Miten järjestää bileet!

69 posts, 4 pages, 43,537 views

Player Girl

Posts: 133

#41 • • Edited Player Girl

UzU, 14.6.2005 23:40:
---

Ja jotta tämä nyt ei kuulostaisin ihan vain sanahelinälle niin tähänkin foorumiin kirjoittelee henkilöitä, jotka voivat omasta kokemuksesta kertoa miltä tuntuu kun rahaa menee sen auton verran.

ps. Kyseessä ei ole tonnin Toyota Carina -89



Volvo 460 Sedan 2.0 -96 kaikilla lisävarusteilla ja aluvanteilla .. ja siitä on jo kohta pari vuotta *grr*
hrdkvr

Posts: 3,929

#44 • • hrdkvr KURGO

dj darkness, 9.10.2005 13:56:

Ainut asia mikä jää kaikken epäselvimmäksi on juuri tuo viinapolitiikka ja sen järjestäminen laillisesti.
Eli mistä juomat ketä myy ja luvat.



ei niitä myydä.. eikä niitä saa ihminen ilman ravintolaa ja aikaisempaa kokemusta alalta..yms
eli sulla on pari vaihtoehtoo:

- järkkä bilees raflassa
- järkkää catering myynti takuulla (eli jos myynti on vähintään xeur ei tarvii maksaa mitää)
- omat juomat politiikka

--
-keep it hard-

Karski

Posts: 6,049

#45 • • Karski Pomon kätyri

yoni-, 9.2.2006 18:26:
joo, siis ei veden ääreen ihan vaan vähän suojaan.



Kannattaa sit ottaa huomioon, että roiskeet
ja suoranainen märkyys ei oo ainoo ongelma,
vaan myös ilmankosteus, joka uimahalleissa
on sen verran kova, että kosteutta väistämättä
tiivistyy laitteisiin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

hrdkvr

Posts: 3,929

#46 • • hrdkvr KURGO
klibs @ orionin linkki

mutta ovat Suomessa kohtuullisia. Tuttuja tyyppejä voit saada keikalle
ilmaiseksi mutta tunnetummat nimet ja live-aktit voivat hyvinkin maksaa
pari tuhatta markkaa


onko noi liksat oikeesti noin pieniä????

--
-keep it hard-

Lauri

Posts: 1,051

#47 • • Lauri Devoted

hardikaveri, 23.2.2006 13:31:
klibs @ orionin linkki

mutta ovat Suomessa kohtuullisia. Tuttuja tyyppejä voit saada keikalle
ilmaiseksi mutta tunnetummat nimet ja live-aktit voivat hyvinkin maksaa
pari tuhatta markkaa



onko noi liksat oikeesti noin pieniä????



Ei.

Johan hinta-skaala lienee jostain 90-luvun tiimoilta peräisin.
hrdkvr

Posts: 3,929

#48 • • hrdkvr KURGO
no sitä minäkin

--
-keep it hard-

reisiperse

Posts: 7

#49 • • Edited reisiperse
Tuntu ihan päteviltä kaikki nuo ohjeet, yhden vihjeen annan vielä aika monta tapahtumaa järjestäneenä.

ÄLÄ KUVITTELE PYSTYVÄSI TEKEMÄÄN KAIKKEA ITSE !
Melkein tärkein ohje koko hommassa, jos kyse ei ole kellaribileista. Hommaa aktiivinen ydinporukka jaotelkaa hommat pitäkää jokainen huoli omasta ja naapurin toiminnasta, niin kaikki toimii. Yksi koordinoi loput rakentaa. Olen yhden kerran yrittänyt kaikki hoitaa itse ja se vie mehut niin miehestä ku naisestakin.

Netistä löytyy niin maan hitosti noita oppaita tapahtuman järjestämis nimikkeellä.

Ja sitten tuosta huviluvasta sen verran. Että jos olette privabileitä järjestämässä, menkää kylmäviileästi paikallisen poliisin puheille, he osaavat neuvoa, samalla tulee annettua tieto sinne vaikka huvilupaa ei tarvittaisikaan, eivätpähän virkavallan puolelta ihmettele mitä tapahtuu.

Itse uskoisin että vähänkään isompien bileiden järjästämiseen tarvitsee huviluvan ja myös järjestyksenvalvojat. Anniskelua jos miettii että alkoholia olisi myynnissä niin veikkaan että saattaa mennä aika hankalaksi. Siinä tapauksessa kannattaa jo etsiä sopiva baari/yökerho jonne olisi suhteita, jos porukkaa on tarpeeksi olen kuullut tapauksista joissa baari on järjestänyt yksityistilaisuuden periaatteella liput-,+juomatulot heille.

Poliisihan se tietää näistä lakiasioista parhaiten, itse en tuohon lain tulkitsemisseikkaan lähtisi ollenkaan, kokemuksesta tiedän että vaikka omasta mielestä lakia tulkitsee oikein ei se välttämättä olekkaan vuorossa olevan konstaapelin mielestä juuri näin ja se on bileiden loppu. Eli kaikesta mustaa valkoisella ja poliisilta luvat kuntoon niin ei siltä kantilta ainakaan häiritä.
nomic

Posts: 4,120

#52 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Vain yli-ihmiset voivat järjestää bileitä.

Mutta tosiaan, tuossa tuli hyvä pointti, että ei koita kaikkea tehdä itse. :)
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#53 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Orion, 23.2.2006 12:22:
Tähän voisi jakaa taas yhden helmen vuosien takaa. Joskus aikoinaan Fi-Rave-listalle postattiin kattavat ohjeet siitä, miten järjestää teknobileet. Noh, ajat ovat osittain muuttuneet, mutta kai tuosta ohjeesta vielä jotain hyötyäkin on. Ohjeiden kirjoituksesta on käsittääkseni vastuussa fi-raven Joha.

Eli sit vain lukemaan :)
http://orion.reaktio.net/orion/bilejarkkays.doc



Aika toimiva "Raves for dummies" kirjoitus *hih*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

anton fine

Posts: 1,359

#55 • • anton fine myspace.com/finethedj
älä järjestä
Lauri

Posts: 1,051

#56 • • Lauri Devoted

fine, 7.3.2006 16:55:
älä järjestä



Lienee ensimmäinen kerta kun olen 100% samaa mieltä kanssasi. :)
Unik

Posts: 4,117

#57 • • Unik
*nauru*
¡ Previous post about a year ago !
terraluna

Posts: 1,270

#58 • • Edited terraluna Agentti
Tähän liittyen kaipaisin apua bajamajojen tjsp. vuokrauksessa. Eli voiko noita pk-seudun alueella vuokrata muilta tahoilta kuin L&T/Lassila-Tikanojalta ja Lokakuljetus Oy:lta?

Hinnat kun tuntuvat olevan varsin suolaisia ja viikonloppuna täytyy vuokrata kopit perjantaista maanantaihin saakka..

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

remotion

Posts: 5,283

#59 • • remotion nostatus guru

Player Girl, 23.2.2006 12:10:
---
UzU, 14.6.2005 23:40:
---

Ja jotta tämä nyt ei kuulostaisin ihan vain sanahelinälle niin tähänkin foorumiin kirjoittelee henkilöitä, jotka voivat omasta kokemuksesta kertoa miltä tuntuu kun rahaa menee sen auton verran.

ps. Kyseessä ei ole tonnin Toyota Carina -89

---


Volvo 460 Sedan 2.0 -96 kaikilla lisävarusteilla ja aluvanteilla .. ja siitä on jo kohta pari vuotta *grr*



http://www.nettiauto.com/1499457

no okei, maksaa se ainakin kakstonnia :D
Juhgu

Posts: 7,921

#60 • • Edited Juhgu Virnistelijä

remotion, 28.9.2007 13:44:
---
no okei, maksaa se ainakin kakstonnia :D



No onpa tosi ":D" kun omasta pussista lähtee 2k kävelemään.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)