F1-Kenestä tulee maailmanmestari 2007

495 posts, 25 pages, 196,462 views

boldy

Posts: 98

#21 • • boldy Ectoplasmic Byproduct
Hyvä kisa vaikka näinkin vain vikat 30 kiekkaa. Laji alkaa taas kiinnostaan vähän enemmän. *hymy*
Mellu-

Posts: 4,006

#22 • • Mellu-
Oli joo hyvä kisa.. kauheesti en kerennyt kattomaan.. pätkiäö sieltä täältä mut joo.. hyvä kimi *jiihaa*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

hallucinogen

Posts: 8,190

#25 • • hallucinogen Edain
No toivotaan, että Kimi voittaa. Oikeastaan toi taistelu taitaa olla Kimin ja Alanson kaksintaistelu, Toyotat eivät ole riittävän nopeita vaikka hyvin pisteitä keräävät ja Williams kulkee vähän miten sattuu :D Ferrari on ihan ulkona, aika-ajoissa ei saa mitään aikaan ja hyvillä taktiikoilla saadaa jonkinlaista sijoitusta mutta kun ensimmäiseen puoleen kisaan ei renkaat toimi niin eipä heillä paljoa mahdollisuuksia ole.

--
pikku-*possu*

AnderS

Posts: 470

#26 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
Onnea Kimi Ja Mclaren!
Vihdoin on F1-sarjassa säpinää!
Kimi osoittaa loistavat ajokykynsä kun
kalusto toimii. Tästä tulee yksi parhaista
MM-taisteluista vuosiin!

Ps. niitä joita aihe ei kiinnosta
niin voi pitää kuittailut ihan itellään.
Vai onx tää F1-jutska niinqu
ihan out?
Samu81

Posts: 1,224

#27 • • Edited Samu81 kokolihaa
F1 -jutska oli In sillon kun kaupallisuus ja massat eivät vielä olleet totaalisesti pilanneet aikoinaan niin mielenkiintoista lajia. Siis joskus reilut 10v sitten. Ainakin alan harrastajien keskuudessa..
Kaupallisuus-byrokratia-massat-teknologia siinä se pahuuden akseli "Eurooppalaisessa" autourheilussa, lähinnä F1 ja WRC MM.

Kannattaa joskus tsiigata satelliitin kautta jotain USA:n open wheels -sarjoja, yhdessä kisassa tapahtuu enemmän kuin Formeleissa about puolessa kaudessa. Ihan sama homma koppiautopuolella..

EDIT: Alonzo vie MM:n.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Individual

Posts: 10,942

#28 • • Edited Individual HYPNO!

Samu*, 22.5.2005 19:09:
F1 -jutska oli In sillon kun kaupallisuus ja massat eivät vielä olleet totaalisesti pilanneet aikoinaan niin mielenkiintoista lajia. Siis joskus reilut 10v sitten.



Täytyy kyllä myöntää, että aikoinaan oli ihan jännää katsella ja jännittää esi aika-ajoja, jossa ratkaistiin pääseekö Häkkinen edes varsinaisiin aika-ajoihin, kunnes kaikki huipentui sitten Suzukaan vuonna 1998.
Hansu

Posts: 481

#29 • • Hansu

AnderS, 22.5.2005 19:02:
Ps. niitä joita aihe ei kiinnosta
niin voi pitää kuittailut ihan itellään.



Juuri niin. Itseäni ei formulat tai muukaan autourheilu juurikaan kiinnosta, mutta ymmärrän kyllä fanien innostuksen ja sen, että harrastajat mielellään rupattelevat keskenään. Tämä ei nyt todellakaan ole vain tämän topikin ongelma, mutta ei mene ainakaan mulle jakeluun, miksi asiasta kiinnostumattomat tulevat kirjoittamaan omia "fiksuja" kommenttejaan tyyliin "X:ääkin kiinnostaa" tai "mulle on kuulkaa aivan sama kuka voittaa". Mikä piru siinä on, että keskustelupalstoilla on aina ihan pakko päästä kommentoimaan jokaikistä topikkia, kiinnosti se sitten itseä tai ei... Olis paljon helpompaa jos ne ketä kiinnostaa keskustelisivat ja ketä ei kiinnosta pitäisivät turpansa kiinni.
MfLI

Posts: 502

#30 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

Individual, 22.5.2005 19:20:
---
Samu*, 22.5.2005 19:09:
F1 -jutska oli In sillon kun kaupallisuus ja massat eivät vielä olleet totaalisesti pilanneet aikoinaan niin mielenkiintoista lajia. Siis joskus reilut 10v sitten.

---


Täytyy kyllä myöntää, että aikoinaan oli ihan jännää katsella ja jännittää esi aika-ajoja, jossa ratkaistiin pääseekö Häkkinen edes varsinaisiin aika-ajoihin, kunnes kaikki huipentui sitten Suzukaan vuonna 1998.



Aikalailla samaa mieltä. Aika pitkä jakso tuossa oli, jolloin Schumin dominanssi vei F1:sta lähes kaiken mielenkiinnon. Mutta kyllä Kimin pärjääminen tietty heti tuo lisämaustetta kehiin ja nenä oli ruudussa kiinni koko skaban ajan. Moottoriurheilusta mielenkiintoisemmaksi on omasta mielestäni kehittynyt ratamoottoripyöräily. Siinä sitten sattuu ja tapahtuu välillä vähän turhankin paljon... Niin ja sitten on Jenkeissä lennettävät Pylon Racet. WWII aikaisilla trimmatuilla hävittäjillä lennetään 30 jalkaa maanpinnasta aika haipakkaa...

Oma kiinnostus F1:een heräsi, kun isoisä päätti antaa tyttärenpojalleen seksuaalivalistusta ja löi Playboyn käteen. Lehdessä oli juttu nimenomaan Monacon GP:stä ja oli siinä ja siinä kummasta kohtaa lehti oli lopulta enemmän hiirenkorvilla. GP artikkelin kohdalta vai keskiaukeamalta. En kyllä enää muista edes sentterin nimeä... *nolona* Kyllähän omassa elämässä niin merkittävän kauniin naisen nimi pitäisi muistaa. *nauru*

Ja Hansu: Täyttä asiaa.

-M
Android

Posts: 3,908

#31 • • Android
Schumi tulee ja ohittaa vielä *joo*
vaavu

Posts: 1,324

#32 • • Edited vaavu vara-vana

aleksisi, 22.5.2005 17:06:
Insinöörit voitti, mutta Kimi saa kunnian...



No ei se nyt ihan noin mene. Jos McLaren muka olisi teknisesti kovin ylivoimainen muihin nähden, miksi JPM on sitten pärjännyt niin paljon huonommin? Esim. lauantain aika-ajossa JPM:n kierros oli 1,2 sekuntia Kimiä hitaampi. Okei, toki Juanin olkapäävamma ja uuteen talliin totuttelu vähän vievät tehoja pois, mutta ei noiden seikkojen pitäisi vaikuttaa ihan _niin_ paljon.

Eikä McLarenin asiat muutenkaan aina mene ihan putkeen, kuten taas tämänkertainen safety car -episodi osoitti. Maccarilla odoteltiin liian pitkään turva-auton ilmestymistä, ja sitten pyydettiin liian myöhään sisälle, jonka vuoksi Kimi oli vaarassa menettää johtoasemansa. Siinä vaiheessa ainoa ohje tallilta Kimille oli "vedä vähintään 20 sekunnin kaula ennen kuin pääset sisään". Tuollaisessa paikassa kovinkaan moni ei pystyisi tuota ohjetta toteuttamaan (jopa esim. Button Englannin tv:n kommentaattorina epäili, ettei Kimin kierrokset riitä), mutta niin vaan Kimi sai taottua 34 sekunnin eron Alonsoon ennen varikkopysähdystään.

Toki on totta, että Formula1:ssa tekniikan merkitys on suuri - kun alla on huono auto, ei edes loistava ajaja pääse kovinkaan hyviin suorituksiin. Mutta ei sekään ole koko totuus, että pelkkä tekniikka ratkaisee, ja kuljettajan tehtävä on vain käännellä rattia.



Mutta kaiken kaikkiaan tämä kausi on ollut harvinaisen mielenkiintoinen. Pari viime vuotta Ferrarin ylivoimaa meinasi viedä koko lajista kaikki mehut. Onneksi tälle kaudelle on sattunut paljon mielenkiintoisia tapahtumia, jopa Monacon radalle, jota perinteisesti pidetään tylsimpänä katsoa. Esimerkiksi Alonson ja Schumin trilleri Imolassa oli todella riemastuttavaa katsottavaa. Erittäin mielenkiintoisia kisoja, kaiken kaikkiaan.
Kriss G

Posts: 1,492

#33 • • Kriss G Wir brauchen bass
Mun veikkaus olis Gerhard Berger tai Alain Prost *yessir*

--
DESTROY ALL HIPPIES

ETJ

Posts: 1,229

#34 • • ETJ Failed specimen
Meikä tykkäs kans vormuloista silloin joskus 10+ vuotta sitten. Oli Prostia, Mansellia, Sennaa yms. Kisoissa keskityttiin enemmän henkilökohtaisiin voittoihin eikä tallimestaruustaisteluun. Milloin Williamssit tai Mclarenit kolaroivat toisensa ulos taistelusta. Silloin niissä oli taistelun meininkiä. Sitten tuli dramaattinen vuos '95 tms milloin porukkaa tuppas kuolemaan (Senna ja Ratzenberger tms.), joka pikku hiljaa vähensi mielenkiintoa lajia kohtaan. No tulihan sitten Häkkisen voittokaudet, mitkä jaksoi vielä kattoa, mutta viimiset Ferrarin ylivoimasuuskaudet ovatkin sitten vieneet kiinnostuksen lajia kohtaan melkein kokonaan. Nyt on vihdoin vähän palannut mielenkiinto lajia kohtaan, kun taas useammalla tallilla ja kuljettajalla on mahdollisuus voittaa mestaruus. Ja onhan se kiva katsella että suomalainenkin taas pärjää.

Redbull racingin varikkomiehet olivat kyllä tämän päivästen kisojen ykköset :D
BUTCHER-KK

Posts: 595

#35 • • BUTCHER-KK AGENT OF LUNA ¤ FAST ¤ FWO.ry
*super* Kimi *super*

--
JAGUAR ALCONRG DRINK 9% VS RED DEVIL ALCONRG DRINK 9%

boldy

Posts: 98

#36 • • boldy Ectoplasmic Byproduct

BUTCHER-KK, 22.5.2005 21:15:
*super* Kimi *super*



Jep, nyt näyttää hyvältä.

Ja - asiasta poiketen - loistava avatar sulla *nauru*
Illustrator

Posts: 3,171

#37 • • Illustrator
Veikkaisin, että Räkä on aika vahvoilla. Osaahan se ajaa. Auton kesto ei oo vaan ollu parasta tällä kaudella. Kyllä Häkkisen aikoihin kisat olivat mielenkiintoisempia, tosin tän kauden sääntöuudistukset on tuonu vähän lisää väriä tohon hommaan. Ei oo aina Schumacher kärjessä.*ding*
vaavu

Posts: 1,324

#38 • • vaavu vara-vana

Illustrator, 22.5.2005 21:55:
Auton kesto ei oo vaan ollu parasta tällä kaudella.



Tällä kaudella? Tällä kaudella kummallakin McLarenilla on ollut kuudessa kisassa yhteensä vain yksi keskeytys (Imola). Toki tämä keskeytys sattui sitäkin näyttävämpään paikkaan, mutta ei se nyt vielä ole mitenkään kamalan huono saavutus.

Sen sijaan viime kautta ei kauhean hyvällä voi muistella Maccarin osalta.

Pitää vain laittaa sormet ristiin ja toivoa, että Maccari on oikeasti saanut parannettua luotettavuuttaan viime kaudesta, eikä viime kauden kaltaisia keskeytyksiä enää nähtäisi.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#39 • • liikkuva muna an egg on the move
Miks joka gallupissa pitää olla toi EVVK-vaihtoehto? *ding*
Illustrator

Posts: 3,171

#40 • • Illustrator

vaavu, 22.5.2005 22:10:
---
Illustrator, 22.5.2005 21:55:
Auton kesto ei oo vaan ollu parasta tällä kaudella.

---


Tällä kaudella? Tällä kaudella kummallakin McLarenilla on ollut kuudessa kisassa yhteensä vain yksi keskeytys (Imola). Toki tämä keskeytys sattui sitäkin näyttävämpään paikkaan, mutta ei se nyt vielä ole mitenkään kamalan huono saavutus.

Sen sijaan viime kautta ei kauhean hyvällä voi muistella Maccarin osalta.

Pitää vain laittaa sormet ristiin ja toivoa, että Maccari on oikeasti saanut parannettua luotettavuuttaan viime kaudesta, eikä viime kauden kaltaisia keskeytyksiä enää nähtäisi.

Niinhän se kai on. Taidan elää vielä viime kaudessa.*nauru*