Freelancer huutokaupat?

4 posts, 1 page, 2,092 views

MfLI

Posts: 502

#2 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

Mark Hamilton, 7.5.2005 14:46:
Halvalla menee webasivuja ja kaikkee..

http://www.php-freelancers.com/index.php

Ei vaikuta kovin turvaliselta



En tunne tuota palvelua, mutta omassa proggiksessani olen käyttänyt paria muuta. Niistä voi löytää todella helmiä apulaisia, mutta sanoisin, että onnistuminen on omasta ennen kaikkea omasta pohjatyöstänne kiinni. Jos haluatte toteuttaa jonkun projektin näiden avulla, kannattaa katsastaa ainakin 5 kandidaattia per bidi. Omassa vaativimmassa projektissani tsekkasin 23 ennen valintaa ja olen ollut tosi tyytyväinen.

Älkääkä missään nimessä valitko halvinta. Intialaisia ja Venäläisiä on paljon liikkeellä. Olkaa taas näiden kanssa erittäin varovaisia - paljon kusettajia on liikkeellä; eivät noistakaan kuitenkaan kaikki (itseasiassa juuri noista maista tulevat maailman kovimmat koodarit).

Lisäksi, vaikka oma speksauksenne olisi kunnossa (tämä tärkeyttä en voi liiaaksi myöskään korostaa; kirjoittakaa se kunnolla ja niin yksityiskohtaisesti kuin ikinä sielu sietää), vähänkään vaativampia projekteja varten kannattaa heti kätelyssä tiputtaa tahot joiden englanninkilen taito ei ole käytännössä virheetöntä (no... satunnaisia typoja tulee kaikille - mutta varmaan ymmärrätte mitä ajan takaa).

Kaikkiaan sanoisin, että tässäkään tapauksessa ei ole kyse mitenkään normaalia helpommasta tavasta hoitaa hommaa kotiin. Työympäristö vain on muuttunut ja se on madaltanut kynnystä päästä liikkeelle, mutta toisaalta tuo mukanaan uudet kujeet finistelypuolella.

-Mika
evvk

Posts: 1,918

#3 • • evvk
Ajattelin lähinnä palvelun tarjoajan näkökulmasta että maksaako ostajat varmasti??
MfLI

Posts: 502

#4 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

Mark Hamilton, 8.5.2005 16:02:
Ajattelin lähinnä palvelun tarjoajan näkökulmasta että maksaako ostajat varmasti??



Palveluissa joita itse olen käyttänyt varat pitää tallettaa palveluntarjoajan asiakasvaraintilille ennen diilin lopullista lukkoonlyömistä. Sieltä asiakas voi sitten vapauttaa niitä projektin edistyessä. Kyllä tuo toimii tietääkseni aika hyvin, koska jos maksuongelmia ilmenee - ainakin käyttämieni saittien raportiontijärjestelmä noteeraa sen ja laskee ostajan luotettavuusreittausta, jolloin koodari tietävät olla varovaisia ko. tahon kanssa. Syitä maksujen jäädyttämiseen voi tietty olla monia.

=M=