Vaatesuunnittelija...Biletysvaatteit....

37 posts, 2 pages, 17,583 views

Susu

Posts: 1,077

#21 • • Susu The Nasu
hyperventilaatio:

Titääkö kukaan, mist vois löytää hameen, siis bilesellaisen, ja miehelle?*häh**uuh*




Joo eipäs siinä todellakaan ole paljon vaihtoehtoja kuin ommella itse tai laittaa joku muu ompelemaan. miehelle hameen teko on lastenleikkiä. Siihen ei tarvi tulla kuin pari saumaa tai sitten kietaisumalliseen ei tule sitäkään... kannattaa valita kundille joku napakampi kangas niin ei tule liian neitimäiseks. Lisukkeilla saa persoonallista, heija´stin nauhaa, niittejä, turkiskankaita jne. ja varmasti hyvä tulee. Vaatteen laatu toisin sanoen kestävyyshän ei ole tärkeää, sillä vaatetta käytetään ainoastaan bileissä ja kukaan ei pukudu pitkään samoihin releihin. Good luck!

--
"Aivot on elin, jolla ajattelemme, että ajattelemme." -Ambrose Bierce

Avatar
#22 • • pheox Guest
yks mistä kannattaa käydä nyt kattoo noit vaatteit, ja erityisesti paitoi, ni on Axel clothing. Se on Iso Roballa (17-19) ja siel on nyt kaikki vaatteet "ota 3, maksa 2". Sinne on tullu jostai lontoost kaikkii vaatteit, et siel on tavallisii vaatteit, mut myös klubi vaatteit, etenkin tosi makeit paitoi, et siel kannattaa käydä ehdottomasti kattoo.. aukiolo-ajoist en oo ihan varma, mut se on arkisin kai kuuteen asti auki..
anco

Posts: 201

#23 • • anco
hyperventilaatio:

Titääkö kukaan, mist vois löytää hameen, siis bilesellaisen, ja miehelle?*häh**uuh*



Oma hameeni on hankittu Stkokkan löytlötorilta. 40mk.

Niin, siis hame normaali "tyttöjen" hame. Näissä hameissa on yleensä ongelmana kapeus --> kävely on hankalaa.

Ratkaisin ongelman ratkomalla etu- ja takasauman, ja ompelemalla tilalle pitkulaisen kolmion muotoiset ns. levennyspalat. Homma ei ole vaikea, ja aikaakaan ei mennyt paljoa.

pieni_hallmark072.jpg

..Eihän nuo mun ensimmäiset ompeleet pitkään kestäny. Niitä korjailtiin aina bileiden jälkeen, ja joskus bileissäkin..
Mutta, nykyään tulee jo sellaista jälkeä, että niitä ei tarvitse ihan koko ajan korjata..

Rohkeasti vain lainaamaan äidin ompelukonetta, ja kokeilemaan.

Varoituksen sana: Kannattaa aloittaa joillain halpisvaatteilla, joilla ei ole _niin_ väliä, jos/kun ne tuhoutuvat...

--
Materialismi, mukavuudenhalu, aineelliset nautinnot ja liika kiintyminen maalliseen mammonaan.

ilarip

Posts: 731

#24 • • ilarip
tähän väliin hienoja bilevaatteita on kaipailtut.
löysin etsimäni ruotsista Saturn returnista. kun astut liikkeeseen sisään niin pitäisi saada kuva pärstästä..
meinasi silmät tippua kun ekaa kertaa kävin. jonka jälkeen kaveriporukalla lähdettiin parin päivän shoppailu reissulle :)
tuloksena pankkitili miinuksella ja hienoja kledjuja;)

kenkä ongelmakin ratkesi swearejen ansiosta.

Kyseiset vaatteet eivät ole halpoja mutta miksi ostaa paljon paskaa kun parit makeet.
Avatar
#25 • • yana Guest
saturn return on kyl vähän tylsä imo. viimeks kun kävi siellä ne vaatteet oli joko liian reiv tai muutenvaan tylsiä.

mutta klassinen mesta jossa kannattaa käydä stokiksessa ollessaan. tyska brinken 32 gamla stanissa..

pitch controllin lähellä on yhdellä pikkukadulla pari hyvää liiketta. sergelin torilta drottnings gatania pohjoiseen, 2. tie vasemmalle (brogatan tjsp) siitä pari korttelii eteenpäin niin mesta on oikealla puolella poikkikatua.. kyllä se sieltä löytyy *ding* sekin on vaan vähän liian kiksu mun makuuni

[muokattu 4.10.2002 11:46]
Katrina

Posts: 605

#26 • • Katrina
Voin tilauksesta kyllä mielelläni tehdä vaatteet kaikille, mutta en sitten ota vastuuta laadusta.... *justjoo*

Älkää vaan ottako vakavissanne! *ökkö*
Tyly

Posts: 908

#28 • • Tyly
Hmm.. mitä nyt sanoisi? *hääh*
Itelläni kyllä aina kun haluun jotain bilevaatteita niin ei oikeastaan tule edes mieleen että voisin mennä jonnekin kauppoihin kattelemaan niitä. Aina ensin otan paperin ja kynän käteen ja mietin minkälaista haluan... Sitten kun suunnitelmaa on tullut niin sitten aletaaan miettimään toteutusta.
Ensin mieitn että voisikos sen tehdä helposti muokkaamalla jotain kaupasta saatua halpistuotetta, mutta yleensä se menee aina siihen että meen suoraan Eurokankaaseen ja ostan muutamaa eri kangasta ja sitten alan mittailemaan ja leikaamaan... ompeleun kyllä hoitaa yleen sääiti mutta siis kyllä voisin itekin ommella , äitiltä homaa sattuu vaan sujumaan niin paljon nopeammin kuin minulta... *hymy*

*iloinen*

--
Iloinen vesilintu

Inferno

Posts: 369

#29 • • Inferno [Terrorcraft]
Olis joo ihan kiva löytää kauppa mistä sais kivoja biletyskuteita....jos joku tietäis niin mistäköhän sais semmosia kiiltäviä hopeen värisiä lyhyt-hihasia?

--
\\\\\\\"Rajoja rikkova taide ei ole mitään ilman imuria\\\\\\\" - Nyt-pupu

Panfobia

Posts: 521

#30 • • Panfobia
Kun osaiskin ommella & suunnitella ite jotain...mut ku on syntynyt tällaseks rähmäkäpäläks, jolla on peukalo keskellä kämmentä käsityöasioissa [ja melkein kaikessa muussakin luovassa toiminnassa], niin täytyy tyytyä kauppojen "luomuksiin". *mur*

--
*sydän*

Syder

Posts: 2,255

#31 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Teettäis kyl ku hommais ensin jostai luotettavan tutun jolla teettää, taino kylhä mä varmaa voisin mun systerii vaivata vähä :)

--
Divida et impera.

Katrina

Posts: 605

#32 • • Katrina
Syder:

Teettäis kyl ku hommais ensin jostai luotettavan tutun jolla teettää, taino kylhä mä varmaa voisin mun systerii vaivata vähä :)



Mä olen erittäin luotettava...
*igor*
Avatar
#33 • • KissaMiau Guest
hyvät kanssaihmiset, niinkuin jo palstan alussa ilmoitin: ottakaa minuun yhteyttä *sydän*
olen täys ammattilainen, ompelimossa töissä ja halvalla lähtee...

[email protected] *joo*
Syder

Posts: 2,255

#34 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.
Katrina:

Syder:Teettäis kyl ku hommais ensin jostai luotettavan tutun jolla teettää, taino kylhä mä varmaa voisin mun systerii vaivata vähä :)

Mä olen erittäin luotettava...
*igor*



En tunne, joten en voi sanoa juuta enkä jaata. Mutta en kyllä tietääkseni ole väittänyt ketään epäluotettavaksi *uuh*

--
Divida et impera.

Avatar
#35 • • Kirsikka Guest
Mä oon tehnyt itse aika pajlon jotain hameentapaisia, mutta ne on kyllä yleensä vähän..no..hmm..ei ehkä niin tasokkaita..housut olis kiva oppia tekemään, niitä en uskalla ilman kaavoja ruveta vääntämään..kaikkia kivoja ideoita aina löytyy, mutta useat on niin hankala toteuttaa..
cosmikki

Posts: 1,261

#36 • • cosmikki
mulla oli yhdessä vaiheessa ihan älytön innostus koko ajan ommella uusia bilevaatteita. enää vaan ei jotenkin jaksa :(
..joten käytän useamman kuin kerran samoja releitä, osittain se on jopa noloa, vaikka ei olekaan loogista että joka bileisiin tehtäisiin uudet vaatteet.

..nyt on kyllä yksi pieni projekti käynnissä (paita) ja innoissani olen *joo*

..housuja mäkään en kyllä jaksaisi alkaa tekemään. niitä löytää ihan kivoja kaupoistakin :)

--
-cosminen olio toisesta galaxista-

anqqa

Posts: 4,032

#37 • • anqqa tirehtööri
ostoskanava -> yleinen höpinä

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!