.

Miten voit "ykskantaan" todeta sellaista, mikä ei vain yksinkertaisesti pidä paikkansa?.

Oletko varma, ettei halpa viina ole se suurempi syy tappeluihin kuin etnisyys??
Aziz Combat Fighter

#486 • • Aziz Combat Fighter

20pistettä, 1.1.1970 02:00:
---
Aijaa.

Mistä voit tämän tietää, jos olet ollut vain yhtä tappelua todistamassa?

Onko sulla jotain lähdettä tähän, jonkalaista itse pyydät jokaiselta kirjoittajalta jokaiseen väittämään?.

Ei ole lähdettä, koska toi väittämä perustuu omiin havaintoihin. Olen työskennellyt viereisessä kiinteistössä useamman vuoden. Yövuoroissa on tapana tähyillä kameroilla mm. onnelan edustalle.

Miten selität sen, että olen nähnyt muutaman onnela-tappelun jossa tappelee vain suomalaiset?.

Tietenkin siellä tappelevat myös suomalaiset. Isommat ns. joukkotappelut ovat profiililtaan yleensä hieman toisenlaisia.

Suomalaiset tappelevat yleensä yksi yhtä vastaan, monilla muilla ryhmillä taas on huomattavasti tiiviimmät porukat ja "veljessuhteet", jolloin kahden henkilön kähinät muuttuvat yleensä joukkotappeluiksi.

Miten voit "ykskantaan" todeta sellaista, mikä ei vain yksinkertaisesti pidä paikkansa?.

Totesin, että ne joukkotappelut joita olen siellä edessä tässä vuosien mittaan todistanut ovat pääsääntöisesti olleet etnojengin ja kantasuomalaisten välisiä yhteenottoja.

Oletko varma, ettei halpa viina ole se suurempi syy tappeluihin kuin etnisyys??

Täh? Sanoinko minä, että etnisyys on jokin syy? Halpa viina on merkittävä tekijä. Toinen on se, että eräillä ihmisryhmillä on minun havaintojeni mukaan matalampi kynnys alkaa takomaan porukalla päähän vinoon katsonutta yökerhon pihalla.

En minä syistä tiedä sen tarkemmin. Kunhan spekuloin. Onnelan edustan turpakäräjille on varmasti ihan yhtä paljon syitä kun on yksittäisiä tapahtumiakin.
Aziz Combat Fighter

#487 • • Aziz Combat Fighter

20pistettä, 1.1.1970 02:00:
---
Milloin itse olet viimeksi laittanut ihmisen käsirautoihin niin, että olet joutunut hieman painimaan ennen sitä? Tarvitsiko sinun silloin potkaista tätä kiinni otettavaa? Kuuluisiko mielestäsi vartijan/järjestyksenvalvojan osata laittaa jamppa aisoihin pelkällä painilla/hapettamalla/lukottamalla?.

Oisko siitä nyt viikko. Uran aikana tapauksia on tullut varmaan yli sata.

"Kuuluuko osata?" Riippuu tilanteesta. On ollut tilanteita, joissa on pitänyt käyttää rumempia keinoja kun kohdehenkilö on ollut esim. niin helvetin aineissa tai muuten isompi. Potkia ei ole tähän mennessä tarvinnut.

Sanoisin että tuo potku olisi oikeutettu, mikäli kaveri olisi esim. lyönyt ensin pokea tai sitten yksinkertaisesti säännöt vain sallisivat sen. Mutta kun säännöt eivät salli pokeille kuin painimisen, hapettamisen, lukottamisen ja pahimmissa tapauksissa pippurikaasuttamisen (onko näin?), olisi poken täytynyt tietää paremmin ja käyttää näitä keinoja parhaansa mukaan. Mutta jokaiselle tulee työtehtävissään takapakkeja ja sellaista sattuu tekevälle.

"Säännöt" sallivat pokelle tuossa tilanteessa kaikki puolustettavissa olevat voimakeinot, ei noista ole mitään UFC-sääntökirjaa joka kieltää tietyt uramawashigerit. Tarkoitus on saavuttaa tilannehallinta mahdollisimman vähillä voimakeinoilla. Kuten tuossa aikaisemmin totesin, joskus on perusteltua käyttää siihen esim. potkua. Tuon videon perusteella on minun mielestäni aivan mahdoton sanoa, oliko se tuossa tilanteessa perusteltua.

Toisaalta, ei kuulu mulle millään tasolla enkä tunne sympatiaa kumpaakaan osapuolta kohtaan. Joten voin vain todeta, että mulla on aika tylsää töissä kun kirjoittelen tänne mielipidettäni yhden ihmisen hermojen menetyksestä *senkin*

Ps. Voisin melkein veikata, että tuo onnela on suomen hirvein paikka olla pokena.

Voisin melkein veikata ihan samaa.
Juhgu

#489 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Valtakunnanperkele, 29.5.2009 02:27:
PASKA NATSIT SORTAA TAAS VIATONTA!!!11

Ei ollut hyvä tämä kiinniottotekniikka. Paskat vartijat kun kävi tolleen päälle. Teoriassa olisi kuitenkin saattanut riittää, että kertoo haulikkomiehelle haulikon kantamisen olevan väärin. Haulikkomies olisi siitä valaistuneena saattanut kävellä oma-aloitteisesti poliisiasemalle. Tai jos se olisikin ampunut suoraan päin vartijaa, niin olisihan ne haulit voinut väistellä silleen Matrix-tyyliin.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Syder

#490 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

20pistettä, 26.5.2009 08:50:
hapettamalla

*pokerinaamanpitelyhymiö*

--
Divida et impera.

Syder

#491 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

Juhgu, 29.5.2009 06:01:
Ei ollut hyvä tämä kiinniottotekniikka. Paskat vartijat kun kävi tolleen päälle. Teoriassa olisi kuitenkin saattanut riittää, että kertoo haulikkomiehelle haulikon kantamisen olevan väärin. Haulikkomies olisi siitä valaistuneena saattanut kävellä oma-aloitteisesti poliisiasemalle. Tai jos se olisikin ampunut suoraan päin vartijaa, niin olisihan ne haulit voinut väistellä silleen Matrix-tyyliin.

Ehdottomasti tässä tilanteessa ois pitäny vartijan muistaa kehotus, käskytys yms kuviot. Tarjota vähä pullakahvia ja keskustella säästä kuten myös todeta että haulikkomies selkeesti ansaitsee parempaa kohtelua kuin mitä juuri sai tyttöystävältään jne...
Näin oltais saatu aikaseks enemmä sivullisia uhreja ja syyttävät sormet ois huitonu kuumina suuntaan jos toiseenki!

--
Divida et impera.

hrdkvr

#492 • • hrdkvr KURGO
Vartija tarvitsi kultakauppiaan apua haulikkohepun kanssa pasilassa

--
-keep it hard-

kuilu ja kummitus

#493 • • kuilu ja kummitus

ValtakunnanperkelePASKA NATSIT SORTAA TAAS VIATONTA!!!11

Tämä siis on Anan otsikointi sille Pasilan ampumatapaukselle? En oikein tajua, et onko toi nyt hauskaa vai mitä tolla haetaan? Kun kukaan ei moiti tai hauku nasiksi, niin sitten itse pitää huudella ja saada sellainen vaikutelma aikaiseksi. En tajua. Kai tolle voi sit pukarissa naureskella.

--
Wikipedia: Internetissä leviää todellisen informaation ohella runsaasti epämääräistä ja valheellista tietoa. --- Joillakin ihmisillä tämä saattaa johtaa esim. toden ja epätoden rajan hämärtymiseen.

Syder

#494 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

kuilun partaalla, 29.5.2009 09:56:
---
ValtakunnanperkelePASKA NATSIT SORTAA TAAS VIATONTA!!!11
---

Tämä siis on Anan otsikointi sille Pasilan ampumatapaukselle? En oikein tajua, et onko toi nyt hauskaa vai mitä tolla haetaan? Kun kukaan ei moiti tai hauku nasiksi, niin sitten itse pitää huudella ja saada sellainen vaikutelma aikaiseksi. En tajua. Kai tolle voi sit pukarissa naureskella.

Ana ruokkii ennakkoluuloisia ja ennakkoasenteita omaavia henkilöitä omalla provollaan. Normaali suomalainen käytäntö useasti :(

--
Divida et impera.

m1kk3

#495 • • Edited m1kk3 no-life
http://www.iltalehti.fi/helsinki/200905309679995_hi.shtml

Mielenkiintoista tuossa oli se että kyseessä oli ulkomaalaistaustainen vartija, liekö se sitten vaikuttanut noiden ihmisten halukkuuteen totella. Vaikee kyllä ottaa tuon jutun perusteella kantaa asiaan, joko kaikki ei mennyt ihan niinkun on kerrottu, tai sitten tosiaan on joku skitsotexasrangervartija ollu asialla. Tosin edelleenkään en ala tuon perusteella vetämään johtopäätöksiä koko ammattikunnasta tai pelkäämään ko. ammattiryhmän edustajia.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

shapeshifter

#496 • • shapeshifter Erikoismies.
Ulkomaalaistausta poistettu uutisesta, lol. Muuten vaikuttas ihan perusjutulta, missä aasiakas syyttelee kaikenmoista. Tiedä sitten mitä oikeasti on tapahtunut, paha tuosta mennä mitään sanomaan kun koko uutinen perustuu taas paketoidun kertomuksiin.
euforia

#497 • • Edited euforia mmm sure! why the f*ck not!
näköjään on pakko mennä sinne rajatun alueen ulkopuolelle katsomaan josko joku tulisi sanomaan jotai. edelleen se joka lähtee sohii sitä ampiaispesää ni kestäköö sit seuraukset. henkilökohtainen kyynel näille. suomes näitte lehtien juttutasot muutenki aika alhasia.

edit: joka asiast tehdään numero ja on menny siihen et kaikki jutut mitä vartijoista kerrotaan on kaikki samast ykspuolisest näkökulmast.

offtopic: muutenki lehdet muotoilee kaikki jutut sen mukaan et kunhan tulee rahaa. vois joskus keskustel oikeista asioista. noh mut onneks ei oo pakko ostaa näitä lehtiä. sori tää avautuminen, jos jotain alko ärsyttää.

--
morjens

Juhgu

#498 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Aamuöinen asiakas, joka on mennyt suljetulle puolelle eikä ole suostunut kehoituksesta huolimatta lähtemään pois. Helppo veikata, miten yhteistyökykyinen tyyppi muutenkin ollut kyseessä.

"Olen vieläkin sokissa. Tämä on nöyryyttävää ja voi ravintolasta poistaa vähän nätimminkin." Nii, no tulihan siinä ensin se poistumiskehotus. *nauru* Mut ku ei kiinnostanu totella, ni kyynel taas.

Kohta tulee varmaan joku taas pitämään palopuheen, että ihmisellä pitää olla yksilönvapaus ja oikeus olla kusipää mäkissä aamuyöllä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

#499 • • niomic Guest
Tarinasta kyllä paistaa jotenkin läpi, et ollaan ehkä oltu vähän kännissä. Kyseinen mäkki on aamuöinä aika vilkas paikka järkkäreille ja sen puolesta ymmärrän jo, ettei ole hirveästi aikaa käsitellä ongelmia, varsinkaan siellä alakerrassa, joka on usein tarkoituksella suljettu (paitsi vessat). Taidan tietää myös kuka ulkomaalaistaustainen järkkäri on kyseessä. On tullut samoihin aikoihin käytyä ko. mäkissä aika monta kertaa ja imo. järkkäritoiminta on ollut tilanteeseen nähden aina asiallista.

Se tuossa tarinassa ihmetyttää eniten, että jos "uhrin" frendi on jo raijjattu ulos sieltä, ni missäköhän vaiheessa pitäis kellojen alkaa kilkattaa et ehkä täällä ei nyt oikeasti sais olla. Varsinkin tuollaisessa kuumemmassa kohteessa ei ole kokonaisvaltaisen järjestyksenvalvonnan kannalta mitenkään toimivaa, että joudut jättämään päätoiminta-alueesi ja lepertelemään jollekin känniläisille (tai ei), et jos ne nyt viitsisisisi lähteä suljetulta alueelta pois.