253 posts, 13 pages, 94,156 views

Emulator

#121 • • Emulator The Lost Soul
Kaikkein ärsyttävimpiä on ne jotka tulee tanssilavalle tönimään... hakemaan riitaa väkisin :S
Pitää vaa sit aina luikahtaa muualle... *igor*

--
<3

lostgone

#122 • • lostgone

blaine:
Kaikkein ärsyttävimpiä on ne jotka tulee tanssilavalle tönimään... hakemaan riitaa väkisin :S
Pitää vaa sit aina luikahtaa muualle... *igor*

Tuu kokeilemaan tota kouvolaan.. Vois vaikuttaa ihan vanhalta kunnon Gladiaattori tv-sarjan osuudelta..*pahis*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Emulator

#123 • • Emulator The Lost Soul

lostgone:
Tuu kokeilemaan tota kouvolaan.. Vois vaikuttaa ihan vanhalta kunnon Gladiaattori tv-sarjan osuudelta..*pahis*

Haha :D onks se siel nii pitkäl? *nauru*

--
<3

#124 • • Kyrpä otsassa klubituksessa Guest
Tappelussa en ole ollut mut kerran kun päästiin nosturin teini p2000 räppi bileisiin kutsu vieraina pelleilemään niin joku pikku kinkki päätti että olin sen ajolinjalla ja kinkin huumori ei riittäny siihen etten väistäny kun se käveli tungoksessa päin. nyrkistä tuli päähän kun käännyin kattoon että mitä se yrittää sanoa. Eihän siinä muuta voinu ku nauraa päin naamaa ja lähteä äkkiä pois ennen ku tulee isompi jengi paikalle. Samassa tapahtumassa yks kaveri sai vähän pahemmin turpaansa kun löi jotain pikku kiinalaista takas samassa tilanteessa. Toinen kerta kun on nyrkistä kunnolla päähän tullut oli viime ilotulituksessa kun Digi tuli ja tempasi nyrkillä naamaan. kumpikaan ei tiedä vieläkään syytä siihen...
mehukatti

#125 • • mehukatti dude
en muista nähneeni kuin pari kertaa about kymmenen vuoden aikana mitään kärhämää bileissä. ite kun on aika viilipytty niin ei oo tullut matsii, vaikkakin ois kyllä ollu mahdollista, jos ois halunnut provosoitua. se ei kyl yleensä taida kannattaa, jos on yksin ja toisella osapuolella on frendejä mukana. jotain pari vuotta tuli itekin oltuu krav magassa 2. tasolle asti, kunnes käsi hajos ja sen jälkeen kiinnostui enemmän muista harrastuksista. krav maga oli kyllä ihan jees siinä mielessä, että jos jotain vähäisiä aggressioita oli, niin ne kyllä katos hyvin kun sai vääntää siellä täysillä isompien äijien kanssa vaikka jotain sparrausta tai painia.
Juhgu

#126 • • Juhgu Virnistelijä
Heh, minä olen tasan kerran ollut tappelussa joskus ehkä 15-vuotiaana, ja silloinkin olin niin kännissä että en edes tajunnut lyödä takaisin. Täysin tuntemattomat 2 nilkkiä tulivat jotain huitomaan ja kävelin pois kun ei juokseminenkaan onnistunut. Muutaman minuutin päästä sitten tajusin että oho, nenästä tulee verta *hymy*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Auacusha

#127 • • Auacusha Koneradio
Tappelussa olen ollut vain 1 kerran koska muuten on saatu asiat puhumalla selväks.

Tapaus 1:
ikää noin 13 ja paikkana tampereen koskikeskus. joku noin 16 vääränvärinen tulee pummii rahaa ja röökiä. No eipä kiinnostanut kustantaa sen illan kaljoja sille ja sanoin et ei tule rahaa. Sen vieressä oli sen kaveri joka sano mulle ”siis tajuutko sää kuinka kova jätkä toi on `? Jos et anna rahojas sille niin oon ihan varma et se puukottaa sua.” Siin vaiheessa sanoin vain että katsokaas pojat taaksenne ja sieltä tuli koskikeskuksen vartija ja tilanne raukesi siihen

Tapaus 2: Kävelin illalla kaupunkilla pienessä humalassa ja kun vääränvärinen tulee pummii kaljaa. Ystävällisesti ilmoitin että ei ole kun yksi kalja ja että sen juon itse. Ei näyttänyt pojalle käyvän ja se rupes uhkailee ”Saatanan valkonaama mää puukotan sut jos et anna kaljaa!! ” Koska kännissä olin ja muutenkin mennyt hermot noihin vääränvärisii tääl tampereella nii menin sit letkauttaa ”No vittu siinähän puukotat mutta vedä sit kunnolla kaulaan etten jää kituun tähän. Mut jos et puukota niin juokse niin saatanan nopeeta enneku ammun sut! ” ja siihen ei tullut vastausta mut somalin selkä kyl näky kun se juoksi karkuun *hymy*

ps: tällöin ikää noin 14

Tapaus3: Känniääliö tulee baarista ja alkaa uhoon et olin baarissa iskemässä sen muijjaa. Todellisuudessa tulin pitsalta. No ei näyttänyt puhe kelpaavan ja tilanne näytti siltä että kohta alkaa tapahtuu. Kamppasin jätkältä vaa jalat alta ja lähdin itte karkuun. katsoin nurkan takaa ettei lyönyt päätän ja että se pääs omin avuin ylös ja menin kotiin *hymy*

Summarun summarun yhteenveto: Puhumalla asioista usein selviää ja jos ei niin pieni harhautus ja jalat alle.

Edit: somali sanat vääränvärisii kun en ole varma oliko ne Mozambiqest, Botswanast vai Senegalist.

[muokattu 20.7.2004 13:03]

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

Auacusha

#128 • • Auacusha Koneradio

PMS:
-
ihme somalidissaust.. hey jotkut voi olla Mozambiqest, Botswanast tai Senegalist :o ei ne kaikki oo somalejjt

Asia virhe korjattu. Ja mun mielest ihan aiheellista dissausta kun miettii mitä ne siellä kaupunkilla tekee. Rasisti en ole ja jos osaa elää maantavoilla niin tervetulos mut kun ne ei osaa (onhan niit rauhallisiikin mut tääl harvemmassa ) niin niitä kyl dissaan ja mielestäni ihan syystä jos tarvii tänne tulla mummojen rahoja pöllii.

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

nomic

#129 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
mä en oo tainnut olla itse kuin kerran tappelussa, ala-asteella 2lk oli just alkanut ja kun päästiin koulun pihalle siellä oli yks poika jolle nauroin kun ei osannut laittaa hampurilaista mikroon ja se suuttu ja siinä sitten koulun hiekkakentällä revitti hiuksia ja hakattii siimoilla toista :) kauhee mylly :D kaikki ala-asteen oppilaat oli kattomassa, kiva aloitus 2lk:lle ja rehtorin puhutteluun... mun oma syy kun menin toiselle nauramaan *blush* myöhemmin oltiin kavereita kylläkin :)

siinä mun taistelu-kokemukset... mutta on niitä ”läheltä piti”-tilanteita ollut kylläkin

viimeksi kun pääsin koulusta pois ja juhlittiin sen kunniaksi ja puhuin kaverini kanssa joka oli vastakkaista sukupuolta ja vieressä istui tämän naisenalkuun ihastunut sälli, pari vuotta vanhempi joka luuli että meillä oli jotain ja nappasi mua kurkusta kiinni kun oli mustasukkainen, katoin vähän aikaa sitä ja nauroin kännissä vaan ja jotenkin siinä kaverit tuli ja roudasi tämän ”häirikön” pois ja selitti sille tilanteen :)
random

#130 • • random
Itse en ole koskaan joutunut varsinaisesti tappelemaan eli aina on puhumalla ja rauhallisuudella saatu tilanteet selvitettyä. Kuitenkin erinäinen määrä rähisijöitä on haastanut riitaa. Suurin FUCK OFF meneekin _naisille_ jotka tulevat ravintolassa tappelemaan miesten kanssa.

Esim. oltiin tossa viime jouluna firman porukoitten kanssa Jyväskylässä jossain isossa baarissa viettämässä pikkujoulujen jatkoja ja oltiin aika kännissä. Istuttiin siinä yhen kaverin kanssa ihan rauhassa sohvalla kun siihen tulee joku kundi joka sano jotain mun kaverille ja sit läpsäs sitä ohimoon. Mä hermostuin ja nousin ylös ja sanoin et mitä helvettiä se siihen tulee läpsimään. Kundi vaan toljotti siinä hetken jonka jälkeen sen tyttöystävä(?) hyökkää siitä takaa ja yrittää töniä & raapia mua. Ei vittu. Otettiin tytsyä sitten sen verran lujaa ranteesta kiinni että istutettiin se takasin penkkiin ennenkuin sai pahempaa jälkeä raapimisellaan aikaan. Jupakan aloittanut kundi ei tehnyt enää mitään.

Pointti on siis se että mua vituttaa tonnilla naiset *dissaa* *dissaa* jotka käyttävät hyväkseen sitä olettamusta että mies ei lyö naista tai kohdista naiseen mitään muutakaan fyysistä väkivaltaa. Tämä on ainakin oma periaatteeni ja siitä aion pitää kiinni kaikissa tilanteissa. Kuitenkin on typerää sitten tulla läiskimään miehiä tämän ”suojakilven” takaa. Vittu, jos noita ”kovia” mimmejä joku kundi kerrankin löis vähän lujempaa niin siinähän olisivat ihmeissään.

Yleensäkin väkivalta on äärimmäisen typerää eikä todellakaan auta mitään. Väkivalta synnyttää väkivaltaa. Kamppailulajeja harrastaneet varmasti tietävät miten helvetin pahaa jälkeä yksikin isku (saati sitten potku) voi tehdä että parempi unohtaa heiluminen kättelyssä. Harvoin tilanne on niin paha ettei siitä pääse pakoon. Turha saada rikosrekisteri/helvetinmoiset vahingonkorvausvaateet vaan sen takia että joku idiootti pelle tulee haastamaan riitaa.

[muokattu 3.8.2004 08:56]

[muokattu 3.8.2004 09:00]
Euphoria

#131 • • Euphoria 4 everyone

hallucinogen:
Mites Suomessa muuten toi itsensä puolustaminen on määritelty et missä vaiheessa menee hätävarjelun liioitteluksi? Sellanen tunne et jos kättä pitempää ottaa avuksi vaikka toisella ois puukko ja kalauttaa hyökkääjälle sit jonkun vamman niin ite siitä saa sit syytteen myös *igor*

Pitäis varmaan antaa lievimmän kaavan mukaan takas*eiei*
Olen varmasti mielummin pari vuotta linnassa,
kuin 3 metriä mullan alla..Tosin vaan jos en pääse karkuun..!

[muokattu 4.8.2004 13:33]
itis

#132 • • itis Morning Star

Jone:
Henkilökohtaisesti kannatan tappelemista enemmän perinteistä suomalaista mittelöintitapaa, jossa toinen ”lauletaan suohon.” Urbaaniin kielenkäyttöön sovellettuna ”vittuillaan maanrakoon.”

Jone Joukahainenhan puhuu asiaa *hih*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

#133 • • -Loyal- Guest
Tappeluita on hyvä olla välillä mielestäni. Se saa jotkut ajattelemaan.
Toisaalta jos tappelee paljon ja huomaa että ei se vastapuolen nyrkki
satukkaan niin paljon, kun on pelännyt, niin tappeluista rupeaa pitämään.

Mä tappelin joskus todella paljon ja pidin siitä silloin n 18-20 vuotiaana.
Nyt täytyy sanoa, et pidän sellasia ihmisiä, ketkä tappelee lähinnä säälittävinä ja
kakaroina... Pentujen hommaa oikeesti.

Ymmärrän sen kyllä täysin, et jos joku mokaa tai puhuu väärään aikaan väärässä
paikassa,sillon on tietty ojennus paikallaan :)
Displacer

#134 • • Displacer

Loyal:
Ymmärrän sen kyllä täysin, et jos joku mokaa tai puhuu väärään aikaan väärässä
paikassa,sillon on tietty ojennus paikallaan :)

*dissaa* Tarkoitit varmaan ihan sanallista ojennusta koska:

Nyt täytyy sanoa, et pidän sellasia ihmisiä, ketkä tappelee lähinnä säälittävinä ja
kakaroina... Pentujen hommaa oikeesti.

Itse en ole ikinä ketään lyönyt tai potkaissut kunnolla satuttamistarkoituksessa. Enkä varmaan tule näin tekemäänkään, ellei ole aivan pakko.

Tähän mennessä ainakin hyvin onnistunut välttämään kunnon tappelut vaan karkuun juoksulla tai sitten jos on vaan yksi ollut vastassa niin painamalla maahan ja sitomalla siihen sillein että toinen ei pääse riehumaan. Ja sit tietenkin yleisesti välttämällä tilanteita missä iskujen vaihtoon joutuisi.
Aziz Combat Fighter

#135 • • Aziz Combat Fighter

-DeBiAn-:
---
hallucinogen:
Mites Suomessa muuten toi itsensä puolustaminen on määritelty et missä vaiheessa menee hätävarjelun liioitteluksi? Sellanen tunne et jos kättä pitempää ottaa avuksi vaikka toisella ois puukko ja kalauttaa hyökkääjälle sit jonkun vamman niin ite siitä saa sit syytteen myös *igor*
---

Pitäis varmaan antaa lievimmän kaavan mukaan takas*eiei*
Olen varmasti mielummin pari vuotta linnassa,
kuin 3 metriä mullan alla..Tosin vaan jos en pääse karkuun..!

[muokattu 4.8.2004 13:33]

Hätävarjelu lain mukaan sanoo jotakuinkin:

Ihminen saa puolustaa itseään tahi toista jo alkaneelta tai välittömästi uhkaavalta, oikeudettomalta hyökkäykseltä puolusteltavia voimakeinoja käyttäen.

Tämä tarkoittaa sitä, että jos katsotaan, että henkilö X hyökkää henkilön Y kimppuun, saa henkilö X käyttää puolusteltavissa olevia ja tilanteen vaatimia voimakeinoja hyökkäyksen torjumiseen. Käytännössä siis jos joku käy nyrkein päälle, ei vastaavankokoinen ihminen saa puolustautua asein, ja jos hyökkäys loppuu, ei kostomielessä saa monottaa vielä maassa makaavaa paria kertaa. Sensijaan jos joku käy puukko kädessä päälle niin, että on aihetta epäillä toisen saattavan ottaa henkesi, saat vaikka ampua tai lyödä lankulla päähän, etc. Nämä keissit katsotaan aina tapauskohtaisesti, ja suurin osa sellaisista, joissa ”uhri” joutuu syytteeseen ovat tapauksia, joissa ”uhri” jatkaa hyökkäyksen ”torjumista” potkimalla maassa makavaa hyökkääjää tai muuten käyttämällä tarpeettoman kovia keinoja hyökkäyksen torjumiseksi. Kun hyökkäys on ohi, pitää puolustautuminenkin lopettaa. Esim. pään katuun hakkaamista ei voida oikeastaan millään tavoin katsoa enää oikeutetuksi hätävarjelukeinoksi, mutta isku vartalon alueelle toisen käydessä päälle on hyväksyttävää hätävarjelua.

Yleensä nämä keissit ovat aika hankalia hyökkääjän ja uhrin ristiriitaisten lausuntojen ja usein paljonkin vaihtelevien silminnäkijäkertomusten takia. Varsinkin kun kuvioissa on yleensä mukana alkoholi, on homma todella sekava. Pääsääntönä siis on, että kannattaa paeta, mutta mikäli se ei ole mahdollista, puolustaudutaan lievimmän kaavan mukaan, kunnes tilanne on ohi. Kun tilanne on ohi, soitetaan poliisit paikalle ottamaan hyökkääjä kiinni, ja käydään tilanne läpi paikan päällä. Tilanteesta pois lähteminen antaa hyökkääjälle mahdollisuuden kääntää aseteleman toisin päin, ja varsinkin tilanteessa jossa olet ollut hyökkääjän kanssa kahden, puolustautunut hyökkäykseltä niin, ettei sinulla ole vammoja ja hyökkääjällä on, voi olla aika vaikea selittää että hän kävi ensin päälle ja käytit vain ”hätävarjelukeinoja”.
Nomify^

#136 • • Edited Nomify^ aye!
Jep, Ana puhui asiaa..lisäksi jokaisen kannattaa lukea laki ”pakkotilasta” ja jokamiehen oikeudesta.. *vink*
terraluna

#137 • • terraluna Agentti
Hassua tää ulkomaalaisvastaisuus tässäkin keskustelussa.. Kaikki tappelut, joita olen ollut todistamassa, on käyty 2-10, usein humalaisen, umpisuomalaisen nuoren miehen kesken. Tosin kun olin baarissa maahanmuuttajapojan seurassa, joku suomalaisjuippi tuli avautumaan hänelle, et ”aina te vittu viette parhaat muijat!” ja iski suoraan suuhun. Tästä toivuttuaan kaverini mottasi takaisin, mutta mielestäni häntä ei voi tässä tapuksessa syyttää.

Muuten aggressiiviset miehet on jotain tosi pelottavaa. Ehkä johtuen lapsuuden perheväkivallasta, olen yhä hyvin pelokas tilanteissa, joissa tappelun uhka on läsnä. Olin kerran baarissa erään vastatapaamani pojan kanssa ja hakiessani drinkkiä tiskiltä, alkoi viereisessä pöydässä tappelu. Eräs kavereista kaatui päälleni ja juomat kaatuivat vaatteilleni. Tää seurassani ollut poika ponkaisi ylös kuin ammuttuna ja meni ottamaan tätä päälleni kaatunutta kauluksista kiinni ja meinasi alkaa mättämään turpaan. Joku sitten huusi, ettei päälleni kaatunut tyyppi ollut tehnyt mitään, vaan sattui väliin ja tuli tönäistyksi kuten minäkin.

Seuralaiseni ei todellakaan rauhoittunut vaan päästi irti tämän kaatuneen paidasta ja meni ja lätäisi hänelle puhunutta tyyppiä. Voitte arvata että poistuin baarista yksin, eikä kiinnostanut kuulla enää tästä pojasta myöhemmin. Itsepuolustukseksi väkivaltaa voi mielestäni käyttää, jos kokee sen tarpeelliseksi. Muuten en voi ymmärtää nyrkkeihin turvautumista. Tappelupukarit on syvältä ja poikittain. *dissaa* Mutta onneksi on ihania, kivoja PLUR-poikiakin! *plur*

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Tripla-T

#138 • • Tripla-T Räntämäen Lataamo
Aina oon puhumalla selvinny, tai jättämättä uhoojan huomiotta. (Mitä nyt vahtii sen verran ettei mulkku pääse yllättämään). En ymmärrä ihmisiä jotka uhoaa tollasella, välillä tekis mieli ruveta opettamaan mut yleensä ajattelen, et helpommalla pääsee kun jatkaa iltaansa. Eipä tarvi lähteä asemalle selvittämään *vink*

--
Crom ! - Conan Barbaari

¡ Previous post about a year ago !
Pauha

#139 • • Pauha
Eipä ole onneks tarvinnu kauheesti tapella. Viimeeksi ala-asteella tuli väännettyä välitunneilla, lopuks lyötii kättä päälle ja sanottii et hyvä matsi.

Kyllä sen aika pitkälti näkee onko juuri tuosta ihmisestä/porukasta tappelutuulella. Jos ei käytöksestä nii viimeistään silloin kun tulee soittaa suuta. Nämä tapaukset on parasta jättää rauhaan välttämällä näitten seura, tai jos tulee soittaa sitä suuta niin sanoo vaan että että oot oikeessa ja poistua paikalta. Tarkkailkaa ympäristöänne. En nyt tarkoita että pitäis pälyillä koko ajan että tuleeks toi lyömään mua turpaan, mutta olkaa tietoisia mitä ympärilänne tapahtuu. Omasta mielestäni 80% tappeluista voidaan välttää omalla käytöksellä.

20% on sitten näitä että joku tulee vaan ja lyö johonkin. Jos joku tekisi näin, olettaen että oon vielä tajuissani, niin en kyllä löis takaisin. Mutta jos tulee sosiaalista tilausta siihen, että pitää puolustaa itseään, tai kavereita, niin silloin en kyllä pelkää käyttää hankkimiani taitoja kaverin auttamiseen, tai hyökkääjän taltuttamiseen. Jos on tosi kyseessä, niin minäkin olen tosissani. Seuraukset voi olla mitä tahansa, mutta mietippä sitä siinä tapelessa...

Itsepuolustus ja -taistelulajien harrastaminen varmasti auttaa jonkin verran tosi tilanteessa. Vaikka on se lajeja missä on tietyt säännöt mitä saa tehdä ja mitä ei, niin ainakin ostaat tehdä jotain. Esimerkiksi judoka heittää päällekäyvän kaverin varmasti paljon paremmin kuin joku joka ei ole judoka. On myös sellaisia lajeja missä ei ole sääntöjä, missä harjoitellaan ulkona, asfaltilla, jäällä vedessä jne. Harjoitellaan yhtä ja useampaa vastustajaa vastaan. Yhdessä viestissä oli mainittu että 400m juoksu on paras itsepuolustuslaji. Riippuu henkilöstä. 180kg painava kaveri ei varmasti juokse karkuun vaikka 95kg pajapastoria (pajapastori = salilla päivät pitkät viettävä lihaskimppu joka ei ole pelkällä treenamisella hankkinut lihaksia). Vaikka sparraaminen tai randorit eivät ole sama kuin oikea taistelu, nii kyllä se omasta mielestäni auttaa tappelussa. Yleensäkkin taistelu -ja itsepuolustusta harrastavat ihmiset eivät ole siellä tappelevien joukossa, koska nämä yleensä tietävät mitä yksikin lyönti voi saada ihmisessä aikaan. Toki poikkeuksiakin löytyy, ihmiset ovat yksilöitä.

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

AaKo

#140 • • AaKo Tosi veivaaja
kun meitsi lyö koittaa yö!!! *pahis*

--
En se mää ollut!!!