Mikä latistaa kiinnostuksesi mieheen / naiseen

1,392 posts, 70 pages, 475,999 views

Bannaani

#1121 • • Bannaani

migizz,
Joo mut turhasta ei pidä itkeä

Ei kukaan varmastikaan aina itke "turhasta". Kuten aikaisemmin totesin, oletko ajatellut, että kaiken tuon valittamisen takana saattais olla jotain muita asioita kuin ne keittiön kaapit. Jos olet törmännyt huolestuttavan usein vain "valittajanaisiin", niin ehkä kannattais katsoa peiliin.

migizz,
Mulle on noi roolit iskostettu päähän, miehet miehinä naiset naisina

Huih. Suhteellisen mustavalkonen (ja sanoisinpa jopa keskiaikainen) maailmankuva. Aika pelottavaa, että ne on "vain iskotettu päähän". Melkoista aivopesua tullut jostain suunnasta... Itse yritän ajatella asioita hiukan useammasta näkökulmasta ja esim. naisen "valittaja"- ja miehen "valitussuodatin"-rooleja syvemmälle ja miettiä, MINKÄ TAKIA tuomoiset roolit ylipäätänsä joskus on syntynyt.

Mutta en jaksa rueta väittelemään pidemmälle asiasta. Yhtä hyödyllistä kuin keskustella ihmisen kanssa, joka väittää kivenkovaan, että maapallo on litteä.

Itse voisin samalla mentaliteetilla väittää, että miehet ovat väkivaltaisia raiskaajia ja todeta, että "näin se vain on" tai "miehet vaan on semmosia".

Suorastaan pelottavaa.

--
:: Let The Light Shine In ::

GrimsouL

#1122 • • GrimsouL Hybridize, Fury, Electronica Exposed

Bannaani, 25.11.2007 14:12:

Ei kukaan varmastikaan aina itke "turhasta". Kuten aikaisemmin totesin, oletko ajatellut, että kaiken tuon valittamisen takana saattais olla jotain muita asioita kuin ne keittiön kaapit. Jos olet törmännyt huolestuttavan usein vain "valittajanaisiin", niin ehkä kannattais katsoa peiliin.

En nyt puhu pelkästään omista kokemuksista vaan mitä muutkin äijät muijistaan puhunu niin on vaan tullut tämmönen kuva.

Huih. Suhteellisen mustavalkonen (ja sanoisinpa jopa keskiaikainen) maailmankuva. Aika pelottavaa, että ne on "vain iskotettu päähän". Melkoista aivopesua tullut jostain suunnasta... Itse yritän ajatella asioita hiukan useammasta näkökulmasta ja esim. naisen "valittaja"- ja miehen "valitussuodatin"-rooleja syvemmälle ja miettiä, MINKÄ TAKIA tuomoiset roolit ylipäätänsä joskus on syntynyt.

Mäkin haluaisin uskoa siihen et hommat toimis ilman mitään selkeen rajan vetämistä sukupuolien välille ja haluisin nähdä jonku esimerkki pariskunnan jolla tää toimis.

Mutta en jaksa rueta väittelemään pidemmälle asiasta. Yhtä hyödyllistä kuin keskustella ihmisen kanssa, joka väittää kivenkovaan, että maapallo on litteä.

paitsi mä huomioin aina muiden mielipiteet väittelyssä ja yritän ymmärtää niiden näkökulmaa, eihän väittelyssä ole muuten mitään järkeä.

Itse voisin samalla mentaliteetilla väittää, että miehet ovat väkivaltaisia raiskaajia ja todeta, että "näin se vain on" tai "miehet vaan on semmosia".

mutta toi on totta, pohjimmiltaan jokainen mies on tollasia mutta evoluutio on tuonut meille älyä ja estoja. joillain vain ei ole niitä tarpeeksi.
Pätkis

#1123 • • Edited Pätkis Pikkis

migizz, 25.11.2007 14:50:

En nyt puhu pelkästään omista kokemuksista vaan mitä muutkin äijät muijistaan puhunu niin on vaan tullut tämmönen kuva.

Pakko heittää tähän väliin, et siinä vaiheessa ku "äijät puhuu muijistaan", mä en yhtään ihmettele että näillä "muijilla" kaikki kulminoituu loppujen lopuksi keittiön kaappeihin. Mut sehän on kyl toisaalta vaan tyhmyyttä ettei ymmärrä pistää näitä "äijiä" vaihtoon*nauru*

nimimerkillä, muijjittelu todellakin latistaa kiinnostuksen jos sellainen ÄIJJÄÄ kohtaan on päässyt syntymään*justjoo*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

GrimsouL

#1124 • • GrimsouL Hybridize, Fury, Electronica Exposed

Pätkis, 25.11.2007 14:57:

Pakko heittää tähän väliin, et siinä vaiheessa ku "äijät puhuu muijistaan", mä en yhtään ihmettele että näillä "muijilla" kaikki kulminoituu loppujen lopuksi keittiön kaappeihin. Mut sehän on kyl toisaalta vaan tyhmyyttä ettei ymmärrä pistää näitä "äijiä" vaihtoon*nauru*

nimimerkillä, muijjittelu todellakin latistaa kiinnostuksen jos sellainen ÄIJJÄÄ kohtaan on päässyt syntymään*justjoo*

mutta miksi sitä ei voi sanoas sitten suoraan? se on paljon tehokkaampaa kuin valittaa mitättömistä asioista?

jos tiedän että joku asia loukkaa naistani (esim. toi muija sana) niin en todellakaan toista sitä.
fallen angel

#1125 • • fallen angel
Narsistisuus, kunnioituksen puute, arvostuksen puute, puutteessa eläminen, Turha riitely turhista asioista, "mua ahdistaa", "mä en ehkä oo valmis vielä sitoutumaan vakavammin"... Listahan jatkuu, mutta kolme ekaa on nyt tän hetken huiput.

--
Rinsessa

Bannaani

#1126 • • Edited Bannaani

migizz

Klisee.

Ehkä sä vaan kiinnität enemmän huomiota niihin keskusteluihin, joissa moititaan naisia ja pääset niillä vahvistamaan omia käsityksiäsi. Samalla sivuutat ne keskustelut kun naisista puhutaan hyvää. En todellakaan usko, että kaikki "muutkin äijät" (oletan, että viittaat kavereihisi) ovat sitä mieltä, että naiset vaan valittavat koko ajan.

migizz
Mäkin haluaisin uskoa siihen et hommat toimis ilman mitään selkeen rajan vetämistä sukupuolien välille ja haluisin nähdä jonku esimerkki pariskunnan jolla tää toimis.

Ootko koskaan ajatellu, että kyse ei ole sukupuolesta vaan kahden ihmisen välisestä SUHTEESTA, jossa MOLEMMAT ovat osallisia? On vastuunpakoilua ja piittaamattomuutta paeta siihen periaatteeseen, että kyse on sukupuolesta. Siihen paetaan silloin kun ei ole kykyä mennä asian taakse ja pohtia sitä syvällisemmin.

Jos asia olisi noin mustavalkoinen, kuin mainitsit, että kyse on sukupuolesta, minkä takia sitten on naisia, jotka EIVÄT valita ja joita ei yksinkertaisesti kiinnosta? Minkä takia on miehiä, jotka valittavat? Lisäksi minkä takia joissain kulttuureissa naiset eivät juurikaan keskustele (eivätkä näin ollen valita) ollenkaan, ja joissain kulttuureissa "valittajat" ovat yksinomaan miehiä? -> Kyse ei ole sukupuolesta vaan siitä, miten ihmiset toimivat erilaisissa yhteisöissä ja miten ihmiset "sosiaalistetaan" yhteisöön, mikä on sallittua ja mikä ei. Tässä tullaan kysymykseen myös naisen ja miehen rooleista. Kysymys ei ole biologinen vaan ennenkaikkea sosiaalinen.

Lisäksi, mä voin antaa sulle miljoona esimerkkiä hyvästä "valitusvapaasta" parisuhteesta, omista vanhemmistani ja isovanhemmistani aloittaen.

migizz
paitsi mä huomioin aina muiden mielipiteet väittelyssä ja yritän ymmärtää niiden näkökulmaa, eihän väittelyssä ole muuten mitään järkeä.

Väittelyssä ei ole mitään järkeä jos väitellään faktoista, jotka on yleisesti tunnustettuja kuten esim. se, että maapallo on pyöreä. Mutta jos jaksat siitä väitellä jonkun kanssa niin go ahead...

migizz
mutta toi on totta, pohjimmiltaan jokainen mies on tollasia mutta evoluutio on tuonut meille älyä ja estoja.

Lollaus.

--
:: Let The Light Shine In ::

fantaB

#1127 • • fantaB
Jos sen kiinnostus mua kohtaan latistuu. *pepsodent*
Ei meinaa sitä, että sen heti tarvis olla musta kiinnostunut.

--
Come and take a trip with me
to a land where love is free...

Pätkis

#1128 • • Edited Pätkis Pikkis

migizz, 25.11.2007 15:07:
---
Pätkis, 25.11.2007 14:57:

---

mutta miksi sitä ei voi sanoas sitten suoraan? se on paljon tehokkaampaa kuin valittaa mitättömistä asioista?

jos tiedän että joku asia loukkaa naistani (esim. toi muija sana) niin en todellakaan toista sitä.

No ei tietysti voi yleistää, mutta kokemukseni mukaan se suoraan sanominen on just sitä mitättömistä asioista mussuttamista, jota -äijät- ei ota tosissaan ennenkuin juttu pääsee kääntymään kaapin oviin asti. Siihen sitten herätään, että "kelaa, se -muija- aukoo mulle jostain kaapinovista" ihan KUIN mitään sitä ennen ei olisi yritety sanoa.. Sehän oliskin just ideaali että pysähdyttäs kuuntelemaan, mikä nyt oikeasti vituttaakaan sen sijaan, että vastataan vaan et "niin minäkin sinua" -ja ollaan sen jälkeen NIIN polleena netissä että mullehan on ihan turha tollasista alkaa*vink*

Liian usein kuulee sanottavan, että tieten tahtoen en toista loukkaisi, mutta oikeasti ei olla just yllä kuvatulla tavalla juurikaan kiinnostuneita siitä, mikä toista arjessa ärsyttää. En nyt väitä, että ne kaapin ovet olis aina se juttu, mut mistä sitä voi toisesta ihmisestä tietää? Jos lähtee sille linjalle, että itse määrittelee, mikä osa toisen mielipiteistä on "turhaa valittamista" ja kaiken sen ignooraa, yleensä menee aika paljon pointteja ohi. Nekin, jotka on kyllä sanottu ihan tosi suoraan, mut joita ei vaan ole välitetty kuunnella. *hymy*

--

GrimsouL

#1129 • • GrimsouL Hybridize, Fury, Electronica Exposed

Pätkis, 25.11.2007 23:50:

-clip-

No entäs ku ne valittaa toisilleen ukoistaan et "mun mies tekee sitä ja sitä, aijaa mun on vielä pahempi sepä tekeeki sitä tai tätä". Kyllä ton on pakko olla vaa joku naisten yritys olla miehiään ylempänä kun tuo esille niiden "pahoja virheitä".

Mä otan sen oikeestaan just siks huumorilla kun sitä kuulee kokoajan ja osaan mielestäni suodattaa oikeasti tärkeät asiat sieltä.
GrimsouL

#1130 • • GrimsouL Hybridize, Fury, Electronica Exposed

Bannaani, 25.11.2007 16:56:

- clips-

Mulla nyt tuli semmonen käsitys että kuvittelet että vihaisin naisia.. Musta ei saisi edes sovinistia tekemälläkään ainoastaan käytän sitä huumorina jonka tytsyni onneksi ymmärtää, hänkin kuittailee takasin samalla huumorilla. Mulla nyt on sellainen vahvasti piirtynyt yleiskuva naisista että ne valittavat ja piste, uskon että sinä et ole semmoinen ja propsit siitä. *joo*

JA luit vissii ekan tekstini siellä laitoin että mustavalkoisuus latistaa kiinnostuksen, joten mä en todellakaan ole itse mikään sellainen ja toivon että suhteeni toimisi ilman mitään ihmeellisempiä mies/nainen rooleja. Kummasti alkaa itsekkin muuttumaan mustavalkoiseksi kun noita rooleja iskostetaan päähän suunnasta ja toisesta. *hmph*
Pätkis

#1131 • • Pätkis Pikkis

migizz, 26.11.2007 19:01:

...ja osaan mielestäni suodattaa oikeasti tärkeät asiat sieltä.

*justjoo*

--

lennu

#1133 • • lennu

Zeratul, 20.11.2007 18:15:
---
Annakins, 20.11.2007 09:37:
---
Zeratul, 19.11.2007 22:23:
"Ootko sä yhtä tyhmä ku sä oot ruma?"

---

Kuinka paljon ton "hiffaaminen" kertoo älykkyydestä ja kuinka paljon hyvästä itsetunnosta?

---

Miks ees kyselet tommosta ku hyvin tiiät etten osaa vastata. Myönnetään nyt kuitenki et me siveyden kanssa todettiin jo tossa muutama viikko sit ku tän lauseen ilmoille päästin ettei se kauneus eikä edes älykkyys riitä, jos itsetunto ei oo kohillaan nii tulee joka tapauksessa huti.
Kyl mä silti väitän et älykkyys on se tärkee osa ton "hiffaamiseks", itsetunto ratkasee vaan sen osataanko ottaa kehut kehuina. Yhtä hyvinhän sitä vois vaan selkokielellä kehuu maasta taivaisiin, itsetunto päättäis meneekö läpi, mut älykkyys jäis täysin testaamatta. How boring is that.

Aika korkeet vaatimukset. Ja muutenkin ihan helvetin paska läppä.
Decion

#1134 • • Edited Decion Koneradio
ujous + tupaq + epähygieenisyys (joista viimeisintä minussa kylläkin ilmenee *nauru* )

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

Rubicon

#1135 • • Rubicon
Sellanen turha leikkiminen.
Jos kiinnostaa niin kiinnostaa ja jos ei,niin okei ja kiitos.
Mä en oo koskaan jaksanut juosta kenenkään perässä enkä tuu juoksemaankaan.
Tosin tota vaikeesti tavoteltava-piirileikkiä taitaa enemmänkin naiset harrastaa...

--
In this white wave, I am sinking in this silence.

fantaB

#1136 • • fantaB

Rubicon, 2.12.2007 22:05:
Sellanen turha leikkiminen.
Jos kiinnostaa niin kiinnostaa ja jos ei,niin okei ja kiitos.
Mä en oo koskaan jaksanut juosta kenenkään perässä enkä tuu juoksemaankaan.
Tosin tota vaikeesti tavoteltava-piirileikkiä taitaa enemmänkin naiset harrastaa...

Tosin kyllä ne miehetkin osaa. Kundi on heti kimpussa, ku oma kiinnostus lopahtaa (kun ei jaksa enää rampata toisen perässä). "Tuutko kahville" "Oot niin ihana." Turha siinä vaiheessa enää ruikuttaa. *senkin*

--
Come and take a trip with me
to a land where love is free...

Mark

#1137 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
-sokeus omille virheilleen
-ylimielisyys
-epärehellisyys
-kommunikointikyvyn puute
-tunnevammaisuus

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

irrrma

#1138 • • irrrma huumori narikassa
Välinpitämätön, itsekeskeinen, tosikko joka ei osaa ottaa muita huomioon niin HYI !!!! *eikä**eiei**hmph*

--
kun virsikirjan kannet on levällään, täytyy veisata.

Tukaanl

#1139 • • Tukaanl I Dont Give a Flying Fudge!
Muutamat sanat jos joka kerta jotai kysyttäessä pamahtaa ilmoille "emmä tiiä" "Ehkä" Toisaalta hermot menee jos tota kuulee muualtaki. *senkin*

--
I Am Not Your Rolling Wheels, I Am The Highway.
I Am Not Your Carpet Ride, I Am The Sky.

alphamagic

#1140 • • alphamagic
Huumorintajuttomuus.
Tais siis se jos huumorit ei kohtaa... Siitä tulee vähintään turhautunu olo.
Ja kohteliaisuutta ja jonkinasteisia käytöstapoja arvostan kyl.

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.