253 posts, 13 pages, 93,961 views

#201 • • emppu Guest

Viime yön nhl kierrokselt mis pojil läks lapasest vähä :D
pirpeli

#202 • • pirpeli

emppu, 23.2.2007 11:10:

On menny kyllä naurettavaksi pelleilyksi tuo "jääkiekko". En mä vaan tajuu, menis perkeleet nyrkkeilykehään tappelee, jos haluavat sitä.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Jusna666

#203 • • Jusna666 Diablo

pirpeli, 23.2.2007 11:14:

On menny kyllä naurettavaksi pelleilyksi tuo "jääkiekko". En mä vaan tajuu, menis perkeleet nyrkkeilykehään tappelee, jos haluavat sitä.

Mitennii menny? Onhan siel hanskattu iät ajat..

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

pirpeli

#204 • • pirpeli

Jusna666, 23.2.2007 11:20:

On on, mut jotenski tuntuu, että viime vuosien aikana jääkiekon peluu on unohtunu ja ne menee vaan leikkimään nyrkkisankaria tonne jäälle. Ilmeistä oikein näkee tossakin, että"paskat, ei tänne mitää kiekkoa oo tultu pelaamaan, kunhan lätisytetään lättyä". Mutta, antaa mennä poijjaat :)

--
-Albert Camus-

#205 • • Edited emppu Guest

pirpeli, 23.2.2007 11:22:
---
Jusna666, 23.2.2007 11:20:
--
On on, mut jotenski tuntuu, että viime vuosien aikana jääkiekon peluu on unohtunu ja ne menee vaan leikkimään nyrkkisankaria tonne jäälle. Ilmeistä oikein näkee tossakin, että"paskat, ei tänne mitää kiekkoa oo tultu pelaamaan, kunhan lätisytetään lättyä". Mutta, antaa mennä poijjaat :)

Itseasias menny just toiseen suuntaan eli tappelut vähentyneet(nhl) Suomen liigast menny maku itel ku poliisit sotkeutunu asiaan ja iltapäivälehdis nostettu kärpäsistä härkäsiä jne.
pirpeli

#206 • • pirpeli

emppu, 23.2.2007 11:28:
Itseasias menny just toiseen suuntaan(nhl) Suomen liigast menny maku itel ku poliisit sotkeutunu asiaan ja iltapäivälehdis nostettu kärpäsistä härkäsiä jne.

No hyvä, että pelaavat sitä jääkiekkoa sitte siellä. :)
Kiekko kiekkona, nyrkkeilyt ja muut voimainkoitokset kehässä.
Nimim.en seuraa jääkiekkoa ollenkaan, ja tappeluitakin vältän :)

--
-Albert Camus-

hallucinogen

#207 • • hallucinogen Edain

pirpeli, 23.2.2007 11:31:
No hyvä, että pelaavat sitä jääkiekkoa sitte siellä. :)
Kiekko kiekkona, nyrkkeilyt ja muut voimainkoitokset kehässä.
Nimim.en seuraa jääkiekkoa ollenkaan, ja tappeluitakin vältän :)

Parempi rehellinen matsi kun, että aletaan sitten tekemään koiruuksia toisille kun vituttaa. Tappeluissa kukaan ei koskaan oikeastaan loukkaannu mutta sikailussa tulee ne pahimmat vammat.

--
pikku-*possu*

pirpeli

#208 • • pirpeli
Tappeleminen on tyhmää :( Mutta ymmärrän, että jossain tapauksissa välttämätöntä.
Ite oon ainoastaan kerran antanu sellasen aika mallikkaan "bitch slapin" :D Siinä mun tappeluhistoria.

I rest my fists. Eiku case.

--
-Albert Camus-

T0mbstone

#209 • • T0mbstone The Process.
Noikin tappeluun johtava tilanteet ovat pohjimmiltaan perus psykologiaa ja harvemmin ketään kiinnostaa lähteä riehumaan itseään vahvemman, tai edes itsensä kanssa tasavertaisen vastustajan kanssa. Mutta varmasti osalla ihmisistä voi olla myös vääristynyt ego, liian suuret luulot omista taidoistaan tai muuten vaan halu ottaa turpaan.

Itse pyrin välttämään nujakoimista ja ihmisten vahingoittamista viimeiseen asti. Puhumalla, provosoinnin välttämisellä ja muuten jämeränä pysymisellä olen välttänyt suurimman osan välienselvittelyistä. Helpointa on luopua omasta egostaan ja jättää itselle tuntemattoman ihmisen suunsoitto omaan arvoonsa. Eri asia sitten, jos fyysisen koskemattomuuden raja rikotaan ja tilanteessa on todellinen vaara kenen tahansa tuttavan terveydelle tai jopa hengelle. Siinä vaiheessa, jos tilanne todella menee siihen pisteeseen on tilanteesta irrottauduttava nopeasti, ja vältettävä ajautumista 12:sta erän nyrkkeilymatsiin.

Tilanteesta riippuen pitää käytettävät tekniikat suhteuttaa mahdolliseen uhkaan. Vaarattomammissa tilanteissa perus hallinnat ja kuristukset ovat humaania toimintaa, koska riidan haastajalle ei aiheuteta mitään pysyvää fyysistä vahinkoa. Jos terveys tai henki ovat todella uhattuina, Krav Magan suoraviivaisen hyökkäävä ja agressiivinen toimintamalli on omasta mielestäni toimivin.

Väkivaltatilanteessa on hyvä myös huomioda, että stressaantuneena ja adrenaliinin jyllätessä kehon hienomotoriikka ei toimikkaan samalla tavalla, kuin normaalisti. Eli jos henkilö on ehkä treenannut jotain kamppailulajia ja päättääkin toteuttaa treenisalilla hyvin toimineen tekniikan, ennen niin hienolta näyttänyt takakiertopotku johtaakin pelkkään kaatumiseen ja tappelun kannalta asema on mitä huonoin. Ja jos stressitilannetta ei pysty hallitsemaan millään tasolla, voi seuraus olla kehon "jähmettyminen" ja toimintakyvyn menetys....

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

#210 • • niomic Guest

T0mbstone, 23.2.2007 12:28:
Väkivaltatilanteessa on hyvä myös huomioda, että stressaantuneena ja adrenaliinin jyllätessä kehon hienomotoriikka ei toimikkaan samalla tavalla, kuin normaalisti. Eli jos henkilö on ehkä treenannut jotain kamppailulajia ja päättääkin toteuttaa treenisalilla hyvin toimineen tekniikan, ennen niin hienolta näyttänyt takakiertopotku johtaakin pelkkään kaatumiseen ja tappelun kannalta asema on mitä huonoin. Ja jos stressitilannetta ei pysty hallitsemaan millään tasolla, voi seuraus olla kehon "jähmettyminen" ja toimintakyvyn menetys....

On varmaan myös hyvä tuoda esille, et varsinkin hyviss käytännönläheisissä kouluissa KM:ää koulutetaan siten, että usein harjoituksissa luodaan oikeasti stressaavaa ilmapiiriä ja häiriötekijöitä kunnolla - esim. jengi läpsii / lyö sua samaan aikaan takaapäin / sivulta ku yrität löydä itse hyökkääjää ja keskittyä siihen. Tosin kukaan kunnon KM-taistelija ei alkaiskaan vääntää mitään himmeit kiertareita tai vasarapotkuja tommoses tilantees :) Urheilutaistelijat kuten muay thai jne. ovat sitten erikseen - heillä ei samanlaista kosketusta olekkaan ns. normitilanteisiin.
hrdkvr

#211 • • hrdkvr KURGO

emppu, 23.2.2007 11:10:

ihan sikahyvä!!

--
-keep it hard-

Avernian

#212 • • Avernian Kerettiläinen

pirpeli, 23.2.2007 11:35:
Tappeleminen on tyhmää :( Mutta ymmärrän, että jossain tapauksissa välttämätöntä.
--

Oh? Millon se on välttämätöntä?

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

pirpeli

#213 • • Edited pirpeli

Avernian, 23.2.2007 15:02:

Lähinnä mietin itsepuolustuksen kannalta tota, jos puhumisesta/karkuun juoksemisesta ei satu olemaan apua. Ja mieluummin sitä kai koittas olla satuttamatta itseään. Ja muitakin. Tappeleminen tappelun vuoksi ei siis koskaan ole välttämätöntä.

--
-Albert Camus-

Jone

#214 • • Edited Jone Archibald Haddock

No jos on esim. valmis pääsemään siitä hengestään mieluummin kuin ryhtyy tappelemaan (jotka ovat valitettavasti joissain tilanteissa ne tasan kaksi vaihtoehtoa mitkä on olemassa), niin ei milloinkaan. Valitettavasti mä en ole ihan niin jalo ja nöyrä ihminen.
Avernian

#215 • • Avernian Kerettiläinen

pirpeli, 23.2.2007 15:05:
---

---

Lähinnä mietin itsepuolustuksen kannalta tota, jos puhumisesta/karkuun juoksemisesta ei satu olemaan apua. Ja mieluummin sitä kai koittas olla satuttamatta itseään. Ja muitakin. Tappeleminen tappelun vuoksi ei siis koskaan ole välttämätöntä.

Hmm. Mä mietin lähinnä asiaa kahdenkeskisenä juttuna noitten lätkähorinoitten jälkeen.
"Toinen sano niin pahasta, niin on _pakko_ ruveta tappelemaan."

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Oliwer

#216 • • Oliwer

---
--

---

Esimerkiksi jos joku kookkaampi sekopää käy kimppuun täysin puun takaa ykskaks, ja ottaa esim niskalenkin susta ja alkaa kuristamaan (tääkin on nähty irl) niin on hemmetin vaikea puhua järkeä sille, juosta karkuun tai repästä itsensä irti..
Sekunneissa voi silloin joutua adrenaliinin voimin ratkasemaan mitä teet, ja esim. kova isku nenään voi valitettavasti olla ainoa keino vapautua tilanteesta..
Ja onhan se jo tappelua jos joutuu itsekin iskuja jakamaan :(

Mä itse pyrin aina elämässa välttämään väkivaltaa viimeseen saakka ja käyttäytymään mahdollisimman vähän muita provosoiden, mutta vastaan voi tulla ja on tullut tilanteita jossa ei sanat ym enää valitettavasti auta *uuh*
T0mbstone

#217 • • T0mbstone The Process.

niomic, 23.2.2007 14:50:
On varmaan myös hyvä tuoda esille, et varsinkin hyviss käytännönläheisissä kouluissa KM:ää koulutetaan siten, että usein harjoituksissa luodaan oikeasti stressaavaa ilmapiiriä ja häiriötekijöitä kunnolla - esim. jengi läpsii / lyö sua samaan aikaan takaapäin / sivulta ku yrität löydä itse hyökkääjää ja keskittyä siihen. Tosin kukaan kunnon KM-taistelija ei alkaiskaan vääntää mitään himmeit kiertareita tai vasarapotkuja tommoses tilantees :) Urheilutaistelijat kuten muay thai jne. ovat sitten erikseen - heillä ei samanlaista kosketusta olekkaan ns. normitilanteisiin.

Jeps, hyvä lisäys. Thai-nyrkkeilyssä sentään on matalia potkuja, "urheilutaistelijoista" oli itsellä mielessä Taekwondo ja muut korealaiset akrobatialajit. *hymy*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

#218 • • niomic Guest

Oliwer, 23.2.2007 15:23:
---
---
--

---

---

Esimerkiksi jos joku kookkaampi sekopää käy kimppuun täysin puun takaa ykskaks, ja ottaa esim niskalenkin susta ja alkaa kuristamaan (tääkin on nähty irl) niin on hemmetin vaikea puhua järkeä sille, juosta karkuun tai repästä itsensä irti..
Sekunneissa voi silloin joutua adrenaliinin voimin ratkasemaan mitä teet, ja esim. kova isku nenään voi valitettavasti olla ainoa keino vapautua tilanteesta..
Ja onhan se jo tappelua jos joutuu itsekin iskuja jakamaan :(

Mä itse pyrin aina elämässa välttämään väkivaltaa viimeseen saakka ja käyttäytymään mahdollisimman vähän muita provosoiden, mutta vastaan voi tulla ja on tullut tilanteita jossa ei sanat ym enää valitettavasti auta *uuh*

Henk koht en kyllä laske itseni / muiden puolustamista missään määrin tappeluksi vaikka jakaisin sata iskua. Tässä tärkein asia on teon motiivi. Toinen voi haluta tapella tappelun ilosta, mutta minä en lähde tappeluun mukaan vaan tarvittaessa puolustan omaa ja muiden koskemattomuutta - tämä on kuitenkin hyvin harvoin tarpeellista, koska tilanteista pääsee varsinkin Suomessa lähes poikkeuksetta irti / juoksemaan. Mikäli ei ego kestä haneenlähtemistä, ni voi sniff :)
Syntse

#219 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

T0mbstone, 23.2.2007 16:23:
---
niomic, 23.2.2007 14:50:
Urheilutaistelijat kuten muay thai jne. ovat sitten erikseen - heillä ei samanlaista kosketusta olekkaan ns. normitilanteisiin.

---

Jeps, hyvä lisäys. Thai-nyrkkeilyssä sentään on matalia potkuja, "urheilutaistelijoista" oli itsellä mielessä Taekwondo ja muut korealaiset akrobatialajit. *hymy*

Elkää yleistäkö. Totta urheilun kannalta harrastavat esim. taekwondoinit voivat olla hieman ihmettelemässä. Mutta esimerkiksi taekwondoa voidaan harrastaa muullakin tavalla, käytännön läheisemmin. Joten stressitilanne, stressireaktio sekä muu häirintä sekä käytännönläheinen harjoittelu voi olla tuttuakin touhua lajiharrastajille jotka näette urheilutaistelijoina. Pitkällä oikeassa kyllä olette.
T0mbstone

#220 • • T0mbstone The Process.

Syntse, 23.2.2007 17:56:
---
Elkää yleistäkö. Totta urheilun kannalta harrastavat esim. taekwondoinit voivat olla hieman ihmettelemässä. Mutta esimerkiksi taekwondoa voidaan harrastaa muullakin tavalla, käytännön läheisemmin. Joten stressitilanne, stressireaktio sekä muu häirintä sekä käytännönläheinen harjoittelu voi olla tuttuakin touhua lajiharrastajille jotka näette urheilutaistelijoina. Pitkällä oikeassa kyllä olette.

No itse olen treenannut myös mainittuja Taekwondoa ja Thai-nyrkkeilyä muiden lajien lisäksi. Joensuussa sijaitseva WTF tyylisuunta Taekwondosta oli ainakin kaukana realistisista tilanteista siihen aikaan, kun itse siellä treenasin. Thai-nyrkkeilyssä oppi hyödylliset ja kaikkein toimivimmat potku-lyönti tekniikat....

Eikä tietenkään kannata yleistää. Varmasti on paljonkin seura/tyylisuunta kohtaisia eroja. Stressinhallinnasta vielä... kyllä kilpaottelijat joutuvat käymään kovaa itsensä ylittämistä ja stressaavasta tilanteesta selviytymistä astuessaan kehään.

--