Say No! Kampanja, levyjen korkeaa hintaa vastaan.

46 posts, 3 pages, 9,047 views

Avatar
#41 • • Dorka Guest

ant1, 19.4.2005 18:21:
No okei , _minun_ mielestä vinyylissä on paljon pehmeempi & puhtaampi saundi kuin CD:eissä *nauru*


...tuskin nyt vinyylissä "puhtaampi" soundi kummiskaan on, vinyylin äänensävy on näin karkeasti sanottuna pehmeämpi ja lämpimämpi kuin CD:n. CD taas on "metallinen", mutta kumpi kuulostaa lähempänä originaalia niin valinta kyllä osuu CD:n kohdalle.
Avatar
#42 • • Dorka Guest

mekaanikko, 19.4.2005 16:21:
keskimäärin todennäköisemmin tuon haarukan alalaidassa eli sanokaamme vaikkapa 12% eli 0,89.


...muutamat joita itse tiedän ei saa kun vain 0.4e per myyty levy.
antonsonin

Posts: 2,712

#43 • • antonsonin laserpoint.

Dorka, 20.4.2005 14:49:
---
ant1, 19.4.2005 18:21:
No okei , _minun_ mielestä vinyylissä on paljon pehmeempi & puhtaampi saundi kuin CD:eissä *nauru*

---

...tuskin nyt vinyylissä "puhtaampi" soundi kummiskaan on, vinyylin äänensävy on näin karkeasti sanottuna pehmeämpi ja lämpimämpi kuin CD:n. CD taas on "metallinen", mutta kumpi kuulostaa lähempänä originaalia niin valinta kyllä osuu CD:n kohdalle.



Itse juuri pidän tuosta pehmeämmästä saundista :)
micqo

Posts: 1,094

#44 • • micqo

dj darkness, 19.4.2005 16:29:
Onkos kenelläkään muuten tietoa mitä levyn monistaminen mahtaa levy-yhtiöille kustantaa?



Se riippuu ihan siitä mitä halutaan monistaa...siinä on monia tekijöitä jotka vaikuttavat hintaan,esim.

Tuotannon formaatti
Levyn pituus
Painosmäärä
Kotelotyyppi
Bookletin sivumäärä
Bookletin värimäärä
Takakortin värimäärä
Labelin värimäärä
Mikä lafka

Noi kaikki ratkaisee *joo*
mekaanikko

Posts: 1,176

#45 • • mekaanikko don selecta

Dorka, 20.4.2005 14:50:
...muutamat joita itse tiedän ei saa kun vain 0.4e per myyty levy.



Riippuu hemmetisti artistista ja labelista, tässä kelailin sellaisia keskisarjan rock/pop-pumppuja.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Lost-Soul

Posts: 3,107

#46 • • Lost-Soul los pallos

Esa, 19.4.2005 18:59:
Luin, että esim. Lord of the Rings -leffan valmistaminen maksoi noin 300 miljoonaa ja markkinointi noin 150 miljoonaa dollaria. Kuka sijoittaisi tuollaisia rahoja, ellei sijoituksella olisi teoreettista mahdollisuutta tehdä voittoakin? Toisaalta en kyllä itsekään ole ko. leffaa omaksi ostanut vaikka kiinnostaisi, 3 x 40 EUR erillispakkaukset tai 100 EUR trilogia kuulostaa kohtuuttoman korkealta. Ehkä pitäisi tehdä töitä enemmän. ;)


Eipä tuo 100 hirveen paha hinta nyt ole maksaa dvd versiosta, mutta sitten vitutus kasvaa kun hd-dvd/blue-ray (oliks ne nyt jotenkin noin) tulee markkinoille ja joutuu maksamaan uudelleen tuon 100 vain sen takia, että saa vähän paremmalla laadulla kyseiset elokuvat. Olisi oikeasti hienoa, jos olisi hankkinut jonkun tuotteen (musikki, elokuvat) niin saisi kyseisestä tuotteesta alennusta jos hankkii sen "uudelleen" eri formaatissa.

(Taisi mennä vähän OT puolelle)

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis